LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile ruimt oude klanten op.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
langee
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2011 14:12

T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door langee »

In 2003 heeft T-Mobile mijn oude Ben abonnement over genomen onder de oude voorwaarden en voor hetzelfde maandbedrag. Vandaag een brief ontvangen van de arrogante club die T-Mobile heet waarin men aangeeft dat mijn abonnement ophoud te bestaan. Kiezen kan ik door een nieuw duurde abonnement te nemen dan wel (let, op kosteloos) te beeidigen per 16 december 2011.

In alle jaren heb ik nooit om een nieuw toestel gevraagd, die schafte ik altijd prive aan. Afgelopen week heb ik nog een losse Iphone 4s a 750 euro bij T-mobile aangeschaft en dan komt men nu hiermee. In alle jaren heb ik overigens nog nooit een factuur te laat betaald. Formeel ben ik dus een voorbeeldige klant.

Telefonisch T-Mobile benaderd en dan geeft men door dat er aan mij, let op
I quote; "in al die jaren niet genoeg verdiend is" Ik moest maar een klachtenbrief sturen naar iets wat men klantenservice noemt.
Zijn er meer mensen die deze brief van T-Mobile waarin men eenzijdig het contract opzegd hebben ontvangen?

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door lostlovey »

Als ik eerlijk ben, ben ik "aangenaam" verrast dat je nog een brief hebt gehad. Toen ze de Flex abo's gingen opdoeken, hebben ze geen enkele klant aangeschreven met uitleg hierover (dus als je niets doet, je abo na looptijd gewoon doorloopt onder dezelfde voorwaarden).

Voorbeeldige klanten zijn in principe waardeloos, het zijn de nieuwe klanten waar ze de moeite voor doen. Jarenlang trouw en braaf betalen zegt helemaal niets meer.

a3aanV
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:35

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door a3aanV »

sorry off topic

tip kijk de volgende keer op de apple site als je de telefoon los besteld had je €50,-bespaard. €599,- los iphone 4s 16G.

on topic

verder is het natuurlijk jammer dat dit soort bedrijven deze methodes hanteren. als ze nu gewoon elk jaar een kleine inflactie correctie toepassen prima. maar helaas het stoppen is kil en koud naar de klant toe.
zo jammer !!!
succes ermee

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ook een dergelijk schrijven ontvangen, ben al vanaf 1998 (!) een trouwe klant. Ga daar zeker niet mee akkoord, tot op heden is dat altijd goed gekomen.

Stuur anders even een pm.

Gr,

C-A

stofzuigertje

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.bellen.com en kijk of je elders goedkoper kunt bellen.
Ook is het verlengen via een site of online winkel vaak goedkoper dan zomaar door laten lopen, die hebben contracten dat je eerste jaar ½ geld belde of zo.
Zelfs 2 jaren korting en dan meer betalen tenzij je tijdig weer naar een nieuwe aanbieding zocht dus zo maken ze het ons lastig.

Helaas een beetje dom van T Mobile want zo moet je dure reclame maken om de nieuwe binnen te halen en oude te behouden.

Het is net als Gas & Stoom, de overstap kortingen daar zijn zo hoog dat de vaste klanten voor de jaarlijkse overstappers betalen!
Als je daar 10 jaren lang overstap of bleef zitten kan dat zomaar meer dan 12% voordeel opleveren.
Mensen die weinig gebruiken zelfs nog hogere % korting omdat ze per klant een vaste welkom bonus geven.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@langee
Ik snap dat je het jammer vindt dat T-Mobile er voor heeft gekozen om te stoppen met de eerste abonnementen die wij, toen wij nog Ben waren, hebben aangeboden. De reden hiervoor is dat deze abonnementen niet meer van deze tijd zijn. We willen ons aanbod voor onszelf maar ook voor onze klanten versimpelen.

@lostlovey
Het niet meer aanbieden van T-Mobile Flex is niet hetzelfde als het uitfaseren van een abonnement. Klanten met T-Mobile Flex kunnen immers nog steeds gebruik maken van hun abonnement. Alleen wanneer er gekozen wordt voor een contractvernieuwing is het niet mogelijk om T-Mobile Flex te behouden.

@Captain-America
Wanneer je niet akkoord gaat met de overstap naar een huidig Smart abonnement kun je er voor kiezen het abonnement op te zeggen. Je kunt hiervoor contact opnemen met T-Mobile Klantenservice op het telefoonnummer 06-2400 1200.

Cindy
T-Mobile Webcare

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Captain-America »

@Cindy,

Dank voor je, veelzeggende, reactie.

Het is wel duidelijk hoe T-Mobile ervoor kiest om te gaan met hun oud(st)e trouwe klanten van het eerste uur.
In het kader van transparante communicatie, skip het goedpraten (eenzijdig onzin bezien vanuit de T-Mobile organisatie, totaal niet gericht op de klant!), wees duidelijk, eenduidig en helder in je (telecom) boodschap.

Mijn rechten gaan niet zomaar op een hoop, wordt vervolgd.

Gr,

C-A
T-Mobile Webcare schreef: @langee
Ik snap dat je het jammer vindt dat T-Mobile er voor heeft gekozen om te stoppen met de eerste abonnementen die wij, toen wij nog Ben waren, hebben aangeboden. De reden hiervoor is dat deze abonnementen niet meer van deze tijd zijn. We willen ons aanbod voor onszelf maar ook voor onze klanten versimpelen.

@lostlovey
Het niet meer aanbieden van T-Mobile Flex is niet hetzelfde als het uitfaseren van een abonnement. Klanten met T-Mobile Flex kunnen immers nog steeds gebruik maken van hun abonnement. Alleen wanneer er gekozen wordt voor een contractvernieuwing is het niet mogelijk om T-Mobile Flex te behouden.


@Captain-America
Wanneer je niet akkoord gaat met de overstap naar een huidig Smart abonnement kun je er voor kiezen het abonnement op te zeggen. Je kunt hiervoor contact opnemen met T-Mobile Klantenservice op het telefoonnummer 06-2400 1200.


Cindy
T-Mobile Webcare

Bas332
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:02

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Bas332 »

Captain-America schreef:@Cindy,

Dank voor je, veelzeggende, reactie.

Het is wel duidelijk hoe T-Mobile ervoor kiest om te gaan met hun oud(st)e trouwe klanten van het eerste uur.
In het kader van transparante communicatie, skip het goedpraten (eenzijdig onzin bezien vanuit de T-Mobile organisatie, totaal niet gericht op de klant!), wees duidelijk, eenduidig en helder in je (telecom) boodschap.

Mijn rechten gaan niet zomaar op een hoop, wordt vervolgd.

Gr,

C-A
Ook hier de brief ontvangen. Ben al klant sinds 1999.

Captain-America ga jij juridische stappen ondenemen?
T-Mobile Webcare schreef: @langee
Ik snap dat je het jammer vindt dat T-Mobile er voor heeft gekozen om te stoppen met de eerste abonnementen die wij, toen wij nog Ben waren, hebben aangeboden. De reden hiervoor is dat deze abonnementen niet meer van deze tijd zijn. We willen ons aanbod voor onszelf maar ook voor onze klanten versimpelen.

Cindy
T-Mobile Webcare
Reactie van Cindy is precies dezelfde als in de brief...
En als ik kijk naar het verschil in de TARIEVEN dan heeft het niets met versimpelen te maken maar alles met €ries!

Nu begrijp ik ook nog wel dat T-Mobile meer geld wil verdienen maar:

a) Zeg dat dan ook.
b) Compenseer je (trouwe) klanten.

Bas332
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:02

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Bas332 »

Pindakaaspotje schreef:Vind het niet raar dat ze het opdoeken. Je belt immers nog volgens de oude (betere) voorwaarden. Inmiddels zijn de kosten per minuut omhoog gegaan, en jij betaald nog het oude tarief.
Logisch dat ze daar vanaf willen (en in principe zijn ze ook niet meer contractgebonden)
Hoezo is T-Mobile niet meer contract gebonden?

Pindakaaspotje huppelt naar de brievenbus en daar ligt een schrijven van zijn werkgever.

Beste Pindakaaspotje wij hebben besloten om onze arbeidsovereenkomsten te versimpelen. Vanaf 13 december krijg je een nieuwe arbeidsovereenkomst met andere voorwaarden, mocht je het hier niet mee eens zijn dan kan je voor 13 december je arbeidsovereenkomst ontbinden.
Pindakaaspotje belt onmiddelijk zijn werkgever en zegt per 13 december zijn arbeidsovereenkomst op, gaat niet naar de kantonrechter en gooit 12 (jaar) x maandloon x factor weg....
Laatst gewijzigd door Bas332 op 21 nov 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen waarde Bas,

Al, zie mede hiervoor het net geopende topic.

Join hands, zo hebben de diverse gedupeerden in het recente verleden ook aan grote Belgische Bank, en aanverwante organisaties, succesvol aangepakt.

Gr,

C-A
Bas332 schreef:
Captain-America schreef:@Cindy,

Dank voor je, veelzeggende, reactie.

Het is wel duidelijk hoe T-Mobile ervoor kiest om te gaan met hun oud(st)e trouwe klanten van het eerste uur.
In het kader van transparante communicatie, skip het goedpraten (eenzijdig onzin bezien vanuit de T-Mobile organisatie, totaal niet gericht op de klant!), wees duidelijk, eenduidig en helder in je (telecom) boodschap.

Mijn rechten gaan niet zomaar op een hoop, wordt vervolgd.

Gr,

C-A
Ook hier de brief ontvangen. Ben al klant sinds 1999.

Captain-America ga jij juridische stappen ondenemen?
T-Mobile Webcare schreef: @langee
Ik snap dat je het jammer vindt dat T-Mobile er voor heeft gekozen om te stoppen met de eerste abonnementen die wij, toen wij nog Ben waren, hebben aangeboden. De reden hiervoor is dat deze abonnementen niet meer van deze tijd zijn. We willen ons aanbod voor onszelf maar ook voor onze klanten versimpelen.

Cindy
T-Mobile Webcare
Reactie van Cindy is precies dezelfde als in de brief...
En als ik kijk naar het verschil in de TARIEVEN dan heeft het niets met versimpelen te maken maar alles met €ries!

Nu begrijp ik ook nog wel dat T-Mobile meer geld wil verdienen maar:

a) Zeg dat dan ook.
b) Compenseer je (trouwe) klanten.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bas332 schreef:
Pindakaaspotje schreef:Vind het niet raar dat ze het opdoeken. Je belt immers nog volgens de oude (betere) voorwaarden. Inmiddels zijn de kosten per minuut omhoog gegaan, en jij betaald nog het oude tarief.
Logisch dat ze daar vanaf willen (en in principe zijn ze ook niet meer contractgebonden)
Hoezo is T-Mobile niet meer contract gebonden?

Pindakaaspotje huppelt naar de brievenbus en daar ligt een schrijven van zijn werkgever.

Beste Pindakaaspotje wij hebben besloten om onze arbeidsovereenkomsten te versimpelen. Vanaf 13 december krijg je een nieuwe arbeidsovereenkomst met andere voorwaarden, mocht je het hier niet mee eens zijn dan kan je voor 13 december je arbeidsovereenkomst ontbinden.
Pindakaaspotje belt onmiddelijk zijn werkgever en zegt per 13 december zijn arbeidsovereenkomst op, gaat niet naar de kantonrechter en gooit 12 (jaar) x maandloon x factor weg....
Wat een onzin vergelijking. Alsof een arbeidscontract hetzelfde is als een mobiele telefoniecontract.
Denk je dat de mensen die sinds 1948 een ptt / kpn-telecom/kpn abbonnement hebben nog steeds voor 1/4 cent per maand bellen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bas332 schreef:Ook hier de brief ontvangen. Ben al klant sinds 1999.

Captain-America ga jij juridische stappen ondenemen?.
Wat voor stappen zou je willen ondernemen. Eisen dat contract van 10 jaar terug nog steeds geldt terwijl je het voor 1 of 2 jaar bent aangegaan? Dat gaat u een hoop geld kosten, voor proces en advocaatkosten.

U kunt ook denken, fijn dat het zo lang heeft geduurd.

Bas332
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:02

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Bas332 »

olaf79 schreef:Denk je dat de mensen die sinds 1948 een ptt / kpn-telecom/kpn abbonnement hebben nog steeds voor 1/4 cent per maand bellen?
Ja klopt ik reken nog steeds af in eiken houten gulden centen! :)

Hmmm klopt inderdaad dat je een contract voor 1 a 2 jaar afsluit en daarna dus wederzijds kan opzeggen.

Jammerdan, ga wel over op Hollandse nieuwe of iets dergelijks.

langee
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2011 14:12

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door langee »

Wie heeft er nog de originele Ben voorwaarden? Deze zijn in vele gevallen nog steeds van toepassing. In 2003 heeft T- mobile namelijk Ben overgenomen onder voorwaarden dat men de oude bestaande contracten diende te eerbiedigen.

Met andere woorden de voorwaarden van Ben van destijds zijn nog steeds van toepassing. Of T-mobile het nu leuk vind of niet. Het zomaar eenzijdig beeindigen van het contract is juridisch niet zomaar mogelijk. Er zal een vorm van compensatie moeten gaan komen. Het voorstel wat T- mobile nu heeft gedaan is geen voorstel maar een belediging van trouwe klanten van het allereerste uur.

Daarnaast zou je toch denken dat T-mobile na alle negative publiciteit van enige tijd geleden ( de youp actie) haar lesje wel geleerd zou hebben. Nee niets is minder waar de arrogantie van de grote speler op de markt voert nog steeds de boventoon.

Juridisch het een en ander wel getoetst maar hiervoor heb de originel Ben voorwaarden uit 1999 nodig. Iemand nog wat bewaart?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Hatertje »

langee schreef:Wie heeft er nog de originele Ben voorwaarden? Deze zijn in vele gevallen nog steeds van toepassing. In 2003 heeft T- mobile namelijk Ben overgenomen onder voorwaarden dat men de oude bestaande contracten diende te eerbiedigen.

Met andere woorden de voorwaarden van Ben van destijds zijn nog steeds van toepassing. Of T-mobile het nu leuk vind of niet. Het zomaar eenzijdig beeindigen van het contract is juridisch niet zomaar mogelijk. Er zal een vorm van compensatie moeten gaan komen. Het voorstel wat T- mobile nu heeft gedaan is geen voorstel maar een belediging van trouwe klanten van het allereerste uur.

Daarnaast zou je toch denken dat T-mobile na alle negative publiciteit van enige tijd geleden ( de youp actie) haar lesje wel geleerd zou hebben. Nee niets is minder waar de arrogantie van de grote speler op de markt voert nog steeds de boventoon.

Juridisch het een en ander wel getoetst maar hiervoor heb de originel Ben voorwaarden uit 1999 nodig. Iemand nog wat bewaart?
Het klopt inderdaad dat je momenteel nog onder de oude voorwaarden van Ben zit. Echter, gezien het feit dat je destijds een contract hebt afgesloten voor 1 of 2 jaar (langer zijn ze er namelijk niet), is dat betreffende contract nu verlopen. Op het moment dat het contract is verlopen mogen beide partijen met inachtneming van het opzegtermijn het contract beëindigen.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Grondslag »

T-Mobile wilt graag dat u gaat betalen volgens de meest recente kartel-afspraken en rekent op uw medewerking. Dat is wat er écht bedoeld wordt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Grondslag schreef:T-Mobile wilt graag dat u gaat betalen volgens de meest recente kartel-afspraken en rekent op uw medewerking. Dat is wat er écht bedoeld wordt.
Ik denk eerder dat t-mobile de abbo's wil aanpassen aan de huidige tijd. Al die oude contracten in stand houden is veels te ingewikkeld.

Kan het ze niet echt kwalijk nemen. In 10 jaar tijd is de wereld nou eenmaal helemaal anders geworden.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Captain-America »

Nog nieuwe ontwikkelingen?

Gr,

C-A

Gesloten