LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

Natuurlijk word je niet bestolen. Het beltegoed vertegenwoordigt slechts waarde zolang het abonnement loopt, en dat T-Mobile (of jijzelf) het abonnement kan beëindigen, staat buiten kijf. Zie het als een soort Air Miles of DE-koffiepunten, die zijn ook alleen maar geld waard zolang het aanbod niet is beëindigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door sjohie »

Harrie45 schreef:Dit bericht is gerelateerd aan "T-Mobile stopt met FLEX abonnement. Beltegoed kwijt" maar heeft 1 duidelijk verschil: De truc om beltegoed gedeeltelijk te laten uitbetalen via een betaalnummer, werkt niet met een Relax abonnement. Betaalnummers vallen niet onder het Relax abonnement.

Ik heb 376 euro beltegoed op mijn Relax 15 SIM only + web'n'walk Plus abonnement uit 2010. (22,82 euro per maand.)
T-Mobile stopt met dit abonnement en doet me nu het volgende aanbod:
Stel Samen & Stel Bij
-onbeperkt bellen in NL (met zo'n opgebouwd beltegoed, bel ik dus niet zo veel mobiel)
-onbeperkt SMS in EU (SMS'en doe ik bijna nooit. Daar hebben we andere diensten voor)
-120min bellen in EU
-6GB bundel
Dit abonnement kost normaal 40 euro maar wordt me nu angeboden voor 22,50 euro, de eerste 2 jaar.
Maar het beltegoed wordt gewoon weggestreept. Ik snap dat het beltegoed geen 'contante waarde' vertegenwoordigt, maar 'waarde' is het wel. Ik wordt dus bestolen door T-Mobile.
Nee je wordt niet bestolen, jullie relax contract samen spreekt immers niet over uitbetalen van resterend tegoed bij afloop van de contracttermijn. Maar goed, als je even zoekt hier, zal je een topic over deze materie vinden wat al wat langer loopt, en waar ook diverse tips in te vinden zijn over hoe je via 0900 nummers een deel van het geld toch op je bankrekening kan krijgen.

jobvanstaalduinen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:48

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jobvanstaalduinen »

tijger1 schreef:Ik heb ook zo'n flex abonnement met een aardig tegoed. Was voorheen erg handig voor het buitenland, maar daar kom ik niet meer.
Ik ben wel onderlaatst begonnen met het laten uitbetalen van het tegoed door een speciaal nummer te bellen.
Dan ga ik de rest daar ook maar ophalen, zodra ik dat bericht krijg van T-mobile.
Hoe doe je dat, je geld terughalen via een speciaal nummer?

jobvanstaalduinen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:48

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jobvanstaalduinen »

sjohie schreef:
Harrie45 schreef:Dit bericht is gerelateerd aan "T-Mobile stopt met FLEX abonnement. Beltegoed kwijt" maar heeft 1 duidelijk verschil: De truc om beltegoed gedeeltelijk te laten uitbetalen via een betaalnummer, werkt niet met een Relax abonnement. Betaalnummers vallen niet onder het Relax abonnement.

Ik heb 376 euro beltegoed op mijn Relax 15 SIM only + web'n'walk Plus abonnement uit 2010. (22,82 euro per maand.)
T-Mobile stopt met dit abonnement en doet me nu het volgende aanbod:
Stel Samen & Stel Bij
-onbeperkt bellen in NL (met zo'n opgebouwd beltegoed, bel ik dus niet zo veel mobiel)
-onbeperkt SMS in EU (SMS'en doe ik bijna nooit. Daar hebben we andere diensten voor)
-120min bellen in EU
-6GB bundel
Dit abonnement kost normaal 40 euro maar wordt me nu angeboden voor 22,50 euro, de eerste 2 jaar.
Maar het beltegoed wordt gewoon weggestreept. Ik snap dat het beltegoed geen 'contante waarde' vertegenwoordigt, maar 'waarde' is het wel. Ik wordt dus bestolen door T-Mobile.
Nee je wordt niet bestolen, jullie relax contract samen spreekt immers niet over uitbetalen van resterend tegoed bij afloop van de contracttermijn. Maar goed, als je even zoekt hier, zal je een topic over deze materie vinden wat al wat langer loopt, en waar ook diverse tips in te vinden zijn over hoe je via 0900 nummers een deel van het geld toch op je bankrekening kan krijgen.
Het punt is dat deze contracten stilzwijgend worden verlengd en in mijn geval al zo'n 7 jaar sinds het aflopen van het contract. Dan mag je er in allle redelijkheid vanuitgaan dat het geld dat je maandelijks stort ook nog geruime tijd kan worden gebruikt. En als de provider het contract dan plotseling binnen een maand wil beëindigen, dan kan het niet zo zijn dat je recht om de komende tijd voor honderdenden euro's te bellen en vooral te internetten zonder compensatie wordt beëindigd. Ik krijg nu een waardeloos "belcontract" aangeboden terwijl ik mijn provider vooral nodig heb om te internetten!

jobvanstaalduinen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:48

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jobvanstaalduinen »

sjohie schreef:
Cevering schreef:Ook wij kregen gisteren een mail dat het huidige abonnement word omgezet en ook wij hebben beide zowel mijn vrouw als ik een aardig bedrag opgebouwd . Ik ruim 200 euro , mijn vrouw over de 300 euro. Ik vind het raar dat een maatschappij dit zomaar eenzijdig kan veranderen, wij hebben toch een contract met hun afgesloten waarin staat dat het opgebouwde tegoed altijd beschikbaar blijft.
U draait het om, T-mobile houdt zich aan het contract, er staat immers niks in over uitbetalen van resterend tegoed bij aflopen van het contract. Juist u wilt, met uw wens tot uitbetaling, een eenzijdige wijziging aanbrengen in het contract. :wink:
Punt is dat de contracten zonder opzegging gewoon jaren achtereen doorlopen. Het gaat niet aan klanten gewoon maandelijks te laten storten voor toekomstig telefoon en internetgebruik en de klanten in de waan te laten dat zij dat voor de komende jaren mooi kunnen gebruiken. En dan te zeggen, jammer dan, we stoppen ermee! Weg mogelijkheid om in de vakantie lekker snel internet op de camping te hebben!

jobvanstaalduinen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:48

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jobvanstaalduinen »

prijk schreef:Natuurlijk word je niet bestolen. Het beltegoed vertegenwoordigt slechts waarde zolang het abonnement loopt, en dat T-Mobile (of jijzelf) het abonnement kan beëindigen, staat buiten kijf. Zie het als een soort Air Miles of DE-koffiepunten, die zijn ook alleen maar geld waard zolang het aanbod niet is beëindigd.
Als de actie van DE-koffiepunten wordt beëindigd is dan wordt dat:
a. ruim van te voren aangekondigd en
b. kun je al je volle kaarten alsnog voor de einddatum inleveren.

Bij T-mobile is:
a. de verwachting gewekt dat mijn al NEGEN jarig lopend contract nog wel even doorloopt, maar wordt nu ZONDER ruime vooraankondiging beëindigd en
b. mijn vooruitbetaald internetgebruik van 200 euro kan NIET voor de einddatum worden gebruikt waar het voor bedoeld is (in mijn geval voor de komende zomervakantie)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

@job van staalduinen

Lees de lastste reactie op pagina drie en het wordt u duidelijk

Michel N
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2015 17:45

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Michel N »

Ik heb ook een klacht over dit onderwerp, echter kan ik die niet direct bij T-mobile kwijt aangezien je de klantenservice niet kunt mailen..??
Eerst contact gehad met de klantenservice van T-mobile (06 2400 1200) en die adviseerde mij om deze klacht op het T-mobile forum te plaatsen, een fijne persoonlijke manier.. :(
Meer kon deze aardige dame van de T-mobile klantenservice niet voor mij doen, dit is blijkbaar de manier om je klacht daar kwijt te kunnen..

In het kort:
Mijn toenmalige T-mobile (prive) abonnement is in juli 2008 omgezet naar een Flex abonnement.
Omdat ik ook een zakelijk nummer heb, heb ik mijn prive nummer destijds omgezet naar een Flex waarbij het beltegoed onbeperkt houdbaar is. (dat is juist de reden waarom ik voor Flex heb gekozen)
Omdat ik altijd met mijn zakelijke nummer bel is mijn beltegoed opgelopen tot maar liefst € 1125.92..
In de vakanties maak ik af en toe gebruik van deze spaarpot, vandaar dit in de jaren zo is opgelopen.

Nu wil T-mobile het Flex abonnement om te zetten naar een 2 jarig Stel Samen simonly of anders mag ik van T-mobile als service mijn abonnement opzeggen..

DAT WIL IK NIET, Ik wil niets opzeggen of veranderen, ik wil gewoon gebruik kunnen blijven maken van het abonnement met mijn beltegoed wanneer en waar ik maar wil en als T-mobile van mij en andere Flex klanten af wil dan storten ze het tegoed maar weer terug op mijn rekening of geven ze mij maar een andere compensatie zoals een nieuwe Iphone 6 ofzo.

Ik heb jaren lang geld in deze pot gestort € 1125.92 en nu gaan ze me het afpakken?
Ik heb destijds bewust gekozen voor de Flex voorwaarden en daarvoor getekend.
Een van die voorwaarden is dat je het geld wat je maandelijks betaald op het tegoed van je abonnement wordt gezet en het tegoed onbeperkt houdbaar is, niets meer, niets anders...

Noot voor T-mobile:
neem contact met mij op (mail adres bij jullie bekend en niet bellen naar mijn T-mobile telefoonnummer, reden zie boven..) en regel het met mij persoonlijk, de klacht staat ook op jullie forum.
Moeten reageren op deze manier via verschillende fora is ik een waardeloze manier om je klacht kwijt te kunnen.

Michel
Bijlagen
tmobile.jpg
(17.34 KiB) 1028 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door zombo »

Nee echt flex of relax is het niet, dat nieuwe aanbod, al heb ik het zelf nog niet gehad. Maar goed, het was toch al eens tijd om op te stappen en op prepaid over te gaan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

zombo schreef:Nee echt flex of relax is het niet, dat nieuwe aanbod, al heb ik het zelf nog niet gehad. Maar goed, het was toch al eens tijd om op te stappen en op prepaid over te gaan.
zo is het maar net, het zg tegoed is virtueel geld, overgehouden door te weinig te bellen cs, goed dat T-Mobile ermee kapt

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Er is niets virtueel aan. Het gaat elke maand van je rekening af.

CockvanLeenen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2015 13:06

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door CockvanLeenen »

we krijgen nog steeds smsjes met melding op 7-11-2015 gaat je nieuwe flex bundel in. heb nog tegoed over, dan blijft dat onbeperkt geldig

een klant in discussie valt de opmerking in het vette gedeelte wel op zie dit citaat
"Ik was er niet vanuit gegaan dat je genoegen zou nemen met mijn reactie en argumenten gezien je stellige en bijna literaire stijl van aan de kaak stellen en debatteren smile-emoticon Hoe graag ik je ook openheid van zaken wil geven, komt de reden van het stopzetten van de Flex- en Relaxabonnementen wel neer op de reden die ik eerder doorgaf. Deze huidige prijsplannen sluiten niet meer aan op de veranderde wensen van de klant (in het algemeen gesproken) en het teruglopen van de mobiele telecommunicatieprijzen. Daarmee moet je het helaas doen"

wvdwtilburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 21:23

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door wvdwtilburg »

Door omstandigheden had ik een groot beltegoed opgebouwd van plm 750 euro. Binnen een maand lukt het natuurlijk niet om dat op te maken. Ik vind deze handelwijze feitelijk een vorm van diefstal, waar T-Mobile zich juridisch voor heeft ingedekt. Ik hoop van harte dat Radar in haar tv-programma hieraan aandacht besteedt. Het gaat immers om een heel groot aantal gedupeerden en waarschijnlijk in totaal grote bedragen. Welke andere provider volgt om op deze sluwe wijze de klanten te benadelen?

W.v.d.Wouw

RVSo1o
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2015 23:14

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door RVSo1o »

tijger1 schreef:Ik heb ook zo'n flex abonnement met een aardig tegoed. Was voorheen erg handig voor het buitenland, maar daar kom ik niet meer.
Ik ben wel onderlaatst begonnen met het laten uitbetalen van het tegoed door een speciaal nummer te bellen.
Dan ga ik de rest daar ook maar ophalen, zodra ik dat bericht krijg van T-mobile.
Klopt met een flex abo kan je hier gebruik van maken.
Mensen met een Relax abonnement helaas niet daar 0900 service nummers buiten de bundel vallen.

RVSo1o
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2015 23:14

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door RVSo1o »

Ook hier de email gehad en een tegoed van +/- 470 euro op een Relax online 20'10 abonnement.
En het aanbod van T-mobile is net als bij alle andere niet toereikend.
Ook al claimt T-mobile dat er aan het tegoed geen waarde zit lijkt mij dit toch niet juist.
Ik heb jaren lang betaald voor dit tegoed dus kan ik aan nemen dat het an mij is. Ook stelt T-mobile dat als je overstapt je het tegoed kwijt raakt, een van de redenen dat ik steeds stilzwijgend heb verlengt. Nu dwingt T-mobile mij om over te stappen en raak ik alsnog mijn tegoed kwijt. En wel naar een abonnement die wel iswaar voor 2 jaar gunstig lijkt maar na die termijn omhoog schiet. Het lijkt me niet dat je zo met trouwe klanten om moet gaan.

wickedje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:59

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door wickedje »

Ik heb nog geen aanbod mogen ontvangen voor Stel Samen & Stel bij.
Ik heb op dit moment een flex 15 met een tegoed van ruim 800 euro die ik nooit in een maand op krijg.
zoals ik van de meeste mensen heb gelezen krijg je in verhouding met korting van nieuw abonnement een sigaar uit eigen doos want het staat niet tegen over het tegoed! Mijn moeder heeft het zelfde abonnement met een tegoed van 400 euro!
Wij vinden het diefstal ook heb ik al contact gehad met mijn rechtsbijstand en moeten wij een aanbod afwachten.
en onbeperkt houdbaar houd bij mij is dat je het kan opmaken maar die mogelijkheid is er niet en onbeperkt bellen met het nieuwe abonnement stelt niets voor want ik bel al weinig dan heb ik liever snel internet en een nieuw toestel of geef het dan als een prepaid kaartje uit zodat het opgemaakt kan worden.
ben erg teleurgesteld in t-mobile snap nu waarom zo veel winst kunnen maken ze kleden de klant gewoon uit en in dit geval 80.000 mensen. Ik heb vandaag 6-11-2015 een aanbod gehad stelde niets voor
Laatst gewijzigd door wickedje op 06 nov 2015 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door sjohie »

jobvanstaalduinen schreef:
prijk schreef:Natuurlijk word je niet bestolen. Het beltegoed vertegenwoordigt slechts waarde zolang het abonnement loopt, en dat T-Mobile (of jijzelf) het abonnement kan beëindigen, staat buiten kijf. Zie het als een soort Air Miles of DE-koffiepunten, die zijn ook alleen maar geld waard zolang het aanbod niet is beëindigd.
Als de actie van DE-koffiepunten wordt beëindigd is dan wordt dat:
a. ruim van te voren aangekondigd en
b. kun je al je volle kaarten alsnog voor de einddatum inleveren.

Bij T-mobile is:
a. de verwachting gewekt dat mijn al NEGEN jarig lopend contract nog wel even doorloopt, maar wordt nu ZONDER ruime vooraankondiging beëindigd en
b. mijn vooruitbetaald internetgebruik van 200 euro kan NIET voor de einddatum worden gebruikt waar het voor bedoeld is (in mijn geval voor de komende zomervakantie)
Je hebt geen contract van 9 jaren, je had een contract van (max) 2 jaar looptijd, welke elke maand door T-mobile wordt verlengd. Dat is subtiel anders, en geeft jou al 7 jaar de mogelijkheid om per maand op te zeggen, wat tijdens de eerste 2 jaar bijvoorbeeld niet kon. Ook gaf dat maandelijks verlengen jou 7 jaar lang de mogelijkheid om je beltegoed op te souperen, en op je gemak over te stappen etc. Jij, en vele anderen, hebben aangenomen dat dit tot in het oneindige door zou gaan, waar dat volgens de voorwaarden niet zo hoefde te zijn. Immers, beide contractanten konden na die 2 jaar looptijd het contract met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. Dat nu T-mobile van de 2 dit doet, omdat het niet meer rendabel is, is niks meer of minder dat dat jij dat doet om zeg een leuke aanbieding bij Vodafone te scoren, financieel gewin dus.

jobvanstaalduinen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:48

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jobvanstaalduinen »

Ik begrijp dat onderstaand commentaar van TROS RADAR is (zie onderaan blz. 3). Je zou wat meer aktie van RADAR mogen verwachten. Dat je je geld kwijt bent door het voorstel van T-Mobile wisten we al. Waar het omgaat dat T-mobile met redelijke voorstellen komt na het EENZIJDIG beëindigen van al jaren lopende contracten. Naast geld teruggeven zijn er ook andere mogelijkheden zoals:
Het tegoed omzetten naar een pre-paid regeling, of de mogelijkheid om daar extra MB's internet te kopen als je het nodig hebt. Mij is een belcontract zonder internet aangeboden, terwijl ik vooral op bepaalde momenten in het jaar mobile internet wil gebruiken. Dus de vraag aan TROS RADAR is: Kunnen zij hun gewicht en juridisch vernuft aanwenden voor het rechtzetten van deze T-Mobile aktie!

"Er zijn de laatste paar dagen veelvuldig klanten via Tros Radar op onze website terecht zijn gekomen (waarschijnlijk via dit topic), met een aantal terechte vragen, vandaar dat ik ze hier ook nog maar even toelicht.

Helaas is je beltegoed omzetten naar geld alleen mogelijk bij T-Mobile Flex abonnement die zijn aangevraagd in 2010 of eerder. Hier vallen de kosten voor het bellen naar 0900-nummers namelijk wel binnen de bundel. Bij Flex abonnementen uit 2011 of nieuwer (dit zijn zakelijke abonnementen) of T-Mobile Relax abonnementen is beltegoed cashen niet mogelijk, omdat de kosten voor het bellen naar 0900-nummers buiten de bundel vallen. Dit zal dus resulteren op extra kosten op de factuur.

Van een aantal klanten heb ik vernomen dat T-Mobile ook aan Flex-klanten uit 2010 of ouder aangeeft dat de kosten voor het bellen naar 0900-nummers buiten de bundel vallen, echter is dit niet waar. Dit is bijvoorbeeld na te gaan door op een oude factuur te kijken of 0900-nummers daar van de bundel af zijn gegaan, of door eenmalig naar een 0900-nummer te bellen en na een aantal uur (dit kan soms 24 uur duren) te kijken of deze kosten met het beltegoed zijn verrekend."

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

@job

U begrijpt er niets van.

Dat commentaar op bladzijde drie is helemaal niet van Radar, maar van een bedrijf. Via hen kunt u bijna de helft van uw tegoed laten uitbetalen.

Dus nog maar eens lezen en beginnen met uit te laten betalen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:Er is niets virtueel aan. Het gaat elke maand van je rekening af.
abo geld, het is de bedoeling dat je er gebruik van maak, het is geen spaargeld dat je kunt cashen :mrgreen:

Gesloten