LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele berichten verwijderd. Reden: off-topic en chatgedrag.

thijnke
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2015 21:18

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door thijnke »

De discussie over de Algemene voorwaarden is al op diverse fronten gevoerd.
Mijn stelling is, dat de overgang van Orange naar TM conform de wet heeft plaats gevonden mbt de AV. Er is door TM toen idd een nieuwe flex abbo aangeboden (identiek aan de voorwaarden bij en van Orange) inclusief de per dan geldende AV. ik meen geldend vanaf 10-05 2010. (in het arbeidsovereenkomstenrecht geldt dat bij fusies en overnames de oude voorwaarden nog een jaar lang door de overnemende partij gehandhaafd moeten blijven.) De overname van Orange heeft plaats gevonden mei 2009, zodat per mei 2010 nieuwe AV konden worden vastgesteld.

De discussie over eventuele van toepassing zijnde latere AV is overigens niet meer nodig nu TM zelf ook er vanuit gaat dat de AV van mei 2010 van toepassing zijn op de Flex en Relax contracten. (zie TMforum post door moderator Amy)
Dat is prettig omdat die AV geen grond geven voor de huidige actie van TM. Dit wordt beaamd door Charlotte Meindersma. TM haast zich dan ook om te verklaren dat er geen sprake is van opzegging van het abonnement, maar van een wijziging van de overeenkomst. Dat (eenzijdige) recht hebben ze op grond van de AV art. 2.2.

Nu wordt het leuk ze gaan steeds dieper het moeras in.
De geschillen cie heeft in 2012 een uitspraak gedaan over eenzijdige wijziging van het abonnement.
Een kort stukje uit de overweging:
" Er is immers geen sprake van een wijziging van de algemene voorwaarden, noch van de aanvullende voorwaarden of van het tarievenoverzicht, welke een algemene werking hebben, maar van het tussen partijen afgesloten abonnement zelf. Dat blijkt uit de brief van de ondernemer aan de consument d.d. 23 november 2011, waarin het bestaande abonnement van de consument wordt omgezet naar een ander type abonnement. De ondernemer is daartoe niet gerechtigd en hij dient dus de doorgevoerde wijziging ongedaan te maken." (ref. nr. 65638)

Mij dunkt dat als TM, zoals ze zelf zegt, met de oude systemen niet meer de service kan verlenen die de klant mag verwachten, (kul verhaal natuurlijk, maar alla) dat inpassing in de nieuwe systemen toch mogelijk moet zijn met behoud van de toegezegde levering van de prestatie. Dat tegenover die prestatie andere (marktconforme)tarieven staan valt dan noch wel te billijken. De maandelijkse kosten van deze nieuwe overeenkomst zouden dan uit het onbeperkte tegoed betaald kunnen worden tot zover dat tegoed strekt. Daarmee wordt dan in ieder geval recht gedaan aan een belangrijk onderdeel van de Flex en Relax overeenkomsten.

Onder druk wordt alles vloeibaar, aan ons en Radar de taak de druk op te voeren.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:Je geeft aan dat er uitgebreide jurisprudentie over is. Kun je dan drie voorbeelden geven waarbij de situatie zodanig is dat:
- partijen bij het sluiten van de overeenkomst niet hadden afgesproken dat de gebruiker van de algemene voorwaarden deze eenzijdig mocht wijzigen; en
- de wederpartij gebonden was aan de nieuwe algemene voorwaarden ondanks dat hij zweeg en zelf geen handelingen uitvoerden?
prijk schreef:Dat heb ik toch al twee keer gezegd?
Twee voorbeelden dan?

Roepen, zonder de ander in zijn waarde te laten, doe je volop. Maar uitleggen laat je consequent achterwege, vandaar wellicht die vlucht naar de krachttermen die je de hele tijd gebruikt.
prijk schreef:Zie bijvoorbeeld dit artikel, en nog tientallen andere.
Je gaf aan dat er volop jurisprudentie was, dus ik had een vonnis of een arrest verwacht. Overigens is er niets in dit artikel dat jouw gelijk bevestigd.

Dat de gebruiker van algemene voorwaarden een informatieplicht heeft is onbetwist. Evenmin is betwist dat algemene voorwaarden van toepassing zijn als de wederpartij de inhoud niet kende. Daar gaat het hier niet om. Ik zie een typisch geval van wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Artikel 6:233 aanhef en onder b BW schreef:Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.
In het artikel werd verwezen naar dit artikel. Jij roept hier dat een bedrijf aan dit wetsartikel kan voldoen door de algemene voorwaarden ter hand te stellen nadat een overeenkomst tot stand is gekomen. Maar een uitleg geef je niet.

Stampingwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2013 16:29

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Stampingwitch »

Helaas is ook bij mij en mijn man de flex-15 opgezegd. We betaalde 7,62 euro per maand en konden zelfs 0900 (zorgverzekering) bellen. Ook vanuit Amerika in de vakantie met eigen telefoon bellen. Ideaal. We gaan nu 7,50 betalen. Voor onbeperkt bellen in Nederland, maar 120 minuten gebeld of zelf bellen in de EU. Heel vervelend aangezien we veel vrienden en kennissen hebben in de EU.
Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik af en toe kon internetten. Met mijn bel bedrag (ja ik had 150 euro, was al een stuk verminderd eb ooit meer dan 300 euro gehad). Nu krijg ik dus geen internet meer, ja je wel af en toe je whatsapp gebruiken. Duhh als ik onderweg ben wil ik af en toe een routeplanner raadplegen of een adres op zoeken.
Als ik het voorstel bekijk wat in vergelijk is met wat andere klanten krijgen hebben we het over het abonnement waarin 1 gb data in zit. (Abonnement van 18 euro) dat krijg ik dus niet, waar is dan mijn voordeel. Ik voel me dan met hetzogenaamde goede voorstel en korting (welke korting) belazerd. Als ze me nunog dat datapakket erbij hadden gedaan die andere klanten ook krijgen. Had je te minste nog een beetje terug.
Heb ondertussen mij belbedrag al via een 0900 nummer grotendeels terug laten boeken (Thoorn.nl). Ik ga niet zitten wachten of t mobile wel iets gaat doen. Ik reken er zeker niet op, ze trekken toch aan het langste eind. Ik ga de twee jaar maar aan en dan koop ik in het buitenland. Wel een pre paid kaart om te bellen en internetten. Oja en ik ga eens kijken of ik mijn bel gedragen sms'en niet op een of andere manier kan opschroeven. Nee geen 0900 nummers en internet ach dan maar ik zoek naar een WiFi spot of ff bij een bedrijf naar binnen. Dus veel bellen en sms'en zodat ze er zeker niet beter van worden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

Het verhaal bij Kassa gezien. vlg de expert van Kassa staat de provider wettelijk in z,n recht

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Die expert was overigens geen jurist.

Mob D
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 15:09

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Mob D »

Heb dezelfde ervaring. Tegoed is opgelopen tot boven de € 100. [Ongefundeerde bewering verwijderd]. T-mobile had op basis van het totale tegoed in kunnen stellen dat men een bepaalde periode geen abonnementskosten voor het nieuwe abonnement zou hoeven te betalen. Op deze manier heb je wel een aardig "verdienmodel" ingevoerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2015 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:Die expert was overigens geen jurist.
is dat belangrijk?. die expert legde vrij duidelijk en helder uit wat er speelt, T-Mobile kan stoppen met haar flex abo,s, hun klanten kunnen switchen, nogmaals wij bellen niet vanuit het buitenland maar skypen facetimen etc etc

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:Het verhaal bij Kassa gezien. vlg de expert van Kassa staat de provider wettelijk in z,n recht
Een expert bij kassa stelt niets voor.
Jij wordt expert als je heel vel berichten schrijft, daarvoor krijg je punten, zo simpel is dit.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

stefanhouterman schreef:
Har06 schreef:Het verhaal bij Kassa gezien. vlg de expert van Kassa staat de provider wettelijk in z,n recht
Een expert bij kassa stelt niets voor.
Jij wordt expert als je heel vel berichten schrijft, daarvoor krijg je punten, zo simpel is dit.


U hebt blijkbaar de uitzending niet gezien. :-)

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:
stefanhouterman schreef:
Har06 schreef:Het verhaal bij Kassa gezien. vlg de expert van Kassa staat de provider wettelijk in z,n recht
Een expert bij kassa stelt niets voor.
Jij wordt expert als je heel vel berichten schrijft, daarvoor krijg je punten, zo simpel is dit.


U hebt blijkbaar de uitzending niet gezien. :-)
Neen, het zijn mij teveel experts op Kassa! :wink:

tijger1 schreef:Die expert was overigens geen jurist.
:shock:

edvard71
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2006 20:29

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door edvard71 »

Zelfde probleem helaas... en ik laat een potje met bijna 650 euro achter... nee, geen typ fout helaas. Ben al klant sinds het Orange heette en nu dit als bedank.
Consumentenorganisaties zouden hier echt serieus werk van moeten maken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

edvard71 schreef:Zelfde probleem helaas... en ik laat een potje met bijna 650 euro achter... nee, geen typ fout helaas. Ben al klant sinds het Orange heette en nu dit als bedank.
Consumentenorganisaties zouden hier echt serieus werk van moeten maken.
Edvard heeft de uitzending en alle reactie op dit forum gemist ?? T Mobile kan ermee stoppen en biedt een soort coulance aan, het potje is geen bank bedrag maar een beltegoed etc, voor € 650 kan ik 2 jaar bellen,internetten etc etc :) :wink:

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Algemene vraag die wel van belang is voor mijn Flex 15 abonnement van T-Mobile.
Vandaag wil ik maar gaan cashen, wil zeker weten of de 0900 nummers in mijn abonnement van mijn beltegoed worden afgeschreven.
In de Algemene Voorwaarden kan ik hierover niets terug vinden.
Mijn abonnement is van voor 18-09-2010.
Weet iemand waar ik dit zwart op wit kan vinden zodat ik niet voor verrassingen kom te staan?

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Vergeten, misschien tijger1 weet jij dit?
Je had trouwens wel gelijk, € 15,-- beltegoed ontvangen en maar € 7,50 betalen, dus een beetje gekregen van T-Mobile, maar dit omdat wij GEEN nieuwe telefoon hadden afgenomen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als u een flex abonnement hebt van vóór 2011 kunt u gewoon cashen door een 0900 nummer te bellen.
Als u twijfelt en het 100% zeker wilt weten, bekijk dan uw facturen eens. U zult toch weleens naar een 0900 nummer gebeld hebben? Staat dat niet onder extra kosten of zo, dan gaat het uit uw tegoed.
Nooit een 0900 nummer gebeld?
Bij de app van T-mobile staat uw tegoed en als u gebeld hebt, gaat het daar van af, kan wel paar uur duren. Als u het dan vandaag probeert met een paar minuten en morgen is uw tegoed daarmee verlaagd. Dan weet u het 100% zeker.

edvard71
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2006 20:29

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door edvard71 »

tijger1 schreef:Als u een flex abonnement hebt van vóór 2011 kunt u gewoon cashen door een 0900 nummer te bellen.
Nou ja... gewoon... je bent 'gewoon' in ieder geval 50 procent kwijt

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

edvard71 schreef:
tijger1 schreef:Als u een flex abonnement hebt van vóór 2011 kunt u gewoon cashen door een 0900 nummer te bellen.
Nou ja... gewoon... je bent 'gewoon' in ieder geval 50 procent kwijt

En die 50% hebt u ook gewoon gekregen. Dus geen ramp. :-)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

edvard71 schreef:
tijger1 schreef:Als u een flex abonnement hebt van vóór 2011 kunt u gewoon cashen door een 0900 nummer te bellen.
Nou ja... gewoon... je bent 'gewoon' in ieder geval 50 procent kwijt
waarvan kwijt ???????? het tegoed is geen banktegoed maar een overbodig bel tegoed

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

En als u niets doet, bent u 100% kwijt. (Van dat "overbodige" beltegoed). U mag kiezen.:-)

Gesloten