LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fever23
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 05:34

Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Fever23 »

Simpel weigert mijn klacht op te lossen en blijft vragen om gegevens van derden. Ik kan niet door alle nummers (providers) gebeld worden. Simpel wil dit alleen in behandeling nemen als ik gegevens van anderen aanlever (telefoonnumners, providergegevens, tijdstip van bellen, locatie van bellen).
Ik ben onlangs overgestapt naar Simpel en het probleem zit in de routering: niet alle providers zijn juist mee overgezet. Daarom krijgen sommigen de melding dat mijn nummer niet bestaat. Ik kan die personen overigens wel bellen, alleen zij mij niet.

In het kader van privacy hoor ik niet telefoonnummers, tijdstippen van bellen en providergegevens van derden te moeten verstrekken om een technisch probleem van mijn provider en mijn nummer op te lossen. Bovendien heb ik die informatie (behalve telnr) ook niet, het betreffen relaties vanuit mijn werkgever waaraan ik die informatie niet ga vragen.
Andere oplossingen (##002# bellen, SIM kaart in ander toestel en al die flauwekul) heb ik geprobeerd en lossen het probleem niet op.

Zou ik het abonnement kunnen laten ontbinden vanwege wanprestatie?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt een probleem, maar u wilt niet aangeven met welke nummers, ja dat schiet niet op natuurlijk.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door mahadma »

U gaat naar de dokter en vertelt niet wat de klachten zijn, Simpel kan niet raden met welke nummers dat het fout gaat en wanneer.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zo te zien weigeren zij helemaal niet uw probleem op te lossen. Ze hebben alleen uw medewerking nodig. En die weigert u te geven. Dan houdt het op.

Henk Boekholt
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2017 14:22

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Henk Boekholt »

De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dit is toch een “simpel” forum? :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wij zijn allemaal simpel.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Henk Boekholt schreef:
01 mei 2019 16:35
De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...
Wij zijn allemaal medewerkers van alle bedrijven die wij benoemen.
Maar goed, bereik in uw huis. Simpel is niet verantwoordelijk voor uw huis. Als deze gied geisoleerd is en veel betonijzer bevat, dan zal dat invloed hebben op het bereik.
Een low budget aanbieder met dito service, wat verwacht u anders?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Revoked »

Henk Boekholt schreef:
01 mei 2019 16:35
De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
...
LOL, natuurlijk. Alle forumleden die ergens op reageren zijn in dienst van het desbetreffende bedrijf. Staat ook in de regels van dit forum:
forumregel nr 9.074/b schreef:U mag alleen reageren als u in dienst bent bij minimaal 37 bedrijven, tevens dient u ten minste voor 40 uur per week betaald te worden door uw werkgevers en eventuele bonussen dienen te worden afgestaan aan A.Heksenberg opdat het forum zou kunnen blijven bestaan.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door piet987654 »

De monteur heeft waarschijnlijk geprobeerd te bellen, maar dat werkte niet :roll:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door renewouters »

Henk Boekholt schreef:
01 mei 2019 16:35
De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...
Wat zou die monteur dan kunnen doen als ze die wel zouden hebben en naar jou toe sturen? Je telefoon repareren? Zo ja, dan is het niet het probleem van Simpel maar ligt het bij jou.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Henk Boekholt schreef:
01 mei 2019 16:35
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Nergens staat in de nieuwe privacywet en/of oude dat je niet een tijd, mobielnummer en datum mag doorgeven. Simpel (en elke telefonie aanbieder) heeft deze gegevens normaal al. In dit geval echter niet want de routering staat fout.

Dat een mobiele aanbieder geen monteurs heeft is ook logische, de ontvangst wordt echt niet beter in uw woning als er een monteur langskomt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door Revoked »

Monteurs kunnen natuurlijk wel losse steekjes en schroefjes vastdraaien....

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

TS

Wanneer de routering verkeerd gaat, moeten ze weten bij welke provider dit is. Ze kunnen niet lukraak alle providers aanschrijven om de routering voor dit nummer te checken.

Om dus te weten welke provider ze moeten hebben, zullen ze de nummers moeten weten die problemen ervaren. Met een simpele raadpleging weten ze welke provider daarbij hoort en die aanspreken onder aanlevering van de voorbeelden (3 is vaak genoeg).

Het is erg vervelend maar de enige manier.
Nee ik werk niet bij simpel... Maar heb ik het verleden bij een concurrent ervan gewerkt.

Deze gesprekken komen overigens nooit binnen op het netwerk van Simpel dus kunnen ze deze ook niet zelf nakijken.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Fever23 schreef:
10 mei 2018 05:43

In het kader van privacy hoor ik niet telefoonnummers, tijdstippen van bellen en providergegevens van derden te moeten verstrekken om een technisch probleem van mijn provider en mijn nummer op te lossen.

Bovendien heb ik die informatie (behalve telnr) ook niet...
Simpel heeft deze informatie dus ook niet, omdat het gesprek dus niet naar hun netwerk word gerouteert (precies uw probleem). Dus als u ze niet een beetje helpt kunnen zij echt niets.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door berndv »

Henk Boekholt schreef:
01 mei 2019 16:35
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ach man, probeer het toch niet zo te draaien dat je niet hoeft mee te werken aan een onderzoek. Die gegevens heb jij ze al gegeven, wel eens van een specificatie van je factuur gehoord? Nee? Daar staan de nummers op die jij gebeld hebt. Het enige waar zij om vragen is om aan te geven met welke van die gesprekken jij een probleem ervaart. Je hoeft er geen persoonsgegevens aan te koppelen, dus je verstrekt geen privacygevoelige informatie. Dus hou alsjeblieft op met je zwakke excuus om onder een normaal onderzoek uit te komen.
Henk Boekholt schreef:
01 mei 2019 16:35
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Het eerste deel is niet zo heel raar, dat je moet aangeven wat er mis is, ze kunnen het niet ruiken, jij ervaart een probleem, dan is het ook aan jou om aan te geven wat je ervaart, en alleen zeggen "jullie netwerk is ruk" is een goede probleemomschrijving waar iemand iets mee kan. Zelf hebben ze ook geen monteurs in dienst nee, ze hebben immers ook geen eigen netwerk, dus wat valt er voor hun te repareren. Maar om te achterhalen of het een probleem is in bijvoorbeeld de routering of misschien een storing op/aan de mast, moeten ze wel onderzoek verrichten. De netwerkbeheerder zal dan, indien de storing veroorzaakt wordt door de mast, een monteur sturen. Maar dan moeten ze wel eerst zeker weten dat het probleem in de mast zit, en niet ergens anders.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Heb een vaag vermoeden dat Ts met behulp van de nieuwe privacy wetgeving een abonnement beëindigt te krijgen wat om gewone redenen als looptijd niet lukt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door mahadma »

Als er een storing is, met bepaalde nummers, en u weigert die nummers, tijden enz. te noemen, stel: u bent Simpel (het bedrijf bedoel ik), en u krijgt zo'n probleem, hoe denkt u dan dat u dit probleem op zou lossen? Graag daar een antwoord op. En dan de drogreden dat wij hier allemaal voor (in dit geval) Simpel zouden werken, die hebben wij hier eerder gehoord.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fever23 schreef:
10 mei 2018 05:43
Zou ik het abonnement kunnen laten ontbinden vanwege wanprestatie?
Ik denk het niet. Je kan als tussenstap vragen waarom ze de telefoonnummers nodig hebben. Je hebt zelf geen last met de AVG, want die geldt niet voor consumenten.

Gesloten