LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookgebruik internet mb's + beltegoed van Hollandsnieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CBMD

Spookgebruik internet mb's + beltegoed van Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door CBMD » 12 sep 2013 13:24

Ongeveer een klein jaar geleden heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe, 275 belminuten en 500Mb internet. Ondanks vreemde 'startersprobleempjes' zoals bijvoorbeeld geen 500MB als internetmb's krijgen met 479 mb in het begin van de maand, werkte het redelijk naar behoren.
Een paar keer was ik uren soms zelfs 2 dagen onbereikbaar, en uiteraard heb ik dit aangegeven bij Hollandsnieuwe maar daar reageren ze simpelweg niet op. Uiteindelijk heb ik het maar laten zitten omdat het gelukkig slechts sporadisch is voorgekomen.

NOOIT heb ik voorheen problemen gehad met de grootte van mijn beltegoed of internet. Sterker nog door de maanden heen had ik een aardig tegoed opgebouwd zowel voor bellen als voor internet. Tot vorige maand, augustus 2013, ineens uit het niets kreeg ik 2 weken na opwaardering van mijn nieuwe tegoeden ineens een smsje van Hollandsnieuwe: mijn beltegoed en internetbundel waren OP!
Iets wat ik al erg vreemd vond want het grootste gedeelte van de vakantie ben ik thuis gebleven in een omgeving waar WIFI continue aanstaat. Verder heb ik door de vakantieperiode zelfs veel minder dan normaal gebeld.

Na specificatie te hebben opgevraagd bij Hollandsnieuwe blijkt dat zodra het aantal internet mb's op zijn, ze het van je beltegoed nemen. Bij mijn specificatie stond EXTREEM veel datagebruik op de meest vreemde tijden. Zo zou ik om 2.55 en 4.55 en 6.28 s'ochtends extreem grote dateverbruik hebben gebruikt. Ik weet honderd procent zeker dat ik op deze tijdstippen NIET wakker was en niet aan het internetten was op mijn mobiel.

Hollandsnieuwe bleef voet bij stuk houden dat het aan mijn mobiele instellingen zou liggen en mijn hoge data-verbruik. Argumenten dat dit helemaal niet kon, en dat ik thuis gewoon supersnel wifi heb liggen deden ze niets mee. Het was mijn schuld.

Uiteindelijk twee weken niet kunnen bellen en geen data op mijn mobiel gehad en dan kwam 7 september gelukkig mijn nieuwe beltegoed (275 belmin.) en data-tegoed (=500mb). Op 11 september besloot ik te checken via de Hollandsnieuwe app hoe het gesteld stond met mijn beltegoed. Ik had slechts 1 keer gebeld naar iemand (en daarbij kreeg ik direct voicemail dus er was geen sprake van een gesprek) en slechts 1 avond ben ik niet in een wifi-ondersteunde omgeving geweest bij vrienden waar ik nauwelijks mijn telefoon heb aangeraakt omdat dit niet gezellig is tijdens bezoek.

Mijn tegoed voor date was op 11 september al helemaal op, terwijl ik het SLECHTS VIER dagen voorheen 500 mb heb mogen ontvangen. En mijn beltegoed wat op 7 september 10,50 was, was op 11 september 4.12 euro. Het grootste gedeelte tussen 7 en 11 september heb ik thuis mijn mobiel gebruikt waar wifi is, en niet gebeld. Hoe kan dit?
Direct heb ik gisterenochtend iemand mij laten terugbellen omdat ik redelijk geshockeerd was dat ik weer een hele maand niet zou kunnen bellen. Na dit gesprek stond mij beltegoed nog 3,71 euro. TERWIJL IK GEBELD WERD en verder gewoon de hele tijd in een kamer zat waar mijn mobiel op wifi werkte.

Na deze ontdekking alles uitgezet, gewoon alle data uitgezet om de schamele 3,71 waar ik de rest van deze maand mee moet zien te overleven te 'sparen'. Mijn beltegoed vloeide gewoon weg zonder reden van gebruik. Later die dag nog eens checkt waarop mijn beltegoed stond, en nu bleek het nog slechts 3,69 euro op mijn tegoed te staan terwijl mijn telefoon COMPLEET uit stond.

uiteraard heb ik hiervan direct melding gemaakt bij HOllandsnieuwe, echter kreeg ik voor de 7e keer het standaardantwoord: Het ligt aan op de achtergrond draaiende apps en hoog dataverbruik. Inmiddels weer een boze reactie terug gestuurd want ze willen niet eens onderzoeken waar het aan ligt, echter nu verzuimen ze te reageren.

naar wat gegoogle kwam ik erachter dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1634930

http://www.klacht.nl/beltegoed-verdwijnt-8/

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=118140

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... kverbruik/

Dit zijn slechts een paar voorbeelden. Allemaal mensen met een belbundel van 275 minuten en 500 mb internet. Toeval of speelt Hollandsnieuwe hier een vuil spelletje? Hoog internetgebruik op rare tijdstippen die niet kloppen, zelfde standaardsmoesje van Hollandsnieuwe als je klaagt.

Voor de zekerheid ben ik naar de Belcompany geweest om te laten checken of mijn instellingen (waar ik al maanden niets aan heb gewijzigd omdat alles naar behoren werkte) goed stonden, dit bleek allemaal juist te zijn. Voor de zekerheid heb ik ook nog gecheckt of ik niet per ongeluk stond aangemeld voor een sms-dienst, ook dit bleek niet het geval te zijn.

Hollandsnieuwe verzuimt tot nu toe nog steeds contact met mij op te nemen, echter laat ik het hier niet bij zitten. Mijn beltegoed 'vloeit' gewoon weg zonder dat ik het gebruik, dat is DIEFSTAL (art. 310 Sr) Hollandsnieuwe. Van mijn kant weet ik zeker dat het niet aan mijn mobiel, gebruik of instellingen van apps ligt. Het probleem doet zich ook pas voor sinds augustus 2013, voorheen hield ik ALTIJD iedere maand beltegoed en internet over. Er is niets veranderd aan mijn instellingen en gebruik en toch is het ineens na 4 dagen bijna compleet op.

Hier klopt iets niet en niet alleen bij mij, ook bij alle andere mensen die over dit probleem klagen klopt iets niet. Hollandsnieuwe hoeft bij mij niet nog eens wederom voor 7e of 8e keer hun standaardverhaaltje op te ratelen. Ik wil dat dit probleem serieus wordt onderzocht en opgelost en daarna wil ik mijn 'gestolen' beltegoed en internet mb's van de afgelopen 2 maanden terug. In begin augustus stond mijn beltegoed op ruim 26 euro, 26 augustus was zogenaamd alles opgegaan aan internetgebruik terwijl er vrijwel continue op wifi is geïnternet.

En voor alle mensen die overwegen een Hollandsnieuwe abonnement te nemen: ik zou het nog eens goed heroverwegen!!!

henk51

Re: Spookgebruik internet mb's + beltegoed van Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door henk51 » 12 sep 2013 13:44

U zet hier nu wel de links van Hollands Nieuwe neer maar er zijn evenveel of zelfs meerdere van andere providers.
Schakel eens Mobiele data uit als u thuis bent is gelijk het extra verbruik over.
Ik moet bij mijn Iphone(HollandsNieuwe) ook 3g netwerk uitschakelen om alleen WIFI te gebruiken anders gaat hij bij uitvallen WIFI toch data gebruiken en ook om alles sneller binnen te halen.
Ook bij mijn HTC (KPN) moet ik alleen WIFI aanzetten anders loopt het verbruik mobile data ook
snel op. Uitgeschakeld verbruiken beide toestellen niets als ik thuis ben.
Er zijn apps die continu het web op willen om te kijken of er wat nieuws te melden is elke keer controleren waar je je nu bevind(kan je bij installeren ook vaak uit zetten.
Het is inderdaad de laatste tijd merk ik dat er meer data verbruikt worden,en de meeste schuld ligt toch bij de gebruiker door het gebruik van al die apps.Ikzelf ben er ook schuldig aan.
Het is net als bij een auto hoe sneller optrekken en harder rijden hoe meer brandstof.

gr Henk

CBMD

Ongelezen bericht door CBMD » 12 sep 2013 14:27

Beste Henk,

Hoe verklaard u dan dat het maandenlang wel gewoon goed is gegaan en nu ineens niet meer? Ik heb geen nieuwe apps en mijn verbruik in de vakantie was zelfs minder dan normaal, en verder blijf ik netjes van de instellingen af omdat het gewoon goed werkte tot augustus.
En de absurde tijdstippen en grootte van dateverbruik? Inderdaad bij uitschakelen van mobiele data stopt inderdaad het teruglopen van mijn beltegoed en data, maar als ik dat de rest van mijn contractperiode moet blijven doen betaal ik voor een telefoon waar ik letterlijk niets mee kan. Niet whatsappen, mails lezen/sturen dus dat is absoluut geen optie, want daarvoor heb ik mobiele data. En 500 mb is bepaald niet weinig. Maandenlang verbruikte ik amper 100mb per maand, en nu ineens zou ik zoveel verbruiken dat ze zelfs mijn hele beltegoed (opgespaard van 2 maanden) er doorheen jagen. En nogmaals er is niets veranderd in mijn gebruik, apps of instellingen.

Ik houd dit soort dingen nauwlettend in de gaten vandaar dat ik ook zo zeker van mijn zaak ben dat dit niet aan mij ligt. Vorige maand twijfelde ik nog tot ik de specificatie onder ogen kreeg met de bizarre tijden, deze maand is geen twijfel mogelijk dat hier iets aan de hand is wat niet klopt. Op de specificatie stond zelf een tijdstip met EXTREEM hoog verbruik op een moment dat ik 100% zeker weet dat ik mijn telefoon bij me had, maar deze was uitgevallen vanwege een lege batterij omdat ik vast stond door een vertraging van het openbaar vervoer.

Ik weet niet of het mogelijk is om zoiets te hacken, of dat de fout bij de systemen van hollandsnieuwe ligt, of mijn accountgegevens met die van iemand anders zijn verwisseld. Wel weet ik dat ik onmogelijk gigantisch hoog dataverbruik kan hebben terwijl ik met een lege telefoon ergens vaststond in Nederland. Wel weet ik dat de klantenservice van hollandsnieuwe tot nu toe de wensen overlaat. Ik word simpelweg niet serieus genomen en ze lijken geen haast te hebben om te onderzoeken wat het probleem kan zijn. Sterker nog, als je te lang 'zeurt' negeren ze je na verloop van tijd gewoon.

devious

Ongelezen bericht door devious » 12 sep 2013 14:54

Niet tegen Henk gaan zeuren, die heeft niks gedaan hoor.

Voordat ze een factuur incasseren moeten ze je eerst de factuur laten zien. En daar horen dan die vreemde verbruikscijfers te staan. En als je het daar niet mee eens bent moet je dat en melden bij de KS en een melding naar je bank. Die incasso moet je laten storneren totdat je ervan overtuigd bent dat de te innen factuur correct is.

CBMD

Ongelezen bericht door CBMD » 12 sep 2013 15:21

devious schreef:Niet tegen Henk gaan zeuren, die heeft niks gedaan hoor.

Voordat ze een factuur incasseren moeten ze je eerst de factuur laten zien. En daar horen dan die vreemde verbruikscijfers te staan. En als je het daar niet mee eens bent moet je dat en melden bij de KS en een melding naar je bank. Die incasso moet je laten storneren totdat je ervan overtuigd bent dat de te innen factuur correct is.
Beste devious,

Bij Hollandsnieuwe heb ik de eerste maanden geen een specificatie van date-verbruik gehad. Ik heb gisterenavond alle specificaties gecontroleerd en slechts bij 2 specificaties staat data verbruik. Op de andere specificaties wordt het wel vermeld in de factuur maar staat het erg simpelweg niet bij, nu was dit ook nooit nodig omdat alles naar behoren werkte. Bovendien krijg je bij hollandsnieuwe pas de specificatie pas na afloop van de betaling.

De factuurkosten kloppen altijd want ik kan simpelweg niet meer verbruiken dan mijn abonnementskosten. Zodra mijn belminuten en data op zijn voor die maand, kunnen er geen extra kosten gemaakt worden tenzij ik opnieuw op waardeer. Het gaat mij ook meer op het feit dat ik nu sinds 7 september nieuwe beltegoed heb en dit nu al op is zonder dat ik het buitensporig gebruikt heb (helemaal niet eigenlijk), terwijl ik nog tot 7 oktober moet alvorens er nieuw tegoed gestort wordt. Bovendien heb ik de klantenservice al meerdere malen gecontacteerd hierover, zij blijven hun kop in het zand steken ALS je ze al kunt bereiken.

En ik verwacht zomaar dat zodra de incasso storneer dat zij mij compleet afsluiten en ik helemaal niets meer kan met mijn telefoon, al heb ik deze oplossing al zeker in optie genomen als er niet snel een oplossing komt

devious

Ongelezen bericht door devious » 12 sep 2013 15:39

CBMD schreef: Beste devious,

Bij Hollandsnieuwe heb ik de eerste maanden geen een specificatie van date-verbruik gehad. Ik heb gisterenavond alle specificaties gecontroleerd en slechts bij 2 specificaties staat data verbruik. Op de andere specificaties wordt het wel vermeld in de factuur maar staat het erg simpelweg niet bij, nu was dit ook nooit nodig omdat alles naar behoren werkte. Bovendien krijg je bij hollandsnieuwe pas de specificatie pas na afloop van de betaling.

De factuurkosten kloppen altijd want ik kan simpelweg niet meer verbruiken dan mijn abonnementskosten. Zodra mijn belminuten en data op zijn voor die maand, kunnen er geen extra kosten gemaakt worden tenzij ik opnieuw op waardeer. Het gaat mij ook meer op het feit dat ik nu sinds 7 september nieuwe beltegoed heb en dit nu al op is zonder dat ik het buitensporig gebruikt heb (helemaal niet eigenlijk), terwijl ik nog tot 7 oktober moet alvorens er nieuw tegoed gestort wordt. Bovendien heb ik de klantenservice al meerdere malen gecontacteerd hierover, zij blijven hun kop in het zand steken ALS je ze al kunt bereiken.

En ik verwacht zomaar dat zodra de incasso storneer dat zij mij compleet afsluiten en ik helemaal niets meer kan met mijn telefoon, al heb ik deze oplossing al zeker in optie genomen als er niet snel een oplossing komt
Incasseren voor er een specificatie is is echt tegen ale wetten in. Maak daar bezwaar tegen en laat weten dat je storneert.

CBMD

Ongelezen bericht door CBMD » 12 sep 2013 19:27

dankje voor jullie reacties. Dan ga ik de incasso maar storneren. Hollandsnieuwe laat niets meer van zich horen. Erg jammer dat ze zo omgaan met de problemen van klanten, of liever gezegd: juist niet willen omgaan met de problemen van klanten.

Ik hoorde net op het nieuws dat Vodafone duitsland is gehackt. Misschien dat hollandsnieuwe daar ook last van heeft aangezien zij een dochterbedrijf is van vodafone.

devious

Ongelezen bericht door devious » 12 sep 2013 19:43

CBMD schreef:... Vodafone duitsland is gehackt. Misschien dat hollandsnieuwe daar ook last van heeft aangezien zij een dochterbedrijf is van vodafone.
VodaNL heeft niets te maken met VodaD. Dat is inderdaad heel debiel.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 13 sep 2013 14:47

CBMD schreef:Ongeveer een klein jaar geleden heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe, 275 belminuten en 500Mb internet. Ondanks vreemde 'startersprobleempjes' zoals bijvoorbeeld geen 500MB als internetmb's krijgen met 479 mb in het begin van de maand, werkte het redelijk naar behoren. (...)
Beste CBMD,

Naar aanleiding van de hierboven beschreven klacht wil ik graag aangeven dat wij elke klacht apart beoordelen en een onderzoek starten om een zo volledig mogelijk antwoord te geven. Ik begrijp uw frustratie goed omtrent het tegoed wat blijkbaar zeer snel verdwijnt. Beltegoed verdwijnt natuurlijk niet zomaar. Dit verdwijnen kan veroorzaakt worden door verschillende dingen en daar hoeft niet altijd een handeling van de klant aan vooraf te gaan. U geeft aan dat de maandelijkse Mb’s zeer snel verbruikt zijn. Hoe deze Mb’s verbruikt zijn is helaas voor ons niet te zien. Het enige wat wij kunnen zien is datgene wat u ook te zien krijgt op de maandelijkse factuur. Om die reden is het voor ons ook niet inzichtelijk wat ten grondslag ligt aan het plotseling hoge verbruik. Wel zijn er een aantal oorzaken aan te wijzen zoals, app’s en mail die op de achtergrond gegevens binnen halen, app’s die automatisch sychroniseren, pushberichten, het niet afsluiten van app’s en app’s die ongemerkt op het 3G netwerkt blijven omdat dit sneller gaat. Daarom raad ik u aan om nog een keer alle instellingen te doorlopen en 3G uit te zetten zodra u op Wifi zit. Om er in de toekomst zeker van te zijn dat dit niet weer gebeurd kunt u het beste een fabrieks reset uitvoeren. Vervolgens installeer je alle app’s opnieuw en stal je ze opnieuw in. Helaas kunnen wij hierin verder niks voor u betekenen en hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u in de toekomst vragen heeft dan kunt u altijd terecht op Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

devious

Ongelezen bericht door devious » 13 sep 2013 18:43

Zozo, zelfs hier lezen ze niet wat er aan de hand is.

RRT

Ongelezen bericht door RRT » 16 apr 2014 12:08

Hallo,

Ik schrik van deze berichten over Hollandsnieuwe. Zelf heb ik sinds een maand een abonnement bij deze provider en wat mij meteen opviel was dat mijn 500MB bundel erdoorheen vloog. Na een week had ik al bijna 200MB verbruikt. Dit terwijl ik bij mijn vorige provider 300MB per maand verbruikte.
Hollandsnieuwe kan hier niks aan doen en zegt dat ze niks vreemds aan mijn verbruik zien. Helaas zit ik door een 2-jarig abonnement vast aan deze provider. Kan iemand mij adviseren wat ik kan doen? Is het wel toegstaan dat Hollandsnieuwe 100Kb per internetsessie afschrijven?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 16 apr 2014 13:02

Waarschijnlijk zit daar het probleem. Veel apps maken vele malen per dag even contract, om maar een kleine hoeveelheid data per keer te versturen. Als iedere sessie 100k kost, dan kan dat behoorlijk snel gaan. Even een simpel voorbeeld, als je mail programma elk kwartier kijkt of er mail is, dan is dat bijna 100 keer per dag. Zit je in een week dus al op 70 Mb nog zonder dat er daadwerkelijk mailtjes zijn opgehaald. Als dit bij meerdere apps gebeurt, dan kan het vrij hard gaan.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 » 16 apr 2014 18:17

kweenie schreef:Waarschijnlijk zit daar het probleem. Veel apps maken vele malen per dag even contract, om maar een kleine hoeveelheid data per keer te versturen. Als iedere sessie 100k kost, dan kan dat behoorlijk snel gaan. Even een simpel voorbeeld, als je mail programma elk kwartier kijkt of er mail is, dan is dat bijna 100 keer per dag. Zit je in een week dus al op 70 Mb nog zonder dat er daadwerkelijk mailtjes zijn opgehaald. Als dit bij meerdere apps gebeurt, dan kan het vrij hard gaan.
H N=dochter van Vodafone

Ook H N geeft door wanneer je tegoed slinkt

Het dataverbruik loopt aardig op bij het kijken van filmpjes journaals ed

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 18 apr 2014 13:25

RRT schreef:Hallo,

Ik schrik van deze berichten over Hollandsnieuwe. Zelf heb ik sinds een maand een abonnement bij deze provider en wat mij meteen opviel was dat mijn 500MB bundel erdoorheen vloog. Na een week had ik al bijna 200MB verbruikt. Dit terwijl ik bij mijn vorige provider 300MB per maand verbruikte.
Hollandsnieuwe kan hier niks aan doen en zegt dat ze niks vreemds aan mijn verbruik zien. Helaas zit ik door een 2-jarig abonnement vast aan deze provider. Kan iemand mij adviseren wat ik kan doen? Is het wel toegstaan dat Hollandsnieuwe 100Kb per internetsessie afschrijven?
Beste RRT,

Bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat we de internetsessie op 100KB afronden, dat staat op onze site vermeld. Zou je je 06nummer, adres, woonplaats en geboortedatum in een privebericht of via Facebook/Twitter contact op willen nemen? Dan kunnen we je verder helpen.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

JeeWeetje

Ongelezen bericht door JeeWeetje » 17 jul 2014 01:15

Ik heb dit verhaal ook eens even doorgelezen en weet nu dus dat mijn 13-jarige dochter niet de enige is met het absurde dataverbruik bij die Hollandse Nieuwe provider. Binnen twee dagen 200mb verbruikt, terwijl ze maar een paar momenten op het internet is geweest! :evil:

Thuis gebruikt ze wifi, daarbuiten heeft ze wifi uit gezet en ook mobiel internet staat uit. Dus alleen bij het even checken van WhatsApp of Instagram doet ze het mobiel internet even aan. Heb haar er op gewezen geen filmpjes te bekijken etc. Doet ze ook niet, ze is er maar heel kort op nu ze geen wifi heeft op haar vakantieadres hier dichtbij.

Heb zelf een abbo bij Vodafone, doe het met een 500mb databundel en kom in een maand niet eens aan de 200 toe!!! En ik zit nogal vaak op internet, wel dagelijks, zowel via wifi als via mobiel internet, dus dan heb ik hier sterk het idee dat deze Hollandse Nieuwe zich gedraagt als een oplichtersbende. Hier klopt dus iets niet, dat is wel duidelijk.

Als ik lees dat iedere internetsessie standaard op 100kb staat dan vind ik dat crimineel, of ze het nu op hun site hebben gezet of niet. Veel ouders hebben hun kinderen juist dit abonnement gegeven van HN om de kosten te beperken. Maar zo is dat natuurlijk van een koude kermis thuiskomen.

Zou mooi zijn als de waakhond die hier op toe zou moeten zien eens gaat ingrijpen, want dit stinkt aan alle kanten, zeker als ik dat vergelijk met mijn eigen Vodafone-abbo en mijn verbruik, ondanks veel intensiever gebruik! :evil:

henk51

Ongelezen bericht door henk51 » 17 jul 2014 07:50

Ik heb dit verhaal ook eens even doorgelezen en weet nu dus dat mijn 13-jarige dochter niet de enige is met het absurde dataverbruik bij die Hollandse Nieuwe provider. Binnen twee dagen 200mb verbruikt, terwijl ze maar een paar momenten op het internet is geweest! :evil:

Thuis gebruikt ze wifi, daarbuiten heeft ze wifi uit gezet en ook mobiel internet staat uit. Dus alleen bij het even checken van WhatsApp of Instagram doet ze het mobiel internet even aan. Heb haar er op gewezen geen filmpjes te bekijken etc. Doet ze ook niet, ze is er maar heel kort op nu ze geen wifi heeft op haar vakantieadres hier dichtbij.

Heb zelf een abbo bij Vodafone, doe het met een 500mb databundel en kom in een maand niet eens aan de 200 toe!!! En ik zit nogal vaak op internet, wel dagelijks, zowel via wifi als via mobiel internet, dus dan heb ik hier sterk het idee dat deze Hollandse Nieuwe zich gedraagt als een oplichtersbende. Hier klopt dus iets niet, dat is wel duidelijk.
Ik zit bij HN en heb gewoon wifi en internet aanstaan en gebruik max 300 mb in de maand.
Ik neem aan dat u niet constant meekijkt naar haar mobiel verbruik op haar vakantieadres Zo haal ik mijn updates alleen thuis op op WIFI als je dat niet doet kost dat ook vele vele mb's
Ze heeft geen wifi op haar vakantieadres dat zal dus ook een deel van het hoge verbruik verklaren'.
Natuurlijk zal uw kind van 13 zeggen dat doe ik echt niet mamma/pappa daar is het nog een kind voor.

gr Henk

JeeWeetje

Ongelezen bericht door JeeWeetje » 17 jul 2014 10:26

Ik zat er al op te wachten op dit soort reaktie's van mensen als jou. Die krijg je namelijk meteen. Lezen een kop, zien een leeftijd staan van 13 jaar en hebben meteen hun oordeel klaar. Als je moeite eens nam in je luie zomerse stoel en ook de vorige postings eens doornam, zou je op zijn minst kunnen nadenken dat dit geval niet op zich staat. Ik lees ook iets van een volwassen iemand die dit ook ondervindt en er zelf heel goed op let wat ie doet.

Bovendien viel mij dit ook al es eerder op bij mijn dochter. Na de opwaardering binnen een dag er al bijna 100 mb thuis door heen gejaagd. Dat is bijkans onmogelijk. Ik weet zelf ook wel dat het bij een kind van 13 oppassen zal zijn, in het begin heb ik ook gedacht van dat zal wel even beginnersfoutjes zijn, maar als nu blijkt dat zij nu zelfs binnen een paar dagen er al bijna doorheen is klopt er iets niet. Als er meer mensen zijn die specifiek HN noemen is dat opvallend gewoon. Dus hou voortaan even je vooroordeel voor je s.v.p.

JeeWeetje

Ongelezen bericht door JeeWeetje » 17 jul 2014 10:53

hollandsnieuwe schreef:
CBMD schreef:Ongeveer een klein jaar geleden heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe, 275 belminuten en 500Mb internet. Ondanks vreemde 'startersprobleempjes' zoals bijvoorbeeld geen 500MB als internetmb's krijgen met 479 mb in het begin van de maand, werkte het redelijk naar behoren. (...)
Beste CBMD,

Naar aanleiding van de hierboven beschreven klacht wil ik graag aangeven dat wij elke klacht apart beoordelen en een onderzoek starten om een zo volledig mogelijk antwoord te geven. Ik begrijp uw frustratie goed omtrent het tegoed wat blijkbaar zeer snel verdwijnt. Beltegoed verdwijnt natuurlijk niet zomaar. Dit verdwijnen kan veroorzaakt worden door verschillende dingen en daar hoeft niet altijd een handeling van de klant aan vooraf te gaan. U geeft aan dat de maandelijkse Mb’s zeer snel verbruikt zijn. Hoe deze Mb’s verbruikt zijn is helaas voor ons niet te zien. Het enige wat wij kunnen zien is datgene wat u ook te zien krijgt op de maandelijkse factuur. Om die reden is het voor ons ook niet inzichtelijk wat ten grondslag ligt aan het plotseling hoge verbruik. Wel zijn er een aantal oorzaken aan te wijzen zoals, app’s en mail die op de achtergrond gegevens binnen halen, app’s die automatisch sychroniseren, pushberichten, het niet afsluiten van app’s en app’s die ongemerkt op het 3G netwerkt blijven omdat dit sneller gaat. Daarom raad ik u aan om nog een keer alle instellingen te doorlopen en 3G uit te zetten zodra u op Wifi zit. Om er in de toekomst zeker van te zijn dat dit niet weer gebeurd kunt u het beste een fabrieks reset uitvoeren. Vervolgens installeer je alle app’s opnieuw en stal je ze opnieuw in. Helaas kunnen wij hierin verder niks voor u betekenen en hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u in de toekomst vragen heeft dan kunt u altijd terecht op Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Het zou jullie sieren wanneer jullie dit soort tips die u hier geeft, van te voren duidelijk voor iedereen (incl. instructie's hoe dat te doen) op uw site te plaatsen, nog beter om dit via een te downloaden bestand (PDF) welke je dan kunt downen via je eigen PC/Tablet. Besef dat juist veel ouders hun jongere kids een HN-abbo hebben gegeven om de kosten binnen de perken te houden.

Overigens heb ik nog nooit een specificatie ontvangen van Hollandse Nieuwe. Vraag is dan ook, hoe krijg je die? Wel incasso, geen specificatie / faktuur? :(

henk51

Ongelezen bericht door henk51 » 17 jul 2014 11:42

jeeWeetje ik ga u nu weer een antwoord geven waar u niet op zit te wachten.( Ik spreek u wel met u aan dat verwacht ik ook van een onbekende die wellicht een stuk jonger is, dat noemen ze respect hebben voor een ander.)
Overigens heb ik nog nooit een specificatie ontvangen van Hollandse Nieuwe. Vraag is dan ook, hoe krijg je die? Wel incasso, geen specificatie / faktuur
Zoals u had behoren te weten sturen ze geen nota's maar kunt u die downloaden/bekijken op uw persoonlijke HN site.Op die site staan ook duidelijke handleidingen hoe u toestel in te stellen, stapje voor stapje.
Na de opwaardering binnen een dag er al bijna 100 mb thuis door heen gejaagd. Dat is bijkans onmogelijk.
Dat is heel goed mogelijk als Wifi uitgevalen is en 3G netwerk aanstaat dit gebeurd ook bij andere netwerken.Staan genoeg topics over.

gr Henk

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 17 jul 2014 12:45

Wifi uitzetten is niet zo heel nuttig. Kost je namelijk niets. Grote kans dat juist dan op de momenten dat het mobiel Internet dan wordt aangezet, ook alle apps meteen worden geupdated. Dus dan denk je dat je alleen een whatsappje verstuurt, maar op de achtergrond worden heel wat meer Mb verbruikt.

Wat ook kan is dat per ongeluk een keer niet de mobiel Internet verbinding wordt uitgezet, maar alleen de browser. Of dat niet het mobiel Internet uit was maar bijvoorbeeld alleen de 3g verbinding? Als je de 3g uit zet, dan blijft de gewone Internet verbinding namelijk wel gewoon aan.

Gesloten