LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

!!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!! TIP !!!

Mensen, niet alleen hier klagen, je moet een klacht indienen bij Consuwijzer.nl, gewoon telefonisch. Je klacht wordt geregistreerd (je krijgt een contactnummer) en ze doen er ook echt iets mee als één of meerdere mensen een klacht indienen. Even bellen dus, zie hier een deel van het antwoord (staat ook nog juridisch advies bij maar dat is te lang om hier te posten), doe er je voordeel mee:

Geachte heer xxx,

Hartelijk dank voor uw correspondentie van 16 juli 2009. Wij hebben uw melding betreffende Simpel geregistreerd. De OPTA is hierover geïnformeerd.

De OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische
communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen.

Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het mis gaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een
toezichthouder:

een bepaalde sector extra gaat controleren een onderzoek start naar een bedrijf op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp.

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn melding?

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een
toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via http://www.consuwijzer.nl en in kranten.

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op: http://www.consuwijzer.nl

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer xxx. Op http://www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

http://www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument

sharahe
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 15:57

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door sharahe »

dank je renesp
Hier kan ik misschien wat mee .... ik ga het proberen.
Want idd aan alleen maar heen en weer gepraat los ik mijn probleem met simpel niet op.
Wordt alleen maar mee en meer boos.

bartvdv
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door bartvdv »

Wat kunnen mensen zich druk maken om een paar euro ,zelfs nog advocaat er bij halen .Lachwekkend .Men wil dus uren bellen en dan liefst gratis .Ik vind Simpel voor mensen die normaal prepaid bellen de oplossing .als men veel wilt bellen neem dan een duur contract Ik bel 50 min voor 2.50 wat me anders prepaid aanmerkelijk meer zou kosten en als de prepaid op is eerst weer opwaarderen Simpel is prima alternatief .Zit er nu ruim 2 jaar aan vast
Ach wel ja joh maakt het ook uit ....

ik vooraf betaald voor 200 minuten per maand en als dan na, zoals deze maand, na 180 minuten kosten in rekening worden gebracht heb ik zo mijn vraagtekens. Ben nog niet eens en de buurt van een grens geweest in Nederland. Of de minuten gebeld tijdens dagen boven de 30 graden worden spontaan tropen minuten en tellen zeker dubbel. Maar ik lees niks over tropen minuten in de AV dus dat zal het niet zijn.

De verhalen en antwoorden van simpel kloppen domweg niet is ook zo te bewijzen en principes zijn principes en ze kunnen lang of kort lullen halen kom ik het.

Overigens was er van de week 1 zo slim om mij eens te bellen van simpel en ook deze zag .... verrek dat klopt inderdaad niet .... Ik ga direct contact opnemen met de afdeling development .... Maar helaas is dat nummer 3 die inziet dat het zeker niet klopt maar er gebeurt vooralsnog erg weinig, communicatie blijft 0,000000000001

hamefo
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:23

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door hamefo »

Simpel is maffia. Gisteren wilde ik telefoneren maar om" Adminstratieve reden" was dit niet mogelijk. Via een andere telefoon en na 20 minuten wachten, vernam ik dat ik over de maand juni 2009 !!! een belminuten overschrijding heb gemaakt en dat de, naar mijn overtuiging door hun niet verzonden nota aan mij, eerst voldaan dient te worden alvorens,tegen betaling, telefoneren weer mogelijk wordt gemaakt. Deze onbeschofte handelwijze pik ik niet! Ik heb ze de nog te goed zijnde 13 maanden vooruit betaalde belbundel cadeau gedaan en de simkaart uit het toestel gehaald. Omdat ik bijna uitsluitend een GSM heb om bereikbaar te zijn een SIM bij de HEMA gehaald voor € 5. Gezien mijn geringe gebruik ben ik de komende 12 maanden voor € 5 bereikbaar en kan ik ook nog bellen. Mijn advies stop met Simpel!!!! :lol:

ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

hamefo, jammer van je reactie want dat wil Simpel juist...dat jij niets onderneemt en zij het geld in de zak steken en lekker in de
bahama's van jouw coctail nippen!!!

Kijk dus even hierboven naar mijn oproep en doe jezelf en ons een plezier en bel even Consuwijzer voor het indienen en registreren van je klacht.

In tegenstelling tot Simpel nemen ze DIRECT de telefoon op en het kost je zowat niets buiten de kleine moeite :) .

hamefo
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:23

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door hamefo »

Oproep voor alle gedupeerden Simpel abonnee's. Maak een eenvoudig berichtje waarin u melding maakt van de zwendel praktijken van Simpel en stuur dit aan AL uw vrienden en relaties. Doe hierbij het verzoek dat zij dit ook doorsturen.
WILT U ZICH LATEN OPLICHTEN??? neem dan een abonnement bij SIMPEL. Met nog een vooruit betaald tegoed van 13 maanden heb ik mijn sim verwijdert. Waarom? omdat het onmogelijk is in mijn gebruik ,uitsluitend bereikbaar te zijn, ik overschrijdingen in beltijd kan hebben!!!! SIMPEL is betaalde maffia bezin voor u begint!!! met SIMPEL

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door BlackStone »

Ik begrijp dit niet je kunt toch alle nummers via internet controleren en elke seconde is 1 minuut dat is bijna overal zo en dat mag van Europa.

8)

sharahe
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 15:57

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door sharahe »

Ik zit ook nog steeds te wachten op geld wat ze teveel van mijn rekening hebben afgeschreven, wat ik al eerder schreef. Alweer 2 weken geleden beloofd aan mij te retouneren.... wat denk je wat ze weer verdienen aan al die mensen die weer bellen met hun klachten.

ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

Toch ook even melden als er wél iets goed gaat bij Simpel. In het begin had ik een belplafond ingesteld op de minimale 15 euro omdat ik dacht niet of nauwelijks in het buitenland zou bellen. Helemaal niet meer aan gedacht, ben ik op vakantie en krijg plots een sms dat ALLES per ingang van NU is geblokkeerd omdat het plafond is bereikt! Juist nu is het belangrijk bereikbaar te zijn dus ik ben gelijk op mijn account gegaan (moet je wel net op internet kunnen…) om het plafond uit te schakelen en voilà, binnen 10 minuten was alles weer hersteld, gelukkig!!!

Dewi2
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2009 08:54

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Dewi2 »

Ik zit ook al heeeeel lang te wachten op mn geld, maar dan mn abonnementsgeld a 70 euro!

November 2008 Simpel aangevraagd en het geld overgemaakt. Brief met sim thuisgestuurd gekregen en zou bericht krijgen als mn telnummer zou zijn overgezet.

Dit gebeurde steeds maar niet, nr niet overgezet maar ook geen tussentijds bericht van Simpel over de gang van zaken, terwijl dit wel was toegezegd.

Ben nu ondertussen telloze telefoontjes met Simpel verder. Heb allang aangegeven geen gebruik meer te willen maken van hun service en mn geld terug gestort wil hebben. Dit was begrijpelijk en zou dus gebeuren, maar heb nog geen cent gezien!

Laatste gesprek was een week of drie gelee, binnen een week zou mijn geld terug gestort worden en daar zou ik zelfs een mail over krijgen.
Maar... nog steeds geen geld en weer geen mail!

Daar wordt je SIMPEL van zeg!

Zal een klacht indienen bij Consuwijzer (bedankt voor de tip!) en ga t nu wel anders aanpakken middels aangetekende brief oid. Zouden zij het geld van mij moeten krijgen, zou ik nu een incassobureau aan mn broek hebben hangen, rente eroverheen enz... Maar andersom...

togo1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2009 18:23

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door togo1948 »

:oops: :twisted: aangemeld bij simpel op 19-04-2009 om per 12-08-2009 via hun te bellen maar het is nu 19-08-2009 volgens simpel zijn er al 3 sim cards verstuurd maar nog steeds niets ontvangen
ook al diversen keren gebeld en iedere keer hetzelfde antwoord sim card is opgestuurd want meer kunnen ze niet zeggen
vraag je aan de super vicer zolals ze zich noemt om de maneger te spreken de ene seconde is hij niet aanwezig en 1 seconde later verteld ze doodleuk ik verbind U niet door met de manerger
waar kan men terecht voor klachten over zowel de medewerkers[sters]als de klacht zelf want bellen en mailen heeft totaal geen effect

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door BlackStone »

Ik vind het jammer dat het kennelijk niet meer goed gaat met Simpel maar het enige wat jij nu nog kunt doen is je melden bij de al eerder genoemde ConsuWijzer. Ik vertelde laatst hier dat ik al ongeveer 1,5 jaar Simpel heb als provider en verder geen enkele klacht heb en alles gaat goed, mijnbeltegoed opvragen wordt aardig bijgehouden moet je eens bij T-Mobile zijn daar is dat al maandenlang niet mogelijk, en gelijk kreeg ik een lading modder over me heen. Jammer ook dat je al vooruit hebt moeten betalen maar ja zo werkt hun systeem, succes ermee.
8)

henhao
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2007 15:41

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door henhao »

Ben niet blij. Ruim op tijd bij Simpel aangegeven dat ik KPN nummer wil meenemen bij overstap naar Simpel. Einde contract KPN doet mijn KPN-sim het natuurlijk niet meer, maar ik heb nog geen nieuwe simkaart van Simpel.
Ik bel dus even naar Simpel en daar weten ze mij doodleuk te vertellen dat ze ook niet weten wat er mis is gegaan, dus WEG oude nummer. Of ik ff aan KPN wil vragen of ze mijn oude nummer nog even kunnen activeren, want Simpel kan geen dode nummers overnemen, ook niet na 3 en een halve maand. Ze kunnen me zowaar wel een sim met een nieuw nummer leveren, dank je de koekoek. :evil:
Heb verder bedankt voor de eer en ben naar TELFORT sim only gegaan; wel iets duurder, maar DAT WERKT tenminste

togo1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2009 18:23

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door togo1948 »

:evil: :idea: ik heb inmiddels klachten ingediend bij de consuwijzer en de klachtenbond en bij de klachtencommissie van Simpel
het is nu zo erg bij simpel dat ze doodleuk zeggen dat er gisteren is gebeld met het nr van mij maar hoe is dat mogelijk als ik geen simcard heb
wat ze met het geld doen wat ik terug wil weet ik nog niet maar wel dat ik van hun niets meer hoef te hebben ga nu naar vodafone over want ook ik heb geen telefoon meer wel mijn nr maar geen simcard dus kan niet bellen en gebeld worden geef nu aan de kinderen en ma het telefoonnr van mijn vriendin maar door voor als er iets is wil toch wel bereikbaar zijn zeker nu ze allemaal op vakantie gaan

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door BlackStone »

Wat is de klachtenbond? Als je de consumenbond bedoelt moet je daar toch lid van zijn?

8)

togo1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2009 18:23

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door togo1948 »

:idea: :D klachtenbond betaal je per klacht € 5,- maar je kunt ook voor € 12,- een heel jaar lid worden en je klacht wordt ook gelijk als je betaald hebt in behandeling genomen dus geen wachttijd zoals rechts bijstandhet adres is www.klachtenbond.nl

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door BlackStone »

Nooit van gehoord maar hartstikke bedankt voor de info.

8)

ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

Krijg net - tot 2x toe - een e-mail van Simpel dat de factuur van juli online staat. Toch wel benieuwd wat er nu weer mis is kijk ik en ja hoor, het klopt weer eens niet!
Omdat juli al 3 weken geleden is, zijn er geen "later binnengekomen" gesprekken meer geregistreerd uit het buitenland, bij lopende kosten had ik uitgerekend dat het bedrag klopt, ik zou 17,56 moeten betalen inclusief btw over de maand juli.
Zie ik een factuurbedrag van 65,01 staan!? En wat blijkt als je op de factuur klikt, er staat een abonnementsbedrag van 50,42 (incl btw 60 euro). Opeens begint het te dagen, ik heb een jaar geleden het eerste bedrag vooruit betaald (60+10 administratiekosten) en bij de eerste factuur (overigens pas 4 maanden later ivm het vorige abbonement) nog eens 9 voor nummerbehoud. Wat blijkt dus, óók het tweede jaar moet je vooruit betalen, ik meen me te herinneren dat het tweede jaar per maand zou worden afgehouden maar dat is dus niet zo!
Overigens klopt het bedrag niet, vooruit betaald jaar is 60+17,56 juli=77,56 en ze willen 65,01 afhouden.
Hm, maar eens scherp in de gaten houden wat de rekening van augustus wordt, deze zou 12,50 hoger moeten uitvallen als alles klopt, ik ben benieuwd...
Het enige wat je Simpel moet nageven, de verbinding en het bereik is altijd perfect (KPN), ook in het buitenland.

ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

Erg ‘populair’ dat Simpel, iedereen wil hen kennelijk bellen met klachten. Heb gisteren in totaal over de hele dag genomen 5×10 minuten in de wacht gestaan en kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn. Een e-mail/fax/brief beantwoorden ze doorgaans niet maar nu ik heb gemeld dat ik mijn klacht bij Consuwijzer heb ingediend (en geregistreerd) en niet zal nalaten klagers te mobiliseren, krijg ik zowaar persoonlijke e-mails retour.

Binnenkort begint Radar weer, ik hoop dat ze aandacht besteden aan de werkwijze van Simpel. Klaag niet alleen op diverse fora maar dien ook een klacht in bij Consuwijzer 088-0707070!

ReneSP
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2009 09:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door ReneSP »

Ik ben het zo ZAT met dat Simpel dat ik deze e-mail als waarschuwing hier op het forum plaats. Bezindt eer je begint aan het Simpel avontuur!!!


Geachte mevrouw Marieke (lastig zonder achternaam),

N.a.v. ons telefoongesprek afgelopen donderdag (27/8) m.b.t. de foutieve facturen over april en juli 2009 heb ik later, toen ik thuis was, nog wat uitgezocht op mijn Simpel account.

Het blijft absoluut onduidelijk voor mij hoe u aan de gesprekskosten van april 2009 bent gekomen. Net zoals u kan ook ik niet in de toekomst kijken wat ik zal verbruiken, je moet dus terug kijken naar de vorige maand.
De maand maart toont in totaal 2 uur 58 minuten en 14 smsjes. Hoe je het ook wendt of keert, RUIM binnen de marge van mijn bundel. Het factuurbedrag over de maand maart is dan ook terecht 0,00 euro.

In mijn ogen KUNNEN er simpelweg geen "vertraagd" bij u binnengekomen gesprekskosten (er hebben immers geen buitenlandse gesprekken plaatsgevonden) en ik blijf hoe dan ook binnen de bundel, zijn doorgeschoven naar april!

U stelt dat er 33 minuten van maart zijn doorgeschoven naar april omdat de facturering (erg vreemd) eerder plaatsvindt dan het einde van de maand. Ik zie bij lopende kosten (maart) dat ik op 33 minuten uit kom als ik de gesprekken van 31/3 na 17:45 uur bij elkaar optel. U spreekt over een factureringsdatum die op de 27e ligt maar als ik die datum aan zou houden dan kom je zelfs op 44 minuten uit die naar de volgende maand geschoven zouden moeten worden!?
Hoe dan ook, onduidelijkheid troef, waarom hebben al uw collega providers deze problemen niet vraag ik me af, die rekenen keurig van de 1e tot de laatste dag van de maand.
Door uw werkwijze zal de consument snel, zonder het te weten, buiten de bundel bellen wat u natuurlijk zeer gelegen komt! Maar dit is in mijn geval niet van toepassing, ik blijf altijd keurig binnen de bundel zoals note bene uw eigen site aantoont.

Ik zie dat in april het totaal wederom binnen de bundel blijf, 3 uur 18 minuten en 14 smsjes. U berekent v.a. 25/4 14:00 uur t/m 26/4 20:58 uur plotseling 20 minuten als zijnde buiten de bundel, de rest van de maand is opeens weer gratis (logisch, alles blijft immers binnen de bundel).

Resumerend kan ik alleen maar concluderen dat u creatief aan het boekhouden bent, het is voor mij absoluut ondoorzichtig waar die 20 betaalde minuten vandaan komen. Het factuurbedrag voor april toont 4,28 euro, trek ik daar de terechte sms naar het buitenland van af dan blijft 4,03 euro over. Een gespreksminuut buiten de bundel kost 25 ct/min, ik ZOU dan 16 minuten buiten de bundel hebben gebeld i.p.v. de 20 minuten die geboekt zijn in april c.q. 33 minuten die u noemt.

Maar goed, ik ben het dermate zat dat ik het abonnement vroegtijdig zou willen ontbinden wegens administratieve wanprestaties uwerzijds. Zoals ik al telefonisch meldde, het gaat mij niet om 4,03 euro maar om het principe van eerlijk zakendoen!

Tevens heb ik de factuur voor de maand juli per direct gestorneerd. Ik kan me niet vinden in uw besluit de abonnementskosten van het komende jaar ruim VIER MAANDEN te vroeg te innen! Zoals ik al eerder meldde, ik houd MIJN geld liever op mijn eigen rekening zodat ik rente ontvang en niet u. V.a. 20 november heeft u het recht het komende - en absoluut laatste - jaar abonnementsgeld te innen van mijn rekening.

Ik zou graag zien dat u mij het Simpel rekeningnummer doorgeeft, ik zal dan - om van het gedram af te zijn - de in mijn ogen onterechte factuur van april en het (terechte) restant van de maand juli zijnde 5,01 euro overmaken. In totaal op de kop af 9,29 euro.

Uiteraard stuur ik deze e-mail door aan consuwijzer.nl waar ik al twee klachten (nr. 3062974 en 3081436) heb gedeponeerd. Tevens zal ik deze e-mail in het Radar en Telecomvergelijker forum posten om consumenten te waarschuwen voor uw creatieve rekenmethoden.

Gesloten