LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mjgf77
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2015 16:41

Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door mjgf77 »

Wie kan mij helpen? Ik voel me niet serieus genomen door Samsung. Ik heb op 9 December een mobieltje aan moeten schaffen, en zo gezegd zo gedaan. Ik zou hem pas op mijn verjaardag krijgen (24 December) en heb hem eerder in gebruik genomen doordat mijn oude trouwe HTC ermee stopte. Ik heb hem pas de 14de in gebruik genomen, en op de 17 was mijn scherm kapot. Ik xzat op dat moment te eten in de keuken toen ik een krak hoorde vanuit de huiskamer. En daar zag ik mijn telefoon. Er was buiten mijn schuld om, spontaan een barst in het scherm gekomen. Ik ben er heel zuinig op, en kan niet zonder mobiel, heb hem nodig om contact te houden met mijn vriend in het buitenland. Gelijk contact op genomen met de winkel waar ik hem gekocht had. Die wilde mij niet helpen, en krreg te horen dat ik het bij Samsung moest melden aangezien een gebroken scherm/glas niet onder de garantie valt. Zo gezegd zo gedaan. Daar kreeg ik te horen dat ik hem op kon sturen, en als het geen gebruikersschade was zou hij gemaakt worden. Ik heb het ook op de chat uitgelegd en terwijl ik vroeg of het mij geld ging kosten, was de persoon op de chat ineens weg. De telefoon wordt nooit opgenomen, en mijn mails worden niet beantwoord. Heb het via facebook gedaan, en ik moest foto' s opsturen via een mail. En krijg daar doodleuk te horen dat het duidelijk gebruikersschade is. Nou zakt mijn broek af. Ik ga altijd verantwoord met mijn spullen om, en ik heb het glas niet gebroken. Hebben andere mensen hier ervaringen mee, en weet iemand wat ik nu kan doen dat hij gratis gemaakt wordt of vervangen. Hoor graag van iedereen. Samsung heeft 24 maanden gerantie op hun toestellen, en 12 maanden op de batterij. Wil niet telkens heen en weer gestuurd worden. En wil een bruikbare telefoon waar ik elke maand voor moet betalen. Dank u wel

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door newmikey »

mjgf77 schreef:Daar kreeg ik te horen dat ik hem op kon sturen, en als het geen gebruikersschade was zou hij gemaakt worden.
En heeft u dat gedaan of niet? Zo ja, wat was de uitkomst?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Har06 »

newmikey schreef:
mjgf77 schreef:Daar kreeg ik te horen dat ik hem op kon sturen, en als het geen gebruikersschade was zou hij gemaakt worden.
En heeft u dat gedaan of niet? Zo ja, wat was de uitkomst?
weer iemand met een kapot beeldscherm en uiteraard niet gevallen. Hoe kan Samsung cs dit nu voor waar aannemen?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

En krijg daar doodleuk te horen dat het duidelijk gebruikersschade is.
Sorry, maar google eens, jij bent de 12345.... geval met een gebroken schermglas.
Intussen weten de bedrijven wel, hoe zuinig de mensen met hun spullen omgaan, dus zoek een winkel waar ze dit glas voor een niet te duur reparatie vervangen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door sjohie »

mjgf77 schreef:Wie kan mij helpen? Ik voel me niet serieus genomen door Samsung. Ik heb op 9 December een mobieltje aan moeten schaffen, en zo gezegd zo gedaan. Ik zou hem pas op mijn verjaardag krijgen (24 December) en heb hem eerder in gebruik genomen doordat mijn oude trouwe HTC ermee stopte. Ik heb hem pas de 14de in gebruik genomen, en op de 17 was mijn scherm kapot. Ik xzat op dat moment te eten in de keuken toen ik een krak hoorde vanuit de huiskamer. En daar zag ik mijn telefoon. Er was buiten mijn schuld om, spontaan een barst in het scherm gekomen. Ik ben er heel zuinig op, en kan niet zonder mobiel, heb hem nodig om contact te houden met mijn vriend in het buitenland. Gelijk contact op genomen met de winkel waar ik hem gekocht had. Die wilde mij niet helpen, en krreg te horen dat ik het bij Samsung moest melden aangezien een gebroken scherm/glas niet onder de garantie valt. Zo gezegd zo gedaan. Daar kreeg ik te horen dat ik hem op kon sturen, en als het geen gebruikersschade was zou hij gemaakt worden. Ik heb het ook op de chat uitgelegd en terwijl ik vroeg of het mij geld ging kosten, was de persoon op de chat ineens weg. De telefoon wordt nooit opgenomen, en mijn mails worden niet beantwoord. Heb het via facebook gedaan, en ik moest foto' s opsturen via een mail. En krijg daar doodleuk te horen dat het duidelijk gebruikersschade is. Nou zakt mijn broek af. Ik ga altijd verantwoord met mijn spullen om, en ik heb het glas niet gebroken. Hebben andere mensen hier ervaringen mee, en weet iemand wat ik nu kan doen dat hij gratis gemaakt wordt of vervangen. Hoor graag van iedereen. Samsung heeft 24 maanden gerantie op hun toestellen, en 12 maanden op de batterij. Wil niet telkens heen en weer gestuurd worden. En wil een bruikbare telefoon waar ik elke maand voor moet betalen. Dank u wel
Ik ga er even van uit dat het verhaal feitelijk juist is, en als dat zo is, gaat het al mis bij de verkoper. Die is verantwoordelijk voor garantie, en kan zich er volgens mij niet zo even van af maken. Daarnaast moeten beide <6 maanden na aankoop aantonen dat jij iets hebt gedaan waardoor dit is gebeurd. Als ze dat niet kunnen, dan hebben ze het maar te fixen. >6 maanden draait dit om, en moet jij bewijzen dat je niks hebt gedaan wat dit kan veroorzaken. Wat dat betreft zit je dus aan de goede kant.

Moderne toestellen zijn met indicatoren uitgerust, elektronisch of speciale stickertjes, welke oa vochtschade of hoge G krachten aangeven. Dat laatste duidt dan op vallen.

Als zij de je garantieclaim afwijzen, zou ik vragen om bewijs hiervan, dat moet er nl zijn in de vorm van uitleesgegevens van de digitale sensoren, of foto's van die stickers. Eventueel kan je op de site http://www.consuwijzer.nl voorbeeldbrieven etc vinden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Brahms »

.....Gelijk contact op genomen met de winkel waar ik hem gekocht had. Die wilde mij niet helpen, en krreg te horen dat ik het bij Samsung moest melden aangezien een gebroken scherm/glas niet onder de garantie valt. ....
Inderdaad, de winkel is de aan te spreken instantie. Bij garantie zeker, maar eigenlijk ook bij een gewone reparatie moeten ze zich klantvriendelijk opstellen. Waarbij ze net zo vriendelijk moeten zijn als op het moment dat er wat verkocht kan worden.
Helaas snappen veel winkels dat nog steeds niet. Dus terug naar de winkel.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Har06 »

stefanhouterman schreef:
En krijg daar doodleuk te horen dat het duidelijk gebruikersschade is.
Sorry, maar google eens, jij bent de 12345.... geval met een gebroken schermglas.
Intussen weten de bedrijven wel, hoe zuinig de mensen met hun spullen omgaan, dus zoek een winkel waar ze dit glas voor een niet te duur reparatie vervangen.

standaard prijs pl, € 70,00

zuinig omgaan?, fietsende brommende kletsende appende sms en jongenlui met de phone in de hand, waterschade valschade etc etc, daar kan geen fabr winkel voor garant staan, eigen schuld meestal, de enkele goede uitgesloten

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaak zal glasschade eigen schuld zijn inderdaad. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat spontane schade dan maar niet vergoed hoeft te worden.

Als een product binnen zes maanden na aanschaf kapot gaat, moet de verkoper aantonen dat dat jouw schuld is. Een enkele verwijzing naar uitgesloten zaken is daarvoor onvoldoende. Ik zou nog maar eens op een wat dringender toon contact opnemen met de verkoper.

Edit: wat Sjohie zegt, dus ;-)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:Vaak zal glasschade eigen schuld zijn inderdaad. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat spontane schade dan maar niet vergoed hoeft te worden.

Als een product binnen zes maanden na aanschaf kapot gaat, moet de verkoper aantonen dat dat jouw schuld is. Een enkele verwijzing naar uitgesloten zaken is daarvoor onvoldoende. Ik zou nog maar eens op een wat dringender toon contact opnemen met de verkoper.

Edit: wat Sjohie zegt, dus ;-)
spontane schade ??? spontane lekkage?? spontane batterij brand??? de phone winkels hebben alle zg klachten inmiddels wel ontleed.

scherm schade moet jezelf echt wel aantonen, : Spontane breuk sja sja : :lol: :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
Moneyman schreef:Vaak zal glasschade eigen schuld zijn inderdaad. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat spontane schade dan maar niet vergoed hoeft te worden.

Als een product binnen zes maanden na aanschaf kapot gaat, moet de verkoper aantonen dat dat jouw schuld is. Een enkele verwijzing naar uitgesloten zaken is daarvoor onvoldoende. Ik zou nog maar eens op een wat dringender toon contact opnemen met de verkoper.

Edit: wat Sjohie zegt, dus ;-)
spontane schade ??? spontane lekkage?? spontane batterij brand??? de phone winkels hebben alle zg klachten inmiddels wel ontleed.

scherm schade moet jezelf echt wel aantonen, : Spontane breuk sja sja : :lol: :lol:
Google maar es op Sony xperia icm de term gebarsten scherm. Dat bleek toch echt wel een ontwerp- of productiefout. Beide zijn dingen waarvoor Sony gewoon verantwoordelijk was. Idem een forse serie Samsung batterijen voor diverse smaken S4 smartphone die bol gingen staan na verloop van tijd, of apple's fameuze "antenna gate" met de iPhone 4. Dat soort fouten zijn voor mijn gevoel wel zeldzamer dan consumenten die liegen en bedriegen om een gevallen toestel onder garantie gerepareerd te krijgen, maar ook fabrikanten laten steken vallen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har06 schreef:
Moneyman schreef:Vaak zal glasschade eigen schuld zijn inderdaad. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat spontane schade dan maar niet vergoed hoeft te worden.

Als een product binnen zes maanden na aanschaf kapot gaat, moet de verkoper aantonen dat dat jouw schuld is. Een enkele verwijzing naar uitgesloten zaken is daarvoor onvoldoende. Ik zou nog maar eens op een wat dringender toon contact opnemen met de verkoper.

Edit: wat Sjohie zegt, dus ;-)
spontane schade ??? spontane lekkage?? spontane batterij brand??? de phone winkels hebben alle zg klachten inmiddels wel ontleed.

scherm schade moet jezelf echt wel aantonen, : Spontane breuk sja sja : :lol: :lol:
Productie- of ontwerpfouten bestaan blijkbaar niet in jouw wereldje? En waar baseer je op dat de wettelijke bewijslast wordt omgedraaid alleen omdat consumenten iets vaak als excuus aanvoeren?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:Productie- of ontwerpfouten bestaan blijkbaar niet in jouw wereldje? En waar baseer je op dat de wettelijke bewijslast wordt omgedraaid alleen omdat consumenten iets vaak als excuus aanvoeren?
Als er voor dit toestel product- en/of ontwerpfouten zouden zijn gemaakt zou de eerste pagina van Google hiermee vol staan. Het enige wat je echter vindt zijn links naar bedrijven die schermen repareren.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Moneyman schreef:Productie- of ontwerpfouten bestaan blijkbaar niet in jouw wereldje? En waar baseer je op dat de wettelijke bewijslast wordt omgedraaid alleen omdat consumenten iets vaak als excuus aanvoeren?
Als er voor dit toestel product- en/of ontwerpfouten zouden zijn gemaakt zou de eerste pagina van Google hiermee vol staan. Het enige wat je echter vindt zijn links naar bedrijven die schermen repareren.

Zo is het maar net, de phone in je kontzak laten zitten en er bovenop plaats nemen:)

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

TS probeert hier zieltjes te winnen, wat hem ook gedeeltelijk lukt.

Zoals van anderen al opgemerkt is, zijn spontaan breuken niet de realiteit, mits het een fabrieksfout is.
Deze staat dan echt meteen op internet.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:
Moneyman schreef:Productie- of ontwerpfouten bestaan blijkbaar niet in jouw wereldje? En waar baseer je op dat de wettelijke bewijslast wordt omgedraaid alleen omdat consumenten iets vaak als excuus aanvoeren?
Als er voor dit toestel product- en/of ontwerpfouten zouden zijn gemaakt zou de eerste pagina van Google hiermee vol staan. Het enige wat je echter vindt zijn links naar bedrijven die schermen repareren.
Als het chronisch zou zijn wel ja. Als het een enkele batch is veel minder. Denk bijvoorbeeld aan de krom trekkende iPads. Feit is en blijft dat de bewijslast bij de leverancier ligt.

chris.meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2016 23:19
Contacteer:

Re: Spontaan gebroken glas Samsung Galaxy A5

Ongelezen bericht door chris.meijer »

Mijn apparaat vertoonde binnen één maand een zwart display. In de linkerbovenhoek waren binnen in het scherm enkele lijnen te zien. 10 minuten daarvoor werkte het apparaat nog. Nu kon ik blijven vegen over het scherm maar er gebeurde niets. De volgende dag naar de KPN winkel. De medewerker zei dat het kon zijn veroorzaakt door een kortsluiting in het apparaat of door valschade. Valschade sluit ik uit omdat het apparaat nooit is gevallen en in een beschermhoes zat. Het toestel opgestuurd door de kPN winkel naar Teleplan. Via e-repair zag ik dat het toestel om 10.03 was aangekomen in het servicecentrum en om 11.02 het onderhoud werd gestart en om 11.02 de diagnose werd gesteld: valschade. Kosten vallen buiten garantie en bedragen € 150,86. Ondanks het feit dat ik aangeef dat het toestel niet is gevallen wordt binnen één minuut valschade vastgesteld. Aan de buitenkant van het scherm is geen schade te zien. De lijntjes zitten onder de glasplaat. Hoe kan binnen één minuut worden vastgesteld dat het valschade is en geen fabrieksfout? Ik voel me zeer onheus behandeld. Er rest niets anders dan de reparatiekosten te voldoen want het abonnement van € 30 per maand loopt nog 23 maanden en zonder werkend apparaat is het water naar de zee dragen. Wat kan ik in dit geval nog doen? Wie heeft dit ook meegemaakt.?

Gesloten