Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
13 mei 2021 13:44
Jawel, maar het gaat in dit topic niet om het kopen van een toestel, maar het afsluiten van een abonnement waarvan de koper/gebruiker er niet gedurende de hele looptijd gebruik van kan maken, omdat 2G dus uitgeschakeld wordt.

Overigens, ik heb er naar gekeken, mijn huidige toestel, net een paar maanden oud, is geschikt voor 3G en 4G bellen. Terwijl 3G er dus binnenkort uit gaat. :roll:

https://www.nokia.com/phones/nl_nl/noki ... ough/specs
Als 3G uit gaat blijft 2G en 4G voor die provider actief. Geen probleem dus.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

peter17111962 schreef:
13 mei 2021 13:02
kweenie schreef:
13 mei 2021 09:20
peter17111962 schreef:
13 mei 2021 08:52
Wat na 1 Juni ook veel problemen gaat opleveren is dat er heel veel knoppen telefoons worden verkocht met
daarbij de tekst "4G" echter er staat vrijwel nooit fatsoenlijk vermeld dat die "4G" die vermeld staat alleen geldt
voor de internetverbinding en dat het toestel niet kan bellen via 4G oftewel VoLTE. Let maar op, dit soort forums
staat straks vol met klachten dat mensen niet meer kunnen bellen maar nog wel internetten met T-Mobile of Simpel
Dit omdat de adverteerder van dit soort toestellen verkeerde dingen zetten in hun advertenties.
Bellen via VoLTE is wat anders dan gewoon bellen. Net als dat VoWiFi weert een andere technologie is. VoLTE moet je bij veel telefoons zelfs apart inschakelen, als je daar gebruik van zou willen maken.
Dit is juist wat ik bedoel. Heel veel van de goedkopere toestellen waarbij in de advertentie staat "4G" die zijn niet
geschikt voor VoLte, dus iets inschakelen wat niet op het toestel zit zal niet meevallen. Iemand die zo een soort
toestel heeft aangeschaft en die gebruik maakt van het T-Mobile netwerk die is straks helemaal uitgebeld. Als een
oudere klant die totaal niet weet wat dit inhoudt en naar de winkel gaat met de vraag: Ik wil een toestel met 4G erop,
dat "4G" moet er nu eenmaal op zitten naar het schijnt, maar het mag geen smartphone zijn, want dit vindt ik veel te
moeilijk, Zeer grote kans dat deze klant een toestel krijgt waar geen VoLTE op zit, en dan komen de discussies straks.
Klant boos omdat die niet meer kan bellen met zijn nieuwe toestel waar toch echt "4G" in de advertentie stond.
Dat is helemaal geen probleem. De komende jaren ondersteunen mobiele netwerken 2/4/5G of 3/4/5G. Een toestel dat 2/3/4G ondersteunt gebruikt 4G voor internet en 2G of 3G ( afhankelijk van wat de provider biedt) voor telefonie. Er is nog geen provider die plannen heeft om circuit switched telefonie gaat uitfaseren.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door witte angora »

PeterPeters1966 schreef:
14 mei 2021 11:18
witte angora schreef:
13 mei 2021 13:44
Jawel, maar het gaat in dit topic niet om het kopen van een toestel, maar het afsluiten van een abonnement waarvan de koper/gebruiker er niet gedurende de hele looptijd gebruik van kan maken, omdat 2G dus uitgeschakeld wordt.

Overigens, ik heb er naar gekeken, mijn huidige toestel, net een paar maanden oud, is geschikt voor 3G en 4G bellen. Terwijl 3G er dus binnenkort uit gaat. :roll:

https://www.nokia.com/phones/nl_nl/noki ... ough/specs
Als 3G uit gaat blijft 2G en 4G voor die provider actief. Geen probleem dus.
2G blijft dus niet actief, dat is dus wel een probleem: het probleem van de topicstarter.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 mei 2021 09:33
Ik zou Simpel nog eenmaal erop wijzen dat zij hun verplichting na moeten komen. Er ligt een contract waaraan beiden moeten voldoen. Het enige probleem zou kunnen zijn dat Simpel niet op de hoogte is van het feit dat uw toestel alleen 2G aan kan. Als er in het contract niet gesproken is over 2G dan voldoet Simpel aan haar deel van het contract, het beschikbaar stellen van "haar" netwerk.
Het valt of staat met hetgeen bij het aangaan van het contract is afgesproken.
Simpel levert gewoon een telefoondienst. dat U nog met een toestel werkt uit het "Stenen Tijdperk", staan NIET in uw overeenkomst met Simpel.

sake1987

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door sake1987 »

Harry Breda schreef:
16 mei 2021 14:19
Ik_weet_niet_alles schreef:
11 mei 2021 09:33
Ik zou Simpel nog eenmaal erop wijzen dat zij hun verplichting na moeten komen. Er ligt een contract waaraan beiden moeten voldoen. Het enige probleem zou kunnen zijn dat Simpel niet op de hoogte is van het feit dat uw toestel alleen 2G aan kan. Als er in het contract niet gesproken is over 2G dan voldoet Simpel aan haar deel van het contract, het beschikbaar stellen van "haar" netwerk.
Het valt of staat met hetgeen bij het aangaan van het contract is afgesproken.
Simpel levert gewoon een telefoondienst. dat U nog met een toestel werkt uit het "Stenen Tijdperk", staan NIET in uw overeenkomst met Simpel.
Die Nokia is oud, maar als hij goed werkt is hij niet van het stenen tijdperk.
Als ik op de webwinkels kijk, kan ik nog steeds toestellen kopen die alleen op 2G werken.
Dus als je naar KPN overstapt kan je hier nog 5 jaar mee toe.
Als straks de 2G daadwerkelijk weg is, zullen er wel senioren toestellen komen voor 4G.

bettyvogels
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2011 09:16

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door bettyvogels »

Wij hadden hetzelfde probleem. Er zijn namelijk ook mensen die geen Smartfhone willen gebruiken. Wij hebben een Nokia 6300 4G DS gekocht. Probleem opgelost!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door angel1978 »

bettyvogels schreef:
17 mei 2021 08:38
Wij hadden hetzelfde probleem. Er zijn namelijk ook mensen die geen Smartfhone willen gebruiken. Wij hebben een Nokia 6300 4G DS gekocht. Probleem opgelost!
Als dit geen smartphone is, wat is dan wel een smartphone?

hjean
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2021 11:29

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door hjean »

Je kan wel door blijven drammen, maar T-Mobile schakelt 2G uit en niet Simpel. Bovendien, met vooruitbetaling van een halfjaar abonnementsgeld, wat schiet Simpel daarmee op? Denk je dat Simpel een wereldwijde gigant kan beïnvloeden in hun besluit? De techniek gaat nou eenmaal voort. Er zijn ook simpele telefoons te koop voor weinig met extra grote cijfers er op etc.
Het enige is dat Simpel wellicht kan bemiddelen met hetzelfde nummer over te stappen naar een tijdelijke andere provider die nog wel 2G levert, maar dat zijn ze niet verplicht.

Gesloten