LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS DIENST 4414

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Willempie01
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2005 10:04

SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Willempie01 »

Al enige dagen ontvang ik smsjes van smsdienst 4414, ik heb me nergens voor aangemeld.
De inhoud gaat over een snelheidscontrole in de omgeving van Alkmaar,Heerhugowaard terijl ik daar niet in de buurt woon.
Ik heb al diverse keren gebeld met KPN die geeft aan er niets aan te kunnen doen want ik heb mezelf aangemeld, maar incasseren kunnen zij wel!!
Ik ben er 100% zeker van dat ik me niet aangemeld heb.

Wie kan me helpen?

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door RobbieP »

stuur een sms naar 4414 met de tekst "help" dan krijg je de afmeldcodes toegezonden. Die moet je vervolgens weer terug sms-en naar 4414 (bijvoorbeeld "snelheid uit", want dat soort afmeldteksten zijn het vaak)

Op de website www.smsafzeggen.nl staat verder ook veel info over dit onderwerp.

Het klopt dat KPN niks tegen deze dienst kan (of hoeft te) doen. Het zijn diensten van derden, en KPN is alleen het medium.

Willempie01
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2005 10:04

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Willempie01 »

Neem van mij aan dat ik vanalles heb geprobeerd, op http://www.smsafzeggen.nl/ staat 4414 niet vermeld, en dat snap ik wel want daardoor lopen zij inkomsten mis!!
Smscity.nl heeft mij weer door verwezen naar Silverstreet die mij ook verder niet kan helpen maar het ontvangen van de smsjes gaat wel gewoon door HELP!!!!!

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door edmoor »

SMS de tekst ITEM OFF naar 4414 om je af te melden voor alle categorieën van dat nummer.

Bron: SMScity

Willempie01
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2005 10:04

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Willempie01 »

ik vind het leuk als er reacties komen maar lees eerst goed voor dat je een reactie plaatst via smscity ben ik dus ook niet verder gekomen en item off heb ik uiteraard ook al geprobeerd.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door edmoor »

Sorry dat ik probeerde te helpen.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door RobbieP »

probeer nog eens STOP te verzenden naar het nummer

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Bailey »

Op het forum van smsafzeggen.nl staat dat je WIN UIT moet sms-en.

Willempie01
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2005 10:04

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Willempie01 »

Wat ik ook heb geprobeerd met alle goedbedoelde oplossingen, het is me niet gelukt.
Uiteindelijk wederom een poging gewaagd bij KPN om probleem op te lossen. Ik ben uiteindelijk boos geworden waarop de dame aan de telefoon het nodig vond de verbinding te verbreken en mijn nummer te blokkeren zodat ik niet meer naar de SERVICEAFDELING kon bellen.
Uiteraard dit gedaan met een andere mobiele telefoon weer mijn probleem uit moeten leggen en gelijk gevraagd of de manier waarop ik in eerste instantie "geholpen" normaal was. Gelukkig had deze man begrip voor mijn situatie en heeft mij uiteindelijk geadviseerd om een ander nummer te nemen dit heb ik gelijk telefonisch met hem geregeld!
Inmiddels was de teller op 34 ongewenste smsjes gekomen vermenigvuldig dat met €1,50!!!!
Gelukkig ben ik nu van verlost[/b]

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door blaat »

tja, echt weer een oplossing van de Kpn om maar meteen een nieuw nummer aan te smeren. 4414 is van Golden Bytes, telnr: 0900 2021 885 ff bellen en dienst wordt stopgezet....

visje1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door visje1000 »

WIN UIT of ITEM OFF sms-en naar 4414 heeft geholpen volgens mij.. kreeg een berichtje terug dat ik was afgemeld.. heb allebei de texten ge smst dus weet niet welke het was. ,het heeft te maken met een website www.seeyoudance.l ofzo..
bedankt voor jullie tips. 'wat een drama he,. :twisted:

superia
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2006 10:03

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door superia »

Onderstaande smsjes zijn niet afkomstig van SeeYouDance.nl

Niet alleen SeeYoudance, maar vele andere bedrijven maken gebruik van nummer 4414 als afzender.

SeeYoudance stuurt alleen berichten aangaande dance/feesten en hebben op de website duidelijk de voorwaarden staan waar in beschreven staat hoe je je af kunt melden, namelijk door win uit te smss´en naar 4414.

hiermee ben je dus alleen afgemeld voor de diensten die SeeYouDance aanbiedt onder het nummer 4414, de diensten waar in dit forum verder over gesproken wordt, hebben weer een andere manier van afmelden aangezien deze diensten door andere bedrijven worden aangeboden.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

al die nummers worden door verschillende bedrijven gebruikt... 4414 met de tekst bakker aan gaat naar de bakker op de hoek en fun on naar een bedrijf in bv groningen die je iedere dag een mop stuurt das all... dus niet alle bedrijven hebben een appart nummer maar delen dit met meerdere en het klopt item off meld je voor alle diensten/bedrijven af die op 4414 jouw berichten toe zenden.

MallePietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2006 09:08

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door MallePietje »

Het bedrijf Golden Bytes verzorgt het SMS verkeer voor afzender 4414. Ik heb zojuist met dit bedrijf gebelt en zij hebben mij dit zelf gezegd. Het SMSje wat ik heb gekregen was voor hun klant Silverstreet.

Ik weet 100% zeker dat ik mij niet heb aangemeld voor hun diensten, ik doe namelijk nooit mee aan dit soort flauwekul.

Wil je je afmelden dan kan je bellen, en eisen dat (in mijn geval) Silverstreet het bedrag van de smsjes terug stort op je rekening!

Golden Bytes: 070 3025 999
Silverstreet: 013 469 0886 (vraag naar Michael)

http://www.goldenbytes.nl/
http://www.silverstreet.nl/

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

hallo,

ik heb het zelfde probleem maar je moet RADAR!!!!!!!! een brief schrijven hier over hoe meer brieven hier over binnen komen hoe beter!!!!!

DOE DIT AUB!!!!!!!!! ECHT IEDEREEN DIE DIT HEEFT GEHAD OF NOG STEEDS HEEFT!!!!

ik ben er nu druk mee bezig en radar neemt mijn brief serieus dus schrijf een brief naar ze met jou verhaal misschien specificatie van de nummers en je factuur mee sturen en ze kunnen er wat mee want er zullen vast mensen zijn die dit geintje betalen en die zou ik ook willen helpen want is pure FRAUDE!! OPLICHTING!!!!

Remko35
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2006 11:05

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Remko35 »

Ik heb een zelfde grapje gehad, echter betrof het bij mij een contact advertentie, misschien stom dat je erin trapt maar ze zijn toch wel zo geraffineerd om het echt te laten lijken. Bij mij betrof het 4u (naam). ook van 4414.
Na een telefoontje met goldenbytes werd ik terug gebeld. Met de mededeling dat ik om af te melden, uit ,moest smsen naar 4414 om mezelf af te melden voor alle diensten. kreeg een sms terug dat alles geblokkeerd was. Echter heb ik ergens gelezen dat je daarmee eigenlijk niet afgemeld bent je krijgt alleen niets meer binnen dus bestaat de kans dat je facturering doorloopt en betaal je dus nog ook al ontvang je niets. Dus ben ik nogmaals in de telefoon geklommen en 4u hoort dus ook bij silverstreet.

Raggie713
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2007 00:13

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Raggie713 »

Ik snap er echt geen f*ck van! Iedereen heeft goede suggesties die blijken te helpen, maar waarom helpt het niet bij mij??? Ik krijg van die thuiswerk sms-jes van 4414, wat me nu al bijna drie maarden 40 eu per maand heeft gekost (had er nog nooit van gehoord dat die vervelend sms-jes veel geld kostten, dus was er niet allert op). Ik heb nog niemand gehoord over thuiswerk van 4414 en kan er ook niet achter komen wat nu wel of niet werkt. Ik ben alle opties bijlangs gegaan, maar nix werkt! Iemand die dit leest die dit ook met Thuiswerk heeft gehad. What to do about it?? Ik snap dat jullie die oplossingen goed bedoelen en waarschijnlijk voor sommigen ook werken, maar bij mij dus niet.

HELLUP!!!

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door tinne »

@ iedereen die last heeft van ongewenste sms jes

DIT NUMMER wordt door Kika29 aangeraden als de beste optie om van die ellende af te komen: probeer het! Gewoon een nummer met een MENS erachter, het schijnt ECHT te werken. 076-5978278 op meerdere threads over dit onderwerp te lezen.

mvrgr. Tinne

met dank aan Kika29

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door Kika29 »

Thanks Tinne :-)...Ik gebruik het vaak om klanten van vervelende diensten af te helpen :-)

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: SMS DIENST 4414

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo heel leuk die afmeldingen. het beste was voor mij bij de tekst waar je normaal hebt gebruikt bijv annie dan is annie stop het beste
je krijgt meteen een smsje retour. Het volgende gaat nu dan gebeuren
het schijnt dat de 4414 ook een andere benaderende sms lijn heeft
smschat. deze antwoord nog steeds naar je mobiel. maar hoe je deze uit moet zetten ben ik nog niet achter. misschien kan mij iemand daarin helpen.

gr. droevige sms'er

Gesloten