LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spook facturen Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
annette46
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2008 19:05

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door annette46 »

Dat is dus het grootste probleem met Vodafone als er iets niet klopt.
Jij moet met bewijzen komen maar hoe?als je al 9 maanden binnen je tegoed blijft ,en ineens als Vodafone met een nieuw computer progamma bezig is zijn de kosten buiten je beltegoed zo hoog dat het echt niet!!!!! kan kloppen. Je loopt tegen een betonnen muur op. Ik heb precies het zelfde gehad zoals je kan terug lezen,tot op heden nog niks gehoord.
Hoe kan je dan positief blijven.

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Hey walter F... Dit forum is bedoeld om serieuze klachten aan te kaarten,en heus geen lolletje. wees blij dat jij wel tevreden bent, ik was dat ook bijna 5 jaar, lees eerst eens goed de motivatie van mensen die zich hier beklagen, voordat je telkens hetzelfde gaat lopen roepen dat vind ik onzinnig. Of denk je dat mensen zich voor een gezellig onderonsje op het Radar forum melden. die zijn toch een beetje desperate denk je ook niet. pff IQ van sommige mensen

robertblommert
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 22:30

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door robertblommert »

Ook hier problemen met vodafone. Al 15 jaar lid (eerst libertel) nooit problemen, tot begin dit jaar. contract verlengd 2 jaar.
Mijn bel gedrag is niet erg veranderd in de loop der tijd.\

Hier komen de getallen:

april 50 euro
mei 90 euro
juni 17,50 euro
juli 17,50 euro
let op
aug 418,00 euro
sept 176,00.

Zijn jullie ook op de hoogte van 1888/1800?
als je deze nummers belt voor nummer informatie en ze hebben het nr gevonden dan is het 1,30 of 0,70 per min plus de kosten van je mobiele nr.

Dus als ze je hebben doorverbonden met Dhr Bakker en je belt met hem een half uur is dat 30 maal 1,30/0,70 en de kosten van je mobiele telefoon.

Vriendelijke groet

miniloesy
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2008 10:17

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door miniloesy »

Mijn vriend heeft sinds kort (april) een abonnement. hij wilde dit toch eens gaan proberen. hij had namelijk al een vodafone prepaid.
de eerste maand ging dit redelijk goed, dachten we.
bleek vorige maand dat zijn belgedrag niet bij het tegoed hoorde wat hij had.
hij had 50 euro aangevraagd maar een personeelslid van vodafone had het verkeerd ingevuld en hij had maar 25 euro. dit vond ik ook zo’n apart verhaal. als het belgedrag van je klant niet past bij het abonnement, gan je toch even een telefoontje doen om te vragen of de klant zich hier van bewust is??
dus dit hadden we verhoogd naar 50 euro. maar nu in september kreeg hij een rekening van 300 euro!!!!!
ik eens kijken naar die online rekening, staat erbij dat de rekening van juni bij juli zit en juli dus bij augustus zit. HUH!!!! ik vind sowieso dat vodafone niet fair bezig is.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Hey walter F... Dit forum is bedoeld om serieuze klachten aan te kaarten,en heus geen lolletje. wees blij dat jij wel tevreden bent, ik was dat ook bijna 5 jaar, lees eerst eens goed de motivatie van mensen die zich hier beklagen, voordat je telkens hetzelfde gaat lopen roepen dat vind ik onzinnig. Of denk je dat mensen zich voor een gezellig onderonsje op het Radar forum melden. die zijn toch een beetje desperate denk je ook niet. pff IQ van sommige mensen
Retorische vragen kan ik niks mee natruurlijk. Nee, uiteraard denk ik dat niet maar wat ik wel vind is dat veel mensen hier als een kip zonder kop hun beklacht komen doen en niet op zoek zijn naar een constructieve oplossing. Klagen om het klagen.

En de opmerking "Pfff, het iq van sommige mensen" is totaal overbodig. Bij de laatste meting was mn iq 137 dus ik denk dat ik nergens over te klagen heb op dat gebied.

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Moest je toen bij die laatste meting, rechtop tegen de muur gaan staan

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Lekker volwassen opmerking. In dat andere topic maakte je ookal een totaal onzinnige en niet inhoudelijke opmerking toen je de discussie ging verliezen. Ik schat je niet ouder dan 15 jaar.

Caleni
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:57

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Caleni »

Even een reactie op die van Walter F., die op zijn beurt weer reageert op een andere reactie. Mensen, laten we alsjeblieft to the point blijven en het niet in het persoonlijke trekken. Dat heeft geen enkele zin.

Walter F., mijn vraag aan jou is: weet jij zélf een constructieve manier om Vodafone "aan te pakken"? Zo ja, wil je die dan met dit forum delen? Jij hebt misschien geluk gehad en daarom je geld teruggekregen. Het lijkt erop dat jij tot nu toe de enige bent, dus: vertel ons hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Ik heb zelf een aangetekende brief mét bericht van ontvangst naar Vodafone gezonden en verzocht om rectificatie van de nota's (waarbij het uitgangspunt is dat de nota's voor mei 2008 rond de € 10,00 lagen) en restitutie van het door mij teveel betaalde. Of het lukt is punt 2, maar op deze manier wordt er wel een duidelijk signaal naar Vodafone afgegeven. Naar mijn idee zou iedereen die vindt dat hij te hoge nota's heeft voorgeschoteld gekregen, moeten doen. Ik ben het met een forumlid eens dat alleen ageren op deze site weinig tot geen effect heeft. Ik zal in mijn brief aan Vodafone wel refereren aan deze site.

Je zou mogen verwachten dat een zichzelf respecterend bedrijf, dat Vodafone wellicht was tot voor mei 2008, de kritiek ter harte neemt en erkent dat er fouten zijn gemaakt (daarbij in het midden gelaten of deze opzettelijk zijn of niet) en tot restitutie overgaat.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ok, wat ik heb gedaan;

- Op internet gezocht of meer mensen ook met mijn problemen met Vodafone te kampen hadden.
- Dat bleek zo te zijn. Site gevonden genaamd stopvodafone.com. Een collectief initiatief met als doel een klacht namens alle geregistreerden te sturen richting Vodafone. Kon geen kwaad leek mij op dat moment.
- Ingeschreven op dit forum en mijn verhaal gedetailleerd omschreven.
- Erachter gekomen dat medewerkers van "Vodafone Webrelations" hier actief zijn. Zodoende een email met hetzelfde gedetaileerde verhaal naar 1 van die heren gestuurd. Hierop kreeg ik een automatisch beantwoorde mail terug waarin stond dat mijn klacht behandeld zou worden en binnen 4 weken zou ik antwoord krijgen (wat ik veel te lang vond overigens)
- Vervolgens wordt ik de volgende dag gebeld door een medewerkster van de klachtenafhandeling van Vodafone dat ze mijn verhaal op Tros Radar heeft gelezen en dat het inderdaad duidelijk is dat er iets mis gaat met mijn facturen. Oorzaak gevonden, boel herberekend, geld terug gekregen. Later schriftelijke bevestiging van Vodafone gekregen met het hele verhaal samenvattend omschreven.

Einde probleem...

Ik denk dat het vooral gaat om de manier waarop je Vodafone te woord staat. Ik zie hier zoveel mensen met grote bekken Vodafone afslachten; "Stop meteen je abonnement dit, tering Vodafone dat..." Denk je dan werkelijk dat iemand zin krijg om je te helpen? Vodafone is een groot bedrijf wat ook een naam hoog te houden heeft en is dus heus wel bereid om problemen op te lossen, mits ze daadwerkelijk bestaan. Teksten als "Vodafone is een maffiabedrijf" gaan derhalve echt helemaal nergens over naar mijn mening. Bewijs het maar eens en hou anders dit soort teksten gewoon lekker voor je...(aan iedereen die zich aangesproken voelt uiteraard).

Overigens denk ik wel dat ik gewoon mazzel heb gehad. Dat deze persoon mijn verhaal heeft gezien en besloten heeft mijn case aan te pakken. Dat je je verhaal hier neerzet geeft natuurlijk geen garantie dat je geholpen wordt. Stuur sowieso je probleem naar Vodafone Webrelations (ik geloof dat het emailadres [email protected] is)

Caleni
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:57

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Caleni »

Dank je wel, Walter F, voor je positieve bijdrage. Ik denk dat veel mensen hier iets aan kunnen hebben.

En ik ben het inderdaad met je eens, het is de toon die de muziek maakt. Zoals een oud Hollands spreekwoord zegt: "Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!"

Mensen, reageer massaal naar Vodafone, maar wel op een manier die de deur op een kier laat en verdere communicatie dus mogelijk maakt. Succes!

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Even een laatste reactie aan het adres van WF, ik ben al bijna een jaar aan het corresponderen geweest met die club, dus geef daar aub geen oordeel over, ze sturen je daar van het kastje naar de muur. ik denk dat mijn advocaat heus wel weet hoe die de juiste wegen moet bewandelen. De opmerking die je hebt gemaakt, waarbij je de maffia aanhaalde, en nu zegt dat die door anderen geplaatst word klopt natuurlijk ook niet helemaal, en is niet eerlijk van je. Ook vind ik dat je op dit forum door je houding de mensen loopt af te zeuren. Dit is zeker niet de bedoeling van dit forum, daar is niemand bij gebaat.ik vraag me ook af wat jouw meerwaarde hier is..

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Vraag ik me bij jou ook af

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ik ben werkzaam in een telecomzaak.
Wij verkopen alle providers dus ik wil vodafone niet schoon praten ofzo.
Er gaan de laatste tijd inderdaad heel veel dingen mis.
Maar onze ervaring is wel dat het vaak wel opgelost word.
Heb al een aantal klanten gehad met facturen die niet konden kloppen.
Gewoon even bellen met de dealer service en het wordt opgelost.

Loop dus gewoon even een vodafone winkel of een winkel waar ze dealer zijn binnen, en dan is het meestal zo opgelost

annette46
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2008 19:05

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door annette46 »

Dat werkt volgens mij alleen als je een abbonement hebt afgesloten in de winkel.
En niet zoals ik, via de internet website van Vodafone.
Hier in Hellevoetsluis bij de Vodafone!!!!! winkel verwijzen ze je doodleuk naar de telefonische helpdesk van Vodafone.
Over service gesproken.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ja dan is het inderdaad gewoon slechte service van de winkel.
Als er bij ons mensen komen die via internet besteld hebben zullen we ze toch helpen.
Zoveel moeite is het niet want het probleem is bekend bij vodafone.
Is een stukje service naar de klant waardoor hij wellicht de volgende keer wel in de winkel koopt

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Aan de leyweg in den haag zit een winkel waar je 2 jaar geleden wel nog oa voor vodafone kon kiezen, maar toen ik daar een 4 maanden geleden was vertelde de verkoper aan mijn moeder dat dat niet meer kon vanwege de vele klachten kun je nagaan... Dat zegt toch wel wat

deepri
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2013 11:27

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door deepri »

Hoi,

Ik maak hetzelfde mee. Als consument heb je blijkbaar geen rechten. Het zijn grote boeven. Heb het ook bij radar en de consumentwijzer aangekaart. Zelf mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Zij geven alleen advies. Waar blijf je als consument? En de oplichting gaat maar door. Niemand die ze stopt. Wil mijn abbo opzeggen. Kan niet, loopt nog 5 maanden. Wat is dit gvd voor een land?

grt.
Dave

nonickname
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:45

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door nonickname »

deepri,

mijn probleem met vodafone(telefoon die uit zichzelf nmrs begon te bellen) is nooit opgelost,het enige wat ze hebben gedaan is mijn software gecheckt op eventuele virussen.die bleken er niet op te zitten.bij de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd enz.gelukkig zaten er voor mij geen extra belkosten aan,omdat er vaak geen verbinding werd gemaakt,en de mensen die 'gebeld'werden mij terug belden.ik heb helaas ook niets anders kunnen doen dan mijn abbonnement 'uitzitten'.ben daarna nooit meer met vodafone in zee gegaan!
succes!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

M.Martens schreef:
nonickname schreef:deepri,

mijn probleem met vodafone(telefoon die uit zichzelf nmrs begon te bellen) is nooit opgelost,het enige wat ze hebben gedaan is mijn software gecheckt op eventuele virussen.die bleken er niet op te zitten.bij de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd enz.gelukkig zaten er voor mij geen extra belkosten aan,omdat er vaak geen verbinding werd gemaakt,en de mensen die 'gebeld'werden mij terug belden.ik heb helaas ook niets anders kunnen doen dan mijn abbonnement 'uitzitten'.ben daarna nooit meer met vodafone in zee gegaan!
succes!
Snel van je Vodafone Abbo af.

1) Zet de betaling stop met de incasso strop.
2) Stuur een brief naar hun dat je zegt dat er iets niet klopt en dat jet het kunt bewijzen.
3) Binnen 1 week geen bericht terug op brief? Geschillencommissie brief.
4) Geschillencommissie voorkomen. (In mijn geval werd er van te voren geschikt.)
Tja de betaling stoppen is de grootste fout die je kunt maken, de brief met zg bewijzen aangetekend versturen aan de directie,2 weken beantwoordingstijd,geschillencom laat je schikken ten voordele van de :wink: provider :!:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef: Snel van je Vodafone Abbo af.

1) Zet de betaling stop met de incasso strop.
2) Stuur een brief naar hun dat je zegt dat er iets niet klopt en dat jet het kunt bewijzen.
3) Binnen 1 week geen bericht terug op brief? Geschillencommissie brief.
4) Geschillencommissie voorkomen. (In mijn geval werd er van te voren geschikt.)
Nou, dit is echt het allerallerslechtste advies hier.

Gesloten