LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile en BKR notering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja....als ik dit zo lees houdt T-mobile zich van geen kanten aan de regels die er zijn voor registratie van wanbetalers bij BKR..

Dan dus kontakt opnemen met BKR, bewijs overleggen dat er geen posten meer open staan. Tevens T mobile uiteraard aangetekend manen de zaak te corrigeren zsm.

snoopey
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2006 15:15

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door snoopey »

Ik heb bij T-Mobile gewerkt en ook op de afdeling incasso.Je krijgt idd niet zomaar een KBR registratie.Je moet dan al een slecht betaal verleden hebben.Dus als het vaker voorkomt dat je je rekeningen niet op tijd betaald hebt.Als je dan eenmaal in zo'n incasso traject zit krijg je eerst een herinnering,dan een tweede herinnering en dan pas een aanmaning.Daarna volgen er diverse blokkades en als laatste wordt je afhesloten.Naast de meerdere herinneringen krijg je als klant ook nog een persoonlijk bericht in de vorm van of en vm of een smsje dat je een achterstand hebt en dat je contact met de klantenservice moet opnemen.Je kan mij niet wijsmaken dat je broertje dat allemaal niet gehad heeft.Echt niet.Ook door de diverse blokkades die op het toestel gezet worden door incasso had je broertje actie kunnen ondernemen.Tja en als er dan nog geen belletje gaat rinkelen...dan weet ik het ook niet meer.Wat betreft de registratie die je krijgt als je een T-Mobile abonnement afsluit.....dit is gewoon een positieve registratie.Hier wordt verder niks mee gedaan.Dus als je klant wordt kun je zonder moeite een huis kopen of een lening voor iets anders afsluiten.

Groetjes

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door roro25 »

@ liekebout

In het geval dat jij beschrijft geldt de ontvangsttheorie zoals uitgewerkt in art. 6:224 BW. Jij stuurt een opzegging naar T-mobile per fax wat rechtsgeldig is. Alleen jij dient te bewijzen dat de ontvanger het daadwerkelijk heeft ontvangen. IS wat lastig bij een brief (in dit soort gevallen altijd eht beste om toch die kosten voor aangetekend versturen voor lief te nemen kosten wegen echt op tegen de moeite die je hebt als je het niet doet).

Maar goed als je per fax opzegt 23-5 en T verwerkt dit pas op 16-6 dan is dat hun probleem. Algemeen mag je toch wel stellen dat een fax er redelijk direct is. Misschien druk op de lijn, maar maximaal een dag neit 5 weken.
Dus je contract kan je gewoon per 23-08 opzeggen. Dat houdt dus ook in dat je per 23-08 geen gebruik meer van de diensten van T maakt en dat je vanaf 23-08 ook niet meer betaald (let er op dat ze geen achterstand bij BKR melden)

succes

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door pvd »

De fax komt direct, zonder vertraging aan. Een fax is namelijk een "telefoongesprek" tussen twee faxapparaten. Als je faxt is je telefoonlijn dan ook in gesprek. Datzelfde geldt ook voor als je een fax ontvangt.

pvd.

p.s. Bovendien kun je de fax zo instellen dat hij een verzendrapportje uitprint, waarop datum, tijd, aantal pagina's en telefoonnummer waarheen de fax verstuurd is op staat. Dit kan dan dienen als bewijs.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Mini »

Neem nog even contact op met de KS, en vraag hoe het nu echt zit, en besluit niet zomaar om na 23 aug niet meer te betalen.
Want een verzendrapport van een fax is volgens mij niet geldig, aangezien je de datum van de fax zelf kan instellen....Dus T-Mobile heeft pas je derde poging als daadwerkelijke opzegging beschouwd, en vandaar dat het contract dus helaas langer doorloopt. Maar ik weet dit niet zeker, vraag het eerst nog even na.

liekebout
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2006 17:05

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door liekebout »

bedankt voor je reactie.misschien wat naief, maar wat is ks?Ik heb de fax via het postkantoor gestuurd dus ik kan het niet gemanipuleerd hebben.Bovendien heeft T-mobile mij zelf gezegd dat ik het ook per fax kon doen. gr. rico

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door roro25 »

ks=klantenservice= customer contact centre= plaats waar belmiepen (m/v) zitten

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

*miep* *miep* :oops: kon het niet laten :)

joshandel
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 aug 2006 23:29

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door joshandel »

De oplossing kan zijn om de factuur te betalen en bij de hypotheek aanvraag een afschrift van de beatling bij te sluiten.
Als je wacht op T-Mobile kan het nog wel 6 maanden duren voor BKR daar bericht van krijgt.

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door hajamapi »

heb me ook voor niks zorgen gemaakt,de bkr registratie als je een abonnement afsluit,is een positieve registratie,zo ook met klantenpassen.het wordt pas een probleem als je betalingsproblemen hebt.heb dus zonder problemen m`n hypotheek om kunnen zetten.

amosfantasia
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2005 18:35

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door amosfantasia »

Weet jij ook welke providers dat zijn ?Ik krijg door het Dexia gebeuren ,niks bij T-mobile en niks bij Telfort .

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door biomus »

T-Mobile is heel goed in fouten maken, maar in erkennen, een stuk minder goed! Ik heb een registratie bij Preventel omdat T-mobile bij het overnemen een fout hebben gemaakt. DIt heeft men ook schriftelijk erkent. Nu heeft men maar de helft van dat bedrag 'kwijt gescholden'.
Er zijn genoeg kansen voor T-mobile geweest om dit te weerleggen. In plaats daarvan stuurt men een incasso en een registratie bij Preventel. Het stomste is dat het om een bedrag gaat van nog geen 20 euro.
Zo werkt T-mobile dus... En ik weiger te betalen, maar moet dan wel iedere keer een uitleg geven als ik een nieuw abonnement aanvraag..

Wat mij betreft is T-mobile uit de running!

Wens je broer succes....

marloes298
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2007 18:06

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door marloes298 »

Ik heb zelf ook problemen met T-Mobile gehad rondom de verhuizing in 2004. Als je naar het buitenland gaat, dan heb je een serieus probleem bij T-Mobile. Na de doorzendservice van TNT Post was afgerond, ben ik afgesloten geweest voor het bellen, omdat ik geen GBA-ades had opgegeven volgens de administratie van T-Mobile. Dit heb ik voordat ik ging verhuizen met een verhuiskaart in orde gemaakt.

Hierna ben ik in augustus en september verschillende keren afgesloten geweest, alleen omdat het juiste adres niet in het systeem stond. Dit heb ik elke keer netjes doorgegeven, maar dan was het mijn Duitse adres wat niet wilde pakken, dan was het de postbus waar het niet op verstuurd mocht worden en uiteindelijk wilde T-Mobile het zelfs zo ver laten komen dat mijn familie uit de randstad de facturen maar door moesten sturen, omdat T-Mobile dit niet voor elkaar kon krijgen.

Hoe dan ook, ik heb mijn abonnement destijds opgezegd, omdat je niet 40 euro per maand betaalt om alleen met klantenservice medewerkers van T-Mobile te kunnen bellen. Hierna een bevestiging ontvangen van beeindigen abonnement en ineens na 2,5 jaar totale rust krijg ik van een incassobureau via de straatnaam "postbus" (dus nog niet eens mijn normale adres!!!) een laatste aanmaning en ingebrekestelling. (De nieuwe postbode heeft moeten zoeken.)
Of ik even ruim 300 euro kan overmaken?! Zij waren nl. mijn adresgegevens kwijt en hebben een zoektocht moeten inzetten om mij boven water te halen?! En dat sturen ze dan heerlijk naar een postbus?!

T-Mobile beweert facturen, aanmaningen en brieven te hebben verstuurd maar deze zijn nooit aangekomen. Zij hebben mij ook nooit op de hoogte gebracht welke facturen open stonden en dat ze het uberhaupt uit handen zouden geven.

Gek genoeg hoor ik van een vriendin uit Rotterdam dat haar broer hetzelfde is overkomen, ook hier weer T-Mobile.

Hierop heb ik contact gezocht met T-Mobile. Ik ben netjes door de klantenservice geholpen, zij hebben hun excuses aangeboden en mij vervolgens doorverbonden naar de afdeling incasso waar ik op een uiterst onvriendelijke manier werd geholpen.
Ik had het juiste adres op moeten geven en er zou dan een acceptgiro voor mensen in Duitsland opgestuurd moeten worden.
Punt is en blijft dat ik werkelijk uren met T-Mobile aan de lijn heb gezeten om mijn adres in het systeem doorgevoerd te krijgen, ik heb zelfs het hoofd van de afdeling aan de lijn gehad om dit in orde te maken. Meer dan dat kan ik niet doen. Alleen het is erg frustrerend dat een T-Mobile zijn zaakjes niet op orde kan houden. Een adres invoeren in het systeem lijkt mij niet zo moeilijk.

Over een BKR-registratie is mij niets bekend. Klinkt mij raar in de oren.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Shareena »

Nu is het vorige maand misgegaan met de automatische incasso.
Ik had niks in de gaten, 3 weken later ontving ik een herinnering mét het bericht dat mijn abonnement geblokkeerd zou worden.
Oke...het is een keer misgegaan, geen probleem dan maak ik het geld toch gewoon over?
Ammehoela....we zijn nu 2 weken verder en mijn mobieltje doet het nog steeds niet!
Wél ontving ik ondertussen een brief van het incassobureau mét een bkr notering
Dit klopt toch niet helemaal!

Vorig jaar (augustus, september, oktober) een beetje gezeik gehad met de bank, daar werden per ongeluk al mijn automatische incasso's terug gestort naar mijn rekening...

Hier zat ook T-Mobile bij... Ik kreeg dan eerst een sms dat de rekening niet kon worden afgeschreven en kreeg daarna de rekening thuis en kon ze per acceptgiro betalen... De eerste keer gewoon met tele bankieren (binnen het gestelde termijn van 10 dagen) gedaan... Ik werd hierop gewezen dat het verstandig was voortaan een printscreen te sturen naar een bepaald mailadres dat mijn rekening betaald was... Dit is alle drie keren goed gegaan en ik ben nooit geblokkeerd! Terwijl het toch 3 maanden achter elkaar gebeurd is....!!

Blokkeren gebeurd als je niet binnen 10 dagen betaald...

dootje2324
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 13:41

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door dootje2324 »

Hallo,

Ik heb een vraag:

Enkele maanden geleden heb ik een t-mobile abb. afgesloten en kon helaas door mijn finaciele toestand de maandelijkse betalingen niet voldoen.
In diezelfde periode zijn ik en mijn partner uit elkaar gegaan.
Ik stond altijd ingeschreven op mijn eigen adres in Rotterdam,maar heb door 'gemakzucht' de abbonement laten afsluiten op het adres van mijn ex-partner.
Nu kan mijn partner geen lening van de bank krijgen (door mijn BKR-codering) om zijn huis te verbouwen. Ik heb de adreswijziging immers al door gegeven aan T-mobile en BKR.
Hij kan nog steeds geen lening krijgen,omdat ze gelijk bij het BKR kijken en mijn naam op die adres zien staan.
Mijn vraag is dan ook:
Ik ben mijn schuld aan het aflossen , maar hoe kan ik het adres van BKR vrij maken.
Is het dan ook dat het adres dan de komende 5 jaar onder het BKR staat vermeld. terwijl ik mij de gemeente nooit heb ingeschreven op hetzelfde adres.

Graag of iemand mij hiermee wil helpen.

Bvd

dootje2324
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 13:41

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door dootje2324 »

Hallo,

Ik heb een vraag:

Enkele maanden geleden heb ik een t-mobile abb. afgesloten en kon helaas door mijn finaciele toestand de maandelijkse betalingen niet voldoen.
In diezelfde periode zijn ik en mijn partner uit elkaar gegaan.
Ik stond altijd ingeschreven op mijn eigen adres in Rotterdam,maar heb door 'gemakzucht' de abbonement laten afsluiten op het adres van mijn ex-partner.
Nu kan mijn partner geen lening van de bank krijgen (door mijn BKR-codering) om zijn huis te verbouwen. Ik heb de adreswijziging immers al door gegeven aan T-mobile en BKR.
Hij kan nog steeds geen lening krijgen,omdat ze gelijk bij het BKR kijken en mijn naam op die adres zien staan.
Mijn vraag is dan ook:
Ik ben mijn schuld aan het aflossen , maar hoe kan ik het adres van BKR vrij maken.
Is het dan ook dat het adres dan de komende 5 jaar onder het BKR staat vermeld. terwijl ik mij de gemeente nooit heb ingeschreven op hetzelfde adres.

Graag of iemand mij hiermee wil helpen.

Bvd

Gesloten