LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sms diensten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hansz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2006 01:23

sms diensten

Ongelezen bericht door hansz »

Mijn zoon van 11 jaar heeft een gratis ringtone aangevraagd. Naar achteraf blijkt, betrof het 't bedrijf Netsize met het nummer 6464. Op het internet opereert het bedrijf onder de webnaam celldorado.com. Nu blijkt dat ik sindsdien EUR 51,15 excl. btw en EUR 60,87 incl btw aan het bedrijf voor sms-diensten heb betaalt.

Nadat ik ontdekte dat mijn zoon een ringtone had aangevraagd heb ik meermalen geprobeerd om de dienst stop te zetten, maar naar het schijnt heb ik óf verkeerde codes gehanteerd óf het aan verkeerde nummers gericht. Ik kon niet ontdekken van welk nummer ik de smsdienst ontving. Na veel gespeur ontdenkte ik dat smsdiensten kon blokkeren, wat ik onmiddelijk gedaan heb. Desondanks bleek de rekening van de mobiele telefoon toch weer hoger te zijn dan verwacht. Uiteindelijk heb ik via de provider weten te achterhalen waardoor de rekening hoog uitviel en van wie de smsdiensten toegestuurd werden, ook al werden al enkele maanden geen enkele smsdiensten meer ontvangen.
Mijn vraag is als volgt: mag u men diensten aanbieden aan personen van 11 jaar? Is men niet verplicht om, alvorens diensten aan te bieden, de leeftijd van de aanvrager vast te stellen. Ben ik rechtens het betaalde bedrag terug te vorderen?

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: sms diensten

Ongelezen bericht door Mini »

In de voorwaarden staat dat personen onder de 16 jaar toestemming moeten vragen aan hun ouders/voogden. En dat wanneer je het uiteindelijk besteld hebt, de voorwaarden ook hebt gelezen en aan gehouden wordt.
Of dit juridisch gezien ook geldig is, geen idee.
Maar ik denk niet dat je er iets aan kan doen, want dan kan iedereen zeggen dat zoon/dochterlief het besteld heeft (ik zeg niet dat je liegt, ik zeg dat anderen daar dan misbruik van kunnen maken)

m.manders
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2006 22:53

Re: sms diensten

Ongelezen bericht door m.manders »

ik heb ongeveer hetzelfde probleem, kon niet afmelden op een of andere manier....
heb even gezocht en ja, iets gevonden.
Het bedrijf dat nu de 6464 sms'jes verstuurd is van Netsize Nederland, op internet terug te vinden onder netsize.com.
***
En tevens een adres Netsize Netherlands (het is een internationaal opererend bedrijf......) Rivium Quadrant 81 2909LC Capelle a/d IJssel.
0102663300
Ik denk dat ik met die mensen maar eens contact op ga nemen.
Succes

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: sms diensten

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kunt ook gewoon de rekening betalen zoals het hoort en voortaan je kinderen beter onder controle houden. Kinderen van 11 jaar horen geen mobieltjes te hebben, dat blijkt maar weer.

Gesloten