LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

@bluedolph1n:
Ik kreeg die sms ook pas vanmiddag, en daarna heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Heb inmiddels 3 namen genoteerd, allemaal even vriendelijk overigens. Een eerdere terugbelafspraak is wel nagekomen, dus ik hou er vooralsnog maar even vertrouwen in.

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door areyouben »

Wat een rotzooi allemaal! Bij mij is het wel goed gegaan vorige week, maar dat was van prepaid naar prepaid. Ga hem later omzetten naar T-m abo, maar dan zit ie tenminste al bij t-m dacht ik zo. :)

r21
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:04

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door r21 »

de enige keer dat ik naar behoren geholpen ben bij t-mobile was toen ze me iets wilde verkopen nl een iphone.

en vandaag ging het met horten en stoten en idd mijn contract wordt ontbonden over 2 weken als ze de iphone ontvangen en gechecked hebben.

Hopelijk gaat dat wel goed!

Nummerbehoud en fouten daarin zouden geen redenen zijn om een contract te ontbinden. Echter laat je dit niet wijsmaken! T-mobile is in gebreke op het moment dat zij dit niet binnen afzienbare tijd op kunnen lossen. Tegen mij begonnen ze ook over algemene voorwaarden, maar algemene voorwaarden staan beneden het Burgelijk Wetboek. Daarin staat terug te vinden wat wanprestatie is, hoe je een contract kosteloos kan ontbinden etc.


overigens: je mag ej rekening niet blokkeren want dan wordt je na paar dagen afgesloten. Blijf toch, hoe vermoeiend ook, die discussie voeren met T-mobile.

Succes

macha
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 13:25

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door macha »

Hier ook al ruim een week onbereikbaar op mijn zakelijke gsm nummer. Van vitaal belang voor het binnen krijgen van opdrachten.
11 juli bij t-mobile contract afgesloten voor 2 jaar. Dit ivm iphone.
Was de iphone ook bij andere providers bruikbaar geweest dan was ik gewoon bij vodaphone gebleven.

Nummerbehoud zou uiterlijk 13 okt moeten gaan werken.
Maar ook hier: Nummerbehoud bij t-mobile faalt jammerlijk.
3 x gebeld met klantensevice t-mobile. 1e keer : wij lossen het op voor u hoor.
2 e keer: binnen 24 uur heeft u uw aansluiting.
3 e keer: ik kan niets voor u doen.
De communicatie van t-mobile doet mij denken aan UPC in haar begintijd.
Upc ben ik gelukkig van af. Zodra ik een mogelijkheid zie om een andere provider te nemen zal ik dat zeker doen en ik zal ook nooit meer terug gaan bij deze provider.
Je loopt daar tegen een muur op als er een probleem is..

Ik ben imiddels echt wanhopig. Kan slechts gissen naar de hoeveelheid opdrachten die ik hierdoor misloop. Mogelijk kost mij dit duizenden euros!
En nog altijd geen idee wanneer het weer werkt. Tegen die tijd zullen veel contacten wellicht denken dat mijn nummer niet meer actief is. Permanente schade in mijn netwerk dus. En vele misgelopen nieuwe clienten.

Ik zie geen andere mogelijkheid dan juridische stappen.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

@Kiz die nieuwe porteringsdatum, hebben ze je die verteld nadat je dat smsje had gekregen en gebeld had? Zit te twijfelen of ik toch nog niet een keer zal bellen...

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

@ bluedolph1n:
Ja, ik heb een brief met de nieuwe datum gehad (morgen, 22e dus) en vandaag m'n contract in de bus (had ik inderdaad nog niet ontvangen).
'k Zal morgen laten weten of e.e.a. nu in orde is.

macha
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 13:25

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door macha »

Inmiddels 2 dagen na mijn laatste contact met klantenservice van T-mobile.
Nog altijd geen aansluiting. Mijn zaak ligt zo goed als stil. Geen nieuwe opdrachten. Dank aan T-mobile.
ik heb consuwijzer , opta en stichting coin ingeschakeld.
Advocaat inschakelen lijkt onvermijdelijk om kostenderving vergoed te krijgen.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

ik heb een brief met de nieuwe datum gehad (morgen, 22e dus)
Vanochtend is het nr. overgezet, het is dus bij deze in orde. Ben ook volgens afspraak teruggebeld door T-mobile.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

@Kiz, fijn om te horen dat het bij jou nu wel goed is gegaan. Zelf wou ik nu ook eens een keer dat het opgelost was... Ik ga van de week maar weer eens bellen of ze een datum hebben wanneer het eindelijk opgelost gaat worden bij mij.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

@bluedolph1n: thanks. Hoop dat het voor jou ook snel opgelost wordt, kennelijk heb ik mazzel gehad, of is er bij degenen waar het (nog altijd) niet (is) gelukt sprake van Murphy's law ofzo. Sterkte in ieder geval!

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Hier weer een update, ik heb vandaag gebeld, nadat ik nog niet teruggebeld was over mijn vraag die nog openstond sinds vorige week. Dat ging over het contract, wanneer dat nu echt is ingegaan. Dat wordt dus pas de datum dat ik overgezet word, en dan gaan mijn twee jaar in... Heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben. Ik snap de logica wel dat ik dan pas bij T-Mobile echt zit, maar ik hoef toch niet te boeten voor een fout die zij maken, ik ben nu al bijna anderhalf tot 2 maanden bezig. Nu moet mijn klachtenbrief sowieso nog behandeld worden, en eerst maar zien dat ik binnen anderhalve week inderdaad overgezet word ( heb afgelopen weekend een berichtje gekregen dat ik tussen nu en 2 weken te horen krijg wanneer ik overzet word). Volgens de klantenservice moet ik echt wel iets in deze 2 weken wat horen, dus ik ben benieuwd. Er werd mij ook verteld dat ik het beste even kon afwachten tot ik overgezet ben, en dan moet bellen over een eventuele vergoeding, want ze begrijpen wel dat dit niet op een goede manier is gegaan en dat hier een vergoeding tegenover hoort te staan is mij gezegd. Ik geef ze in ieder geval nog deze anderhalve week voor het overzetten, als het dan nog niet geregeld is, schakel ik de geschillencommissie in. Mocht het overzetten dan wel geregeld zijn, dan gaan we daarna maar weer eens in discussie over de vergoeding.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

Dat ging over het contract, wanneer dat nu echt is ingegaan. Dat wordt dus pas de datum dat ik overgezet word, en dan gaan mijn twee jaar in... Heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben. Ik snap de logica wel dat ik dan pas bij T-Mobile echt zit, maar ik hoef toch niet te boeten voor een fout die zij maken,
Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal... je wil toch niet voor de afgelopen anderhalf tot 2 maanden betalen waarin geen diensten zijn geleverd?? Of begrijp ik je verkeerd?

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest geloof ik. Ik betaal nog niet aan T-Mobile, mijn contract loopt nu nog gewoon bij Orange. Omdat Orange Music meerdere onderdelen niet meer heeft, hoef ik daar ook maar de helft nu van het abonnementsgeld te betalen, als tegemoetkoming.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Hierbij nog even een update van mij, ik ben afgelopen dinsdag gebeld naar aanleiding van mijn klachtenbrief die ik enkele weken geleden gestuurd had. Hij is gaan uitzoeken wanneer ik overgezet zou worden, en dat is 11 november. Was ik het niet mee eens, dat dat nu nog zo lang zou duren, maar daar konden ze helaas niets aan doen. Naast dat ik nu de helft betaal voor mijn abonnement zolang ik nu nog bij T-Mobile zit, krijg ik een vergoeding van 2 maanden abonnement straks als ik bij T-Mobile zit, en kan ik de kosten voor internet die ik nu maak omdat ik nog geen onbeperkt internet verhalen op ze, ik moet dan wel de rekeningen opsturen. Ik denk dat dat op zich een redelijke vergoeding is. Alhoewel ik er niet blij mee ben dat er dan inmiddels anderhalve maand voorbij is, en ik dan pas over 2 jaar weer een nieuwe abonnement kan nemen, maar daar is helaas ook niets aan te doen. Nu dus hopen dat inderdaad 11 november het abonnement overgezet wordt, en dat het goed komt met de vergoedingen. Als dat niet zo is, heb ik ook gezegd dat ik dan mijn abonnement echt wil annuleren.
Hoe gaat het met de anderen, zijn daar de problemen inmiddels al (deels) opgelost?

edje_01
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door edje_01 »

Ben terug van vakantie en het t-mobile issue is nog steeds niet opgelost. Kreeg wel een smsje dat het abonnement binnen 2 weken omgezet zou worden (16 sept) , maar je raad het al dat is natuurlijk niet gebeurt.

Vandaag is dus de dag aangebroken dat ik het abonnement opzeg. Willen ze hier niet mee akkoord gaan dan laat ik het over aan de geschillencommissie om dit verder op te lossen, want ze reageren ook niet op de brieven die ik heb verstuurd.

De maat is vol. :twisted:

Update 31-10-2008 9:09:

Contact gehad met t-mobile en bij mij is ook de 11e van november toegezegd. Hier ben ik het niet mee eens dus wilde mijn contract ontbinden.

Je raad het al, doen ze niet. Dus laat de geschillencommissie dit verder afhandelen. Hou jullie op de hoogte.

Frans77
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:24

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Frans77 »

Hallo,

hier nog een patient van t-mobile.
Ben zoals zoveel van jullie ook al een aantal weken bezig met het overzetten van me nummer van Orange naar T-moblie.. zeg T- Ellende.
Bij mij zou alles op 15 september moeten gebeuren niet gebeurt.
Er wordt van alles toegezegt maar er gebeurt tot op heden niks!!
Heb het idee dat de afdeling nummerbehoud of met vakantie is of allemaal gestresst thuis zitten.
Is er trouwens al iemand waar t wel in orde is gekomen.

Groeten Frans

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door G7 »

Hier wil ik nog wel even een keer op reageren. Wij (mijn partner) hebben op 07-09-2008 en nieuw mobieltje gekocht bij telefoonkopen. nl, met een relaxabonn. 100 erbij die nog geactiveerd moest worden. Thuis gekomen, kwamen we via de website van TM erachter dat je het zo over kunt laten zetten. We hadden namelijk nog prepaid van Orange.

Zijn de week erna naar een TMshop gegaan om alles over te laten zetten. Geen enkel probleem zeiden ze, tot we een brief thuis kregen dat ons oude nummer niet geactiveerd kon worden, omdat het nummer niet klopte. Dat was dus juist. Onze fout. Hadden inderdaad een cijfer verkeerd doorgegeven.

Wij weer naar de TM shop en alles uitgelegd en echt.... voor hen geen enkel probleem. Ze zouden het voor ons veranderen, alleen zou het activeren dan wel weer wat langer duren. Hebben tevens het abonnement over laten zetten naar flex 150, omdat daar het sms-en bij inzit. Ook probleemloos gegaan.

Resume.... 03-10-2008 is de nieuwe telefoon met het oude nummer geactiveerd. We hebben tot die tijd nog met de prepaid van Orange kunnen bellen.

Het kan dus wel, of het was bij ons meer geluk dan wijsheid? Wij zijn in ieder geval tot nu toe, tevreden.

rafaela
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2008 19:35

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door rafaela »

Hier nog een gedwongen t-mobiel patiente erbij. ik snap niet dat orange zo'n kapitale fout heeft kunnen maken door te fuseren met t-mobile. ik kon mijn oren niet geloven toen ik het hoorde en dacht nog, als dat maar goed gaat.
Nou dus niet, ik ben sinds 2 weken over naar T-mobiel en hang nog net niet iedere dag aan de telefoon.

ik heb zojuist weer met een joker van t-mobile gesproken en die wist mij te vertellen dat het in november zou zijn opgelost. ja jaja. ik heb 3 maanden restitutie gehad, mag het!! en ik betaal nu dus 25 euro voor een baggerproduct. ik roep op dat zoveel mogelijk mensen blijven klagen. Wat een tijd zeg toen ORANGE nog bestond, pffffffffff.

dan hebben ze het over het gebied waarin je je bevind. ik ben dagelijks in amsterdam.

dan is het een storing.......

dan zou het sms service bericht nummer veranderd zijn.......

dan zouden ze er wat aan gaan doen...........

wat een ......... bedrijf.

Brief gaat as maandag de deur uit, ben het zat.

edje_01
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door edje_01 »

Reactie naar G7

Deze toppic gaat over de overgang van Orange naar T-mobile (gedwongen) omdat een bepaalde abonnementsvorm van Orange gewijzigd is, namelijk de Music €35.

2 keuzes
1. je betaald volle pond voor een "halve" abonnement
2. Je gaat naar t-mobile voor ongeveer dezelfde vorm voor minder geld.

Het gaat dus niet over andere vormen van overzetten van nummers. We weten nu wel dat dat allemaal goed gaat. :roll:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Edje_01.

Een beetje dimmen ja. :shock:
Deze toppic gaat over de overgang van Orange naar T-mobile (gedwongen) omdat een bepaalde abonnementsvorm van Orange gewijzigd is, namelijk de Music €35.
Dan heb je vast niet de eerste 10 postings hier gelezen, want daar gaat het niet alleen over. Wat jij aankaart is jou geval en ik vertel het mijne. Mag dat?

Ik wilde er alleen maar mee zeggen, dat het mij ook verbaast heeft dat het bij ons wel vrij snel ging (als ik al deze verhalen hier lees) en wij weinig problemen hadden ondervonden.

Misschien als je eens wat vriendelijker tegen de servicedesk doet, dat je dan sneller en beter geholpen wordt. :wink:

Gesloten