LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
20VTHengelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012 15:14

Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door 20VTHengelo »

Hallo mede-forummers,

Ik wil gebruik maken van dit forum om een vervelende kwestie met Simpel.nl aan het licht te brengen, te kijken of er mensen zijn die hetzelfde is overkomen en eventueel tips en adviezen te krijgen.

Ik ben sinds het begin van deze maand (november) een nieuwe klant van Simpel.nl. Mijn abonnement bij Vodafone verliep en ik wilde iets goedkopers. Zodoende kwam ik uit bij Simpel.nl. Na twee á drie weken begon de ellende.

Ik ontving een sms en een e-mail met daarin een waarschuwing mijn telefoonkosten snel opliepen. Simpel.nl vroeg mij of ik daarom een voorschot van € 50,- over wilde maken. Als ik dit niet deed en mijn kosten zouden nog verder oplopen, zou mijn Sim-kaart geblokkeerd worden. Ik heb mijn belspecificatie nagekeken en ik zit bij lange na niet over mijn bundel (nog niet eens op een derde).

De volgende dag heb ik de helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd. Ze hielden de boot af ('we gaan de technische dienst raadplegen en we zullen zo spoedig mogelijk weer contact met u opnemen'). Ik heb ze nadrukkelijk gevraagd om mij niet af te sluiten, omdat het gewoon onterecht is. De medewerker zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

In de tussentijd heb ik een mailtje ontvangen waarin word erkend dat ik sinds 1-11-2012 de bundel heb die ik besteld heb.

Een paar dagen later heb ik nog niets gehoord van de helpdesk. Ik heb wederom zelf gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg erkende mijn probleem. Hij zei dat mijn bundel foutief was toegekend en dat het systeem daardoor 'denkt' dat ik buiten mijn bundel bel. Ik heb nogmaals gevraagd of ik niet geblokkeerd kon worden. Wederom werd mij beloofd dat dit niet zou gebeuren. Ik was weer even tevreden gesteld...

Vandaag was ik aan het bellen toen plotseling de verbinding werd verbroken. Ik rook al onraad en wist al wat er aan de hand was. Ik heb met de telefoon van een vriend van mij gebeld naar de helpdesk. Men erkende mijn probleem wederom, maar ze konden dit keer niets voor mij betekenen. De medewerker zei letterlijk: 'Ik wou dat er een knop was dat dit probleem opgelost zou kunnen worden, maar die is er niet. Anders had ik er op gedrukt'. Er werd mij gevraagd geduldig te wachten tot de technische dienst dit probleem had opgelost.

Ik weet precies wat er aan de hand is. Simpel.nl wil die € 50,- hebben. Ze willen mij onder druk zetten door nu mijn sim-kaart te blokkeren en ondertussen verschuilen zij zich achter het verweer dat het systeem mijn bundel niet goed toegekend heeft.

Nu zit ik sinds vanochtend met een telefoon waar ik niet mee kan bellen. Ik heb ook geen vaste lijn. Dat is erg vervelend, ik heb er nu al één misverstand met iemand door gekregen. Ik wil niet thuis geven en Simpel.nl zal die € 50,- niet van mij krijgen. Wie kan mij helpen? Wat moet ik doen? Kan Simpel.nl mijn Sim-kaart geblokkeerd houden?

halokidoki
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 10:04

Re: Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door halokidoki »

Hallo meneer/mevrouw uit Hengelo.

Ik heb ook een abonnement afgesloten bij simpel.nl maar nu kreeg ook ik een mail met de mededeling dat ik een voorschot van 50 euro moest betalen om niet geblokkeerd te worden.Maar ik heb helaas mijn factuur nog niet dus ik kan niet na kijken hoe het bij mij ligt qua bundel.Ik zit volgens de dame van simpel.nl zat ik 30 euro boven mijn smsbundel.Dus ik wou mijn contract opzeggen want ik ben dan goedkoper uit met een pre paid kaart dan met dit maar nu blijk ik dus 2 jaar aan het contract vast te zitten.Wist u dat ook????Want ik heb het niet op de site gelezen.Dus ik zit t/m 2014 aan ze vast.Tenzij ik een ander abonnement afsluit bij een andere profider.Maar dat wil ik juist niet ik wil weer teug naar een pre paidkaart en dan zit ik tot 2014 hier aan vast.Dus ik gaf ook aan dat het niet op hun site stond van die 2jarige contract toen zei de jonge dame "het zou kunnen dat het niet op de homepage staat".Nou sorry hoor maar daar kijken mensen toch op?Maar zij zei dat dat hun werkwijze was.
Ik hoop dat er mensen zijn die ons hier bij kunnen helpen.

Kikker_8
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2012 13:10

Re: Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door Kikker_8 »

Ik heb ineens ook meer kosten afgelopen maand 15 euro extra.


Het abonnement had ik uitgebreid met internet.5 er extra per maand. Gunstig zou je zeggen.

Hebben ze gelijk mijn bestaande abonnement omgezet naar alleen belminuten.
Dus elke sms was kassa voor Simpel.nl.

Simpel: " u had dat kunnen weten want het staat ergens op de website, zelfs op twee plekken.
ik: Is er geen coulance regeling. U snapt dat dit niet mijn bedoeling is om 30 euro extra te betalen.
Nee u soort abonnement is vervallen en kunnen (willen denk ik) we niet meer aanzetten.

Simpel: Nee, u heeft het ergens kunnen lezen. We kunnen wel sms aanzetten maar dan moet u wel 5 euro administratie kosten betalen.

Ik: Maar eh ...ach laat maar. Wordt tijd voor internet actie :( :( :(

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik snap niet dat mensen in zee gaan met dit soort dubieuze bedrijven die gouden bergen beloven.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door nico..d »

Bij Simpel zeggen ze van alles toe en het duurt vervolgens weken voordat het geregeld is.
Ik heb nu al een paar keer problemen met diverse oorzaken gehad bij Simpel en nooit is de oplossing Simpel.
Mei 2013 ga ik feest vieren, dan loopt mijn abbo bij Simpel af.
Nooit meer Simpel.

Bas2008
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:09

Re: Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door Bas2008 »

Je roept de ellende ook wel over je af door in zee te gaan met een organisatie als Simpel. Goedkoop, maar wel met addertjes onder het gras en veel ergernissen.

Telecomaanbieders KPN/Vodafone/T-Mobile zijn al erg genoeg - zie dit forum - maar het kan altijd nog erger.

Mocht je goedkoop uit willen zijn, sluit dan wat af bij Simyo (= 100 % KPN) of Ben (= 100 % T-Mobile).

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten

Ongelezen bericht door nico..d »

Dat is misschien wel zo, aan de andere kant moeten bedrijven ook waarmaken wat zij beloven.
Simpel maakt het wel heel erg bont.

Gesloten