LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel Sim Only Mobiel abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Simpel Sim Only Mobiel abonnement

Ongelezen bericht door santander »

Heeft iemand ervaring met de provider Simpel?. Ik zoek een goedkoop simlock vrij abonnement maar dit lijkt me zo goedkoop dat ik toch ga twijfelen of er meer bij komt kijken.

Wie heeft zo'n abonnement genomen? En wat zijn je ervaringen daarmee?

Alvast bedankt voor je reactie.

Mienke
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009 14:57

Re: Simpel Sim Only Mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Mienke »

Simpel.nl heeft wat mij betreft afgedaan. Ik studeer vanaf de zomervakantie in België voor een minimale periode van 6 jaar. Omdat ik ook wel eens terug ga naar Nederland, wilde ik toch ook wel mijn Nederlandse nummer blijven behouden. Prepaid heb ik eerst geprobeerd, maar na de ernstige ziekte van een dierbare wilde ik toch een goedkoop abonnement aanschaffen, zodat niet ineens mijn beltegoed op zou zijn in noodgevallen. In België kom je immers moeilijk aan Nederlandse opwaardeerkaarten. Dus in september eens op Simpel.nl gekeken, en dat leek me een goede optie... Netjes die 70 euro vooruit betaald. Eerst duurde het al enkele maanden voor ik mijn simkaart kreeg omdat nummerbehoud eerst niet wilde lukken... Nouja, kan gebeuren...
Daarna bleek ineens dat je niet alleen zelf niet in het buitenland kan bellen of sms-en, maar dat je ook geen telefoontjes of sms-jes kan ontvangen... Van die telefoontjes snap ik het nog wel, maar het sms-jes ontvangen zal er echt niet toe leiden dat ik over het zogenaamde belplafond kom... Erg leuk: ik kan nu niet eens mijn huur, energierekening en waterrekening betalen omdat (je raad het al) postbank-internetbankieren met sms-jes werkt... Je kunt wel 200 euro borg storten, maar na alle negatieve berichten over dan alsnog niet aangesloten worden en uitblijvende terugbetalingen, lijkt me dat ook niet zo'n strak plan. Helemaal omdat ik dan nog niet weet of ik postbank-smsjes wel kan ontvangen, omdat er in de FAQ staat dat je alleen smsjes kan ontvangen van een andere gsm-gebruiker. Hoe zit dat dan met een postbank-computer? Dat is geen gsm-gebruiker, niet dan? Anders slaat die regel van hen ook nergens op.
Bovendien kan ik vanuit hier niet eens de klantenservice bereiken. 0900-nummers werken niet vanuit het buitenland, en het normale nummer wat je normaal gesproken kunt gebruiken voor bellen uit het buitenland (wat nog wel op de site staat) hebben ze blijkbaar afgesloten, omdat daar misbruik van werd gemaakt na vermelding op 0900-alternatieven.nl. Vind je het gek als je toch al wordt opgelicht en iets al snel (onterecht) buiten je bundel wordt verrekend??!
Mailen of een brief schrijven kan wel, maar daar krijg je geen bericht op terug... Op geen enkele manier kan ik dus in contact komen met de klantenservice. Enige oplossing is dus: elke keer naar Nederland terug gaan om mijn rekeningen te kunnen betalen, zodat ik niet uit mijn huis gezet wordt, zodat mijn gas, licht en water niet wordt afgesloten en zodat ik overal voor verzekerd blijf. Dat is toch te gek voor woorden? Of ik moet mijn internetbankieren opzeggen, en vervolgens weer opnieuw aanvragen met een ander nummer, zodat ik in ieder geval mijn tan-codes nog kan ontvangen...
Voor mijn part houden ze die 70 euro (waar ze naar mijn mening geen recht op hebben als de service zo belabberd is en ik op geen enkele manier gebruik kan maken van mijn abonnement), maar geven ze mijn oude nummer weer vrij, zodat ik een ander (fatsoenlijk) abonnement aan kan gaan bij een andere provider, zodat ik tenminste mijn rekeningen weer kan betalen... Maar dat gaat een beetje moeilijk als je ze niet eens kan bereiken of als ze weigeren een berichtje terug te sturen...

Ik wou dat ik er nooit aan was begonnen... Wat een belabberde organisatie...

Gesloten