LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalking op mij telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Artikel 285b lid 1 Sr schreef:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
In drie uur acht keer bellen is mijn inziens in beginsel wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer, ook wanneer de schuldeiser de schuldenaar belt.
Freedom2014 schreef:Het gaat er om elke maand betaal ik een bedrijf mijn maandelijkse rekening via een periodieke overschrijving,elke maand op de 24, volgens de recht bank uitspraak Zaaknummers: zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336. ben ik niet verplicht om via een automatische incasso te betalen.
Contractueel kan bedongen worden dat u per automatische incasso incasso moet betalen. Echter, er kan niet (via de algemene voorwaarden) bedongen worden dat u de automatische incasso niet zou mogen intrekken. Er kan contractueel bedongen wordt dat hiervoor kosten in rekening gebracht worden. Het vonnis van de rechtbank te Haarlem houd op dat punt geen stand en heeft ook geen navolging.

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

witte angora schreef:
of is het geld bij hen op de juiste datum bijgeschreven op de rekening? I
Hier zou inderdaad wel eens de pijn kunnen zitten. Een afschrijving op de ene dag leidt niet automatisch tot een bijschrijving op dezelfde dag.

Klopt daar heb ik ook meerdere malen contact met ze overgehad, het geld is wel op tijd maar het computer systeem van het bedrijf heeft 6 dagen nodig om het te verwerken.
En omdat ik het niet automatisch laat incasseren geeft het computer systeem aan dat er geen geld afgeboekt kan worden, omdat ik zelfstandig bij de bank alle automatische incasso's heb laten blokkeren.

Om de reden dat ik alles zelf wil betalen.

En als ik het bedrijf dan aan de telefoon krijg dan kijken ze ook meestal of het bedrag is binnen gekomen. (ze kijken dan handmatig en dan zien ze dat het geld er netjes op staat)Alleen het computer systeem ziet dit niet!

En ze weigeren de betaling om te zetten naar acceptgiro, Het gaat hier niet over een incasso bureau,wat sommige mensen hier suggereren.

En mij gaat het er niet om dat ze me bellen,maar het gaat mij er om dat ze gewoon achter elkaar blijven bellen zonder een voicemail in te spreken en anoniem.

Ik wil gewoon per acceptgiro betalen , en niet keer op keer lastig gevallen worden.

Mijn vraag hier op het forum is dan ook kan ik een bedrijf dwingen om mij niet meer te bellen en mijn telefoonnummer te wissen!

De rest is eigenlijk helemaal niet van toepassing,en brieven en mails lees ik ook altijd niet wat mensen hier suggereren dat ik deze weg zou gooien en zou delete!!

Ik ben geen wanbetaler, Ik ben gewoon iemand die met rust gelaten wil worden en alle correspondentie wil laten verlopen ZWART OP WIT.

Mondelinge afspraken en toezeggingen zijn nooit terug te halen uit een telefoongesprek, tenzij een bedrijf de gesprekken opneemt, en dit zijn er maar enkele in Nederland .

Nog een fijne dag iedereen!!

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

witte angora schreef:
of is het geld bij hen op de juiste datum bijgeschreven op de rekening? I
Hier zou inderdaad wel eens de pijn kunnen zitten. Een afschrijving op de ene dag leidt niet automatisch tot een bijschrijving op dezelfde dag.

Klopt daar heb ik ook meerdere malen contact met ze overgehad, het geld is wel op tijd maar het computer systeem van het bedrijf heeft 6 dagen nodig om het te verwerken.
En omdat ik het niet automatisch laat incasseren geeft het computer systeem aan dat er geen geld afgeboekt kan worden, omdat ik zelfstandig bij de bank alle automatische incasso's heb laten blokkeren.

Om de reden dat ik alles zelf wil betalen.

En als ik het bedrijf dan aan de telefoon krijg dan kijken ze ook meestal of het bedrag is binnen gekomen. (ze kijken dan handmatig en dan zien ze dat het geld er netjes op staat)Alleen het computer systeem ziet dit niet!

En ze weigeren de betaling om te zetten naar acceptgiro, Het gaat hier niet over een incasso bureau,wat sommige mensen hier suggereren.

En mij gaat het er niet om dat ze me bellen,maar het gaat mij er om dat ze gewoon achter elkaar blijven bellen zonder een voicemail in te spreken en anoniem.

Ik wil gewoon per acceptgiro betalen , en niet keer op keer lastig gevallen worden.

Mijn vraag hier op het forum is dan ook kan ik een bedrijf dwingen om mij niet meer te bellen en mijn telefoonnummer te wissen!

De rest is eigenlijk helemaal niet van toepassing,en brieven en mails lees ik ook altijd niet wat mensen hier suggereren dat ik deze weg zou gooien en zou delete!!

Ik ben geen wanbetaler, Ik ben gewoon iemand die met rust gelaten wil worden en alle correspondentie wil laten verlopen ZWART OP WIT.

Mondelinge afspraken en toezeggingen zijn nooit terug te halen uit een telefoongesprek, tenzij een bedrijf de gesprekken opneemt, en dit zijn er maar enkele in Nederland .

Nog een fijne dag iedereen!!

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Juist, ik weet net zo min als jij waarom het bedrijf iedere keer belt.
witte angora schreef:Dus over stalken gaat het bepaald niet, ook al wordt het kennelijk wel zo ervaren.
Ik vindt dit een hele gedurfde uitspraak voor iemand die niet eens weet of wist waarom het bedrijf zo frequent belt.

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

alfatrion schreef:
Artikel 285b lid 1 Sr schreef:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
In drie uur acht keer bellen is mijn inziens in beginsel wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer, ook wanneer de schuldeiser de schuldenaar belt.
Freedom2014 schreef:Het gaat er om elke maand betaal ik een bedrijf mijn maandelijkse rekening via een periodieke overschrijving,elke maand op de 24, volgens de recht bank uitspraak Zaaknummers: zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336. ben ik niet verplicht om via een automatische incasso te betalen.
Contractueel kan bedongen worden dat u per automatische incasso incasso moet betalen. Echter, er kan niet (via de algemene voorwaarden) bedongen worden dat u de automatische incasso niet zou mogen intrekken. Er kan contractueel bedongen wordt dat hiervoor kosten in rekening gebracht worden. Het vonnis van de rechtbank te Haarlem houd op dat punt geen stand en heeft ook geen navolging.

Dankjewel voor het antwoord,hier heb ik at aan.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Freedom2014 schreef:Mijn vraag hier op het forum is dan ook kan ik een bedrijf dwingen om mij niet meer te bellen en mijn telefoonnummer te wissen!
Dat eerste wel, dat tweede niet. U moet daarvoor naar de rechter en heeft dan bewijsstukken nodig, waaronder dat u de automatische incasso heeft ingetrokken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
witte angora schreef:Juist, ik weet net zo min als jij waarom het bedrijf iedere keer belt.
witte angora schreef:Dus over stalken gaat het bepaald niet, ook al wordt het kennelijk wel zo ervaren.
Ik vindt dit een hele gedurfde uitspraak voor iemand die niet eens weet of wist waarom het bedrijf zo frequent belt.
En ik vindt dit een hele gedurfde uitspraak voor iemand die mijn bericht uit zijn verband rukt.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door devious »

witte angora schreef:
alfatrion schreef:
witte angora schreef:Juist, ik weet net zo min als jij waarom het bedrijf iedere keer belt.
witte angora schreef:Dus over stalken gaat het bepaald niet, ook al wordt het kennelijk wel zo ervaren.
Ik vindt dit een hele gedurfde uitspraak voor iemand die niet eens weet of wist waarom het bedrijf zo frequent belt.
En ik vindt dit een hele gedurfde uitspraak voor iemand die mijn bericht uit zijn verband rukt.
Tja, wat dat betreft lijkt TS familie te zijn van alfatrion... Nog steeds is het verhaal onduidelijk en kan er geen steekhoudend advies worden uitgevaardigd. Welk bedrijf moet betaald worden en waarvoor, lijkt me toch bijzonder handig om te weten voordat er weer eens met wetten wordt gesmeten...

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

devious schreef:
Tja, wat dat betreft lijkt TS familie te zijn van alfatrion... Nog steeds is het verhaal onduidelijk en kan er geen steekhoudend advies worden uitgevaardigd. Welk bedrijf moet betaald worden en waarvoor, lijkt me toch bijzonder handig om te weten voordat er weer eens met wetten wordt gesmeten...
Ik denk dat de pijn van alfa gelegen is in mijn bericht van 27 jul 2013 20:17. Daar komt die quote ook vandaan.

Maar goed, dit gaat een beetje off-topic.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

alfatrion schreef: Bedrijven mogen echt niet in drie uur acht keer bellen, zelfs niet als er een relatie bestaat of men meent dat er een schuld openstaat.
In welke wet is dat vastgelegd?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

PeterW1572 schreef:
alfatrion schreef: Bedrijven mogen echt niet in drie uur acht keer bellen, zelfs niet als er een relatie bestaat of men meent dat er een schuld openstaat.
In welke wet is dat vastgelegd?
Er is ook nog een kanttekening waar onze self-made deskundige overheen gelezen heeft
ze bellen altijd anoniem en als ik mijn telefoon niet opneem omdat ik op dat moment niet kan opnemen, voorbeeld als ik aan het werk ben.
Dan blijven ze mij opbellen soms wel in 3 uur tijd 8 keer zoals afgelopen week.
Er is 8 keer gebeld omdat er 7 x niet is opgenomen. Dat is heel iets anders dan 8 x bellen terwijl er 8 x op wordt genomen. Waarbij het nog maar zeer de vraag is of het wel om dit bedrijf ging. Immers, er werd anoniem gebeld, dus het kan iedereen en van alles zijn.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door devious »

Freedom2014 schreef:...omdat ik zelfstandig bij de bank alle automatische incasso's heb laten blokkeren...
En ze weigeren de betaling om te zetten naar acceptgiro...
Mijn vraag hier op het forum is dan ook kan ik een bedrijf dwingen om mij niet meer te bellen en mijn telefoonnummer te wissen!

De rest is eigenlijk helemaal niet van toepassing,en brieven en mails lees ik ook altijd niet wat mensen hier suggereren dat ik deze weg zou gooien en zou delete!!

Ik ben geen wanbetaler, Ik ben gewoon iemand die met rust gelaten wil worden en alle correspondentie wil laten verlopen ZWART OP WIT.
Sommige bedrijven hebben de acceptgiro-optie niet ( meer) en bedrijven dwingen om je niet meer te bellen? Aanmelden bij het bel-me-niet-register, maar daar waar je abonnementen hebt lopen zullen je wel bellen als er problemen zijn met de betalingen.. Maar dit is allemaal niet van toepassing ofzo?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik zie het probleem niet:
1) je wordt gebeld omdat je consequent (volgens hen) te laat betaald, door de doorwerktijk in het systeem
2) je wilt dat niet oplossen door een automatische incasso
3) je hebt er last van dat ze je altijd bellen

lijkt mij simpel, maak dat geld wat je verschuldigd bent dan eerder (of op tijd) over. dan zijn al je problemen opgelost

isabel

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door devious »

Isabel1 schreef:ik zie het probleem niet:
1) je wordt gebeld omdat je consequent (volgens hen) te laat betaald, door de doorwerktijk in het systeem
2) je wilt dat niet oplossen door een automatische incasso
3) je hebt er last van dat ze je altijd bellen

lijkt mij simpel, maak dat geld wat je verschuldigd bent dan eerder (of op tijd) over. dan zijn al je problemen opgelost

isabel
LOL, zal ik het antwoord van TS alvast geven?
Freedom2014 schreef:Sorry dat ik niet gelijk heb gereageerd, ik zit niet heel de dag achter internet.
Het gaat hier niet om een incasso bureau!
Als ik mee duidelijkheid moet geven doe ik dat bij deze!

Het gaat er om elke maand betaal ik een bedrijf mijn maandelijkse rekening via een periodieke overschrijving,elke maand op de 24, volgens de recht bank uitspraak Zaaknummers: zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336. ben ik niet verplicht om via een automatische incasso te betalen.

Dit heb ik meerdere malen aangegeven, ik betaal gewoon op tijd geen dag te laat ik betaal zelfs nog een dag eerder, maar toch blijven ze me bellen, en zoals ik al aangaf gewoon meerdere malen achter elkaar.

En er staat een voicemail op mijn telefoon, maar de voicemail spreken ze niet in.


Ze blijven me dwingen om per automatische incasso te betalen, en dan zullen er hier mensen zijn die gaan zeggen maar dan moet je maar per automatische incasso betalen maar dat wil ik niet.

Maar dat is weer een ander onderwerp wat ook met privacy te maken heeft, het is mijn rekening en ik bepaal wat ik daar mee doe!

In Dit Geval gaat het er om hoe stop ik dit bedrijf met het bellen,heb ik recht om het bedrijf te verzoeken of te dwingen mijn telefoonnummer te verwijderen uit de systemen!!
Dat je dat antwoord niet begrijpt Isabel1 is normaal hoor. Maar er komt niet meer uit de TS dan wartaal. Als je niet zegt wat TS wil horen dan krijg je dus zoiets... :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door sjohie »

Freedom2014 schreef:
witte angora schreef:
of is het geld bij hen op de juiste datum bijgeschreven op de rekening? I
Hier zou inderdaad wel eens de pijn kunnen zitten. Een afschrijving op de ene dag leidt niet automatisch tot een bijschrijving op dezelfde dag.

Klopt daar heb ik ook meerdere malen contact met ze overgehad, het geld is wel op tijd maar het computer systeem van het bedrijf heeft 6 dagen nodig om het te verwerken.
En omdat ik het niet automatisch laat incasseren geeft het computer systeem aan dat er geen geld afgeboekt kan worden, omdat ik zelfstandig bij de bank alle automatische incasso's heb laten blokkeren.

Om de reden dat ik alles zelf wil betalen.

En als ik het bedrijf dan aan de telefoon krijg dan kijken ze ook meestal of het bedrag is binnen gekomen. (ze kijken dan handmatig en dan zien ze dat het geld er netjes op staat)Alleen het computer systeem ziet dit niet!

En ze weigeren de betaling om te zetten naar acceptgiro, Het gaat hier niet over een incasso bureau,wat sommige mensen hier suggereren.

En mij gaat het er niet om dat ze me bellen,maar het gaat mij er om dat ze gewoon achter elkaar blijven bellen zonder een voicemail in te spreken en anoniem.

Ik wil gewoon per acceptgiro betalen , en niet keer op keer lastig gevallen worden.

Mijn vraag hier op het forum is dan ook kan ik een bedrijf dwingen om mij niet meer te bellen en mijn telefoonnummer te wissen!

De rest is eigenlijk helemaal niet van toepassing,en brieven en mails lees ik ook altijd niet wat mensen hier suggereren dat ik deze weg zou gooien en zou delete!!

Ik ben geen wanbetaler, Ik ben gewoon iemand die met rust gelaten wil worden en alle correspondentie wil laten verlopen ZWART OP WIT.

Mondelinge afspraken en toezeggingen zijn nooit terug te halen uit een telefoongesprek, tenzij een bedrijf de gesprekken opneemt, en dit zijn er maar enkele in Nederland .

Nog een fijne dag iedereen!!
De reden waarom ze een voicemail niet inspreken, is omdat jij geen vaste medewerker hebt bij dat callcenter. De bel-opdrachten worden aan willekeurige medewerkers toegekend, en dus wordt jij op zo'n dag vermoedelijk door meerdere verschillende medewerkers gebeld, net afhankelijk van de bel-herinnering die bij je klantnummer staat.

Maat goed, je noemt 6 dagen verwerkingstijd, dus waarom dan niet het geld overmaken op dag X, -7 dagen van de datum Y dat het binnen moet zijn? Dan ben je wel op tijd. En ja, bedrijven moeten meer transacties verwerken, soms wel miljoenen per maand, dus daar gaan een aantal dagen overheen.

Je zit nu dus consequent de procedures welbewust kort te sluiten met je te late handmatige overschrijving, én dan ook nog te miepen dat zij iets fout doen?

nescio4u
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013 13:53

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door nescio4u »

Voor iedereen die gestalkt wordt door Intrum Jusitia,

Ik had een conflict met een telefoonprovider en ik was van mening dat ik niets meer verschuldigd was. Intrum Justitia nam de vordering over en begon mij telefonisch te benaderen. Ondanks het feit dat ik talloze malen geduldig uitgelegd heb waarom ik van mening was niets verschuldigd te zijn bleven ze bellen. Ook mijn verzoeken dan toch alsjeblieft te dagvaarden (ik ben advocaat en daar niet zo bang voor) teneinde de rechter uit te laten maken wie er gelijk had werd in de wind geslagen. Ik heb gedreigd met aangifte van stalking, want dat is het op een gegeven moment, maar niets hielp.
Ik heb op een gegeven moment de directrice van Intrum Jusititia, mevrouw van Kalteren uit Zaandam (ze zit nota bene in de gemeenteraad) een aangetekend schrijven gestuurd en haar persoonlijk gesommeerd mijn niet meer te (laten) bellen. Ik heb haar ook aangezegd dat elke keer als ik nog een keer gebeld zou worden ik haar dan persoonlijk zou benaderen met het verzoek dat in het vervolg te voorkomen.

Sindsdien hoor ik niets meer.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door choocomell »

ook ik ben lange tijd gestalkt door ze, en elke keer vroeg ik mij niet te bellen en inderdaad ze zullen blijven bellen. Na een tijdje was ik het zat en ging ik een ander taal gebruiken dan Nederlands. Ben na een paar keer niet meer terug gebeld hahaha, het zijn echte knuppels daar bij Intrum. Bluffen een hoop maar kunnen eigenlijk niets dan smeken of je het wil betalen. Kunnen niet naar de rechter, bkr registratie maken of wat dan ook.
Ik zou zeggen negeer die bende en los het op met de bedrijf zelf, als deze bedrijf niet meewerkt per brief op hoogte stellen dat u het geschil wil oplossen echter de bedrijf niet de kans geeft dit te doen. Je bent immers niet verplicht te reageren op Intrum en de lompe kosten voor hun gestalk te betalen.

Gesloten