LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile: een criminele organisatie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Druis
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2005 20:12

T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Druis »

Ik heb een prepaid GSM van T-Mobile gekocht en deze aan mijn 88-jarige moeder ter beschikking gesteld, zodat zij altijd telefonisch hulp
kan inroepen.
Vorige week deed zich een situatie voor waarbij mijn moeder haar GSM nodig had.
Deze GSM was op dat moment niet te gebruiken omdat T-Mobile de SIM-kaart had gedeactiveerd, zonder hier informatie over te geven.
Als gevolg hiervan werd de paniek bij mijn moeder alleen maar groter.

T-Mobile heeft mij desgevraagd meegedeeld dat de SIM-kaart is gedeactiveerd omdat de GSM te lang niet is gebruikt.
T-Mobile weigert de SIM-kaart opnieuw te activeren en verwijst naar haar dubieuze voorwaarden.

Deze voorwaarden zijn echter op geen enkele wijze aan mij kenbaar gemaakt en derhalve niet van toepassing.
Bovendien zijn deze bepalingen in strijd met het beginsel van redelijkheid en billijkheid.

Als gevolg van deze maffia praktijken is de door mij betaalde GSM van ruim 1 jaar oud niet meer te gebruiken.
Bovendien heeft T-Mobile door haar verwerpelijke handelwijze een substantieel bedrag aan beltegoed gestolen.

Wees gewaarschuwd en boycot T-Mobile!

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Lahan »

haha jij kijkt tv law en order...

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door ejwedje »

Zal wel aan mij liggen maar ik heb sinds kort een abo van T mobile met totaal internet. Door een verkeerde keuze van mij kon ik niet direct bellen. Heb 2 keer de helpdesk gebeld en ben op een zeer fatsoenlijke manier direct prima geholpen.
Ik kan me voorstellen als de telefoon lang niet gebruikt wordt dat men het nummer blokeert en opnieuw uitgeeft. Doet men dit niet dan hebben binnen korte termijn niet 10 maar elf cijferige telefoon nummers.
En neeeeeee ik ben geen medewerker van T mobile maar een tevreden gebruiker met totaal internet

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Predicador »

de meeste providers hebben voor prepaid een clausule in de voorwaarden waarin staat dat als een aansluiting langer dan een bepaalde tijd niet is gebruikt, dat de provider dan het recht heeft om de aansluiting terug te nemen.

Providers houden namelijk niet van uitgegeven nummers waarop niks verdiend wordt. Eens in de zoveel tijd opwaarderen of een betaald gesprek voeren is de enige manier om je prepaid in de lucht te houden.

Er is geen sprake van diefstal maar van het vervallen van het gebruiksrecht op die aansluiting, met het bijbehorende beltegoed wat erop stond. Jammer, maar daar kan je niks aan doen.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Sjors_B »

112 werkt altijd ook met geblokkeerde simkaart

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door ?? »

1) De algemene voorwaarden worden standaard bijgeleverd bij ieder SIMkaartpakket. Op de brief waar de sim op zit staat ook duidelijk een verwijzing naar de algemene voorwaarden, welke achterin de handleiding van T-Mobile staan;

2) De algemene voorwaarden - en trouwens ook de handleiding van T-Mobile (bij het simkaartpakket meegeleverd), de website en de klantenservice, zijn alleen glashelder over de regel: zes aaneengesloten maanden niet bellen of SMS'en = afgesloten worden.

3) Redelijkheid en billijkheid? Wat, moeten ze nummers oneindig in de lucht houden? Betaal jij dat?

Als je nou de volgende keer even de moeite neemt om bijvoorbeeld de handleiding door te lezen, voorkom je dit soort ellende. Maar ja, lezen schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn. Trouwens, je weet wat een criminele organisatie is? Het eerste woord is vier lettergrepen en het tweede woord maar liefst vijf...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ben het geheel met alle antwoorden eens. De voorwaarden worden standaard bij elke mobiel geleverd en zijn anders in te zien op de site van T-Mobile of worden op aanvraag toegezonden.

Verder is het logisch dat niet elk nummer onbeperkt in de lucht gehouden wordt, daar zijn er simpelweg te weinig voor. Als een nummer dus langere tijd niet gebruikt wordt, vervalt het nummer en daarmee het beltegoed. Zo moeilijk is het niet.....

En voor ouderen in nood zijn ook alternatieve systemen die betrouwbaarder zijn. Informeer eens bij de verzekering of de Thuiszorg.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Druis: Een eigenwijze sufkop.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Beste Druis

Ik kan mij goed voorstellen dat je met goede bedoelingen voor je moeder een prepay kaart hebt gekocht. Hiermee heb jij met allee goede bedoelingen een geruststelling willen geven naar je moeder zoals naar je zelf.

Echter door een situatie waarin deze prepay kaart is gekocht, heb je wellicht niet die gedachten gehad om te zien dat hoelang een prepay kaart geldig zal zijn. Jammer genoeg zoals bij tot zover ik dit ook weet elke sim kaart maar 1 jaar beschikbaar zal zijn. Mits dat je deze opwardeerd en gebruik hiervan maakt, dan is de sim kaart wel langer te gebruiken.

Wat ik wel aan moet geven is namelijk dit;
Je koop een sim kaart?
Je koopt dus een sim kaart met een telefoonnummer, het zou dan eigenlijk het zelfde zijn dat zodra je spelden koopt en zodra je deze niet gebruikt dat de winkelier deze weer even op komt halen. Het klinkt krom dat zodra je de spelden niet gebruikt dat de winkelier deze weer van je af pakt.

Maar zoals ik al schreef, het is jammer dat er een situatie was waar op dat moment niet gedacht was aan de voorwaarden van het behoud van een prepay kaart. Er zijn systemen op de markt die een bepaald bereik hebben om een persoon op te roepen op afstand. Echter kan ik even niet op de naam komen, wellicht weet iemand dit hier wel op het forum.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door MLF »

Ik kan er niet meer aan toevoegen als hierboven al staat beschreven: kijk naar de voorwaarden, en idd moet je je foon eens een keer gebruiken, want anders kost het de provider geld (helaas maar waar) en dan word je afgeschreven

Gewoon binnen het half jaar 1x bellen van pakweg 3 seconden en je kunt weer een half jaar verder

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Shareena »

Grappig dat mensen altijd zulke topics posten, maar nooit meer terug reageren! Die dubieuze voorwaarden waren bij mij bekend hoor Druis, dus zo dubieus zijn ze niet! Ik zit al 4 jaar bij T-mobile en wordt altijd vriendelijk geholpen als er een probleem was (1x een nieuw nummer aanvragen ivm lastig iemand en 1 keer met een rekening waarvan ik dingen niet snapte) Altijd goed opgelost en nooit verdere problemen gehad!Niets anders dan lof voor T-Mobile van mij!

azaro
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:33

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door azaro »

ik heb vandaag gehoord dat t-mobile wel eens een eurotje of wat teveel rekent op de rekening.Tot nu toe had ik daar niet zo bij stil gestaan maar ik heb wel eens tegen me vrouw gezegd volgens mij klopt die reking niet maar nu ik dit gehoord weet ik het wel zeker.


de gsm winkel waar ik wel eens binnen komt heeft niets anders dan problemen me de klanten dat de rekening niet klopt en niet een in de week maar een stuk of drie vier per week.Laats is die zelfs over de toonbank getroken.

nu is mijn vraag zijn er meer mensen die dat idee hebben ik zelf ga zeker nu beter opletten of me rekeningen wel kloppen.

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Overigens, Algemene Voorwaarden zijn direct op je van toepassing wanneer je de SIMkaart accepteert. Dit is standaard het geval: gebruik van een product impliceert aanvaarding van de bijbehorende voorwaarden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben het met bovenstaande mensen eens.

je kan altijd beweren dat je van niets weet, geen kennis hebt genomen van de voorwaarden, enzo, maar dat betekent niet dat ze dan ook niet voor jou gelden.

Ik zal nog een voorbeeld geven:

Jij woont in Belgie, waar sommige verkeersregels anders zijn dan in Nederland. Je rijdt in Nederland op een rotonde een fietser aan, die hier op de meeste plekken voorrang heeft op afslaand verkeer, terwijl dat in Belgie niet zo is.

Dit ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid voor dat verkeersongeluk. Vergelijking gaat niet helemaal op, maar waar het mij om gaat: mensen doen maar al te vaak maar alsof hun neus bloedt, bepalen hun eigen regeltjes, en die zijn dan van toepassing.

Neemt niet weg dat Druis in wezen gelijk heeft. Het nummer zou moeten kunnen worden afgesloten, het beltegoed zou moeten worden teruggestort aan degene die dat ooit gekocht heeft. Maar vergeet niet, dat je door dat beltegoed ook een deel van het toestel zelf koopt, en dat dat voor afloop van de ''simlock'' nog niet helemaal van jou is, al denken veel mensen van wel.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door RobbieP »

Als gevolg van deze maffia praktijken is de door mij betaalde GSM van ruim 1 jaar oud niet meer te gebruiken.
Als het toestel ruim één jaar oud is kan je gratis de SIMlock eraf laten halen door T-mobile. Dan kan je hem tenminste weer overal mee gebruiken. Een andere mogelijkheid is dat je het unlocken bij de GSM-turk laat doen voor €10 of zo.

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Bij elke provider is dat hoor... niet alleen bij T-Mobile... ze zeiden eerst ook bij Telfort of Orange ook al bel je niet je sim blijft altijd geldig... Moest je tog nog minimaal 1x in de 9 maanden daar gebeld hebben...

En logisch dat ze dit doen...
Als je allerlei nummers in het systeem hebt die niet worden gebruikt...
Dan kost dat teveel geld voor hun..

killiebillie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:56

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door killiebillie »

Koop gewoon voor 9,95 een nieuw prepaid kaartje en stop deze in je telefoon. Zorg ervoor dat er minimaal 1 x per half jaar contact is tussen de foon en het netwerk (bellen, gebeld worden, sms) en er is niks aan de hand. 112 is inderdaad altijd te bellen. :idea:

TimesX
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:38

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door TimesX »

Heerlijk toch, die 'ich habe es nicht gewust' mentaliteit van sommige mensen.

:D

T-Mobile is meestal niet te beroerd om het verloren gegane beltegoed te vergoeden wanneer je een nieuwe sim-kaart met een nieuw telefoonnummer aanschaft. Vriendelijkheid is hier echter wel de sleutel. En gezien het epistel in de openingspost is meneer waarschijnlijk meteen beginnen schelden toen hij een medewerker aan de lijn kreeg. En het is heel vreemd, maar in tegenstelling tot wat in het algemeen wordt gedacht, gaan klantenservicemedewerkers NIET harder voor je lopen als je ze de huid vol scheldt of volslagen onbeschoft bent.

Zie het als een tip. :wink:

killiebillie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:56

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door killiebillie »

Je hebt helemaal gelijk. T-Mobile is wel degelijk klantvriendelijk en de klantenservice is zelfs gecertificeerd. De klant is koning maar alleen als zij zich ook koninklijk (dus netjes en respectvol) gedraagt. Helaas denken veel mensen dat een grote bek veel oplost maar het spreekwoord luid niet voor niks dat je meer vliegen met stroop vangt dan met azijn :idea:

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: T-Mobile: een criminele organisatie

Ongelezen bericht door rma27 »

T-Mobile
Laatst gewijzigd door rma27 op 24 jul 2007 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten