Simyo exorbitante buiten bundel kosten.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sake1987

Re: Simyo exorbitante buiten bundel kosten.

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het is zo makkelijk anderen de schuld te geven, dat zie je hier zo vaak gebeuren.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Simyo exorbitante buiten bundel kosten.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sira schreef:
07 aug 2021 22:35
Ik ben misschien ouderwets, maar een kind van 13 met een abonnement vind ik nogal buitensporig, helemaal nu blijkt dat ze er niet mee om kan gaan.
Dat is de tegenwoordige tijd. Mijn beide kinderen hebben/hadden op die leeftijd ook al een telefoon. Maar om problemen te voorkomen heb ik bij een budgetaanbieder onbeperkt bellen en internet genomen. Voor €20,- per maand lopen we geen risico's.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Simyo exorbitante buiten bundel kosten.

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Michelm1978 schreef:
06 aug 2021 12:52
Op ditzelfde forum een gelijkaardige ervaring van een Simyo klant: telefonie-f25/simyo-exorbitante-kosten- ... 96508.html

Mijn dochter van 13 heeft een Simyo abonnement is vorig jaar, toen ze net haar telefoon had en ons huisinternet eruit lag, erg boven haar bundel gegaan. Zij had geen notie genomen van de waarschuwing sms en daardoor een hoge factuur. Simyo heeft toen een coulance toegepast. Erg netjes, maar ik begrijp niet dat een snoeppot die leeg is, nog steeds snoepjes geeft. Nu werd haar telefoon vorige maand weer geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Sinds de eerste keer is mijn dochter erg alert op de waarschuwings sms, maar deze is niet op haar telefoon binnengekomen. Simyo zegt dat deze wel verstuurd zijn, maar zij kunnen niet bewijzen dat de sms-jes daadwerkelijk zijn aangekomen. Ik heb dat bewijs, ondanks beloftes niet gezien. Ik heb ook verwezen naar het topic op deze site waar voor een 2e maal wel coulance wordt toegepast. Dat was nota bene een volwassen persoon die wel op de hoogte is gebracht. Nu met een kind, dat er echt alert op is, wordt geen coulance toegepast. Ik heb ook aangegeven dat ik liever niet de publiciteit zoek, maar het onderling wil oplossen. Blijkbaar is dit de enige weg.
Mijn dochter kent de consequentie.. zij moet deze rekening van 200 euro zelf betalen. Met 5 euro zakgeld in de week is dat dus bijna een jaar geen zakgeld.
Hoi Michel,

We vinden het erg vervelend dat jullie voor een tweede keer verrast zijn door de in rekening gebrachte kosten.

Op het moment dat je internetbundel 80% of 100% verbruikt is, versturen we altijd waarschuwingen per SMS. Op verzoek kunnen we screenshots sturen van onze systemen waarop je kunt terugzien wanneer deze berichten zijn verzonden. Stuur ons in dat geval even een mail op [email protected] met het telefoonnummer waar het om gaat en een verwijzing naar dit topic.

We hebben ook contact opgenomen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of de berichten daadwerkelijk zijn afgeleverd (dit kunnen wij zelf niet inzien) en zij geven aan dat dat het geval is. Dat ze niet meer terug te vinden zijn op het toestel van je dochter kan simpelweg door de berichten te verwijderen, zoals hierboven al eerder is aangegeven. In dit verhaal zijn onze eigen gegevens dan ook leidend.

De in rekening gebrachte kosten zijn terecht. Coulance is niet iets waar je recht op hebt, maar krijg je van ons omdat we begrijpen dat het niet de bedoeling is om hoge kosten te maken. Daarbij vertellen we altijd dat het om een eenmalige tegemoetkoming gaat. Dat we je eenmalig tegemoetkomen is al heel wat en een tweede tegemoetkoming geven we vrijwel nooit. Dat iemand anders dat een keer heeft gekregen betekent niet automatisch dat iedereen het van ons krijgt, ook niet als je de publiciteit opzoekt.

Na de eerste coulance hebben we je een blog meegestuurd dat ook hierboven wordt genoemd. Dit blog staat boordevol met tips en tricks om hoge kosten voor internetverbruik te voorkomen. Zoals hierboven ook al is aangegeven had je het (internet)verbruik van je 13-jarige dochter daarnaast goed zelf in de gaten kunnen houden door onze app te installeren op je toestel. Zeker gezien het feit dat dit niet de eerste keer was dat ze hoge kosten heeft gemaakt. Blijkbaar heb je dat niet gedaan, want alle extra kosten zijn in de periode van 6 t/m 19 juli in rekening gebracht (niet alleen voor internet, maar ook voor bellen buiten de bundel) en niet in een tijdsbestek van een paar uur. Dit is helaas echt jullie eigen verantwoordelijkheid.

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht.

Groetjes,
Simyo Webcare

Gesloten