LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door zombo »

Heb meteen na ontvangst van het geweldige aanbod opgezegd, helaas met nog wat Relaxtegoed waar ik niks meer me kan.

edvard71
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2006 20:29

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door edvard71 »

Har06 schreef:
edvard71 schreef:
tijger1 schreef:Als u een flex abonnement hebt van vóór 2011 kunt u gewoon cashen door een 0900 nummer te bellen.
Nou ja... gewoon... je bent 'gewoon' in ieder geval 50 procent kwijt
waarvan kwijt ???????? het tegoed is geen banktegoed maar een overbodig bel tegoed
Klopt, maar zonder eenzijdige contract aanpassing had ik het graag willen gebruiken tijdens mijn aankomende reis buiten Europa... Nu moet ik er extra voor betalen

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Beste Tijger1, ben momenteel aan het cashen, gaat nog steeds goed, heb het eerst een kwartier geprobeerd en daarna de verbruikstatus van my T-Mobile nagekeken. Geen overige kosten gemaakt.
Heb nu de telefoon voor 2 uur aanstaan, weer even nakijken en morgen het restant.
Toppie, dank je wel voor je informatie.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

@marianne

Mooi dat het werkt. Vergeet ook uw eventueel opgespaarde punten niet. En let op dat u niet te lang belt, anders moet u nog betalen. :-))

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

@marianne

Houdt er ook rekening mee dat in de app van T-mobile het tegoed inclusief btw is, en dat je bij de berekeningstool van het 0900 nummer het tegoed exclusief btw moet invoeren.

bytebusters
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2015 00:44

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door bytebusters »

Het zou t-mobile sieren als ze in ieder geval zouden aankondigen alle resterende tegoeden over te maken naar een goed doel i.p.v. het gewoonweg te te laten vervallen.

Zal helaas wel niet gebeuren dus zojuist de bijna 700 euro aan openstaand tegoed gedoneerd aan goede doelen. M.b.v. sms repeat app voor android ging dit zeer snel. Gewoon DIRECT sms'en naar 4333 (3 euro naar stichting vluchteling). Het appje kan dit zo een paar honderd keer voor je doen. Bij het berekenen hoe vaak je kan sms'en per sms even rekening houden met 0,22 cent per sms. Dus resterend bedrag van je tegoed even delen door 3,22 (bij 3 euro donatie, dit kan verschillen per doel.) Zelf heb/had ik een flex'07 abonnement waarbij dit dus allemaal vanuit het gespaarde tegoed gaat. Heb het ook kunnen nakijken op de site van t-mobile waar het is bijgewerkt.

Jammer van het abonnement maar zou iedereen willen oproepen alle opgespaarde tegoeden over te maken aan goede doelen. Zo komt er nog iets goeds uit voort en kunnen ze er hopelijk goede dingen mee doen.

delaney
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2015 14:13

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door delaney »

Ook ik ben al jaren klant en ik heb op dit moment een beltegoed van ruim € 400,00 ‘
Het zijn geen belminuten, maar echt uitgedrukt in € zo staat het ook in mijn account.
Het betreft een Relax abonnement met onbeperkt beltegoed.
Ervoor zat ik bij Orange waar ik ook onbeperkt beltegoed had en ik kon vanuit deze bundel alles betalen, ook bellen vanuit het buitenland.
Om die reden o.a. had ik dit abonnement gekozen, vanwege mijn vele buienland reizen.
Toen dit abonnement eenzijdig overgenomen werd door Tmobile, was ik al de optie uit het buitenland bellen kwijt.
Ik wilde mijn abonnement niet omzetten omdat ik toen ook al veel beltegoed had en dat zou ik dan kwijt zijn.
Nu krijg ik een e-mail dat ze het gaan omzetten naar het abonnement “Stel samen en Stel bij” en dat ik mijn beltegoed kwijt ben.
Hier kreeg ik een maand de tijd voor!
Dit vind ik ( en naar wat ik begrijp, ruim 80.000 andere abonnees met dit soortgelijk abonnement ) absoluut niet kunnen.
Enige compensatie in deze vind ik niet meer dan netjes.
Ze kunnen bijvoorbeeld voor de tegenwaarde een telefoon beschikbaar stellen of verrekenen met het nieuwe maandelijkse abonnement, alleen dit laatste impliceert dat ik circa 5 jaar geen abonnement hoef te betalen.
Of desnoods 50 procent uitbetalen, maar in ieder geval iets compenseren voor al hun trouwe klanten.
Ik heb hierover gebeld, maar er wordt helemaal niets gecompenseerd.
Het schijnt juridisch te mogen en ook de bekendmaking van 1 maand van tevoren aangeven moet volgens de richtlijnen zijn,
Ik kan me niet voorstellen dat een mobiele provider zo weg kan komen en van alle abonnees hun betaalde beltegoed gewoon kan laten verdwijnen.
Hoop dat de OPTA of een andere instantie hier iets in kan betekenen voor mij en de andere gedupeerden.
Dit is pure diefstal en zeker niet klantvriendelijk.
Ik zet daar waar ik kan op internet mijn klacht.

bytebusters
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2015 00:44

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door bytebusters »

delaney schreef:Ook ik ben al jaren klant en ik heb op dit moment een beltegoed van ruim € 400,00 ‘
Het zijn geen belminuten, maar echt uitgedrukt in € zo staat het ook in mijn account.
Het betreft een Relax abonnement met onbeperkt beltegoed.
Ervoor zat ik bij Orange waar ik ook onbeperkt beltegoed had en ik kon vanuit deze bundel alles betalen, ook bellen vanuit het buitenland.
Om die reden o.a. had ik dit abonnement gekozen, vanwege mijn vele buienland reizen.
Toen dit abonnement eenzijdig overgenomen werd door Tmobile, was ik al de optie uit het buitenland bellen kwijt.
Ik wilde mijn abonnement niet omzetten omdat ik toen ook al veel beltegoed had en dat zou ik dan kwijt zijn.
Nu krijg ik een e-mail dat ze het gaan omzetten naar het abonnement “Stel samen en Stel bij” en dat ik mijn beltegoed kwijt ben.
Hier kreeg ik een maand de tijd voor!
Dit vind ik ( en naar wat ik begrijp, ruim 80.000 andere abonnees met dit soortgelijk abonnement ) absoluut niet kunnen.
Enige compensatie in deze vind ik niet meer dan netjes.
Ze kunnen bijvoorbeeld voor de tegenwaarde een telefoon beschikbaar stellen of verrekenen met het nieuwe maandelijkse abonnement, alleen dit laatste impliceert dat ik circa 5 jaar geen abonnement hoef te betalen.
Of desnoods 50 procent uitbetalen, maar in ieder geval iets compenseren voor al hun trouwe klanten.
Ik heb hierover gebeld, maar er wordt helemaal niets gecompenseerd.
Het schijnt juridisch te mogen en ook de bekendmaking van 1 maand van tevoren aangeven moet volgens de richtlijnen zijn,
Ik kan me niet voorstellen dat een mobiele provider zo weg kan komen en van alle abonnees hun betaalde beltegoed gewoon kan laten verdwijnen.
Hoop dat de OPTA of een andere instantie hier iets in kan betekenen voor mij en de andere gedupeerden.
Dit is pure diefstal en zeker niet klantvriendelijk.
Ik zet daar waar ik kan op internet mijn klacht.
Je kan wachten tot het bedrag verloren gaat (want heb maar geaccepteerd dat dit toch gaat gebeuren) of in ieder geval via sms nog aan een goed doel te geven.

Zoals eerder genoemd is het erg makkelijk gewoon DIRECT sms'en naar 4333 (zie vorige post). Er zit weinig meer op ben ik bang en zo kunnen goede doelen er nog iets mee doen. Wie gun je het uiteindelijk het meest? De directie van t-mobile of een goed doel? Aangezien je al op dit forum terecht bent gekomen is het eigenlijk al geen keus meer lijkt me.

delaney
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2015 14:13

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door delaney »

Dit had ik graag gedaan, maar helaas valt dit buiten mijn beltegoed.
Ik heb een relax abonnement
Jammer.
In ieder geval dank voor je tip

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

T Mobile wordt overgenomen door een provider :)

eranzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2015 16:07

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door eranzo »

Wie kan mij precies vertellen hoe dat zogeheten cashen gaat?Mijn zoon heeft ook een beltegoed opgebouwd waar je u tegen zegt en dat dadelijk "dus gewoon weg" is :oops:

RitaV
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2015 17:01

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door RitaV »

Hier hetzelfde 2 abbo's met in totaal bijna 1000euro aan beltegoed :( Kunnen ze ons dit zomaar afnemen dan ???

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

@tijger1
Bester tijger1, ben aan het cashen gegaan. 1 x Proberen 7,50, toen 3 dagen 2 uur , totaal 180,--.
Beltegoed 405,-- -/- 187,50. Dit was op een 0900 nummer voor 0,90 cent 0,50 cent retour.
Had tot vanavond nog ongeveer 110,-- beltegoed. Dacht doen we ongeveer nog 100 minuten zouden gaan cashen.
Wat denk je nu, mijn hele resterende beltegoed is weg ???
Zouden ze nu pas door hebben dat ze de BTW vergeten waren of is het beltegoed nu geblokkeerd?
Denk jij dat T-mobile hier een vinger in de pap heeft ???

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

@Har06, wordt T-Mobile overgenomen door een andere Provider ???

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

Gisteren meldde de Amerikaanse nieuwssite Bloomberg dat Deutsche Telekom AG mogelijk T-Mobile Nederland in de verkoop zet. Dit zou het bedrijf doen om schuldenlast te verkleinen maar ook om nieuwe frequenties in Amerika te kopen.
Ziggo
Volgens de laatste geruchten wil de eigenaar van Ziggo, Liberty Global, de Nederlandse T-Mobile tak overnemen. De eigenaar van Ziggo heeft als enige aanbieder geen eigen netwerk in Nederland. Zo is er niet alleen een een alles-in-1 abonnement verkrijgbaar Ziggo maar ook mobiele diensten. De huidige capaciteit voor mobiele diensten wordt ingekocht bij Vodafone. De overname van de Nederlandse T-Mobile moet hier verandering in brengen. Er zijn echter meer geïnteresseerden zoals diverse andere private-equity bedrijven.
Deutsche Telekom is volgens Bloomberg van plan om tussen de 7 en 8 keer de omzet te vragen voor T-Mobile Nederland. Dit zou een verkoopprijs betekenen van circa 5 miljard euro.

Yaba_doo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:51

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Yaba_doo »

stofzuigertje schreef:1 In de ooit door U geaccepteerde algemene voorwaarden staat:
We mogen de voorwaarden aanpassen......

2 U mag het huidige tegoed opmaken, uitbetalen hoeft niet!

3 SMS en MMS tegoed, ik gebruik nu online diensten als Whats App en Telegram, dus moeten
ze het verdien model wel aanpassen.

4 Ik vergelijk dit met de draaischijf telefoons, nergens meer bruikbaar wegens digitale centrale...
Net als Kermit, en gelijkwaardige ooit goed werkende diensten.

Helaas, U moet dus nooit zomaar tegoed hamsteren als je weet wat in hun voorwaarden staat!
1) aanpassen best maar niet bestelen
2) geef dan de gelegenheid om op te maken en niet zomaar een maand uit de duim zuigen om het te regelen
3)ze verdienen nog steeds want ondanks dat het beltegoed niet opgemaakt is moet je wel elke maand blijven betalen om iets met je beltegoed te kunnen doen
4) zakelijk blijft flex nog wel dus die vlieger gaat niet op. Het is nog steeds software die bestaat en niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden. Hun nieuwe systeem draait ook op software.

MBT hamsteren, wat is hamsteren als je netjes betaald en wisselend wel meer kosten hebt dan je verbruikt of helaas toevallig een jaar hebt dat je minder vakantie hebt gehouden waardoor het beltegoed niet in het buitenland verbruikt is zoals anders. Of als je het wel wilt verbellen maar te zeer geregeld geen netwerk hebt om het te doen ?

Knurft22
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:16

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Knurft22 »

Deze slapende klant van Tmobile heeft inmiddels heeft inmiddels 500.- euro gecashed via een 0900 lijn. Het bellen van deze nummers kun je aan/uit zetten in de instellingen van je bundel. Het gecashte bedrag wordt eind december op mijn rekening gestort. Vele gingen mij voor zoals hierboven te lezen valt. Dankzij hen kwam ik op het spoor om mijn beltegoed te cashen. Ik kan het ergens niet geloven dus wacht in spanning af wat er nu gaat gebeuren.

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

@Eranzo en RitaV jullie PB lezen, daar staat precies in hoe je kan cashen !!!

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

@Knurft22 Heb je een PB gestuurd inzake het cashen dat het goed gaat komen !!!

_marq_
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 14:33

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door _marq_ »

Radar schreef:Radar wil de onderste steen boven krijgen en belde onder anderen met een jurist. Lees hier zeven vragen en antwoorden over het vervallen van beltegoed bij T-Mobile: http://www.radartv.nl/consumentenhulp/h ... -t-mobile/
7-vragen-over-het-vervallen-van-beltegoed-bij-t-mobile schreef: Is het nieuwe aanbod redelijk?

'Ja, voor de meeste abonnees is het aanbod van T-Mobile redelijk en billijk, omdat ze er in hun vermogen niet op achteruit gaan, omdat ze onbeperkt kunnen bellen en sms'en,' aldus Meindersma.
Is het redelijk... ik denk het niet. Hier wordt de klasieke fout gemaak om te denken dat een FLEX abbo alleen in Nederland wordt gebruikt. Voor het bellen en SMS-en binnen nederland (of EU) zou je er niet veel op achteruit gaan. Echter voor een groot deel (denk ik) van de FLEX gebruikers gaat het niet om het gebruik in NL alleen. Voor mij zelf was het opbouwen van een buffer redelijk handig. Als ik in NL ben bel ik niet zo heel veel, als ik in het buitenland (ZONE3) ben des te meer. Op deze manier had ik vaste maandelijkse kosten, kon ik bellen en internetten wanneer ik dat wilde en als ik een keer in het buitennland was hoefde ik niet op te passen voor plotseling extra kosten (en het niet opmaken van nederlandse belminuten).
Gelukkig was mijn tegoed al redelijk op na een uurtje bellen vanuit Brazilie, het resterende bedrag heb ik inmiddels handmatig gedoneerd via SMS

Gesloten