LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Saldek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:08

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Saldek »

Ja hoor, ik viel ook 'ten slachtoffer' van een zogenaamd gewillige dame.
Wild enthousiast als ik was reageerde ik als een idioot erop. Nu weet ik van mezelf dat ik nogal snel erg enthousiast kan zijn. En ik denk dat ik hiermee precies mezelf heb behoed voor escalatie van ellende: 'Ik weet van mezelf dat ik nogal snel hoteldebotel kan zijn'. Daar ik me dit bewust was heb ik me namelijk niet blind laten leiden door mijn gevoel, mijn eigen besef fungeerde als een persoonlijke alarmbel bij onraad. En die onraad kwam snel.
Op zo'n datingsite nam een dame contact met me op (zónder in de welkomsgroet mijn naam te vermelden). Ze had mijn profiel bekeken en het leek haar leuk om met mij wat spannende avonden mee te maken. Vreemd vond ik dat, daar ik in mijn profiel in al mijn verlangens en verwachtingen op zoek was naar iets serieus. Ze gaf ook een excuus op waarom ze afhankelijk was van 2323........allemaal dingen die mij zeg maar wakker hielden.
Desniettemin reageerde ik. Want al was ik op zoek naar iets serieus, een avontuurtje met een leuke dame was mij een welkome afwisseling.
Na mijn eerste sms sloeg weer een zoveelste alarmbel op tilt in mijn hoofd. Nadat ik de sms had verzonden kreeg ik namelijk binnen een twintig seconden alweer bericht terug. Nog geen sprake van achterdocht, maar ik voelde me wel geroepen iets scherper te worden. En wat blijkt? Ze heeft in twintig seconden een text geschreven waar zelfs de snelste idioot nog zeker een minuut over zou doen. Mijn verlangen bleef nog intact, maar besloot dat moment iets concreets van haar te verlangen: telefonisch contact (gewoon bellen) of msn. Dat vroeg ik van haar en wederom binnen een twintig seconden alweer antwoord en met een excuus en omheen gedraai sms-te ze een bericht of IK degene was die de liefde verzaken zou als ik het er niet eens voor over had om haar beter te leren kennen. En nóg was ik verlangend, maar moest mezelf wel een schop onder mijn eigen hol geven om te beseffen dat ZIJ degene was die met mij contact wilde hebben. Ik besloot kort en bondig met een volgend smsje, zonder oordeel, zonder boosheid en zelfs nog in een verlangende sfeer dat het mischien tóch nog goed zou zitten:
'Sorry lieverd. Al lijk je me een toffe vrouw en zie je eruit om op te eten....die smsjes kosten me gewoon teveel. Kus.........'
Ik heb niets meer gehoord. Mijn vertrouwen is intact gebleven, al ben ik wat teleurgesteld. Maar het andere dat ik won is de bevestiging dat als je je verlangen laat leiden door wijsheid, dat het je sterkt in identiteit ipv dat een dergelijke teleurstelling schade toebrengt. En de kosten? Ik denk dat mijn rekening volgende maand acht Euro hoger is dan gebruikelijk...........geloof me, daar kan ik mee leven.
Dit dank ik aan een besef, noem het 'bewustzijn' dat, waar en wanneer dan ook, je nooit blind moet laten leiden door je gevoel (maar ook niet door blinde ratio). Er kan een evenwicht zijn tussen deze gemoederen. Als je die vindt, dan vind je meer dan het verlangen je maar ooit bevredigen kan. Enne'.......is het niet zo dat vrouwen vooral vallen voor evenwichtige mannen?

Saldek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:08

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Saldek »

Nog even als aanvulling op mijn bijdrage:
Ik dacht dat ik er vanaf was. Niet dus. Een dag later weer hetzelfde gedonder. Toen ging ik maar eens naar deze site en probeerde eens de 'STOP naam' - methode. En die werkte. Kreeg zelfs een keurig berichtje als bevestiging dat mijn 'lidmaatschap' werd opgeheven: 'Dank u voor het gebruik van onze 2323 - service'. Het stelde me iets gerust, maar anderzijds voelde het berichtje alsof ze me recht in mijn gezicht uit stonden te lachen. Iets als: dank u dat u er ingeluisd bent. Maar het is idd wel over nu. Nooit meer deze **** voor mij.

Glenn3
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:06

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Glenn3 »

Lieve mensen,

Vraag me af of er iemand ooit een date heeft gehad via 2323?

Alle reacties heb ik doorgelezen en heb echt zo met deze mensen te doen!!
Zelf ben ik benaderd via contactbox.nl, door een vet lekkerding, dat gewoon mensen voor de gek houd!

Ze mailt dan: een heel bla bla verhaal, wat eindigt met sms me met FE 'naam' en dan je bericht.

Heel geloofwaardig in eerste instantie voor iemand die graag wat zoekt.
Uiteindelijk kom je bedrogen uit.

:roll:

Beetje jammer dat mensen op deze manier voor de gek worden gehouden.

Laten we hopen dat we ervan hebben geleerd!
Want zoals de gezegde luid: Boontje komt om zijn Loontje.

Dus ook deze oplichters!

Goed weekend!

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door lammi »

ongelooflijk dat mensen er nog steeds intrappen. pfff....

JBvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:17

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door JBvD »

Hallo allemaal!
Mij is enige tijd ook overkomen dat ik misleid ben tot gebruik van een sms-dienst terwijl ik dacht met een jonge vrouw te maken te hebben.
Het heeft mij honderden euro's gekost. Aangifte bij de politie leidde tot niets, want ik zou 'gewaarschuwd' zijn. Ook mijn juridisch adviseur wilde de zaak niet aanpakken voor me. Toen restte me de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de politie over het niet aannemen van de aangifte. In dat geval zouden mijn documenten wel door de politie bestudeerd worden, waarbij ik zou hopen op alsnog een behandeling van mijn aangifte. Maar tijdens de voorbereiding op deze klachtindiening heb ik zelf rechtstreeks contact opgenomen met mijn 'aangeklaagden'. Ik verwachtte namelijk dat de politie hier sowieso om zou vragen, of ik dat wel gedaan heb.
En wat gebeurde er, na wat telefonisch contact en e-mailverkeer had ik binnen een paar dagen de kosten van het sms-en met de 2323-dienst vergoed op mijn bankrekening, zowel de uitgaande als ontangen sms-jes zijn vergoed.

Als iemand geïnteresseerd is hoe mij dit precies gelukt is, dan ga ik daar graag per e-mail verder op in.

JBvD

jo,tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 12:25

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jo,tje »

ik het zeker aan 100 € sms berichten gehad van het nmr.2050 zonder mij aangemeld te hebben graag wil weten wie hier ook mee te maken heeft gehad afmelden ging via leeuwarden ben via via de kpn achter dit nmr gekomen berichtjes waren 1.50 € per bericht en je werd gebombardeerd met deze schade kan je niet verhalen vind het een vorm van oplichting afz karel

boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door boelmanners »

kijk dat zijn mooie berichten. dus maken me partner en ik dit dus ook mee. wij hebben ook telefoonrekeningen van wel meer dan 1000 euro.
dikke problemen dus nu met onze telefonie aanbieder.
eerst dacht ik dat het shortcode 5005 was, maar nadat ik de specificatie had gelezen, waren het er 6 velletjes papier waarvan 4 velletjes VOL!!!! met 23 23 nummers!
niet te geloven dus.
ik heb ook al heel veel dingen geprobeerd maar nog niets heeft gewerkt, mag ik dan wel wat tip wat ik nog meer zou kunnen doen?

weetje wat het vreemde hiervan is? wij werden continu lastig gevallen door 5005, maar dat is bijna niet te lezen op die specificatie, daaruit blijkt dat het 2323 is! maar hier hebben we nog nooit smsjes van gehad.

IEMAND NOG TIPS om ons geld terug te krijgen, en hen aan te klagen ofzo?

mvg, boelmanners

boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door boelmanners »

ik vraag me af of wij hier wel vanaf komen, bij mij was het geen date spul **** ofzo, nee, nog niet eens een smsje. wij kregen zomaar patsboem een telefoon rekening van over de 1200 euro! en niets vernomen of wat dan ook. we hadden wel last van 5005. ook daar konden we niet afkomen. maar uit de specificatie bleek dat het alleen maar 2323 nummers waren.

dit is toch ziek?!?!?!

komt er nog iemand in actie om dit te stoppe?
ik word hier echt heel moedeloos van.
gaat radar ons helpen om ons verloren geld terug te krijgen?
en hun aan te klagen?

JBvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:17

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door JBvD »

Zoek het wetsartikel op over "Oplichting"

Google de nummers: 2323 of 5005 of wat dan ook

Google de bedrijven die er achter zitten, of de bedrijven die de sms-diensten faciliteren...

Doe je eigen onderzoek, schrijf een verhaal waarom je opgelicht bent...
Aangifte bij de Politie kun je proberen...
Juridische bijstand is wellicht ook lastig...
Benader rechtstreeks (op een nette wijze) het bedrijf dat je als 'aangeklaagde' ziet...

Succes

Jeroen

boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door boelmanners »

het is wel wat om je eigen onderzoek te doen. haha. ik heb mijn verhaal gedaan bij deze instantie, maar nog geen bericht het is nog afwachten. denk ik.
juridisch kan ik het niet meer doen. ik was er te laat achter gekomen dat ik niet daarvoor verzekerd was, dus ze kunnen mij niet meer helpen, omdat het al gaande was. enige wat ik nog kan gaan proberen is aangifte doen.

wat is dit een moeilijke situatie.

gethewil
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 02:36

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door gethewil »

Hallo,even een vraagje is 3010 net zo'n nummer als 2323?Hier hebben ze het ook over 1,50 per ontvangen sms.

JBvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:17

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door JBvD »

Check gewoon ff via Google!!!
Veelal de zelfde belazerij!

rcp
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 19:10

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door rcp »

Hallo, Nooit gedacht dat mij dit zou overkomen maar ook ik ben opgelicht door eeen chat-dienst nr. 2323 !! via ene Ella, ik kon haar alleen op nr. 2323 bereiken Pas toen er ongeveer 20 sms-jes per dag binnenkwamen, kreeg ik argwaan, Te laat natuurlijk, maar als ik zie wat sommige mensen moeten betalen, kom ik er nog redelijk van af. Heb direct stappen ondernomen en mijn sms dienst geblokkeerd ! Dat duurt drie dagen (tenminste volgens de KPN, achteraf is mijn sms NOOIT geblokkeerd)
in die dagen ging deze "dame" gewoon door !! De KPN had absoluut geen begrip voor de situatie, toen ik zei dat mijn tel-rekening in deze drie dagen alleen maar hoger zou worden werd mij doodleuk meegedeeld: " ja mijnheer het is niet anders, daar kunnen wij niets aan doen ! " Op zo'n moment voel je je zo ontzettend boos en machteloos en je vertrouwen krijgt een behoorlijke deuk !!!!
De situatie was volkomen nieuw voor mij, je weet niet wat je kan en moet doen om het te stoppen, dus ik ging bellen, mailen en zoeken op internet. En toen ik 2323 bij Google intoetste merkte ik, dat ik niet de
enige was die door deze schoften werd opgelicht ! Tientallen mensen
hadden hetzelfde meegemaakt als ik ! Dus mijn dringende vraag aan TROS - Radar; Is hier nou echt niets aan te doen ? Kunnen deze schoften nou niet worden aangepakt ?

Misschien kunt u er eens een uitzending aan wijden !

R
Laatst gewijzigd door rcp op 27 mar 2009 21:04, 3 keer totaal gewijzigd.

JBvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:17

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door JBvD »

ik betwijfel of TROS-medewerkers wel al deze berichten lezen... Rekener maar niet op...
Maar zo belangrijk om de stop-code te weten..... Anders kun je weinig tegen ze doen...
Maar, als je vooraf 'misleid' bent, dan kun je wel eens een goed verhaal hebben en geld terug kunnen krijgen!

zie mijn eerdere reacties in deze topic (hoef je niet ver voor terug te bladeren)

antonio 65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2009 09:02

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door antonio 65 »

hallo ik wou graag melden dat 2323 dienst vuile oplichterrij is zelfs toen ik al een date had afgesproken en alles goed leek en ze drie uren van te voren zelfde dag afmelde was ziek zogenaamd pfffffffffffft ja hoor nou ben voor goed genezen die vuile pratijken oppakken en alles terug laten betalen die wijfen gaat om dit emailadres [email protected] zegt in drachten te wonen en komt heel gerafineerd over nou mannen trap met deze dienst nergens in ben voor leven genezen met deze vuile pratijken vriendelijke groet walta j.a

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door Annie07 »

Het radarforum staat vol van dit soort berichten, ik schreef net in een ander topic iets soortgelijks.

Als je op een datingsite staat ingeschreven, mail dan (zeker in het begin) alleen via die site. Vaak versturen die "dames" mailtjes met het verzoek om via gmail, live of yahoo te mailen, of haar op msn toe te voegen. (ze zeggen dat gemakkelijker vinden, trap er niet in, typen is typen).
Stap 1 naar oplichting is daarmee genomen.
Ze hebben nadat jij via mail of msn gereageerd hebt je IP-adres, met alle mogelijk vervelende gevolgen van dien.
Via de datingsite is jouw e-mailadres en IP-adres niet voor de andere partij te achterhalen.

Normale 06-nummers hebben geen shortcode en bestaan dus altijd uit 10 cijfers!!
(grote bedrijven soms wel, maar deze geldt dan alleen voor collega's onderling! Van buitenaf kan deze niet gebruikt worden.)
Mailtjes met een sms-shortcode (meestal 4 cijfers) kun je direct als oplichting bestempelen.
Meld dit altijd bij de site waarop je bent ingeschreven, zodat er niet meer slachtoffers vallen!

Gebruik je gezond verstand op datingsites!

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door moleman »

Met een Smartphone of Pocket PC Phone Edition installeer je gewoon zelf een filtertje en heb je er geen last meer van.
http://www.efficasoft.com/smartblock/index_ppc.html (niet gratis)

Call Firewall is wel gratis.

Voor Nokia's zijn er ook van dit soort programma-tjes, zoals Spam Messenger

Overigens ligt de oplossing ook bij de gebruiker zelf. Niet reageren op inkomende sms waarvan de afzender jou niet bekend voorkomt. Je nergens voor opgeven. Je telefoonnummer niet "zomaar"aan iedereen geven.

Dit soort grappenmakers kunnen alleen bestaan als jij reageert

Enquetes en Teklemarketing kun je laten blokkeren door INFOFILTER of SMS dienstenfilter

jweerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2009 16:18

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door jweerman »

Beste Niels en anderen,

Vandaag een mail gekregen van gerenormeerde datingsite. Daarzijnde relatieplanet.nl van een profiel dat me aansprak. Of ik via 2323 kan smsen omdat ze is lastige vallen door ex vriend en niet snel meer nummer geeft en geen laptop heeft en die van vriendin leent 'ach wat sneu`.

Voor ieder: TRAP HIER NIET IN

Voor iemand die echt interesse heeft is het ook mogelijk het internet cafe op te zoeken, een computer te kopen, langs vrienden te gaan of zeer waarschijnlijk ook wel mogelijk anoniem te smsen zonder sms centrale.

Doel van een site als 323 is om je geld af te troggelen, zoveel als mogelijk. Enkele signalen waar dit uit blijkt;

smsjes die makkelijk in één bericht kunnen worden uitgesponnen over 3 smsjes of meer
Er zit zowat altijd een of meeerdere vragen in de smsjes waar je niet met een ja of nee op kunt beantwoorden
Als je aangeeft dat je wilt zien, ontmoeten, per mail wilt spreken zijn er altijd excuses of afzeggingen waarom het niet zou kunnen
Als je aangeeft niet te vertrouwen wordt er overdreven verontwaardigd gereageerd. Stuur voor de grap daarna paar dagen later nog een smsje en grote kans dat opeens poeslieve smsjes komen alsof er niets aan de hand was.. feit is, vaak wordt ook door diverse meiden, jongens een profiel voor uitgegeven. vraag voor de grap eens iets over wat je aan de ander verteld hebt en ze hebben geen idee
verhalen over hun zelf zijn algemeen en oppervlakkig en spelen vaak in op emotie
Foto´s krijg je niet of zeer weinig, haast nooit met anderen
Er worden schuilnamen gebruikt die vaak weer terugkomen.
Kijk voor de grap eens naar het bericht dat verstuurt is 99-100 keer komt dit overeen met de berichten van mensen die ook opgelicht worden

Vertrouw de berichten niet en als ze je echt leuk vind en het is echt zal ze echt wwel wegen vinden om je te bereiken.

Succes. Hopelijk kan ik zo wat oplichting voor anderen voorkomen. Bij mij is gelukkig beperkt gebleven omdat ik het tijdig niet niet vertrouwde. Hopelijk kan ik dit ook voor anderen voorkomen.

Mogelijke juridische stappen?

Gezamenlijke aangifte van gepleegde fraude door gedupeerden
Bij voldoende bewijslast telefonie bedrijven eisen om gegevens van de oplichters vrij te geven
Straffen bij wetgeving laten opleggen voor dit soort oplichtingspraktijken
Datingssites laten scannen op berichten en preventief laten voorlichten over veelkomende fraude praktijken om zo een groot gedeelte van oplichting te kunnen voorkomen. En ik denk dat dit nog wel het beste werkt.

Mijn optie±
°datingsistes laten voorlichten, checken op frauduleuze praktijken
~informatie laten opnemen over wat te doen als je slachtioffer bent geworden
~via datingsites opties inbouwen om gezamenlijke aangiftes te kunnen doen, profielen te verwijderen en te blokkeren en informatielast vrij te geven

In mijn ogen wordt namelijk vooral van dit soort praktijken gebruik gemaakt bij dit soort sites omdat hier veel mensen zijn die makkelijk op emotioneel nvieau beinvloedbaar zijn. Hier wordt gretig misbruik van gemaakt.

noshltsherlock
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2009 14:29

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door noshltsherlock »

Ik zit sinds een weekje op relatieplanet en ook ik ben benaderd door een dame die via sms wil communiceren, maar deze pakt het wel wat slinkser aan.

Eerst een normale email en dan na een stuk of 2 emails over en weer wordt verteld dat ze thuis niet op de computer of telefoon kan, want een heel strenge vader, bla bla. en dat ik dan RDM Fay naar 2323. Ze wil ook wel emails beantwoorden maar dit is zoveel sneller! ...

Uiteraard ga ik niet meedoen met deze onzin maar even wat tips van mij:

- Selecteer een oproep van een dame en plak dit in zijn geheel in google. Als deze oproep precies zo verschijnt op speurders of verkoopiets achtige sites dan weet je zeker dat het een fake profiel betreft. Ook staan er soms andere foto's bij.

- Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo.

- Ze interesseert zich totaal niet in wat jij stuurt. Ik stuurde best een lange email waar ik veel over mezelf vertelde en ze reageerde er totaal niet op. Ondanks dat het een echte email leek was het gewoon geknipt en geplakt en waarschijnlijk naar 10 anderen verstuurd.

Ik wacht nog op de dag dat je een foto kan googlen, maar niet op naam maar echt op dezelfde foto's. Dan kan je al die fake profielen er zo tussenuit halen omdat ze gewoon overal foto's van jatten. Hyves, facebook, etc.

Dit zijn echt hele smerige bedrijven. Ze spelen in op iemand zijn zwakke plek en slaan dan genadeloos toe. Ik vind het erg zuur dat zelfs relatieplanet.nl nu ook al fake profielen bevat...

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: SMS dienst 2323 maakt nu ook via datingsites slachtoffers

Ongelezen bericht door bokito74 »

Op zich zijn het geen fake profielen dus voor je wat roept verdiep je er eerst eens in.

je geeft de bedrijven de schuld maar die doen dit niet, je kan nl bij dit soort dingen je aanmelden en je krijgt betaald per sms die via jouw account komt.

de reclame etc doe je dus geheel zelf, dus kortom het sms en is legaal alleen degene die het uitvoert houd zich niet aan de regels en als je een klacht indiend als je het nr weet ( dus ff googlen) is betreffende griet geen operator meer en krijgt niks betaald.

Relatieplanet etc zit vol met domme snollen die graag willen wippen maar het niet kunnen schijnbaar.
Idem dito met mannen.

Als je op zo'n sites een partner moet zoeken ben je volgens mij echt wereldvreemd.

Gesloten