LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

Enkele weken geleden hield mijn 9 maanden oude Samsung Galaxy toestel er opeens volledig mee op; het apparaat kon niet meer worden aangeschakeld. Omdat ik een abonnement heb bij T-Mobile en er op het toestel garantie zit, heb ik het voor reparatie ingeleverd bij de T-Mobile shop in Heerlen. De verkoper daar vertelde me dat het kostenloos gerepareerd zou worden, "tenzij de schade niet onder de garantie viel, bijvoorbeeld omdat er vocht in het toestel zat". Ik vond dat toen al een erg vreemde en voorbarige uitspraak, ten eerste omdat ik echt niet met mijn smartphone onder de douche ga staan en ten tweede omdat ik me die dag in maart herinner als de eerste warme voorjaarsdag en het toestel (dat de hele ochtend prima functioneerde) keurig droog in de zak van mijn colbert bewaard had, zelfs in een beschermhoesje.

Enfin, na twee dagen kreeg ik al een mail van T-Mobile met daarin de conclusie van het reparatiebedrijf (DynaFix in Nuth) "dat het toestel defect was t.g.v. vochtinwerking, dat de schade onherstelbaar was en dat reparatie niet onder de garantie viel". Een bizar vervolg op de voorspelling die de verkoper enkele dagen daarvoor al had gedaan. Ik ben toen eens gaan Googlen en vond tot mijn verbazing honderden volstrekt identieke meldingen in diverse fora; de toestellen van T-Mobile trekken blijkbaar zóveel vocht aan dat je er in één klap het droogteprobleem in de Sahara mee uit de wereld zou kunnen helpen! Opvallend was ook dat T-Mobile mijn in haar mail meteen een "oplossing" aanbood in de vorm van een nieuw toestel, mits ik even een fikse bijbetaling wilde dokken èn de looptijd van mijn abonnement met meer dan een jaar zou verlengen. Mochten ze willen, de boeven...!

Ik heb direct een klacht ingediend via de website van T-Mobile, maar een reactie daarop is zoals te verwachten viel nooit gekomen. Een week later heb ik T-Mobile maar weer gebeld en aangegeven dat ik het toestel ter beoordeling wens te laten onderzoeken door een onafhankelijke derde partij en hen gevraagd het naar mij terug te sturen. Waar je normaal je paspoort en je vingerafdrukken moet laten scannen, aan de deur één cent moet pinnen om je bankrekeningnummer te bevestigen en nog net niet in je blote kont op de foto moet als je bij T-Mobile een nieuwe telefoon bestelt, beweerde men nu dat mijn toestel gewoon met de reguliere post naar mij was verzonden, tussen de kerstkaarten en de reclamefolders. Gelooft iemand dat?

Maar goed, de situatie is nu dus zo dat - uitgerekend nadat ik kenbaar had gemaakt een ander reparatiebedrijf naar het toestel te willen laten kijken - het apparaat opeens "onvindbaar" is bij T-Mobile. De behulpzame meneer van de helpdesk wilde het wel voor me gaan uitzoeken, maar dan moest ik hem daarvoor wel eerst toestemming geven middels een schriftelijke verklaring. Zoiets kan zelf een Haagse ambtenaar niet verzinnen: een klant die een leverancier toestemming moet verlenen om een onderzoek naar zijn eigen stomme fouten te mogen uitvoeren! Later werd mij uitgelegd dat die toestemming nodig was omdat T-Mobile er standaard van uit gaat dat haar klanten even onbetrouwbaar zijn als zijzelf en dat het toestel volgens hem wel degelijk in mijn bezit was, maar dat ik het stiekem aan iemand anders had doorverkocht. En om de privacy van dié persoon (een heler dus) te beschermen, moest ik verklaren dat het nog steeds mijn toestel was en dus getraceerd mocht worden of het zich had aangemeld op het netwerk. En dat vind ik dan weer knap: dat T-Mobile toestellen verkoopt die als ze "onherstelbaar defect" zijn verklaard, je ze toch gewoon weer kunt aansluiten en er mee kunt bellen; blijkbaar kan niet alleen Je-zus wonderen verrichten!

Ik zit nu dus al ruim een maand zonder mijn toestel, terwijl ik wel elke maand keurig (maar helaas voor niets) een duur abonnement aan het doorbetalen ben, zonder concreet vooruitzicht op wanneer mijn toestel nu eindelijk "boven water" komt en wie voor alle gevolgschade (waaronder een leentoestel) gaat opdraaien. In de tussentijd kan ik iedereen alleen maar aanraden om vooral geen smartphones aan te schaffen bij T-Mobile, want hoe goed en hoe droog je ze ook behandeld: zodra ze kapot gaan heb je een vochtprobleem en als je probeert de waarheid daarover aan het licht te brengen en ze nattigheid voelen, verdwijnt je toestel met alles (memorycard; foto's) wat er in zit.

Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door johncorn op 05 apr 2012 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

RomeoDick
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 16:56

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door RomeoDick »

Wat een rotstreek!
Nou ik moet toevallig deze week een nieuw toestel en abonement afsluiten. Ik denk dat ik een iPhone 4 ga halen. Maar nu dat ik dit gelezen heb ga ik niet meer naar tMobile. Ik ga wel eens bij de KPN of Vodafone, de grote merken zijn toch beter te vertrouwen dan die prijsstunters.
Dank je wel voor de waarschuwing

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Mousy »

Daar gebeurt het ook vodafone werkt ook met dynafix

wilbert28
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 17:12

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door wilbert28 »

Bekend probleem; ook al vaker over gelezen op internet hier,.
Als je nog moet kopen niks dan mooie praatjes
maar zodra je een hand tekening gezet hebt belazeren ze je

EN nu proberen ze dus onder de wettelijke garantie uit te komen;
heb je het al eens voorgelegd aan je rechtsbijstand?

veel succes in ieder gevall; ik hoop dat je van die maffioso afkomt.

VolkswagenPolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 17:21

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door VolkswagenPolo »

Haha je verteld het op een leuke manier 'johncorn' maar in feite is het een triest verhaal.
T-mobile heeft blijkbaar helemaal niks geleerd toen ze vorig jaar door de modder getrokken werden met hun slechte service. Heb je Joup van het Hek al eens voor je laten bellen? Dat schijnt wel te helpen heb ik gehoord; anders even contact opnemen met de redaktie van het NRC.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Jolijn »

RomeoDick schreef:Wat een rotstreek!
Nou ik moet toevallig deze week een nieuw toestel en abonement afsluiten. Ik denk dat ik een iPhone 4 ga halen. Maar nu dat ik dit gelezen heb ga ik niet meer naar tMobile. Ik ga wel eens bij de KPN of Vodafone, de grote merken zijn toch beter te vertrouwen dan die prijsstunters.
Dank je wel voor de waarschuwing
Wel eens gegoogled op iPhone (en vochtschade)?

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

Jolijn schreef:
RomeoDick schreef:Wat een rotstreek!
Nou ik moet toevallig deze week een nieuw toestel en abonement afsluiten. Ik denk dat ik een iPhone 4 ga halen. Maar nu dat ik dit gelezen heb ga ik niet meer naar tMobile. Ik ga wel eens bij de KPN of Vodafone, de grote merken zijn toch beter te vertrouwen dan die prijsstunters.
Dank je wel voor de waarschuwing
Wel eens gegoogled op iPhone (en vochtschade)?
Ja hoor, Jolijn: die kwam ik inderdaad ook tegen tijdens het Googlen, en raad eens: die hadden allemaal en uitsluitend waterschade opgelopen bij T-Mobile abonnees!
Ik zal het je nog sterker vertellen: Ik vond een artikel op een klachtensite van iemand bij wiens toestel het microfoontje het niet meer deed. Die had het opgestuurd en het werd onder garantie rerepareerd - blijkbaar dus geen vochtgeval. Helaas bleek het daarna nog steeds niet te werken en toen het een tweede keer werd aangeboden voor reparatie: jawel, je raadt het al - opeens wèl waterschade. Als dàt geen willekeur en klantenpesterij is...

RoeltjeW
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 18:07

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door RoeltjeW »

Het hele Internet staat er vol mee: T-mobile heeft duidelijk een vochtprobleem:

- http://www.west-site.net/vochtschade/t-mobile/

- http://www.iphoneclub.nl/104010/kassa-v ... ij-iphone/

- http://www.topbest.nl/?p=1486 ("T-mobile 'ontkent' problemen met waterschade bij reparaties")

- etc.

Het water staat ze duidelijk aan de lippen bij T-mobile!

:D

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

Even een update:
Ik kom net thuis en tref in de post opnieuw een formulier (het tweede dus) van T-Mobile aan waarin ik ze schriftelijk toestemming moet geven om te controleren dat een onherstelbaar beschadigd toestel niet toch stiekem gebruikt wordt. Blijkbaar is de vorige (die ik afgelopen vrijdag ondertekend op de post gedaan heb) ook alweer kwijt gemaakt in de mallemolen die T-Mobile heel euforisch "administratie" noemt.
Voor de cursus "houd je klant lekker lang aan het lijntje" zijn ze dus wederom geslaagd (zucht)!
:twisted:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door berndv »

Als u het formulier vrijdag op de post heeft gedaan zullen ze dat maandag hebben ontvangen. Een bedrijf van dit formaat zal vast en zeker werken met een centrale postkamer en dus zal die brief misschien dezelfde dag, maar logischerwijs pas dinsdag op de afdeling aan komen. De brief die u nu ontvangen heeft is dinsdag of kisschien zelfs pas maandag verstuurd, dus kwijtgeraakt? In zo'n kort tijdsbestek denk ik eerder aan dat de brieven elkaar gekruist hebben. Waarschijnlijk hebben ze naast elkaar in de postkamer gelegen. De een bij inkomend en de ander bij uitgaand.

johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door johncorn »

Beste Berndv,

Het gaat helemaal niet om die brief en om de vraag of die is kwijtgeraakt. Die hele brief is onnozel, omdat mij daarin gevraagd wordt om aan T-Mobile toestemming te geven om te controleren of een toestel dat volgens hun eigen opgave "niet meer te repareren was" sinds de melding van vermissing op het netwerk aangemeld en actief is geweest. Dat komt bij mij over als niets anders dan een stomme smoes om mij aan het lijntje te houden, want zelfs een kind van zes snapt dat dat helemaal niet kan.

En los van die overbodige brief gaat het hier sowieso om iets heel anders. Namelijk over het feit dat T-Mobile massaal haar klanten belazerd met zogenaamde vochtschade gevallen, enkel en alleen om haar garantie verplichtingen niet te hoeven nakomen. En daarnaast om het feit dat zodra iemand dat in twijfel trekt en een onafhankelijk technisch onderzoek aankondigt, het betreffende toestel opeens en spoorloos "verdwijnt". Want het zou T-Mobile wel erg slecht uitkomen als een andere reparateur zou vaststellen dat het apparaat kurkdroog is, dat T-Mobile dus fraude en bedrog pleegt, en dat ik dat ongetwijfeld breed zal gaan uitmeten op GeenStijl.nl...

Maar toch bedankt voor het meedenken en -reageren! :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door berndv »

Ik reageerde louter en alleen op je update, niet op het daadwerkelijke probleem. Ik hou het in de gaten wat er verder uit gaat komen. :D

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Jolijn »

Enfin, na twee dagen kreeg ik al een mail van T-Mobile met daarin de conclusie van het reparatiebedrijf (DynaFix in Nuth) "dat het toestel defect was t.g.v. vochtinwerking, dat de schade onherstelbaar was en dat reparatie niet onder de garantie viel".

Als de schade onherstelbaar is, is er toch ook geen reparatie?

Misschien verklaren Dynafix en T-Mobile het toestel wonderbaarlijk genezen, als het zich toch op het netwerk aanmeldt.

JosBuitendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2012 07:44

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door JosBuitendijk »

Jolijn schreef:Enfin, na twee dagen kreeg ik al een mail van T-Mobile met daarin de conclusie van het reparatiebedrijf (DynaFix in Nuth) "dat het toestel defect was t.g.v. vochtinwerking, dat de schade onherstelbaar was en dat reparatie niet onder de garantie viel".

Als de schade onherstelbaar is, is er toch ook geen reparatie?

Misschien verklaren Dynafix en T-Mobile het toestel wonderbaarlijk genezen, als het zich toch op het netwerk aanmeldt.
Inderdaad: als de reparateur roept dat het toestel definitief kapot is en dat reparatie niet onder de garantie valt, spreekt het zichzelf duidelijk al tegen.
Ik weet ook niet of je Dynafix de schuld moet geven: ik denk dat ze gewoon opdracht van TMobile krijgen om in zoveel procent van de gevallen te liegen over de oorzaak van het defect zodat TMobile daarvoor nieuwe toestellen kan verkopen; de reparateur heeft er zelf alleen maar voordeel bij om te repareren.

Het is inderdaad erg ongeloofwaardig dat bijna de helft van de defecte toestel opeens waterschade zou hebben. Als het al waar is dat die toestellen bij normaal gebruik zo vochtgevoelig zijn, moet de fabrikant ter verantwoording worden geroepen. Maar ik ben eerder geneigd het verhaal van de klager te geloven, zeker nadat TMobile het toestel opeens kwijtgemaakt heeft nadat deze aankondigde nader onderzoek te gaan instellen. Voor mij is het een duidelijk geval van oplichterij en deze telefoonboer heeft voor mij daarmee afgedaan.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ja hoor, Jolijn: die kwam ik inderdaad ook tegen tijdens het Googlen, en raad eens: die hadden allemaal en uitsluitend waterschade opgelopen bij T-Mobile abonnees!
Niet zo vreemd natuurlijk.. T-mobile was de enige die Iphones mocht leveren.. Ze hadden een exclusief contract met Apple.
Ik weet ook niet of je Dynafix de schuld moet geven: ik denk dat ze gewoon opdracht van TMobile krijgen om in zoveel procent van de gevallen te liegen over de oorzaak van het defect zodat TMobile daarvoor nieuwe toestellen kan verkopen; de reparateur heeft er zelf alleen maar voordeel bij om te repareren.
Dit is niet alleen bij T-mobile zo:

Nokia E52 en een heel andere firma met Dynafix
HTC en Dynafix
Leverancier die zelf klaagt over reparatiebedrijf
Laatst gewijzigd door angel1978 op 05 apr 2012 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Misschien extreem last van looporen ?

HenrietteS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:36

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door HenrietteS »

Toen ik vorig jaar het blad Help! van Youp van 't Hek gelezen heb en alle commotie zag in de uitzending van Tros Radad had ik me voorgenomen om nooit iets bij T-mobile te kopen. Dat was ik alweer bijna vergeten maar ik ben heel erg blij dat ik daar door dit schandalige verhaal weer even aan herinnerd wordt.

Johncorn: Laat je niet afzeiken door die struikrovers en houd ons op de hoogte over de afloop - Succes!!

JosBuitendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2012 07:44

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door JosBuitendijk »

Ik vind het erg verdacht dat die winkelmeneer al meteen komt met dat verhaal over vochtschade. Blijkbaar is het een smoes die het personeel van t-mobile standaard krijgt aangeleerd tijdens hun opleiding: kijk eerst of het scherm aan diggelen ligt, zo nee kijk dan of het apparaat verbrand of overreden is, en als ook dat niet lukt verzin dan dat l*lverhaal over waterschade.

Het gaat bar slecht in de telecommarkt, de concurrentie is moordend en zo te zien is t-mobile hard op weg om als eerste af te vallen. En een kat in het nouw maakt nu eenmaal rare sprongen.

koffieleuter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:46

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door koffieleuter »

Dit is echt een rotstreek van T-Mobil. Net als toen ze vorige jaar ineens dat zgn. onbeperkte internet op je mobiel gingen terugbrengen naar 1 GB. Daarna zakt de snelheid zover in mekaar dat je niet eens je mail meer kunt lezen.

Daarom heb ik voor iedereen die over zijn surfbundel heen is de volgende tip: aangezien je toch niet meer fatsoenlijk kunt internetten, ga gewoon de rest van de maand aldoor dikke films downloaden, op youtube of op usenet. Je toestel 24 uur per dag aan de lader en maar laten lopen. En als het niet lukt omdat je memorycard te klein is dan gewoon Mobiel Toegangspunt activeren en via WiFi je laptop er aan hangen.

Dat gaat dan wel niet erg snel (64 kb), maar als je het 24 uur per dag doet loopt de datahoeveelheid wel op tot in de vele gigabytes. Kost jou als abonnee niks (je bundel is toch de rest van de maand al verlopen), maar als provider moet T-Mobil per byte betalen en als iedereen dat zou doen loopt dat op jaarbasis in de miljoene aan extra kosten. Dat zal ze wel leren, die onbereikbare graaiers!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: T-Mobile toestellen bang voor water èn voor de waarheid...

Ongelezen bericht door angel1978 »

koffieleuter schreef:Dit is echt een rotstreek van T-Mobil. Net als toen ze vorige jaar ineens dat zgn. onbeperkte internet op je mobiel gingen terugbrengen naar 1 GB. Daarna zakt de snelheid zover in mekaar dat je niet eens je mail meer kunt lezen.

Daarom heb ik voor iedereen die over zijn surfbundel heen is de volgende tip: aangezien je toch niet meer fatsoenlijk kunt internetten, ga gewoon de rest van de maand aldoor dikke films downloaden, op youtube of op usenet. Je toestel 24 uur per dag aan de lader en maar laten lopen. En als het niet lukt omdat je memorycard te klein is dan gewoon Mobiel Toegangspunt activeren en via WiFi je laptop er aan hangen.

Dat gaat dan wel niet erg snel (64 kb), maar als je het 24 uur per dag doet loopt de datahoeveelheid wel op tot in de vele gigabytes. Kost jou als abonnee niks (je bundel is toch de rest van de maand al verlopen), maar als provider moet T-Mobil per byte betalen en als iedereen dat zou doen loopt dat op jaarbasis in de miljoene aan extra kosten. Dat zal ze wel leren, die onbereikbare graaiers!
Nee dat gaat helpen..
Als iedereen dat gaat doen, dan gaan heel snel dat soort abonnementen er ook af en mag iedereen weer per MB gaan betalen.. Geweldig idee :?

Gesloten