Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tttlocke

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door tttlocke » 23 apr 2018 10:43

DeHaas schreef:
Erthanax schreef:Begrijp ik dat nu goed: Uw rechtsbijstandverzekering vergoedt het toestel waarvoor u bij een andere verzekeragarantieverzekeringekering hebt afgesloten? Bijzonder!
Ja klopt helemaal. Na de uitleg van mijn probleem met de verzekering bij Allianz oordeelde zij dat ik een goed punt had en dat mijn claim bij Allianz terecht was dat ik een echt gelijkwaardig toestel zou mogen verwachten. Zij voorzagen wel dat het een lastig, vooral tijdrovend geval zou zijn om het gelijk te halen dus hebben er voor gekozen om mij de schade te vergoeden.

Het is inderdaad wel raar dat de éne verzekeraar het probleem van de ander oplost.
In de bevestiging werd nog wel een voorbehoud gemaakt. Als er binnen 3 maanden meer van deze geschillen worden aangemeld gaan ze er mogelijk wel een echte zaak van maken.
Niet zo raar eigenlijk.
Indien de beoordeling is dat de klant een zaak heeft, een terechte claim heeft, dient de rechtsbijstandsverzekering de zaak op te pakken. Indien het naar verwachting goedkoper is de schade direct aan klant te vergoeden dan actie te nemen tegen de andere partij, is het voordeliger voor de rechtsbijstandsverzekering de schade te vergoeden. Dat doen ze dan ook.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 26 apr 2018 10:57

tttlocke schreef:[... Indien het naar verwachting goedkoper is de schade direct aan klant te vergoeden dan actie te nemen tegen de andere partij, is het voordeliger voor de rechtsbijstandsverzekering de schade te vergoeden. Dat doen ze dan ook.
Immers; de ene vergoeding is nog lang niet de andere; zie b.v. viewtopic.php?f=33&t=182997&p=2538457&h ... e#p2538457

aapenootjes

Ongelezen bericht door aapenootjes » 15 sep 2019 07:44

hoi allemaal met Paul. 15-09-2019
en ja, ik heb ook een uiterst slechte ervaring met de verzekering van alianz voor smartphones.
ik had een waterdichte ioutdoor-x smartphone gekocht waar de rubber laag mee gegoten is als een soort hoes om de telefoon, niet afneembaar dus !!! , dit ging los zodat de behuizing nu uit elkaar aan het vallen is ( garantie tot nov 2019 )
hij is dus niet meer waterdicht, gezien ik nog garantie heb heb ik de garantie aangesproken van alianz, deze zeiden dood leuk dat ze de telefoon NIET gingen repareren omdat het de buitenkant betrof en dat geld niet als een garantie geval.... WAT dacht ik ? hu zijn we gek geworden ?.
ik heb het wel 3 keer geprobeerd maar steeds het zelfde antwoord.
Op aliexpress gevraagd aan de verkoper voor een oplossing die eigenlijk niets wou doen, maar uiteindelijk kon ik hem wel opsturen naar China. ( wat ik natuurlijk niet doe voor een telefoon van 200 euro).
nu ben ik wel aardig handig en heb voor gesteld een nieuwe behuizing toe te sturen onder garantie, en dat is gelukt, nu kan ik na Nov 2019 mijn uit de garantie zijnde telefoon zelf uit elkaar halen en voorzien van een nieuwe body. :D

aapenootjes

Ongelezen bericht door aapenootjes » 15 sep 2019 09:44

was dat maar zo..... ik had ergens in 2003 een nieuwe Sony p800 van € 500 euro die ik natuurlijk goed verzekerd ( dacht ik ) ook toen al (bij een andere verzekerings-maatschappij) waren het boeven, ik kon naar huis gaan met een sony t68i

Plaats reactie