LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DeHaas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018 20:58

Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door DeHaas »

Sinds ruim een half jaar krijg je in een aantal Europese land waaronder o.a. Nederland een jaar garantie op je mobiele telefoon als je die koopt op Aliexpress. Deze garantie wordt verzorgd door Allianz Global Assistance.

Ik twijfelde in eerste instantie om via Aliexpress een telefoon te kopen maar deze aanvullende garantie gaf mij een vertrouwd gevoel. Op 11 november 2017 kocht in mijn Xiaomi Mi A1 telefoon en deze werd keurig geleverd half december. Daarna duurde het nog 4 weken totdat de garantie was aangemeld. De telefoon was niet helemaal 100%, er rammelde iets en ik heb daarom mijn telefoon aangemeld voor de garantie op 15 januari 2018. Snel daarna kreeg ik alle documenten toegestuurd om mijn telefoon op de sturen naar een bedrijf in Frankrijk. De verzendkosten zouden worden vergoed dus op zich is dat geen probleem.
Op 1 februari kreeg ik de bevestiging dat er een vervangend toestel was verstuurd en was de volgende dag in huis. Helaas was dit niet mijn eigen telefoon maar een compleet andere toestel, ander merk en type. Het was een Doogee BL5000. Dit verbaasde mij nogal dat dit zonder enig overleg was gegaan en geen vergelijkbaar toestel is. Daarnaast verwacht je natuurlijk je eigen toestel terug te krijgen of een nieuwe. Ik heb daarom gelijk de klantenservice per mail om uitleg gevraagd. Toen ik na 4 werkdagen en 3 herinneringen verstuurd te hebben nog geen reactie had ontvangen heb ik maar een klacht aangemaakt. Hierop werd ook pas een aantal dagen later gereageerd.

De reactie van Allianz komt er kortweg op neer dat zij bepalen wanneer er iets vervangen wordt en door wat. De medewerker van de Allianz bevestigd in de mail dat er standaard altijd een ander merk en type wordt geleverd bij een vervanging. Ze hebben hier al meerdere klachten over ontvangen maar dit lijkt geen indruk te maken bij de eindverantwoordelijken. Ze zijn echt niet van plan iets aan mijn klacht te doen, bij niemand!

Ik voel mij eerlijk gezegd opgelicht en bestolen. Je stuurt een 1 maand oud toestel op met een aanschafprijs van 175 euro en je krijgt als vervanging een gebruikt toestel dat een nieuwwaarde heeft van ongeveer 105 euro. Dit kan toch niet??

Met Allianz is alleen per mail te communiceren. Alle andere contactgegevens worden zorgvuldig verborgen lijkt het.

Ik ben erg benieuwd of er meer gedupeerden zijn in Nederland en hoe zij dit verder aangepakt hebben. Heb gebeld met Allianz Global Assistance in Nederland maar zij zeggen niets met dit product te maken te hebben en geven aan dat het waarschijnlijk een product van hun Duitse collega’s.

Ik kan mijn niet voorstellen dat een gerenommeerde naam als Allianz zijn naam verbindt aan zo’n slechte dienstverlening aanbiedt

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Brahms »

DeHaas schreef:Sinds ruim een half jaar krijg je in een aantal Europese land waaronder o.a. Nederland een jaar garantie op je mobiele telefoon als je die koopt op Aliexpress. Deze garantie wordt verzorgd door Allianz Global Assistance.

Ik twijfelde in eerste instantie om via Aliexpress een telefoon te kopen maar deze aanvullende garantie gaf mij een vertrouwd gevoel. Op 11 november 2017 kocht in mijn Xiaomi Mi A1 telefoon en deze werd keurig geleverd half december. Daarna duurde het nog 4 weken totdat de garantie was aangemeld. De telefoon was niet helemaal 100%, er rammelde iets en ik heb daarom mijn telefoon aangemeld voor de garantie op 15 januari 2018. Snel daarna kreeg ik alle documenten toegestuurd om mijn telefoon op de sturen naar een bedrijf in Frankrijk. De verzendkosten zouden worden vergoed dus op zich is dat geen probleem.
Op 1 februari kreeg ik de bevestiging dat er een vervangend toestel was verstuurd en was de volgende dag in huis. Helaas was dit niet mijn eigen telefoon maar een compleet andere toestel, ander merk en type. Het was een Doogee BL5000. Dit verbaasde mij nogal dat dit zonder enig overleg was gegaan en geen vergelijkbaar toestel is. Daarnaast verwacht je natuurlijk je eigen toestel terug te krijgen of een nieuwe. Ik heb daarom gelijk de klantenservice per mail om uitleg gevraagd. Toen ik na 4 werkdagen en 3 herinneringen verstuurd te hebben nog geen reactie had ontvangen heb ik maar een klacht aangemaakt. Hierop werd ook pas een aantal dagen later gereageerd.

De reactie van Allianz komt er kortweg op neer dat zij bepalen wanneer er iets vervangen wordt en door wat. De medewerker van de Allianz bevestigd in de mail dat er standaard altijd een ander merk en type wordt geleverd bij een vervanging. Ze hebben hier al meerdere klachten over ontvangen maar dit lijkt geen indruk te maken bij de eindverantwoordelijken. Ze zijn echt niet van plan iets aan mijn klacht te doen, bij niemand!

Ik voel mij eerlijk gezegd opgelicht en bestolen. Je stuurt een 1 maand oud toestel op met een aanschafprijs van 175 euro en je krijgt als vervanging een gebruikt toestel dat een nieuwwaarde heeft van ongeveer 105 euro. Dit kan toch niet??

Met Allianz is alleen per mail te communiceren. Alle andere contactgegevens worden zorgvuldig verborgen lijkt het.

Ik ben erg benieuwd of er meer gedupeerden zijn in Nederland en hoe zij dit verder aangepakt hebben. Heb gebeld met Allianz Global Assistance in Nederland maar zij zeggen niets met dit product te maken te hebben en geven aan dat het waarschijnlijk een product van hun Duitse collega’s.

Ik kan mijn niet voorstellen dat een gerenommeerde naam als Allianz zijn naam verbindt aan zo’n slechte dienstverlening aanbiedt
Welkom in de Chinese garantie wereld. Daarom, en dat is hier al ongelofelijk vaak voorbij gekomen, kopen slimme mensen hun telefoon gewoon in Nederland. Dat geeft soms al genoeg gedoe......
Voor vele weer de bevestiging nooit een mobiel in China te kopen.

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Je zal eens goed in de voorwaarden van de garantie verzekering moeten duiken om te bepalen of Allianz de garantie levert die ze conform de overeenkomst zouden moeten leveren. Besef wel dat een garantie verzekering iets anders is dan garantie die een winkel in Nederland verleent na aankoop van een product. Allianz heeft je geen telefoon verkocht, bij hun heb je, al dan niet via AliExpress, alleen een garantie verzekering aangeschaft.

AliExpress is een beetje vergelijkbaar met Bol, veel van de producten worden door derden rechtstreeks uit China geleverd. De prijs is vaak laag maar het risico is hoog, je kan nergens terecht met klachten zoals je nu ondervindt. Persoonlijk vind ik het gokken dus zal ik alleen spotgoedkope zaken zoals een kabeltje bij hun bestellen. Je had in nederland voor 75 euro meer dezelfde telefoon met wettelijke garantie kunnen kopen.

Waterpas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2018 23:53

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Waterpas »

Ik heb precies hetzelfde probleem zojuist meegemaakt!

Ik had een xiaomi mi mix 2 gekocht, super fijn toestel (600 euro) Er was alleen een klein software errortje.

Toestel opgestuurd.... En wat krijg ik terug? Een 'doogee' mix 2 t.w.v. 175 euro

Moiseule58

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

...
Laatst gewijzigd door Moiseule58 op 30 jun 2018 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Moiseule58 schreef:Dit komt uit Elsevier Weekblad 34 van vorig jaar:
. NETTO Geen gloednieuw mobieltje

Door Jos Engelkes
Bij schade mag de verzekeraar een opgeknapt apparaat aanbieden, oordeelt klachteninstituut Kifid.

Smartphones zijn kwetsbaar. Volgens de laatst beschikbare cijfers van onderzoeksbureau Multiscope uit 2015 heeft één op de vijf Nederlanders last van mankementen aan zijn telefoon. Veelal – in 39 procent van de gevallen – gaat het om een gebarsten scherm.

Wie een telefoon koopt, wordt vaak verleid tot het afsluiten van een toestelverzekering. Dat kost wel 100 euro per jaar, maar zeker bij de nieuwste modellen lijkt het verstandig: die kosten snel 600 euro. Sommige kopers denken daarmee overal tegen verzekerd te zijn en bij onherstelbare schade recht te hebben op een nieuwe telefoon. Maar wie met een kapot toestel bij de verzekering aanklopt, mag ter vervanging ook een ouder en soms zelfs opgeknapt (ook wel refurbished) model aangeboden krijgen. Dat oordeelt de geschillencommissie van het klachteninstituut Kifid.

Dat deed onderzoek nadat een consument aan de bel trok over de vervanging van zijn elf maanden oude Sony Xperia Z5. In plaats van een nieuw exemplaar van dit model kreeg hij een refurbished Sony Xperia Z3+ aangeboden. Volgens claim-afhandelaar Dynasure was de Xperia Z5 niet voor­radig en volstond dit – oudere – model als vervangend toestel. In die telefoon kon volgens Dynasure een onderdeel zitten dat ‘een tweede leven heeft gekregen’. Maar hoeveel onderdelen waren vervangen, en hoe intensief de smartphone was gebruikt, kreeg de claimer niet te horen.

Dat stuitte de man tegen de borst: hij eiste een nieuw toestel. De claim-afhandelaar weigerde. ‘Geheel nieu­- we toestellen uit de winkel leveren wij niet,’ liet het bedrijf weten. Het vervangende toestel zou als nieuw werken.

De Kifid-commissie wijst erop dat zowel in de wet als in de verzekeringsvoorwaarden staat dat telefoons verzekerd zijn naar hun vervangingswaarde. Dat kan eenzelfde type apparaat zijn, maar ook een oudere, opgeknapte smartphone met gelijkwaardige specificaties.

Volgens de Consumentenbond is het onnodig en duur om smartphones te verzekeren. Zelf sparen voor een nieuw toestel blijft meestal het voordeligst.
Ik vind dat soort antwoorden niet zozeer reëel van het Kifid. Er zijn wel daadwerkelijke verschillen tussen een Sony Xperia Z3+ en een Sony Xperia Z5. Zo heeft de Sony Xperia Z5 een vingerafdrukscanner, hetgeen dat de Xperia Z3+ niet heeft. Ook de cameraresolutie is bij de Z3+ 2.7 Megapixel en bij de Z5 23 megapixel. Ik ben benieuwd op welke specificaties zij namelijk beoordelen wat wel of niet past. De processoren zijn namelijk wel overeenkomstig, maar de meeste telefoonbezitters kijken daar niet na. Die kijken na opties, zoals de camera, vingerafdrukscanner, wel/geen 3.5mm aux (Iphone) etcetera. Ik zou er niet blij van worden als ik mijn toestel aanbied en vervolgens een ouder toestel terug krijg, had ik net zo goed gelijk een ouder toestel kunnen kopen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Brahms »

Tsja, tis beetje hetzelfde dat je met je mooie bijna nieuwe BMW naar de garage gaat, en er twee dagen later een mooie opgeknapte Fiat Panda voor je klaar staat.

Dat accepteer je toch ook ?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Ik ben ook wel benieuwd of de rechter de mening van de geschillencommissie zou onderschrijven. Ik denk van niet, namelijk.

Moiseule58

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Moneyman schreef:Eens. Ik ben ook wel benieuwd of de rechter de mening van de geschillencommissie zou onderschrijven. Ik denk van niet, namelijk.
Als de rechter het KIFID kan overrulen zou dat veel mensen helpen. Er zijn helaas veel mensen die dit overkomt en de verzekeringsmaatschappijen staan heel sterk met deze uitspraak van het KIFID.
. Bindend/niet-bindend

Bij Kifid moet u kiezen tussen een bindend of een niet-bindend oordeel. Dat staat in de wet. Hieronder leggen we het verschil uit.



Bindend oordeel

Aan een bindend oordeel moeten u en de financiële dienstverlener zich houden. U kunt de zaak dus niet meer aan de rechter voorleggen. Ook niet als u het oordeel verkeerd vindt. Is de uitspraak dat de financiële dienstverlener iets aan u moet betalen of geven? Dan is hij daartoe verplicht.

Gaat de zaak over € 25.000 of meer? Dan kunt u (of de dienstverlener) na een bindend oordeel van de Geschillencommissie nog wel naar de Commissie van Beroep van Kifid. In dat geval geeft die commissie als laatste een bindend oordeel.



Niet-bindend oordeel

Aan een niet-bindend oordeel hoeven u en de financiële dienstverlener zich niet te houden. Bent u het niet met de uitspraak eens? Dan kunt de zaak nog aan de rechter voorleggen. Is de dienstverlener het niet met het oordeel eens? Dan hoeft hij het niet op te volgen, ook niet als hij u volgens de uitspraak iets zou moeten betalen.



Bindend oordeel alleen als beide partijen dat willen

Kifid kan alleen een bindend oordeel geven als beide partijen dat willen. Daarom moet u een keuze maken.



U kiest voor bindend

U kiest voor een bindend oordeel? Dan onderzoekt Kifid of uw dienstverlener dat ook wil. We weten dat veel financiële dienstverleners een bindend oordeel willen als u dat kiest. In ons register staat welke financiële dienstverleners de oordelen van Kifid als bindend aanvaarden. Wil uw dienstverlener geen bindend advies? Dan wordt het oordeel sowieso niet-bindend.



U kiest voor niet-bindend

Kiest u voor een niet-bindend oordeel? Dan zit u niet vast aan het oordeel. Ook de financiële dienstverlener is dan niet gebonden aan de uitspraak.



Twee uitzonderingen bij keuze voor bindend oordeel

Hebben u en de financiële dienstverlener voor een bindend oordeel gekozen? Soms is het oordeel dan toch niet-bindend:

Als Kifid kiest voor een verkorte behandeling omdat zij uw klacht duidelijk niet terecht vindt (artikel 32 Reglement). U kunt dan nog wel met uw zaak naar de rechter.
Als in het oordeel een bedrag wordt toegewezen dat hoger is dan € 100.000 of bij de meeste banken en verzekeraars € 250.000 (artikel 38.6 Reglement).

De financiële dienstverlener volgt een bindend oordeel niet op. Wat nu?

Als een financiële dienstverlener een bindend oordeel niet nakomt, kunt u dat afdwingen via de rechter. Die neemt het oordeel van Kifid vrijwel altijd over, tenzij Kifid grote fouten heeft gemaakt.

Bent u het niet eens met een oordeel?

Bent u het niet eens met een bindend oordeel? Dan kunt u de rechter vragen om het oordeel van Kifid te controleren. De rechter zal het oordeel alleen opzijzetten als Kifid grote fouten heeft gemaakt. Gaat de zaak over €25.000,- of meer? Dan kunt u ook naar de Commissie van Beroep van Kifid. Die behandelt de zaak dan helemaal opnieuw.

Bent u het niet eens met een niet-bindend oordeel? Dan kunt u de zaak alleen nog aan de rechter voorleggen. Die zal de zaak dan helemaal opnieuw bekijken.

Vragen?

Als u nog vragen heeft, kunt u deze stellen aan de jurist die uw dossier in behandeling heeft.

DeHaas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018 20:58

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door DeHaas »

Moiseule58 schreef:Dit komt uit Elsevier Weekblad 34 van vorig jaar:
. NETTO Geen gloednieuw mobieltje

Door Jos Engelkes
Bij schade mag de verzekeraar een opgeknapt apparaat aanbieden, oordeelt klachteninstituut Kifid.

Smartphones zijn kwetsbaar. Volgens de laatst beschikbare cijfers van onderzoeksbureau Multiscope uit 2015 heeft één op de vijf Nederlanders last van mankementen aan zijn telefoon. Veelal – in 39 procent van de gevallen – gaat het om een gebarsten scherm.

Wie een telefoon koopt, wordt vaak verleid tot het afsluiten van een toestelverzekering. Dat kost wel 100 euro per jaar, maar zeker bij de nieuwste modellen lijkt het verstandig: die kosten snel 600 euro. Sommige kopers denken daarmee overal tegen verzekerd te zijn en bij onherstelbare schade recht te hebben op een nieuwe telefoon. Maar wie met een kapot toestel bij de verzekering aanklopt, mag ter vervanging ook een ouder en soms zelfs opgeknapt (ook wel refurbished) model aangeboden krijgen. Dat oordeelt de geschillencommissie van het klachteninstituut Kifid.

Dat deed onderzoek nadat een consument aan de bel trok over de vervanging van zijn elf maanden oude Sony Xperia Z5. In plaats van een nieuw exemplaar van dit model kreeg hij een refurbished Sony Xperia Z3+ aangeboden. Volgens claim-afhandelaar Dynasure was de Xperia Z5 niet voor­radig en volstond dit – oudere – model als vervangend toestel. In die telefoon kon volgens Dynasure een onderdeel zitten dat ‘een tweede leven heeft gekregen’. Maar hoeveel onderdelen waren vervangen, en hoe intensief de smartphone was gebruikt, kreeg de claimer niet te horen.

Dat stuitte de man tegen de borst: hij eiste een nieuw toestel. De claim-afhandelaar weigerde. ‘Geheel nieu­- we toestellen uit de winkel leveren wij niet,’ liet het bedrijf weten. Het vervangende toestel zou als nieuw werken.

De Kifid-commissie wijst erop dat zowel in de wet als in de verzekeringsvoorwaarden staat dat telefoons verzekerd zijn naar hun vervangingswaarde. Dat kan eenzelfde type apparaat zijn, maar ook een oudere, opgeknapte smartphone met gelijkwaardige specificaties.

Volgens de Consumentenbond is het onnodig en duur om smartphones te verzekeren. Zelf sparen voor een nieuw toestel blijft meestal het voordeligst.

In de voorwaarden van Allianz stond wel zoiets in maar dan meer in kader van 'Als er technologische ontwikkelingen' zijn dan is het mogelijk dat er een ander toestel als vervanging mag worden ingezet. Hier kan ik mij iets bij voorstellen. Het huidige model is niet meer leverbaar maar er is een vergelijkbare opvolger . Apple levert ook refurbished toestellen heb ik wel een begrepen maar dan welke exact dezelfde als je voor garantie hebt aangeboden.

DeHaas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018 20:58

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door DeHaas »

Waterpas schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem zojuist meegemaakt!

Ik had een xiaomi mi mix 2 gekocht, super fijn toestel (600 euro) Er was alleen een klein software errortje.

Toestel opgestuurd.... En wat krijg ik terug? Een 'doogee' mix 2 t.w.v. 175 euro
Dat is balen. Ook via AliExpress en Allianz? Is Allianz ook weer niet bereikbaar? Dit is echt geen alternatief. Nog een groter verschil dan in mijn geval. Hoe oud was je toestel?

DeHaas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018 20:58

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door DeHaas »

Ik heb uiteindelijk wel een oplossing gevonden.

Ik had geen idee meer wat te doen maar wilde het er niet bij laten zitten. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering benadert met de vraag of zei mij hierin advies konden geven. Zij gaven echter geen advies maar zagen dit als een nieuwe case. Na 5 - 10 minuten intern overleg bevestigde ze mij dat ze de claim gegrond vonden en ik echt wel een punt had. Ze hadden echter wel de inschatting gemaakt dat deze claim uitzoeken een lastige zou worden en kwamen met het voorstel mijn schade te vergoeden (= de aanschafprijs van het toestel). Het voelde wel een beetje dubbel omdat ik aan de éne kant nog steeds het gevoel had dat Allianz aangepakt zou moeten worden maar aan de andere kant was ik blij dat mijn probleem is opgelost Binnen 3 dagen stond het geld al op mijn rekening.

Een warme douche voor FBTO / Achmea!! (of moet ik dat ergens anders aanmelden)

Dit kan dus voor andere die hetzelfde probleem hebben een oplossing zijn. Uit de reacties blijkt wel dat meer mensen worden benadeeld en dat zou aangepakt moeten worden. Het blijkt dat meerdere partijen er dezelfde manier van werken hebben en consumenten hebben geen idee wat de gevolgen zijn als ze hun toestel ter reparatie aanbieden. Deze voorwaarden moeten echt duidelijker.

Ik heb inmiddels weer hetzelfde toestel bestel en ontvangen werkt prima. Weer hetzelfde rammeltje in het toestel en dat hoort blijkbaar zo. Ik heb de garantie niet meer geregistreerd want ik ga mijn toestel nooit meer aan Allianz toesturen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Begrijp ik dat nu goed: Uw rechtsbijstandverzekering vergoedt het toestel waarvoor u bij een andere verzekeragarantieverzekeringekering hebt afgesloten? Bijzonder!

stofzuigertje

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn nieuwe Doogee van €69,- werd geruild voor een Xiaomi en die blijkt naast gebruik en krasje ook nu veel duurder te zijn geweest.

Het is een perfecte Furbie, maar niet mijn goedkope toestel.
Moet nu wel het 4"hoesje weg pleuren en 5"terug kopen... en bijpassende folie op het scherm doen.

Ik had van beide merken niet gehoord maar naast het grotere scherm, geen 3 maar ook 4G en de camera en resolutie duidelijk een iets duurdere!
Daarom durf ik hier niet te klagen maar toch, andersom had ik wel andere woorden gebruikt.

Het probleem is niet de Chinese winkel maar de wel erg ruim denkende verzekeraar Alianz die wel erg ruim denkt over gelijkwaardige en niet altijd hetzelfde merk en type kan leveren... maar ook niet naar de verkoop prijzen blijkt te kijken of specificaties.

Ik rekende op nieuw scherm wegens olie vlek in midden, dus productie foutje van 1 week oude en kreeg gekraste grotere en duurdere...
Ik vermoed dat de nieuwprijs in mijn geval 14x hoger was na enig zoeken maar dus niet gelijkwaardig!

Het enige wat ik na lang zoeken gelijkwaardig was.... het gat voor oortje en de Micro Usb stekker voor de lader!
Wel zit ik na 1 week met een die vele krasjes heeft en duidelijk wel gebruikt is!
Met nieuwe folie op het scherm en speciaal bestelde hoesje van €8,38 na 1 maand geleverd.... zie ik geen krassen meer!

Probeer het ook eens andersom en ik was deze keer zeer tevreden over deze verzekeraar!

stofzuigertje

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ De Haas,

Dat rammeltje kan een los kogeltje zijn die detecteerde hoe je toestel word vastgehouden.....
Dan weet deze of je horizontaal of verticaal of in bed licht.... en moet draaien of niet.
Mijn Xiaomi heeft ook dit probleem...

Ik heb dus ook een rammelaar en dat hoorde zo....
Tijdens fietsen op straatstenen flipperde mijn scherm ook heen en weer hierdoor waarmee ik last kreeg tijdens Navigatie.
Maar ook in België op de kinderhoofdjes flipperde hierdoor door dansende kogeltje het heen en weer en moet ik stoppen of op vlak stuk kijken.
Dat lukte in Centrum Aṕen niet dus reed verkeerd!

Deze grote harde kogel in hard plastic is dus het probleem.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Brahms »

Het grote verdienmodel voor Allianz is dus het doorverkopen van de vaak veel duurdere ingenomen toestellen. Want die worden natuurlijk gerepareerd en weer verhandeld.

@-DeHaas: in een tijd dat verzekeringen er werkelijk alles aan doen om niet te hoeven betalen komt je verhaal als te mooi om waar te zijn over.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:@-DeHaas: in een tijd dat verzekeringen er werkelijk alles aan doen om niet te hoeven betalen komt je verhaal als te mooi om waar te zijn over.
Niet doorslaan in generaliseren :wink: Ook ik had afgelopen week nog een verzekeringsgevalletje waarbij mijn verzekeraar na 1 telefoontje (en zonder enige onderbouwing) het schadebedrag van € 165,00 op mijn rekening heeft gestort. Het kan dus wel.

DeHaas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018 20:58

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door DeHaas »

Erthanax schreef:Begrijp ik dat nu goed: Uw rechtsbijstandverzekering vergoedt het toestel waarvoor u bij een andere verzekeragarantieverzekeringekering hebt afgesloten? Bijzonder!
Ja klopt helemaal. Na de uitleg van mijn probleem met de verzekering bij Allianz oordeelde zij dat ik een goed punt had en dat mijn claim bij Allianz terecht was dat ik een echt gelijkwaardig toestel zou mogen verwachten. Zij voorzagen wel dat het een lastig, vooral tijdrovend geval zou zijn om het gelijk te halen dus hebben er voor gekozen om mij de schade te vergoeden.

Het is inderdaad wel raar dat de éne verzekeraar het probleem van de ander oplost.
In de bevestiging werd nog wel een voorbehoud gemaakt. Als er binnen 3 maanden meer van deze geschillen worden aangemeld gaan ze er mogelijk wel een echte zaak van maken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door renewouters »

Wij mogen blij zijn dat we in de EU wonen waar garantie gewoon goed is geregeld (zo'n beetje het beste in de wereld). Als je iets gewoon hier koopt heb je al dat gedoe niet. Je hebt immers gewoon wettelijke regels waar leveranciers zich aan moeten houden. En ja, sommige dingen worden daardoor iets duurder. Als je dat niet wilt betalen ga je ver weg iets kopen maar profiteer je ook niet van de Europese verworvenheden. Het is een keuze.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Slechte garantie op je telefoon van Allianz (via AliExpress)

Ongelezen bericht door tttlocke »

DeHaas schreef:
Erthanax schreef:Begrijp ik dat nu goed: Uw rechtsbijstandverzekering vergoedt het toestel waarvoor u bij een andere verzekeragarantieverzekeringekering hebt afgesloten? Bijzonder!
Ja klopt helemaal. Na de uitleg van mijn probleem met de verzekering bij Allianz oordeelde zij dat ik een goed punt had en dat mijn claim bij Allianz terecht was dat ik een echt gelijkwaardig toestel zou mogen verwachten. Zij voorzagen wel dat het een lastig, vooral tijdrovend geval zou zijn om het gelijk te halen dus hebben er voor gekozen om mij de schade te vergoeden.

Het is inderdaad wel raar dat de éne verzekeraar het probleem van de ander oplost.
In de bevestiging werd nog wel een voorbehoud gemaakt. Als er binnen 3 maanden meer van deze geschillen worden aangemeld gaan ze er mogelijk wel een echte zaak van maken.
Niet zo raar eigenlijk.
Indien de beoordeling is dat de klant een zaak heeft, een terechte claim heeft, dient de rechtsbijstandsverzekering de zaak op te pakken. Indien het naar verwachting goedkoper is de schade direct aan klant te vergoeden dan actie te nemen tegen de andere partij, is het voordeliger voor de rechtsbijstandsverzekering de schade te vergoeden. Dat doen ze dan ook.

Gesloten