LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik plaats dit bericht maar hier omdat ik dit niet per klacht via de website van tmobile kan indienen. Ik hoop dat er wat mee wordt gedaan.

Beste T-Mobile,

Een paar weken geleden had ik via meerdere kanalen (Twitter, Dekkingsformulier en het normale klachtenformulier) bij jullie een klacht ingediend m.b.t. jullie netwerk. Ongeveer 10 dagen later werd ik teruggebeld door een aardige medewerker die waarschijnlijk mijn klacht in behandeling heeft genomen.

Het is namelijk zo dat ik bij jullie een Sim-Only abonnement had afgesloten met Web n’ Walk Plus. Zelf heb ik een iPhone 4 dus ik wou lekker snel internet, vandaar de dure internetbundel. In de winkel (Kalverstraat, A’dam) vroeg ik nog aan de medewerker die mijn abonnement afsloot of de kwaliteit van het internet een beetje goed was. Hij wist mij te vertellen dat je niet constant rond de 1MB downloadsnelheid zal zijn, maar het zal er niet ver onder zitten.

Na een tijdje kwam ik tot de conclusie dat jullie internet helemaal niet zo snel is als waar jullie mee adverteren. Met de Web n’ Walk Plus bundel ben ik nooit op de 1MB downloadsnelheid gekomen, sterker nog, ik heb niet eens de maximale snelheid van het goedkope internet abonnement behaald (368 KBs).

Toen de medewerker van T-Mobile mij opbelde vertelde hij mij dat hij inderdaad kon zien dat de snelheid die ik haal niet overeenkomt met de snelheid die ik zou moeten behalen. Hij vond het zelfs knap dat ik nog zo’n 240 KBs kon halen. Ik betaal echter wel voor het duurste internetabonnement waarmee ik de maximale snelheid van de goedkope bundel niet eens behaal. Hij vond dat mijn klacht terecht was en bood mij aan om mijn Web n’ Walk Plus bundel om te zetten naar de goedkopere variant.

Hier was ik in eerste instantie erg blij mee omdat ik daarmee €5,00 goedkoper per maand uit zal zijn. En aangezien ik de maximale snelheid van de goedkope bundel niet eens kon behalen, dacht ik dat er weinig zal veranderen aan de situatie m.b.t. de snelheid van internet.

Nu deze wijziging is doorgevoerd heb ik eigenlijk helemaal niets meer aan mijn telefoon. Het internet is nu nog trager geworden als voorheen. Om even een voorbeeld te geven:

Een filmpje op YouTube is ongeveer 5MB. In theorie zal ik dit fimpje met een downloadselheid van 386KBs binnen 15 seconden moeten kunnen bekijken zonder dat het filmpje constant buffert. Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik binnen 15 seconden überhaupt iets te zien krijg.

Kortom, het internet is nog steeds ongelofelijk langzaam.

Ik zou graag mijn gehele contract willen ontbinden met behoud van mijn nummer aangezien ik niet normaal gebruik kan maken van de aansluiting. Ik heb een Sim-Only abonnement dus dat zal geen gezeur opleveren met het terugsturen van het toestel o.i.d. Verder is het abonnement afgesloten bij een T-Mobile shop, qua bonus hoef je deze dus niet te gaan verhalen op een externe dealer.

Graag verneem ik van u hoe u mij in deze kwestie tegemoet wil komen.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Hatertje op 23 mar 2011 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Volgende keer eerste vooronderzoek doen naar de providers ik had je toch beter Vodafone aan kunnen raden deze gasten hebben het qua internet goed voor elkaar.

MVG,

Henk

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Hatertje »

Dat had ik ondertussen ook al begrepen, ik wil dan ook graag naar Vodafone toe!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door berndv »

Hatertje schreef:Een filmpje op YouTube is ongeveer 5MB. In theorie zal ik dit fimpje met een downloadselheid van 386KBs binnen 15 seconden moeten kunnen bekijken zonder dat het filmpje constant buffert. Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik binnen 15 seconden überhaupt iets te zien krijg.
Ik hoop dat je het verschil weet tussen bits en bytes. De rekenfout die jij hier maakt is een veelgemaakte fout. T-Mobile, en alle andere providers voor vast en mobiel internet, geven hun snelheid weer in kilobit, dit is wat anders dan kilobyte. De snelheid van 384 kilobit komt overeen met een snelheid van is 48 kilobyte. 5 megabyte is omgerekend 5120 kilobyte. Want tussen kilo en mega zit geen 1000, maar 1024. Dus dit filmpje zou je dan afgerond 107 seconden duren om te laden. Dus 1 minuut 47.

En heb je al eens een speedtest gedaan? En wat kwam daar uit. Als je zegt ik voel dat het internet nu traag is, kan niemand wat mee, met getallen wel.

Kijk eens op een mobiele speedtest site zoals http://www.dslreports.com/mspeed

succes

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef:
Hatertje schreef:Een filmpje op YouTube is ongeveer 5MB. In theorie zal ik dit fimpje met een downloadselheid van 386KBs binnen 15 seconden moeten kunnen bekijken zonder dat het filmpje constant buffert. Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik binnen 15 seconden überhaupt iets te zien krijg.
Ik hoop dat je het verschil weet tussen bits en bytes. De rekenfout die jij hier maakt is een veelgemaakte fout. T-Mobile, en alle andere providers voor vast en mobiel internet, geven hun snelheid weer in kilobit, dit is wat anders dan kilobyte. De snelheid van 384 kilobit komt overeen met een snelheid van is 48 kilobyte. 5 megabyte is omgerekend 5120 kilobyte. Want tussen kilo en mega zit geen 1000, maar 1024. Dus dit filmpje zou je dan afgerond 107 seconden duren om te laden. Dus 1 minuut 47.

En heb je al eens een speedtest gedaan? En wat kwam daar uit. Als je zegt ik voel dat het internet nu traag is, kan niemand wat mee, met getallen wel.

Kijk eens op een mobiele speedtest site zoals http://www.dslreports.com/mspeed

succes
Vergeet ook de overhead in het protocol niet. Een bestand binnenhalen van 1MB kost meer dan dat als je het inclusief overhead bekijkt.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Hatertje »

Zojuist heb ik n.a.v. je bericht contact opgenomen met de T-Mobile helpdesk en gevraagd of zij in kilobit of kilobyte's rekenen. De dame in spé wist mij te vertellen dat met kilobytes rekenen. Dan zal mijn berekening toch kloppen.

Ik had haar verzocht om mij dit per e-mail, brief of sms te bevestigen. Uiteraard kon zij dat niet voor mij doen. Ze zou onder mijn nummer een notitie maken dat ik in deze informatie heb gevraagd.

Deze foto is gemaakt op mijn iphone via de speedtest.net app. Zoals je ziet zit ik hier op 220 kilobit. Ik heb hier volledig 3G bereik en maak gebruik van het "speciale" iPhone antenne hoesje. Als het klopt wat de helpdesk zei, dan zit ik aardig onder de max. 220 kilobit is namelijk omgerekend 27,5 kilobyte.

Aangezien ik volgens de klantenservice dus 368 kilobyte zou moeten kunnen halen kom ik nu dus 340,5 kilobyte te kort.

-edit- Op de website van T-Mobile geven ze zelf ook aan dat ze in kilobytes rekenen. Wat zal anders de snelheid van Web n' Walk plus zijn? Ze adverteren namelijk met 1 MB/s.

Kilobyte = KB/s
Kilobit = KBps

http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnemen ... s/webnwalk


Afbeelding

T-Mobile, doe er wat aan!

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Yme »

Internet- en mobiele providers adverteren allemaal met snelheden tot zoveel kpbs of mbps. Ze zeggen niet dat je die snelheid ook krijgt.

Je kan op de website van t-mobile een lijst invullen als je een probleem hebt met het netwerk. Kijk hier maar: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=93054

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door berndv »

Hatertje schreef:Kilobyte = KB/s
Kilobit = KBps
het verschil zit hem niet in de / of p. Het verschil zit hem in de hoofdletter B. Een hoofdletter B geeft byte aan, de kleine letter b geeft bit aan. Als ik op de prijslijst kijk van tmobile, staat daar 384 kbps. Leuk dat je je blind staart op foute info van de klantenservice, maar dat zal niet de eerste keer zijn dat ze verkeerde info geven.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Hatertje »

Weet je dat zeker? Ik heb het namelijk even ge-googled en op nationale als internationale fora en sites wordt er toch aangegeven dat kbps kilobit is en kb/s kilobyte.

Zou je me anders even een linkje kunnen geven waar dit staat?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik zou graag nog steeds een reactie van T-mobile willen zien.

Hieronder een screenshot van vanmiddag. Ik heb bijna een vol 3G bereik, waarom heb ik dan geen internet?

Afbeelding

Echt waar t-mobile, please doe iets aan jullie netwerk of laat me mijn sim-only ontbinden!!! Ik wordt hier ondertussen behoorlijk ziek van.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile Data netwerk [OPGELOST!]

Ongelezen bericht door Hatertje »

Zojuist ben ik gebeld door T-Mobile en die hebben mij het aanbod gedaan om kosteloos mijn abonnement te ontbinden.

Dit was wat ik wou dus ik vind dat T-Mobile dit goed heeft opgelost. Dat mag ook gezegd worden.

Bedankt!

Gesloten