Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FredG
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2022 15:34

Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door FredG »

Ik ben al jaren gebruiker van Caiway Glasvezel. Door mijn relatie met de voormalige eigenaren Heb ik Caiway in het begin goed kunnen helpen op de beginproblemen op te lossen. Mede daarom heb ik besloten een GSM-abonnement te nemen bij Caiway (=T-Mobile). Ik woon “op het platteland” en daar is de dekking marginaal. Vele telefoontjes mislukken, komen niet tot stand of zijn slecht verstaanbaar, zelfs die met de Caiway HelpDesk. Toen ik vorige week weer een belangrijk telefoontjes mistte vond ik het welletjes. Dus de Helpdesk gebeld om het Contract ZSM op te zeggen. Ook dit gesprek verliep moeizaam. “Dat kan alleen na het betalen van een Afkoopsom!”. “Ja, maar jullie leveren een abominabele dekking – wanprestatie!”. “Alleen na een Afkoopsom!”

Sluit dus géén abonnement af bij Caiway / T-Mobile als je buiten de stad woont!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat was er vooraf beloofd qua bereik/ dekking?

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door 16again »

Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft u de dekkingskaart van T-Mobile geraadpleegd? De dekking binnenshuis kan overigens flink lager zijn, o.a. door veel staal, beton, of hoogisolerende beglazing.

Edit: Link gerepareerd
Laatst gewijzigd door Erthanax op 31 okt 2022 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
31 okt 2022 14:25
Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.
Nee. Er zijn nog zat blinde vlekken, juist als je -zoals TS- "op het platteland" woont.

Wie zegt overigens dat andere providers een beter signaal leveren?

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
31 okt 2022 15:15
Wie zegt overigens dat andere providers een beter signaal leveren?
Niemand. Daarom schrijf ik ook als ipv omdat.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helder :lol:

FredG
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2022 15:34

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door FredG »

Om aan alle discussie een einde te maken: Zowel Vodafone als KPN binnen een "goed verstaanbare" dekking. Houdt ook niet over, maar alle gesprekken zijn overal binnenshuis goed te voeren, in tegenstelling tot Caiway / T-Mobile...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

FredG schreef:
02 nov 2022 13:10
Om aan alle discussie een einde te maken...
Je hebt er meer aan als je de gestelde vragen zou beantwoorden. Wat de concurrent doet en biedt is niet zo spannend, wat voor jouw klacht relevant is, is of er geleverd wordt wat er beloofd is.

Je weet in ieder geval waar je wél moet zijn :wink:

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
31 okt 2022 14:25
Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.
De dekking wordt bepaald aan de hand van het percentage mensen dat gebruik kan maken van de dienst. Er wordt niet gekekn naar oppervlakte.

Stel (even zwaar overdreven) dat in Drente 1% van de Nederlanders zou wonen en er nul dekking maar in de rest van wel, dan is er een dekking van 99%. En op zich is dat ook een veel realistischere berekening. Dekking waar niemand is, is niet zo relevant. Als een provider dekking heeft in alle uithoeken van het land maar net wat gaten heeft in een paar drukke winkelstraten, dan heb je helemaal niets aan zo'n netwerk ook al heeft dat dan 99,999% dekking.

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door tvds »

Ik heb het zelfde probleem maar dan via Delta Mobiel (= T-Mobile) had nooit nooit nooit moeten overstappen. Zat eerst bij KPN, ja is duur. Maar waar ik woon in Zeeland is het dramatisch. Zelfs een tunnel (u valt weg ik rij door een tunnel) kan T-mobile niet aan. Helaas zit ik 2 jaar vast... daarna weer hup hup hup terug naar KPN

FredG
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2022 15:34

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Ongelezen bericht door FredG »

Ondertussen mag ik na lang aandringen 'gratis' overstappen (in mijn geval KPN). In eerste instantie moest ik een afkoopsom betalen (resterende abonnement)!! Caiway Mobiel heeft eieren voor z'n geld gekozen (want Wanprestatie zoals mijn advocaat het noemt)... Probleem opgelost!

Plaats reactie