LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Telfort mobiele telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
extrapolator
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016 11:13

Slechte ervaring met Telfort mobiele telefonie

Ongelezen bericht door extrapolator »

Hi iedereen

Ik was al ongeveer 4 jaar klant bij Telfort en heb een internet abonnement bij hun, toen ik de aanbieding kreeg om ook mobiele telefonie bij hun af te sluiten tegen een voordelig tarief.

Eind oktober werd de sim kaart bezorgd, Telfort zou nummer laten overzetten vanaf Simyo per een maand later, eind november.

Eind november, nummerbehoud en afzegging Simyo abonnement niet gelukt vanwege een technische fout tussen Simyo en Telfort.

Activatie van iets (maar wat precies?) zou online door mij moeten geschieden, maar omdat mijn tijdelijke nummer niet maar me is verstuurd (want ik heb nummerbehoud aangevraagd) en mijn nieuwe nummer niet goed is overgekomen kan ik niet inloggen en dus ook niet activeren. Abonnement bij Telfort begint te lopen terwijl ik nog Simyo gebruik. Ik heb een drukke periode op mijn werk en laat het even voor wat het is (note to self: je moet er boven op blijven zitten!).

Zodra ik begin december op mijn rekeningafschriften zie dat mijn abonnement toch is ingegaan alhoewel ik het niet geactiveerd heb, bel ik tweemaal met de Telfort klantenservice. In het eerste gesprek op 12 december 2015 wordt de technische fout geïdentificeerd en het nummerbehoud en de afzegging van mijn oude Simyo abonnement opnieuw aangevraagd, die een maand later ingaan, per 12 januari 2016. In het tweede gesprek vraag ik om restitutie van de dubbele kosten die ik inmiddels maak en wordt ik verzekerd dat hier een mauw aan te passen is maar dat de mensen van de betreffende afdeling inmiddels al naar huis zijn en dat ik beter later terug kan bellen. De kosten voor dit tweede gesprek zullen niet in rekening gebracht worden omdat ze me niet konden helpen, grote klasse.

Op 16 januari bel ik nogmaals met de klantenservice en vraag ik om i) het verzetten van de ingangsdatum van mijn abonnement naar 14 januari ipv half november (eventueel met verlenging van mijn abonnement tot 14 januari 2017 ipv half november 2016) en ii) restitutie van de abonnementskosten die ik heb gemaakt voor de twee maanden tussen november en januari als gevolg van een technische fout tussen Simyo en Telfort. Omdat ik destijds de aanvraag niet volledig heb afgerond - een direct gevolg van de eerdere technische fout - kan mijn verzoek niet ingewilligd worden.

Ik verloor 36 euro aan ongebruikte mobiele telefonie en een hoop tijd met het luisteren naar de suffe muziek van de Telfort klantenservice. Een koude douche voor Telfort graag!

Groeten, Maarten

prem
Berichten: 1989
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Slechte ervaring met Telfort mobiele telefonie

Ongelezen bericht door prem »

extrapolator schreef:Hi iedereen

Ik was al ongeveer 4 jaar klant bij Telfort en heb een internet abonnement bij hun, toen ik de aanbieding kreeg om ook mobiele telefonie bij hun af te sluiten tegen een voordelig tarief.

Eind oktober werd de sim kaart bezorgd, Telfort zou nummer laten overzetten vanaf Simyo per een maand later, eind november.

Eind november, nummerbehoud en afzegging Simyo abonnement niet gelukt vanwege een technische fout tussen Simyo en Telfort.

Activatie van iets (maar wat precies?) zou online door mij moeten geschieden, maar omdat mijn tijdelijke nummer niet maar me is verstuurd (want ik heb nummerbehoud aangevraagd) en mijn nieuwe nummer niet goed is overgekomen kan ik niet inloggen en dus ook niet activeren. Abonnement bij Telfort begint te lopen terwijl ik nog Simyo gebruik. Ik heb een drukke periode op mijn werk en laat het even voor wat het is (note to self: je moet er boven op blijven zitten!).

Zodra ik begin december op mijn rekeningafschriften zie dat mijn abonnement toch is ingegaan alhoewel ik het niet geactiveerd heb, bel ik tweemaal met de Telfort klantenservice. In het eerste gesprek op 12 december 2015 wordt de technische fout geïdentificeerd en het nummerbehoud en de afzegging van mijn oude Simyo abonnement opnieuw aangevraagd, die een maand later ingaan, per 12 januari 2016. In het tweede gesprek vraag ik om restitutie van de dubbele kosten die ik inmiddels maak en wordt ik verzekerd dat hier een mauw aan te passen is maar dat de mensen van de betreffende afdeling inmiddels al naar huis zijn en dat ik beter later terug kan bellen. De kosten voor dit tweede gesprek zullen niet in rekening gebracht worden omdat ze me niet konden helpen, grote klasse.

Op 16 januari bel ik nogmaals met de klantenservice en vraag ik om i) het verzetten van de ingangsdatum van mijn abonnement naar 14 januari ipv half november (eventueel met verlenging van mijn abonnement tot 14 januari 2017 ipv half november 2016) en ii) restitutie van de abonnementskosten die ik heb gemaakt voor de twee maanden tussen november en januari als gevolg van een technische fout tussen Simyo en Telfort. Omdat ik destijds de aanvraag niet volledig heb afgerond - een direct gevolg van de eerdere technische fout - kan mijn verzoek niet ingewilligd worden.

Ik verloor 36 euro aan ongebruikte mobiele telefonie en een hoop tijd met het luisteren naar de suffe muziek van de Telfort klantenservice. Een koude douche voor Telfort graag!

Groeten, Maarten
U wist het tijdelijke nummer niet terwijl u wel de simkaart ontving ?
Ook even gequoteerd.

MichielFRL
Berichten: 2420
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: Slechte ervaring met Telfort mobiele telefonie

Ongelezen bericht door MichielFRL »

prem schreef:U wist het tijdelijke nummer niet terwijl u wel de simkaart ontving ?
Bij KPN krijg je het tijdelijke nummer niet bij nummerbehoud.
Pas als je de simkaart gebruikt voordat je eigen nummer overgezet is kan je het tijdelijke nummer achterhalen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met Telfort mobiele telefonie

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Beste Maarten, dat je flink van deze situatie baalt kan ik mij erg goed voorstellen. Het is niet de bedoeling dat een overstap zoveel tijd en moeite kost. Ik help je hier graag bij. Wil je in een privébericht op het Telfort Forum de volgende gegevens sturen?

- Naam
- Postcode + huisnummer
- Het te behouden telefoonnummer
- Het tijdelijke telefoonnummer (mocht je deze inmiddels toch hebben)
- Klantnummer

Zodra ik deze gegevens van je heb ontvangen, ga ik hiermee aan de slag.

Met vriendelijke groet,
Christy
Telfort Webcare

Gesloten