LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jjohn50
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:57

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door jjohn50 »

Mienke,
Je kunt je rekeningen beter betalen via Postbank.nl.
Simpel heeft inderdaad een belabberde klantenservice maar over dat bellen in het buitenland zijn ze op hun website eerlijk gezegd best duidelijk.
Al zou je die €200,- borg storten en kunnen bellen in België dan lijkt me dat nog niet ideaal want hiervoor vragen ze de hoofdprijs bij Simpel.
Succes,
John :wink:

Mienke
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009 14:57

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Mienke »

@ John

Ik deed dat normaal ook altijd via postbank.nl, maar ik kan de tancodes met de smsjes niet ontvangen. En dat je die eerste 2 maanden niet in het buitenland kan bellen enzo, dat wil ik verder ook wel voor lief nemen, maar het is nu al langer dan 2 maanden, en kan vanaf hier niet eens de klantenservice bereiken, om te vragen waar ik recht op heb: aansluiting in het buitenland... Dat nummer staat nog wel steeds op hun website, maar die hebben ze buiten werking gesteld... Dát zijn de dingen waar ik me kwaad om maak.

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Geachte heer/mevrouw, Geachte Mienke,

Graag reageren wij op uw bericht aangezien we er juist alles aan doen om dit soort klachten te voorkomen. In uw geval zijn we hierin helaas niet geslaagd. Wij vinden dit bijzonder vervelend.
We hebben de controle op het volgen van onze procedures daarom verder aanscherpt.

Wanneer u bij de webmaster van dit forum uw gegevens achter laat, kunnen wij u helpen bij het oplossen van deze situatie.


Onze medewerkers staan u graag te woord via 0900 – 2221114 (lokaal tarief). Dit telefoonnummernummer inclusief onze openingstijden vind u ook op onze website. Antwoorden op veel gestelde vragen hebben we hier ook overzichtelijk op een rij gezet: http://www.simpel.nl/Vragen.aspx



Simpel Consumenten

tarantula125
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 22:00

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door tarantula125 »

belplafond

Ik heb voor de kinderen een Simpel(provider) telefoonabonnement. Hier kon ik een belplafond ingeven,dus plafond van €15 ingegeven, want ze sms-en nog al wat. Nu krijg ik een rekening van €27.25. Bij navraag bij Simpel wordt verwezen naar de algemene voorwaarden. Dat snap ik, maar kan toch niet bijna het dubbele bedrag zijn.

algemene voorwaarden Simpel

18. Belplafond en bellimiet

18.1 De Klant kan zelfstandig een belplafond instellen, met een minimum van € 15 per maand. Simpel zal de Klant informeren wanneer het belplafond is bereikt.De Klant is ermee bekend dat er tussen het moment van de transactie (bellen of ander gebruik van de Dienst) en het moment van registratie daarvan door Simpel enige tijd kan liggen. De Klant is verantwoordelijk en draagt de kosten voor eventuele meerkosten boven het belplafond.

Dit is toch wel iets of wat misleidend?

mvg Peter

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door coinoperator »

Beste meneer van de Simpelconsumentenservice.

Waarom moet u zonodig de boel BELAZEREN.
Uw abonnement is gewoon PURE OPLICHTERIJ en niets anders.
U heeft namelijk HELEMAAL GEEN BELPLAFOND.
Bij overschrijding van de maandelijkse tegoeden stuur u gewoon BEZOPEN REKENINGEN en er wordt slechts een korte waarschuwing naar de ouders van de betreffende kinderen gestuurd.
Gaan we dan even de kleine lettertjes van uw voorwaarden lezen dan wordt het helemaal spaans.
TWEE JAAR VERPLICHTE CONTRACTSDUUR
70 euro VOORUIT TE BETALEN.
Na een half jaar kan de telefoonrekening bij u oplopen tot driehonderdvijftig euro per maand
Bent u soms helemaal belazerd?

En dan moeten we uiteraard goed oppassen want zoals al dit soort DUBIEUZE OPLICHTERS zit er weer een stiekem addertje onder het gras in de vorm van stilzwijgende oplichting, uh pardon, verlenging.

Kan iemand mij nou eens gewoon vertellen waarom er niet een ECHT plafondabbo is waarbij de telefoon gewoon op TILT gaat als het plafond is bereikt..
op de 25e van de maand: "sorry jongens, ik bel de eerste weer terug" TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT
Dat is wat we willen als ouders.
NIET alwéér door een OPLICHTER zoals SIMPEL voor de zoveelste keer worden BELAZERD.
Dit soort bedrijven is maar op 1 ding uit, HOPEN dat er TEVEEL wordt gebeld en daar vet aan verdienen.

Meneer Simpel, u bent een oplichter, een achterbakse gluiperige naaier die helemaal niet goedkoop is en al helemaal geen kostenbeheersing waarmaakt.

arita67
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:39

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door arita67 »

Zo zie je dat wij als consument zelf achter alles moeten zitten. Simpel heeft zich per 27 jan 09 terug getrokken van max 10 min betalen. Zie onder vragen categorie Algemeen: Max 10 min betalen per gesprek. Helpdesk medewerker maakt het helemaal te bont... zij staat erop dat deze nog geldt?? Ben voor jan 2009 klant maar na 10 min gaat de teller gewoon door. 0.25c/min gaat dan wel erg hard. Nergens op hun site is dit gemeld! Ze hebben het stuk max 10 min betalen gewoon weggelaten.

jooske lk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 03:10

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door jooske lk »

Ik heb gisteren een abbonement bij Simpel online aangevraagd, maar na al deze reacties te hebben gelezen heb ik er toch wel ontzettend veel spijt van. Ik wil zo snel mogelijk hier van af. Ik heb gelezen dat de minimale contractduur 2 jaar is. Is er nog iets wat ik kan doen om nog wat van die 70 euro te behouden?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 05 Jun 2009 03:23 door jooske lk
Ik heb gisteren een abbonement bij Simpel online aangevraagd, maar na al deze reacties te hebben gelezen heb ik er toch wel ontzettend veel spijt van. Ik wil zo snel mogelijk hier van af.
Gelijk schriftelijk en online opzeggen, als het goed is heb je 7 dagen bedenktijd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Brief dan wel aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Kopie van brief maken.
Brief moet daar binnen zijn binnen 7 werkdagen.

arita67
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:39

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door arita67 »

Aanvulling:
Let op! Zolang je binnen je bundel blijft is er niets aan de hand (je kunt dit steeds controleren via mijnsimpel) Maar buiten je bundel betaal je 0.25 ct/m. dan loopt het hard.

Dit abonnement is bedoeld voor mensen die een belkaart hadden, lastig vinden om steeds te opwarderen en niet zo vaak bellen!

Dan is Simpel de juiste keuze!

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste Coinoperator

Graag reageren we op jouw bericht. Wij vinden het erg vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over het 'belplafond'.
Hierbij een uitleg over het belplafond en een reactie op de onderwerpen in je bericht.

"Gaan we dan even de kleine lettertjes van uw voorwaarden lezen dan wordt het helemaal spaans.
TWEE JAAR VERPLICHTE CONTRACTSDUUR
70 euro VOORUIT TE BETALEN. "


Simpel werkt uitsluitend met 2-jarige contracten. Gedurende die twee jaar kun je het contract niet opzeggen. Dit staat niet alleen in onze kleine lettertjes, maar ook direct op onze site (zie link hieronder) In het aanmeldingsformulier wordt dit nogmaals duidelijk aangegeven, juist om dit soort klachten te voorkomen. Ook staat op onze website hoe wij omgaan met onze aanmeldingsprocedure. Dit kan je ook lezen via onderstaande link.
http://www.simpel.nl/ZoWerktHet.aspx

Een abonnement van Simpel bestellen kan op twee manieren: telefonisch of volledig online via onze website. Het abonnement gaat in op het moment dat wij het voorschot op de abonnementskosten plus de administratiekosten (samen € 70,-) hebben ontvangen. Op dit moment is alleen betaling mogelijk via automatische/eenmalige incasso.
Simpel voert geen kredietcheck uit. Daarom vragen we om een voorschot van de abonnementskosten. http://www.simpel.nl/ZoWerktHet.aspx


"Na een half jaar kan de telefoonrekening bij u oplopen tot driehonderdvijftig euro per maand
Bent u soms helemaal belazerd?"


Met Simpel kun je, gedurende de eerste 3 maanden van het contract, maximaal voor € 50,- per maand bellen. Na drie maanden goed betaalgedrag verhoogt Simpel automatisch je limiet naar € 100,- per maand. Na een half jaar wordt dit bedrag verhoogd naar € 350. Van deze verhogingen krijg je een sms ter bevestiging. Aangezien wij geen krediet check doen is dit voor ons een methode om er zeker van te zijn dat onze klanten kredietwaardig zijn. http://www.simpel.nl/Vragen.aspx


"Kan iemand mij nou eens gewoon vertellen waarom er niet een ECHT plafondabbo is waarbij de telefoon gewoon op TILT gaat als het plafond is bereikt..
op de 25e van de maand: "sorry jongens, ik bel de eerste weer terug" TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT"


Dit is technisch helaas niet mogelijk. Daarom hebben wij het volgende bedacht;
Bij Simpel kun je zelf bepalen hoeveel je per maand maximaal wilt uitgeven aan bellen. Dit noemen we het Belplafond. Op 'Mijn Simpel' kun je zelf je eigen belplafond instellen vanaf €15,- per maand. Dit belplafond kun je tussentijds wijzigen en je krijgt van Simpel een sms als je op 90% van je belplafond zit.

Bij het bereiken van 90% van het belplafond ontvang je een waarschuwings-sms. Wanneer je bijvoorbeeld een belplafond van €15,- instelt, ontvang je bij een verbruik van €13,- (bel- én sms-kosten) de waarschuwing.
Bij het bereiken van het belplafond ontvang je opnieuw een sms dat je het belplafond hebt bereikt. Je kunt dan niet meer uitgaand bellen en sms'en en ook niet meer in het buitenland gebeld worden. Je kunt nog wel gebeld worden in Nederland en sms'jes ontvangen. Let er op dat je wel nog sms'jes kunt ontvangen waarvoor de ontvanger betaalt (zogenaamde premium sms/entertainment sms). Voor de sms'jes die worden verstuurd bij het (bijna) bereiken van het belplafond betaal je € 0,25 per stuk.

Het belplafond wordt op basis van 'best effort' ingeschakeld. Dat betekent dat in sommige gevallen het belplafond pas actief wordt bij een hoger bedrag dan ingesteld.
Voorbeeld: je hebt een belplafond van € 15,-. Je verbruik van die maand bedraagt € 12,- wanneer je gaat bellen. Je gesprek kost € 5,- (je belt vanuit het buitenland, dus geldt het maximum van 10 minuten betalen niet). Tijdens het gesprek ontvang je niet de waarschuwings-sms zodra je de € 13,- bereikt. Pas als wij de gegevens van dit gesprek ontvangen, ontvang je een sms dat je je belplafond hebt bereikt. Je kunt vervolgens niet meer bellen, maar je hebt wel de € 15,- overschreden. Soms duurt het een aantal dagen voordat we de gespreksgegevens, met name in het geval van buitenlandse gesprekken.
Gebruik van GPRS en mms, en sms'jes waarvoor de ontvanger betaalt, vallen buiten het belplafond. Ook deze informatie is terug te vinden op onze website http://www.simpel.nl/ZoWerktHet_dienste ... afond.aspx

Hopelijk hebben wij op deze manier meer duidelijkheid gecreëerd.
Wanneer je bij de webmaster van dit forum je gegevens achter laat, zullen wij contact met je opnemen om de situatie verder te bespreken en op te lossen.
Excuus voor dit ongemak.

Simpel
Laatst gewijzigd door Simpelconsumenten op 05 jun 2009 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling

Voorbeeldbrief annuleren overeenkomst op afstand binnen 7 werkdagen

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _werkdagen
--------------------------

marcella003
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2009 13:59

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door marcella003 »

Drie maanden geleden overgestapt van Tmobile op Simpel heb een max van 100 min daar kom ik naar mijn weten niet overheen, wel schrijven ze constant geld af waarom weet ik niet ook krijg ik rare smsjes van ze met beste simpel klant jouw maandelijkse maximale bellimiet is verhoogd naar 100 euro per maand ik heb werkelijk geen idee waar het over gaat en kan ze gewoon niet bereiken heb al 20 keer geprobeerd te bellen maar je staat een tijdje in de wacht en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb nu het geld laten terugboeken, maar nu hebben ze mijn nummer afgesloten (heb wel een bedrijf). Ik wil weten wat er aan de hand is maar krijg ze niet te pakken. Heb spijt dat ik weggegaan ben bij tmobile waar ik al 15 jaar zat, dit is echt een beroerd bedrijf.Ben radeloos heeft iemand tips

mvgrt, lilian

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste Lilian,

wij vinden het erg vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan. Onze excuses voor dit ongemak. Graag leg ik e.e.a. uit.


Wij schrijven alleen geld af wanneer je boven je belbundel uitkomt. Je kan dit nakijken in je eigen account 'Mijn Simpel' op www.simpel.nl

Bij Simpel werkt het als volgt; De eerste 3 maanden van het contract kun je maximaal voor € 50,- per maand bellen. Na drie maanden goed betaalgedrag verhoogt Simpel automatisch je limiet naar € 100,- per maand. Na een half jaar wordt dit bedrag verhoogd naar € 350. Van deze verhogingen krijg je een sms ter bevestiging. Dit is om je eigen belgedrag onder controle te kunnen houden en aangezien wij geen BKR krediet check doen, kunnen wij op deze manier zien of onze klanten in staat zijn hun rekeningen te betalen. Zie ook: http://www.simpel.nl/ZoWerktHet.aspx


Wanneer je bij de webmaster van dit forum je contact gegevens achter laat nemen we contact met je op. Dan kunnen we je verder helpen deze vervelende situatie op te lossen.

Simpel

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bij Simpel werkt het als volgt; De eerste 3 maanden van het contract kun je maximaal voor € 50,- per maand bellen. Na drie maanden goed betaalgedrag verhoogt Simpel automatisch je limiet naar € 100,- per maand. Na een half jaar wordt dit bedrag verhoogd naar € 350.
Dit lijkt mij de "catch". Hier zou ik simpel pijn in mijn buik van krijgen. :(

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door jor »

Met deze algemene voorwaarden zou ik uitzien naar een andere provider, er moet van alles en er mag vrijwel niets.

http://www.simpel.nl/AlgemeneVoorwaarden.aspx

Simpel? wie weet maar als er iets misgaat is het in ieder geval niet goedkoop en nooit hun schuld. :wink:

n98
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 00:07

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door n98 »

Sinds enige dagen in het bezit van een simpel-abonnement en inmiddels komen de eerste vragen..

Kost het geld om je voicemail uit te schakelen via een smsje, of gaat dit gewoon uit je bundel?

Ook vond ik de factuur nogal onduidelijk, ik heb een abonnement met 60 belminuten en 60 smsjes per maand. Nu staat er op mijn factuur wel een regel: gratis smsjes, maar ik zie alleen staan: gratis belminuten onderling bellen. Betekent dit dat m'n belminuten alleen gratis zijn wanneer ik naar andere simpel-bellers bel?

Hopelijk kan iemand me helpen :)

bartvdv
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door bartvdv »

Kost het geld om je voicemail uit te schakelen via een smsje, of gaat dit gewoon uit je bundel?
nee kost niks sms uit naar 1233 en klaar is klara

bartvdv
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door bartvdv »

Ik heb wat vraagtekens bij de facturering van simpel.

Meestal heb ik op de laatste dag van de maand ruim over van m’n 200 minuten. En aangezien ik ze niet mee kan nemen bel ik ze maar op. Op 30 april had ik dus nog ruim 1 uur over en aangezien er veel gebeurd was op 30 april had ik met een aantal mensen veel te bespreken. In totaal 72 minuten gebeld op 30 april.
Wat schetst mijn verbazing als in mei al na 128 minuten de teller met gesprekskosten begint te lopen. Een paar emails over gestuurd, uiteindelijk 1 met antwoord ontvangen dat de lopende kosten af kunnen wijken van de factuur. Dus geduld en dan wordt alles vanzelf gecorrigeerd.
Inmiddels is de factuur daar en er is 0,000 nix gecorrigeerd en ondanks dat ik al direct gefaxt heb, want je kunt alleen klagen met factuurnummer, is het bedrag gewoon afgeschreven. En ook op de 2e fax hierover heb ik nog niks vernomen.

Ik walg een beetje van dit soort praktijken waarbij de klant altijd wat ie ook doet de *** is en simpel ten koste van de klant in haar voordeel foutjes maakt en ook direct incasseert.

Ik ben voornemens, hoewel klein bedrag, dit toch aan de kaak te gaan stellen via gerechtelijke weg. Mochten er meer mensen zijn die op dezelfde wijze genept worden dan hoor ik dat graag.

Inmiddels heb ik Simpel in gebreke gesteld en heb ik ook een totaal niets zeggend niets bewijzend standaard dom antwoord gekregen wat al rammelt bij de eerste zins snede over de afgelopen 3 maanden ... de 3 maanden vooraf had ik mijn belbundel niet eens opgemaakt

ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

Graag wil ook ik hier reageren op de OPLICHTERSBENDE die Simpel.nl heet! Radar, het wordt hóóg tijd hier aandacht aan te besteden!

Ook ik heb meerdere keren gemaild, je krijgt geen antwoord of een standaard mailtje terug waarin nou net NIET het antwoord op je vraag wordt beantwoord. Bellen naar de "helpdesk" lost ook niets op, de verbinding wordt steeds na 3 minuten wachten verbroken en als je ze al aan de lijn krijgt lost dit niets op omdat er uitspraken worden gedaan die niet worden nagekomen.

LET OP!!! Hier nog niet gemeld, de minuten/sms teller OPLICHTING van Simpel.nl! Voor het gemak een duidelijk voorbeeld.
Stel je gaat aan het begin van de maand op vakantie, je belt (betaald) 3 uur en je verstuurd 18 (betaalde) smsjes. Bij terugkomst in Nederland DENK je dat er nog 200 gratis minuten mogen worden verbeld en dat je 20 gratis smsjes over hebt van de lopende maand, je hebt immers in de lopende maand nog geen gebruik gemaakt van je Nederlandse gratis bel- en smsbundel...
En nu komt ie, er blijkt nog maar 20 minuten gratis te kunnen worden gebeld en je hebt nog maar twee gratis smsjes over!!! Van geen kwaad bewust ga je de vakantiemomenten doorspreken en smsjes versturen om er vervolgens een maand later achter te komen dat je DUBBEL moet betalen omdat je VÉT over je bundel bent gegaan!!!
Conclusie: je betaald de kosten van de roaming in het buitenland PLUS de ZOGENAAMD buiten de bundel gevoerde gesprekken en verstuurde smsjes, iedere minuut en smsje dus 25ct. Lekker SIMPEL...zakkenvullers!!!

Hier nog enkele punten waarop je moet letten:
1. de site spreekt over - veilig - aanmelden... Helaas, geen https of slotje te zien, je aanmeldgegevens zijn dus niet veilig!
2. de links onderin de "mijnsimpel" pagina werken niet, al máánden geleden over geklaagd maar ze doen er niets aan.
3. het is inmiddels 10 juli, de verplichte - verlaagde - tarieven voor bellen v.a. het buitenland binnen de EU (max 51 ct/min) zijn nog steeds niet zichtbaar op de site.
4. let - vooral - op de VERTRAAGDE wijziging van het aantal gebelde minuten en verstuurde smsjes in "lopende kosten", de vertraging is soms een dag maar kan zomaar een week zijn. Zeker aan het einde van de maand ga je op deze manier ongemerkt over je bundel!!!
5. uit het voorgaande blijkt dat ook de waarschuwingssms te laat komt, als je 13 euro buiten je bundel belt zit je er in werkelijkheid al ver overheen en zal de rekening wederom onaagenaam hoog zijn.

Met weemoed denk ik terug aan de tijd bij Orange, werkelijk ALLES werd betaald uit de bundel (dus ook buitenlandse gesprekken) en je kon alle beltegoed doorschuiven naar de volgende maand. Je kon dus in de winter tijd sparen voor de vakantietijd in het buitenland. Tevens was het betalen per seconde natuurlijk wel zo eerlijk!

U bent gewaarschuwd, ga niet in zee met een firma die van creatief boekhouden houdt...uitsluitend in hun voordeel, dat moge duidelijk zijn! Ik heb een klacht ingediend bij de OPTA en Consuwijzer.

Gesloten