Smartphone en polariserende zonnebril

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door jadatis »

Mijn vrouw dacht dat haar mobieltje geen beeld gaf, maar bleek dat het kwam omdat ze een polariserende zonnebril op had.
Ik had er met mijn mobieltje geen last van.
Ook in de auto als navigatie zag ik op haar mobiel niets met mijn polariserende zonneklepje op.
Deze glazen zijn horizontaal gepolariseerd en haar mobiel van huawei ook. De mijne Samsung schuin gepolariseerd, maar de nieuwere huawei van mij dochter ook, dus ook geen last mee. Dus ik denk dat het probleem al door de fabrikanten is vastgesteld en opgelost

Oplossing:
Neem je zonnebril mee naar de winkel, en controleer of het goed gaat.
Of koop een niet polariserende zonnebril.

Of plaats mobieltje dwars bij navigatie bijvoorbeeld, dan zit de polarisatie-richting weer goed.


Heb je nu een 3d brilletje dan zijn die schuin gepolariseerd dus zie je bij de " goede mobieltjes maar met een oog.
Maar ik denk dat die zo weinig gebruikt worden dat je daar geen rekening mee hoeft te houden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Om die reden heb ik de glazen in mijn zonnebril simpel gehouden. Ik zit vaak buiten te werken en met polariserende glazen is mijn laptopscherm mooi zwart.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gooi altijd gewoon de helderheid van mijn scherm helemaal omhoog, dan is het probleem bij mij ook opgelost.

jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Re: Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door jadatis »

Heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar mijn vermoeden is dat je dan een niet polariserende zonnebril hebt, en dus de tot 30% teruggebrachte lichtsterkte compenseert, door maximale lichtsterkte van je mobieltje.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, het is een originele Ray-Ban van boven de honderd euro. Ik gok niet dat de Pearle me heeft opgelicht daarmee.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door Revoked »

Euh. Het merk "Ray-Ban" is in licentie uitgegeven aan oa Pearl. Heeft dus niets te meer te maken met het echte merk. Gewoon massa-zonnebril, stickertje er op en in de winkel. Zegt verder niets over de kwaliteit van de glazen/het montuur. En vooral bij zonnebrillen heb je te maken met persoonlijke voorkeur. Mijn €700,- EvilEye vind ik geweldig, mijn zoons vinden het helemaal niks.

jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Re: Smartphone en polariserende zonnebril

Ongelezen bericht door jadatis »

Rayban is een goede zonnebril, maar in de regel geen polarizerende, dus enkel ( zeer goede filtering, niet alleen UV ( ultraviolet)maar ook aan de andere kant van het zichtbare spectrum IR ( infrarood).
Het is juist Polaroid, waarvan de naam afgeleid is van polarizeren, die begonnen is met polarizerende glazen, maar waarvan de optische zuiverheid niet optimaal is, door de dunne geperste lensjes.
Dus mijn eerste vermoeden klopt.
Rayban staat bekend om zijn 100% optisch zuivere lenzen , vroeger tenminste, toen ze altijd glas gebruikten.
En de IR filtering zie je bij veel andere merken niet.

Gesloten