LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spook facturen Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Toos__H
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 22:51

Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Toos__H »

Hallo allemaal,
Ik heb sinds vorig jaar een overstap gemaakt naar Vodafone en de eerste maanden gingen probleemloos. Nadat ik sinds een mei, juni minder ben gaan bellen heb ik in ene data verbruik op mijn online factuur staan onder de vermelding live.vodafone.offnet op momenten dat ik 200% zeker van ben dat mijn telefoon op een plaats lag en niet gebruikt kon worden.

Wie heeft deze zelfde klachten ???

Tevens vind ik het erg vreemd dat volgens Vodafone de ene dag ik geen bel minuten meer in mijn bundel heb (en wetende dat ik bijna of neit gebelt heb) en de volgende dat heb ik 80% van mijn bundel plus de complete bundel van vorige maand eer hij wat meer op de waarheid neer komt.

:roll: Helaas vertrouw ik deze profider niet en op de momenten dat ik mijn facturen wil raadplegen zijn ze net weer eens niet oproepbaar.....

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@ Toos_H

als je wilt kun je me een mailtje sturen met je mobiele nummer. Dan ga ik uitzoeken waar de datakosten vandaan komen.
Wat betreft de online factuur en weergave van je tegoed, er wordt hard aan gewerkt.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

Ariel1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:37

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Ariel1981 »

Ik ben al heel lang een tevreden klant van Vodafone. Eigenlijk moet ik zeggen "was". Ik heb een abm van 24,50 euro elke maand dat is met een sms blox erbij zodat ik 2 smsjes kan sturen voor 1 belminuut. Mijn belgedrag is niet zo extreem, dus ik hou altijd geld over. Ik zal jullie inzage geven zoals de facturen mij vertellen van Januari 2008. Let op!!
Factuurdatm: 24/01/2008 (verbruik dec), Factbedrag 24,50. Op 1 januari had ik een tegoed van 45,00 dit is incl. 22,50 van voorgaande maand. Fact.datum: 25/02/2008(verbruik Jan), Factbedrag 24,50. Op 1 februari had ik een tegoed van 44,04 dit is incl. 21,54 van voorgaande maand. Fact.datum: 24/03/2008(verbruik febr.), Factbedrag 24,50. Op 1 mrt had ik een tegoed van 45,00 dit is incl. 22,50 van voorgaande maand. Fact.datum: 23/04/2008(verbr. mrt), Factbedrag 24,50. Op 1 april had ik een tegoed van 39,49 dit is incl. 16,99 van voorgaande maand. LET OP!! Fact.datum 27/05/2008(verbruik apr), Factbedrag 30,26. Ik had op 1 mei een tegoed van 22,50 dit is incl. 0,00 van voorgaande maand. (dus ik bel voor 4,84excl. btw buiten mijn bundel en ik heb me extra tegoed verbruik huuuh Hier begon de ellende. Let op!! Factuurdatum 09/07/2008 (Beetje verlaat maarja met mijn verbruik van Mei) Factbedrag 60,02 Ik had op 1 juli een tegoed van 22.50 dit is incl. 0.00 van voorgaande maand. Factuurdatum: 05/08/2008(verbruik juni), Factbedrag 63.64. Op 1 juli had ik een tegoed van 22,50 dit is incl. 0.00 van voorgaande maand. Nou heb ik ook al gezien dat mijn volgende rekening ongeveer hetzelfde word, want ik zag alweer kst buiten de bundel bijgewerkt tot 30-07-08 is ook al 30 euro dus 30+24.50 KASSA!!! Zoals jullie kunnen lezen ben ik altijd een keurige beller geweest maar van mei ben ik in een keer verdriedubbelt!!! Hoe kan dit!!!

Mariel32
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:16

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Mariel32 »

Mijn factuur over juni en juli kloppen ook van geen kant. In juni is het volgende aan de hand: het ene moment heb ik tegoed, n paar minuten daarna niet meer maar kan wel smsen, de volgende dag heb ik weer tegoed en twee dagen daarna weer niet, maar kan wel blijven smsen en een paar uur later weer bellen. En dit is niet de eerste keer. In 2006 had ik precies hetzelfde alleen werd ik toen wel voor het foutieve bedrag gecrediteerd. Nu niet en word ik niet eens fatsoenlijk geholpen.
Ik heb het zelf allemaal lopen berekenen, omdat mijn factuur erg hoog was uitgevallen en inderdaad...Vodafone heeft te veel berekend!

Nu mijn factuur in juli...weer iets wonderbaarlijks:
Ik zat drie weken in het buitenland. Heb geen gebruik gemaakt van mn telefoon (niet gebeld of gesmst) maar heb volgens Vodafone op 21 juli om 11.03 en 11.04 de volgende twee nummers gebeld >
316540099019
en
316540099014

En op 22 juli om 01.05 en 01.06 de volgende twee nummers >
316540099013
en
316540099015

Wat mij opvalt, is dat de nummers precies hetzelfde zijn alleen het laatste nummer wisselt. Het is onmogelijk om 4 contacten te hebben met vrijwel hetzelfde nummer op 1 nummer na! Daarnaast vergis ik mij niet 4 keer in het draaien van een nummer. Telefoonnummers bel ik vanuit mn adressenboek. Netzoals vrijwel iedereen.
Alle nummers heb ik gebeld en ik krijg voortdurend een ingesprektoon. Dat is voor een mobiel ook uniek, want of je krijgt een voicemail of het bericht dat de betreffende mobiel uitgeschakeld is. Ik heb nog nooit een ingesprektoon bij het bellen van een mobiel gehad.

Dit bewijst maar weer eens wat voor een klotezooi het bij Vodafone is. Ik ga dit uiteraard aankaarten, maar ben erg benieuwd wat eruit gaat komen. Ondertussen adviseer ik iedereen om de rekeningen erg goed te controleren, vooral op dit soort eigenaardigheden. Als Vodafone zich bij iedereen zo vergist, dan is dat onwijze kassa voor hun! Over onze ruggen!

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Mijn advies; zodra de mogelijkheid zich voordoet OPZEGGEN, Ik was vorige week met mijn moeder in Den Haag in zo,n telefoon winkel waar ze een nieuw abonnement moest afsluiten, daar hadden ze 2 jaar geleden nog wel de keuze om onder andere voor vodafone te kunnen kiezen, maar nu niet meer vanwege de vele klachten. Deze zaak zit aan de Leyweg en die jongen vertelde dat ze er gek van werden, kun je nagaan

elfje9
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2006 18:23

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door elfje9 »

Ook ik heb zo'n idiote rekening als
toos. Het ene moment wel tegoed, dan weer geen tegoed, dan weer wel, en zo gaat het de hele maand juni (nota).
Heb brief met copie nota naar directie VF gestuurd omdat men bij de klanten"service" standard (schriftelijk en telefonisch) stelt dat alles klopt, maar kunnen en/of willen je niet vertellen hoe de nota er dan zo uit kan zien.
Consuwijzer raad aan het via rechtsbijstandverzekering aan te pakken, maar die doen voor deze bedragen niets. Een andere mogelijkheid zou zijn dit aan te kaarten bij Juridisch Loket.
Ik weiger kosten te maken om geld wat mij toekomt terug te krijgen, zoals bv via de Geschillencommissie, al krijg je uiteindelijk, als je gelijk krijgt, je geld terug. Maar eerst moet je wel betalen....vreemd recht.
En hier speculeert men bij Vodafone gewoon op.

tmax
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:25

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door tmax »

In mei is Vodafoon overgestapt (en zijn nog steeds bezig) naar een nieuw systeem. In de maand mei kon je op geen enkele manier je tegoed opvragen.
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 24 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Aangezien ik erg veel sms heb ik een blox en vraag ik eigenlijk elke dag wel 2 keer mn tegoed op omdat ik niet in de achterstand wil komen of voor andere verrassingen wil komen te staan.
Op een aantal dagen in mei met als laatst meetbare dag, 25 mei had ik nog een positief saldo van ca. 41 euro (toen was er dus wel plotseling een bedrag zichtbaar. Dit was wel 5 dagen oud!! Let op het volgende...
De rekening was 439 euro!! (normaal heb ik dus rekeningen van ca. 40 euro al 2 jaar lang) Voor extra 1300 sms'en verzenden. Ik heb de factuur opgevraagd en de overschrijding was reeds op ca. 10 mei al geschiedt! Dus al zou je 20 mei als datum aanhouden dan klopt het nog niet. 3 brieven gestuurd maar steeds een standaard brief terug. Aan de overzichten via 1200 kon ik geen rechten ontlenen!! Waarom bied je die baggerservice dan aan vraag ik me af. Als een medewerker van Vodafoon me het overzicht per 10 mei had gegeven had ik een prepaid kaartje gekocht, een extra blox geactiveerd en had het geintje me max. 20 euro gekost. nu dus 419 euro meer! Direct geblokkeerd terwijl ik nooit een penning in de achterstand heb gestaan! Stelletj schoften zijn t daar! 1200 word je wel in de Vodafoon shop geadviseerd maar je kan er geen rechten aan ontlenen...GEEN RECHTEN...ze moeten gvd gewoon zorgen dat alles in orde is. Zij gaan over op een nieuw systeem. De klanten blijven al maanden in gebreke qua overzichteb eb moeten dan zelf maar bloeden voor die torenhoge rekeningen. Boycotten. Ik zet dit bericht op alle forums en stuur het naar alle consumenten programma's! Dus mensen...zeg Vodafoon gewoon op allemaal! De rekeningen kloppen niet, overzichten zijn er niet en een standaard briefje retour altijd. Gadverdamme, wat een enge mensen daar. Dus pas goed op!! Oplichters zijn het!

tmax
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:25

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door tmax »

Meld je nu aan!

www.stopvodafone.com

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door moontje_mona »

hallo iedereen,

ik heb het zelfde probleem ik bel altijd wel iets boven mijn bundel maar heb nooit een hogere rekening gehad dan 60 euro gemiddeld ligt het rond de 30 euro.

nou keek ik op vodafone site en stond er dat er buiten mijn tegoed 212 euro verbeld was.

dat komt er op neer dat ik dus heel veel heb moeten bellen en smsen om dat op te maken. ik de klantenservice gebeld en die zeggen ja het is over 3 maanden. dat is allemaal leuk en aardig maar dat betekend nog steeds dat ik gemiddel per maand ruim 70 euro boven mijn bundel heb gebeld wat uitkomt op 282 minuten of smsjes boven op mijn 200 die ik er al heb.....

vreemde zaak ik ben ook niet echt bereid dit te gaan betalen want die kosten heb ik nooit gemaakt en als ik dan vraag waar ik dat aan opgebeld heb mogen ze dat niet zeggen krijg ik dan te horen.

ik hoop dat ik op een manier van dit abbonement af kan want ik heb geen zin om om de 3 maanden een torenhoge rekening tre krijgen van iets wat ik helemaal niet verbeld heb.

heeft iemand tips om me hier mee te helpen???


groeten simone

tmax
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:25

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door tmax »


moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door moontje_mona »

hallo tmx.

ik wil me aanmelden weet alleen mijn klantnummer niet en ik heb thuis geen internet meer.. maar dat is een ander verhaal.

maar goed ik wil me wel graag aanmelden want word op het moment ook voor 120 euro opgelicht. klinkt misschien niet veel maar goed voor mij is dat toch een hoop geld.

dus is het verplicht om je klantnummer in te vullen?

groetjes simone

tmax
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:25

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door tmax »

Het is wel makkelijker om je klantnummer in te voeren echter ik beheer die site niet maar heb me wel aangemeld en heb brieven richting kassa en radar gestuurd om vodafoon op TV eens goed te kijk te zetten. Ik wil gewoon dat zoveel mogelijk mensen hun abbo opzeggen en dat is me nu bij 3 mensen al gelukt...lekker...

applefreak
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:41

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door applefreak »

@tmax wil ook graag mijn abonnement opzeggen bij Vodafone vanwege de spookfacturen die ik sinds mei heb gekregen, maar zit helaas nog tot april volgend jaar vast aan Vodafone.

RoyH
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:26

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door RoyH »

@Tmax: Weet jij ook in hoeverre je kan aantonen dat er sprake is van een wanprestatie aan Vodafone's kant, zodat je 't contract kan en mag ontbinden?

tmax
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:25

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door tmax »

Laat er eens een jurist naar kijken..Zelf doe ik het via de Media zoals Kassa en Radar..

Je kunt je niet zomaar beroepen op het niet aansprakelijk willen zijn...

Wanprestaties:

Het onoverzichtelijk factureren
Te laat incasseren waardoor soms 1,5 maand moet worden betaald. Lijkt me bij een maand abonnement beetje ondoorzichtig.
1200 niet bereikbaar
Klantenservice 24 keer gebeld in mei, aantoonbaar, alle gesprekken p tape opgenomen en geen enkele keer konden zij de juiste info verschaffen.
Via My Vodafoon geen juiste info! Via printscreens e.d. alles bewaard. Dus data, facturatie, overzichten e,d, klopten van geen kant...

Dus ben benieuwd als de eerste zaken zich zullen aandienen hoe de rechter zich daarover zal uitspreken.

Mjn doel is slechts zoveel mogelijk mensen laten inzien dat het een stel oplichters zijn bij Vodafoon en dat mensen hun contract opzeggen. Elke opzegging maakt me blij!

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ik zou liever zien dat hier publiekelijk iets aan gedaan wordt bijvoorbeeld door een uitzending van Radar hieraan te wijden. Opzeggingen zijn leuk maar feitelijk heeft niemand daar wat aan.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Nog een reactie even. gal spuwen is altijd fijn maar positieve berichten mogen ook dacht ik zo. Ik ben net gebeld door Vodafone. Zij erkennen dat er fouten zijn gemaakt en zullen deze spoedig herstellen :)

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door moontje_mona »

dat van 1,5 maand is wat zacht uitgedrukt,

ik kreeg een rekening over 3 maanden, mei, juni en juli.

ik vraag me echt af wat voor onzin dit is. dat van die medewerkers heb ik ook ervaren.
ze konden me geen info verschaffen of wouden dit niet. wou ik vragen hoeveel het kost om mijn abbo af te kopen wist die gozer dat niet en kon me doorschakelen maar werd de verbinding gewoon verbroken.

ik hoop echt dat hier wat aan gedaan word want ik word er echt gek van ik ben mijn vertrouwen in Vodafone helemaal kwijt. dus ja als ik het niet kan afkopen zijn ze sowieso na het einde van mijn abbonement een klant kwijt.

Ik hoop echt dat er iets aan gedaan kan worden want dit soort dingen hoor je nooit over hun concurenten al gaan daar ook wel dingen mis. maar dat wordt tenminste zorgvuldig behandeld en opgelost.

Daan2102
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:34

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Daan2102 »

Beste Radar,

Ook ik krijg sinds mei opeens rekeningen die mijn 250 belminuten sterk overschrijden, terwijl ik daarvoor twee jaar lang er nooit overheen ben gegaan. Gevolg is rekeningen waarvan ik zeke weet dat ze echt niet kloppen, ik bel een paar minuten per dag.

Wat kan ik hieraan doen!??
Groet, Daan

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door moontje_mona »

eindelijk mijn specificatie binnen.

jaja online wel is waar maar heb het voorelkaar gekregen geen idee hoe want ze zijn echt niet behulpzaam.

wat blijkt er klopt helemaal niets van.

op de 2e dag van de maand (ik krijg de 1e altijd nieuwe minuten) heb ik 2 smsjes verstuurd. de eerste is binnen mijn tegoed en mijn tweede er buiten. de derde dag van de maand 4 smsje binnen mijn tegoed en tussen door smsjes buiten mijn tegoed. dit klopt toch helemaal niet.

ik heb hier voor altijd bij T-mobile gezeten nooit problemen en alles wat je verbruikte op welke dag ook ging uit je tegoed. kwam je erboven viel vanaf dan alles buiten je tegoed. dit vind ik logischer dan hoe vodafone het gepresenteerd heeft.

ik snap er niets van mijn rekening is ondertussen wel verminderd na lang aandringen dat het niet kan kloppen en elke dag bellen maar ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens.

ik hoop dat ik toch op de een of andere manier door een fout of wat dan ook kosteloos van mijn abbonement af kan want ik voel me rond uit belazerd. ik mag dan pas 22 zijn maar dom ben ik niet en ook niet zo naief dat ik het allemaal maar slik als zoetekoek.

wat kunnen wij als consument doen tegen dit soort woekerprijzen en wanprestaties van een wereldwijd concern??

Gesloten