LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile en BKR notering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marco1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2006 19:02

T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door marco1971 »

Goedendag allemaal.

Dit alles is niet voor mij zelf, maar voor mijn broertje die samen met zijn vriendin in een lastige situatie terecht is gekomen.
Het is als volgt: Mijn broertje is januari jongstleden verhuisd naar een andere woning. (anti kraak). vlak na zijn verhuizing heeft hij aan alle instanties die op de hoogte moesten zijn een adres wijziging gestuurd, (inclusief T-Mobile) Begin Februari heeft hij zijn abonnement om laten zetten naar een prepaid abonnement van T-Mobile, tevens hij toen gevraagd waarom hij geen rekening had ontvangen van hun.
Ze bleken nog het verkeerde adres te hebben daar, dus alsnog het adres doorgegeven en verdere zaken besproken te hebben.(extra betalingen voor het omzetten) Die betalingen zijn allemaal binnen gekomen op het nieuwe adres en gelijk betaald. Nu kreeg hij vorige week een brief van een incasso bureau dat hij nog 72 euro moest betalen. Na enig gebel bleek dit bedrag ook juist te wezen en is gelijk overgemaakt, maar mijn broertje heeft hier nooit wat vanaf geweten en de facturen van T-Mobile nooit ontvangen. Nu heeft hij problemen met afsluiten van een hyptheek vanwege een bkr notering en de hypotheek moet binnen 4 weken rond zijn. Na weer gebeld te hebben met T-Mobile is duidelijk geworden dat T-Mobile de BKR notering die is ontstaan er niet wil uithalen mits hij nog klant was geweest van T-Mobile
Dus buiten zijn weten om, (want facturen van die 72 euro heeft hij nooit gehad,) is zijn geplande huisje om te kopen samen met zijn vriendin nu op losse schroeven komen te staan.
Weet iemand een oplossing of een goed advies.
Alvast bedankt.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door ?? »

Betalen. Dan wordt de codering omgezet naar een herstel codering en dan zal de hypotheekverstrekker wellicht alsnog akkoord gaan.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Volgensmij zit er een ondergrens aan die BKR notering.. iets van 100 euri ofzo? ik kan ook mis zitten hoor...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dus buiten zijn weten om, (want facturen van die 72 euro heeft hij nooit gehad,)
Die heeft hij wel gehad, ze zijn alleen naar het verkeerde adres gestuurd. Ik neem aan dat je na een verhuizing nog een tijd lang in de gaten houdt of de post wel overkomt enzo. Dit is dus niet aan T-Mobile te wijten maar aan je broer.

Betalen is inderdaad de beste optie, dan heb je kans dat het alsnog gaat lukken.

marco1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2006 19:02

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door marco1971 »

Dat is niet helemaal waar, want de andere facturen die hij had gehad voor het overzetten heeft hij later wel op zijn nieuwe adres gehad en de factuur van 72 euro is van een latere datum want dat betrof een soort van naheffing, (fout in hun berekening die na enig uitrekenen en bellen waar bleek te zijn) en deze heeft hij nooit ontvangen. Ook geen aanmaningen of zo.
De eerste keer dat hij bekend werd met de factuur van 72 euro was van het incasso bureau en de factuur datum van deze is 1 maand nadat hij de andere rekeningen op zijn nieuwe adres al had ontvangen. Dus mag je er vanuit gaan dat dasn alles is geregeld toch. En dan nog iets als hij nu klant word van T-Mobile of nog zou zijn halen ze gelijk die BKR notering weg, kan dat zo maar. Nu hij geen klant meer is verdommen zij het om hem weg te halen.
Ik hoop nog wat te horen.

marco1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2006 19:02

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door marco1971 »

En deze factuur van 72 euro is gelijk dezelfde dag nog overgemaakt.
Dus van wanbetalen is geen sprake.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door ?? »

Er klopt iets niet aan dit verhaal. Een BKR notering krijg je pas na MEERDERE aanmaningen. Je kunt mij niet wijsmaken dat die allemaal niet zijn aangekomen op welk adres dan ook.

marco1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2006 19:02

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door marco1971 »

Die aanmaningen zijn na nader onderzoek allemaal naar het verkeerde adres gestuurd ondanks de adres wijziging. Die adres wijziging is goed doorgekomen want hij heeft zijn overschrijvings boete gewoon binnengekregen op het nieuwe adres. De factuur van die 72 euro is een kleine maand later gedateerd als die andere. Hoe moet je dan weten dat die nog openstaat. En wat ik nog krommer vindt is dat als hij nog klant was geweest bij T-Mobile dat dan de BKR notering zonder enig probleem was geschrapt. Maar nu hij geen klant meer is, is er geen praten aan. Ik wil wel eens weten of hier wat aan te doen is????
Dit klopt van GEEN kant vindt ik, maar ja wie ben ik

Nekromaniac
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2006 14:00

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Nekromaniac »

Heel vervelend dat je broer hierdoor problemen heeft met het afsluiten van een hypotheek, maar ik vind het toch vreemd dat hij bepaalde facturen blijkbaar wél op het nieuwe adres heeft ontvangen, en andere (latere) facturen nog op het oude adres. Een adreswijziging is een adreswijziging. En wat voor overschrijvingsboete bedoel je? Het kost nergens geld om je adresgegevens te laten wijzigen...

marco1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2006 19:02

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door marco1971 »

Dat betrof het omzetten van abonnement naar prepaid wat ik begrepen heb. Maar ik vraag nogmaals is het normaal dat als hij nu nog klant zou zijn bij t- mobile die notering gelijk word weggehaald.
Alles is betaald ook die 72 euro, maar omdat hij geen klant meer is doen ze er niks aan.
Dat slaat toch nergens op of zie ik dat zo verkeerd.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door ehltech »

heeft hij wel eens een registratie overzicht van bkr laten uitprinten ,dit kan via de abn aangevraagd worden,lijkt me inderdaad sterk dat tmobile zo snel al een registratie doet bij bkr !

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door hajamapi »

heb hetzelfde meegemaakt,wil m`n hypotheek omzetten en nu blijkt dat je een bkr registratie krijgt als je een abonnement afsluit bij t`mobile.,dit schijnt ook zo te zijn met klantenpassen,bv ik heb een vend klantenkaart waar standaard een krediet opzit van 1500 euro,wat ik niet gebruik,maar met zo`n kaart krijg je wel eens korting of extra airmiles.sta nu wel geregistreerd bij bkr.ze noteren het bedrag wat je mag opnemen,en niet wat je opgenomen hebt(niks dus). slaat nergens op.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door roro25 »

Kortom het merendeel van de mensen leest dus niet de contracten voor bv mobiele telefoonabonnementen van T-Mobile. Ik heb daarom onlangs besloten om geen abonnement met T-mobile aan te gaan. Zij registreren bij afsluiten van het abonnement direct het contract op basis van een o liniet bij BKR.

Ik kan het niet hardmaken, maar heb het idee dat T-mobile zich niet houdt aan de afspraak dat een wanbetaler eerst 3 maal een mededeling (lees brief) moeten hebben ontvangen voordat er een achterstand wordt gemeld bij BKR.

Mijn advies luidt: betaal de achterstand bij T-Mobile. Laat de achterstand herstellen door een herstelmelding en vraag T-mobile om een brief dat de schuld is ingelsot. Misschien dat je met deze gegevens als nog een hypotheek kan krijgen.


veel succes

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door ehltech »

ik geloof niets van het bkr verhaal als je tmobile contract afsluit,bkr registreerd alleen geldkredieten,en zeker geen gsm abonnementen !

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door ?? »

BKR registreert wel abonnementen. Doen ze al een paar jaar voor meerdere providers.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door opperbom »

Onlangs bij de Rabobank is gaan informeren wat er mogelijk was op het gebied van hypotheken , en daar kwam naar voren bij de toetsing bij het B.K.R. , dat er twee gsm-abonnementen staan geregistreerd. Echter omdat daar nooit betalingsproblemen mee zijn geweest , hadden deze geen enkele invloed op de hoogte van de hypotheek.

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

marco1971,

Het vorige bericht van opperbom is aardig bij de waarheid.

Ik heb zelf ook bij de bank gewerkt op de afd. Interne Organisatie en controle. Als van de BKR toetsing de betreffende stukken, (dus contracten, facturen en aanmaningen en overige parperassen) aan de bank worden overlegd met de daarbij behorende uitleg, dan is het probleem zo opgelost, als de hoogte van dat bedrag niet hoger is dan jij noemt. We mogen dan aannemen dat met zo'n lage relevante schuld alles nog binnen de limieten van de maandlasten valt en geen invloed heeft op de hypotheekverstrekking.

P.s. Er zijn een aantal berichten geplaatst die dicht bij de kern en waarheid waarheid zijn, maar ook een aantal afwim,pelberichten. Laat je niet afwimpelen door de afwimpelaars met misleidende berichten op dit forum. Lees daarvoor mijn publicaties daarover.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door roro25 »

je hebt een druk leven gehad van Aarle.

Autodealer
Eigen winkel
Bij een bank
wat komt er nog meer op de lijst.

Geachte heer van Aarle,

Dit topic is gestart door iemand die graag wil weten water mogelijk is in geval van BKR-melding door Telefoonmij. JE hebt al 17 andere topics. Houdt het daar ook bij. Ga niet anderen lastig vallen terwijl zij problemen hebben.

bedankt voor de medewerking

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Geplaatst op 31 Jul 2006 22:53 door ehltech


--------------------------------------------------------------------------------

ik geloof niets van het bkr verhaal als je tmobile contract afsluit,bkr registreerd alleen geldkredieten,en zeker geen gsm abonnementen


Geloof het toch maar, ik zit nu in hetzelfde schuitje :?
Ik ben al jaren klant bij T-mobile en nooit problemen gehad.
Nu is het vorige maand misgegaan met de automatische incasso.
Ik had niks in de gaten, 3 weken later ontving ik een herinnering mét het bericht dat mijn abonnement geblokkeerd zou worden.
Oke...het is een keer misgegaan, geen probleem dan maak ik het geld toch gewoon over?
Ammehoela....we zijn nu 2 weken verder en mijn mobieltje doet het nog steeds niet!
Wél ontving ik ondertussen een brief van het incassobureau mét een bkr notering :roll:
Toen heb ik direct contact opgenomen met T-mobile, alles uitgelegd en het betalingsbewijs via mail naar ze toe gestuurd.
Dat was vorige week....ik kreeg nog een mail terug dat ze het hadden ontvangen, maar tot op heden kan ik niet bellen of sms'en.
Voor mij is het nu gedaan met T-mobile...mij zijn ze kwijt als klant...ik zoek wel een andere provider.

liekebout
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2006 17:05

Re: T-Mobile en BKR notering

Ongelezen bericht door liekebout »

ook ik heb geen leuke ervaring met t-mobile.de 23augustus verloopt mijn abonnement. begin mei heb ik deze opgezegd, per brief. volgens hun is deze brief nooit aangekomen! dan maar per fax. deze heb ik de 23e mei opgestuurd. ook niet ontvangen! gelukkig had ik het bewijs hiervan bewaard. dit heb ik naar hun gefaxt. krijg ik als reactie dat de opzegging de 16e juni is verwerkt en dus mijn abonnement de 23e september afloopt! mijn vraag is nu kan dit zomaar .ik was toch op tijd,
rekeninghoudend met de 3 maanden opzegtermijn. Radar, geef uw mening hierover, aub. wat kan ik het beste doen?! groet, rico

Gesloten