LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sander_84
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2011 13:33

T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Eind september j.l. hebben wij aangegeven dat wij problemen hadden met de Iphone 3gs 32GB. De dag erna werd deze opgehaald door Pro-assist. Na enkele weken niets gehoord te hebben ontvingen wij op 18 Oktober per e-mail een prijsopgave van TM-vervangservice. Namelijk €268,65 incl btw.

Omdat het betreffende toestel nog geen 7 weken oud was hebben wij direct contact met T-mobile opgenomen en werden wij doorgeschakeld naar Pro-Assist.
Er werd verteld dat er geen garantie op het toestel zit, omdat het abonnement langer dan een jaar geleden afgesloten is, terwijl het betreffende toestel maar 7 wkn oud is? Ik vertelde dat er wettelijk 2 jaar garantie op een toestel zit maar er werd mij verteld dat de toestellen die worden uitgeleverd geen nieuwe, maar refurbished zijn.

Het komt er dus op neer dat als je de laatste dag van het eerste jaar van het abonnement een vervangend toestel krijgt, dat niet functioneert, je gewoon pech hebt.
Hier gingen wij dus uiteraard niet mee akkoord en hebben daarom zaterdag 22 Oktober weer contact opgenomen met T-mobile. Na lang wachten weer doorgeschakeld naar Pro-Assist waar mij verteld werd dat zij niks kunnen betekenen omdat ze alleen de logistiek regelen.

Daarna weer gebeld met T-mobile waar ik medewerkster ........ aan de telefoon kreeg. Weer lang moeten wachten (omdat er tussendoor gebeld werd met Pro-Assist) en ze beloofde mij dezelfde dag terug te bellen. Na 5 dagen nog steeds niets gehoord te hebben, hebben we zelf maar weer contact opgenomen.

Ondertussen was dit al de 5e Iphone die wij na 'reparatie' kregen van T-mobile/ Pro-assist waar dus alleen maar problemen mee zijn.
(accu binnen 1 uur leeg, wegvallen tijdens bellen etc ect.)
Totaal hebben wij dus al ruim 40 weken! van ons abonnement geen Iphone ter beschikking gehad terwijl wij wel de dure abonnementskosten betalen.

Als volgende stap hebben wij een klachtenbrief gemaild naar t-mobile en dezelfde dag een bevestiging gekregen dat de brief afgeleverd was bij de betreffende manager en wij in week 45 een concreet antwoord zouden krijgen. Dit 'concrete' antwoord bestond uit een standaard mailtje van Pro-Assist dat ze niets kunnen betekenen omdat ze alleen de logistieke partner zijn en wij dus maar weer contact op moeten nemen met T-mobile!

Dit gedaan en werd er verteld dat wij maar weer 2 weken moeten wachten op antwoord.

Zoals u zich kunt voorstellen hebben wij er helemaal genoeg van omdat er gewoonweg geen oplossing wordt geboden en gezocht.


24-11: Omdat er door Pro-assist en T-mobile nog geen oplossing geboden is zelf contact opgenomen met Dynafix. Reden dat Iphone niet gerepareerd is omdat onze Iphone niet als een T-mobile toestel in het systeem staat, waarschijnlijk omdat het een refurbished toestel is. Dit heeft dus 2 maanden moeten duren. Dit doorgegeven aan beide partijen maar met deze informatie wordt niets gedaan.


9-12: Aangetekende brief verstuurd naar T-mobile dat wij het abonnement per direct willen ontbinden als er binnen gestelde termijn geen oplossing geboden wordt. Zoals verwacht tot op heden (2-1-2012) nog niets vernomen.


Zakelijk hebben wij ruim 25 abonnementen bij KPN en wilden met dit abonnement proberen hoe t-mobile ons bevalt. Ook zijn wij zogenaamde 'landlord' van T-mobile, dat wil zeggen dat er een mast op ons bedrijventerrein staat. Dit mag allemaal niet baten en willen daarom in de toekomst ook niets meer te maken hebben met dit bedrijf.

peter1858
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2012 22:52

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door peter1858 »

wees getroost mijn zakelijke I-Phone 4 is ook al van 29-10-2011 bij t-mobile in reparatie na met appel contact te hebben gehad valt het onder garantie en was het geen garantie was de reparatie 59 euro bij appel service center in Eindhoven en binnen een half uur gerepareerd. bij t-mobile kost dit zelfs binnen de garantie 212 euro mvr gr een zeer on tevreden klant van t-mobile

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door GodsSon »

Op een toestel dat naar reparatie verkregen is zit niet opnieuw 2 jaar garantie. De garantie loopt naar mijn idee vanaf aankoopdatum 2 jaar.

In geval van reparatie heb je wel een garantie op reparatie van 3 maanden in de meeste gevallen. Daar zou dit dus onder moeten vallen.

Sander_84
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2011 13:33

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Het toestel is ruim binnen de 2 jaar én deze 3 maanden. Dit is bekend bij T-mobile maar er wordt totaal geen oplossing geboden. Er is meerdere malen beloofd om terug te bellen maar deze belofte wordt niet nagekomen.

Sander_84
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2011 13:33

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Garantievoorwaarden:

Binnen garantie
Bij defecten binnen de garantieperiode en -voorwaarden wordt de iPhone door Apple vervangen door een nieuwe of refurbished iPhone. Een refurbished iPhone is qua uiterlijk nieuw, heeft een nieuwe accu en 3 maanden garantie of de nog resterende garantieperiode van de originele iPhone (indien deze langer is).


Tot op heden nog niets vernomen van T-mobile. Wij zijn dan ook genoodzaakt om de rechtsbijstand in te schakelen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door BBCS »

Sander_84 schreef:Ik vertelde dat er wettelijk 2 jaar garantie op een toestel zit
Dat is echter niet zo.

Sander_84 schreef:Het komt er dus op neer dat als je de laatste dag van het eerste jaar van het abonnement een vervangend toestel krijgt, dat niet functioneert, je gewoon pech hebt.
Als je dan een nieuw toestel ontvangt, vangt de garantieperiode niet opnieuw aan.
Het enige wat wel opnieuw aanvangt is de zes maanden regel. [/quote]

GodsSon schreef:In geval van reparatie heb je wel een garantie op reparatie van 3 maanden in de meeste gevallen. Daar zou dit dus onder moeten vallen.
Als men inderdaad drie maanden garantie op de reparatie zelf geeft.
Aangezien dat hier niet het geval is, is die regel niet van toepassing.

Sander_84
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2011 13:33

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Bedankt voor uw snelle reactie.

De 2 jaar garantie wordt medegedeeld aan klanten door verkopers in de T-mobile shop maar dit is volgens u dus niet van toepassing?

Wat betreft de 6 maanden regel:
"In ieder geval staat vast dat de verkoper de eerste 6 maanden aan moet kunnen tonen dat een defect jou te verwijten is om onder gratis reparatie of vervanging uit te komen. Na die periode draait de bewijslast om en moet jij als consument aantonen dat het probleem buiten jouw schuld is ontstaan."

Deze regel gaat als ik het goed begrijp opnieuw in als je een vervangend toestel krijgt? Het toestel van mij dat defect was verkeerde in nieuwstaat zonder ook maar 1 krasje. Ook is er door het reparatiecentrum géén schade of iets dergelijks geconstateerd.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sander,

Nederland heeft er voor gekozen om een, langere, flexibele termijn te hanteren.

Het is een beetje chaotisch. Je geeft aan dat het mobieltje zeven weken oud is, maar ook dat de verkoper aangeeft dat je al ruim een jaar lang een abonnement hebt. Wanneer de overeenkomst gesloten is, wat deze inhield, of dat het toestel vervangen is en wanneer en waarom, zijn allemaal zaken die relevant zijn. Niet dat ik nu pleit voor een elle lang verhaal, maar relevante zaken moeten wel gemeld worden wil je van goed advies kunnen worden voorzien.
Sander_84 schreef:Er werd verteld dat er geen garantie op het toestel zit, omdat het abonnement langer dan een jaar geleden afgesloten is, terwijl het betreffende toestel maar 7 wkn oud is? Ik vertelde dat er wettelijk 2 jaar garantie op een toestel zit maar er werd mij verteld dat de toestellen die worden uitgeleverd geen nieuwe, maar refurbished zijn.
Communiceer bij voorkeur schriftelijk. Geef dit verhaal naar de verkoper eens schriftelijk weer en vraag hem eens of refurbished van mindere kwaliteit zijn.
GodsSon schreef:Op een toestel dat naar reparatie verkregen is zit niet opnieuw 2 jaar garantie. De garantie loopt naar mijn idee vanaf aankoopdatum 2 jaar.
Een toestel dat vervangen is wegens non-conformiteit moet zelf ook beantwoorden aan de overeenkomst. Dat betekent dat het de kwaliteit en prestaties moet bieden als producten van het zelfde soort. Wanneer het vervangende toestellen minder lang meegaat dan een nieuw toestellen dan beantwoorden zij niet aan de koopovereenkomsten. Dit kan allemaal anders zijn voor twee jaar fabrieksgarantie, maar niet voor de wettelijke garantie. De wettelijke garantie vangt dus opnieuw aan. Een bevestiging hiervan is te lezen in de woorden van het hoogste rechtsorgaan, het Europees Hof van Justitie, die aangeeft dat de koper slechts met vertraging het goed ontvangt waar hij om te beginnen recht op had.
GodsSon schreef:In geval van reparatie heb je wel een garantie op reparatie van 3 maanden in de meeste gevallen. Daar zou dit dus onder moeten vallen.
De wet schrijft voor gebreken die binnen zes maanden na aflevering worden ontdekt een wettelijke vermoeden geld dat het toestel non-conform is. In een dergelijk geval heeft een consument recht op kosteloos herstel en vervanging. Dit geld ook als het toestel eerder wegens non-conformiteit is vervangen en na vijf maanden defect gaat. Slechts wanneer de verkoper betwist dat het gebrek binnen de eerste zes maanden is ontdekt of dat het gebrek, zal de koper dit met bewijs moeten onderbouwen.

Sander_84
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2011 13:33

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Bedankt voor uw advies. Klopt, de Iphone is op 28 September 2011 opgehaald door Pro-Assist (i.o.v. T-mobile) en was op dat moment 7 weken oud. Wij hebben namelijk een 2-jarig zakelijk abonnement en op het einde van het eerste jaar is de Iphone wederom opnieuw vervangen. Reden vervanging: gesprekskwaliteit werd steeds slechter.

Ook hebben wij meerdere malen schriftelijk gecommuniceerd met T-mobile. De eerste keer in Oktober 2011 en hebben een ontvangstbevestiging per e-mail ontvangen.

Er werd vaak beloofd dat er contact met ons opgenomen zou worden maar deze belofte wordt niet nagekomen.

In december 2011 hebben wij nogmaals schriftelijk gecommuniceerd. Hebben deze brief aangetekend verzonden om een bewijs te hebben. Omdat wij enkele weken later nog geen bericht kregen hebben wij T-mobile gebeld. Een medewerker bevestigde ontvangst van de brief en in de eerste week van Januari zouden wij antwoord krijgen. Tot op heden (14-01-2012) nog niets vernomen.

Ook wordt er steeds verwezen naar Pro-Assist, maar deze geeft aan dat ze alléén de logistieke partner zijn van T-mobile en geen inzicht hebben in de andere zaken.

Apple Nederland is ook erg gemakkelijk hierin. Er wordt medegedeeld dat ze ons niet kunnen helpen en wij dit maar moeten regelen met de provider.

Zoals u zich voor kunt stellen is voor ons het einde zoek terwijl de oplossing zo eenvoudig is.

Hoeveel andere mensen zijn wel niet de dupe van dit wanbeleid? Op klacht.nl is te zien dat het oplossingspercentage van T-mobile 0% is!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door BBCS »

Sander_84 schreef:Wij hebben namelijk een 2-jarig zakelijk abonnement
Dat veranderd de zaak.

Die zes maanden regel waar ik het over had is hier niet van toepassing.
Oftewel: na het verstrijken van de garantieperiode vangt bij kosteloze vervanging van het product de periodes niet opnieuw aan.
Sander_84 schreef:De 2 jaar garantie wordt medegedeeld aan klanten door verkopers in de T-mobile shop maar dit is volgens u dus niet van toepassing?
Als men twee jaar garantie geeft, is dat wel van toepassing.
Als men echter maar één jaar garantie geeft, heb je geen recht op twee jaar garantie. Daar doelde ik op.

Sander_84
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2011 13:33

Re: T-mobile komt garantie Iphone NIET na.

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Op de site van Apple staat het volgende:

http://support.apple.com/kb/index?page= ... cale=nl_NL



Wat zijn de kosten voor service onder de garantie?

Service onder garantie voor reparaties die daarvoor in aanmerking komen, is kosteloos beschikbaar gedurende twaalf maanden na de aankoopdatum. Nadat u de iPhone hebt ingeleverd voor service, onderzoekt Apple de iPhone om te bevestigen dat de fout wordt gedekt door de Apple-garantie.



Wordt de service aan mijn iPhone gedekt door de Apple-garantie?

Als er defecten optreden als gevolg van de service, zal Apple reparaties vergoeden zolang de garantie van de iPhone nog geldt, of gedurende een periode van 90 dagen na de iPhone-service, afhankelijk van welke voor u de langste dekking geeft.


Hier zou mijn Iphone dus onder moeten vallen volgens deze regels.

Gesloten