LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

T-Mobile heeft haar tarieven aangepast als gevolg van inflatie.
Ik heb een abonnement (SmartPlus 100 met onbeperkt internet) voor 24 maanden met een vast tarief. De keuze die ik destijds heb gemaakt was op basis van het dan geldende tarief en dat voor 24 maanden.
Nu passen ze de tarieven tijdens de looptijd aan - dat heeft consequenties voor mijn budget.
Mag dit zomaar? En als zij de tarieven mogen verhogen, mag ik dan per direct ook het contract opzeggen - die ben ik tenslotte aangegaan op basis van een bepaald tarief?

Zijn er meer die dit als probleem ervaren?

Advies is welkom.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Tja, zou niet inzien waarom niet.... Er is nou eenmaal inflatie. Je huur wordt toch ook elk jaar aangepast?? Net als de sportschool, prijzen in de winkel, enz, enz......

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Har06 »

Eduard Mangal schreef:T-Mobile heeft haar tarieven aangepast als gevolg van inflatie.
Ik heb een abonnement (SmartPlus 100 met onbeperkt internet) voor 24 maanden met een vast tarief. De keuze die ik destijds heb gemaakt was op basis van het dan geldende tarief en dat voor 24 maanden.
Nu passen ze de tarieven tijdens de looptijd aan - dat heeft consequenties voor mijn budget.
Mag dit zomaar? En als zij de tarieven mogen verhogen, mag ik dan per direct ook het contract opzeggen - die ben ik tenslotte aangegaan op basis van een bepaald tarief?

Zijn er meer die dit als probleem ervaren?

Advies is welkom.

is het misschien de btw verhoging ?

verder is contract = contract

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
u passen ze de tarieven tijdens de looptijd aan - dat heeft consequenties voor mijn budget.
Mag dit zomaar? En als zij de tarieven mogen verhogen, mag ik dan per direct ook het contract opzeggen - die ben ik tenslotte aangegaan op basis van een bepaald tarief?

Zijn er meer die dit als probleem ervaren?
Voorwaarden even doorlezen.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% btw, afgerond op 2 decimalen. Geldig vanaf 1 oktober 2012. (Prijs)wijzigingen en zet-/drukfouten voorbehouden.
T-Mobile zal ieder jaar in januari het maandbedrag van uw abonnement aanpassen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van uw contract verstreken zijn. Kijk op http://www.t-mobile.nl voor de meest actuele tarieven en meer informatie. Promotionele kortingen vervallen na verstrijken van de overeengekomen duur, bij beëindiging van het contract of bij overstap naar een ander prijsplan. De in deze prijslijst vermelde (voordeel)bundels, opties en overige Aanvullende Diensten zijn geen onderdeel van de met T-Mobile gesloten Overeenkomst en kunnen daar alleen onder de hier genoemde voorwaarden aan worden toegevoegd zolang zij onderdeel uitmaken van het actuele aanbod van T-Mobile en de voorwaarden niet zijn gewijzigd.
.
Gezien het aantal reacties op de prijsverhoging hebben vele wel de voorwaarden gelezen.

Har06 schreef:
verder is contract = contract
Klopt helemaal vandaar de mogelijke verhoging,staat er gewoon in.

gr Henk

Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

En dit argument dan:
Waarom staat dit niet expliciet vermeldt bij elk abonnement?
De tarieven worden gepresenteerd als vast terwijl deze dus variabel zijn.
Dat is misleiding!
Specifiek volgens de artikelen 8.2.d, 8.3 en vooral 8.4.c van de http://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.as ... D=0&deel=2

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Eduard Mangal schreef:En dit argument dan:
Waarom staat dit niet expliciet vermeldt bij elk abonnement?
De tarieven worden gepresenteerd als vast terwijl deze dus variabel zijn.
Dat is misleiding!
Specifiek volgens de artikelen 8.2.d, 8.3 en vooral 8.4.c van de http://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.as ... D=0&deel=2
Tarieven zijn niet variabel.

Het zijn vaste tarieven alleen wordt er een inflatiecorrectie toegepast.
Deze inflatiecorrectie is je kenbaar gemaakt bij het aangaan van het abonnement dmv de algemene voorwaarden die je expliciet accepteert bij het aangaan van je abonnement. De manier waarop deze wordt toegepast staat er ook duidelijk in vermeld, dus van misleiding kan geen sprake zijn.

Over het algemeen zal op je salaris of uitkering ook een inflatiecorrectie worden toegepast.

Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

Ik zal het expliciteren:
Reclame Code

8.2 Misleidend is elke reclame die gepaard gaat met onjuiste informatie of voor de gemiddelde consument onduidelijk of dubbelzinnig is ten aanzien van bijvoorbeeld een of meer van de onder a t/m g genoemde elementen, en de gemiddelde consument ertoe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen:
...
d de prijs of de wijze waarop de prijs wordt berekend, of het bestaan van een specifiek prijsvoordeel;
...

8.4 In het geval van een uitnodiging tot aankoop in reclame moet de volgende essentiële informatie verstrekt worden:
...
c de prijs, inclusief belastingen, of, als het om een soort product gaat waarvan de prijs redelijkerwijs niet vooraf kan worden berekend, de manier waarop de prijs wordt berekend, en, in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of portokosten of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, het feit dat er eventueel deze extra kosten moeten worden betaald;

Bij de aanprijzingen werden/worden de abonnementsgelden als vaste tarieven gepresenteerd voor de periode van de looptijd (12 of 24 maanden). Niet dat deze tussentijds nog konden/kunnen stijgen. Niemand heeft mij hierop vooraf gewezen. Je hypotheekbedrag c.q. -rente wordt toch ook niet geïndexeerd tijdens de looptijd van je contract?
Om te weten of je je abonnement volgend jaar nog kan opbrengen moet je dus economie hebben gestudeerd, want je moet kunnen inschatten wat de inflatie wordt van volgend jaar? Da's van de gekken!
Je denkt een dergelijke verplichting te kunnen aangaan omdat je weet wat de vaste (het woord zegt het al!) kosten zijn. De overige kosten (variabele(!)) heb je zelf in de hand.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Rim69 »

Eduard Mangal schreef:En dit argument dan:
Waarom staat dit niet expliciet vermeldt bij elk abonnement?
Dat staat het wel.

http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/tarieven

Kwestie van even lezen, maar dat is natuurlijk teveel gevraagd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Eduard Mangal schreef: Bij de aanprijzingen werden/worden de abonnementsgelden als vaste tarieven gepresenteerd voor de periode van de looptijd (12 of 24 maanden). Niet dat deze tussentijds nog konden/kunnen stijgen. Niemand heeft mij hierop vooraf gewezen.
...
Om te weten of je je abonnement volgend jaar nog kan opbrengen moet je dus economie hebben gestudeerd, want je moet kunnen inschatten wat de inflatie wordt van volgend jaar? Da's van de gekken!
Je denkt een dergelijke verplichting te kunnen aangaan omdat je weet wat de vaste (het woord zegt het al!) kosten zijn. De overige kosten (variabele(!)) heb je zelf in de hand.
Je kan geen abonnement afsluiten bij T-Mobile zonder de algemene voorwaarden te hebben gekregen (in digitale vorm of in fysieke vorm) en te hebben getekend voor akkoord. Dit is VOORAFGAAND aan het afsluiten van je abonnement. Hierin staat deze indexering duidelijk vermeld. Van misleiding is dan ook geen sprake.

Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

Kun je even aangeven waar ik het kan vinden op deze pagina:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnemen ... mobiel_abo
of hier:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/mcsmambo ... tplus_besA
of hier:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/Sa ... stigr.html
want bij de sterretjes staat het niet vermeld?

En weet iemand welke prijs ik dan volgend jaar ga betalen - om zo een goede keuze te kunnen maken?

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door tufima »

http://www.t-mobile.nl/corporate/htdocs ... arden.aspx

Als je via internet een abonnement afsluit moet je bij de bevestiging van je bestelling bevestigen dat je kennig heb genomen van de algemene voorwaarden.

Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

Da's geen antwoord op mijn vraag:
Vertel jij me dan maar wat ik volgend jaar ga betalen voor mijn abonnement als ik dit zou aanschaffen:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/Sa ... stigr.html
en uiteindelijk in totaal kwijt ben aan abonnementsgeld als ik een contractduur aanga van 24 maanden
zodat ik een goed geïnformeerde keuze kan maken en of het totaalplaatje bij een andere aanbieder dan niet goedkoper uitvalt?
Let op: het gaat om het principe en de afweging of het abonnement in iemands budget zou passen en blijven passen voor de komende 24 maanden, niet waar het momenteel goedkoper is!

Bovendien: moet een gemiddelde consument eerst de jaarrapporten lezen van het CBS, CPB en DNB alvorens een abonnement aan te schaffen..? En vind je dat redelijk dat dat vereist is?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Rim69 »

Eduard Mangal schreef:Da's geen antwoord op mijn vraag:
Vertel jij me dan maar wat ik volgend jaar ga betalen voor mijn abonnement als ik dit zou aanschaffen:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/Sa ... stigr.html
en uiteindelijk in totaal kwijt ben aan abonnementsgeld als ik een contractduur aanga van 24 maanden
zodat ik een goed geïnformeerde keuze kan maken en of het totaalplaatje bij een andere aanbieder dan niet goedkoper uitvalt?
Let op: het gaat om het principe en de afweging of het abonnement in iemands budget zou passen en blijven passen voor de komende 24 maanden, niet waar het momenteel goedkoper is!

Bovendien: moet een gemiddelde consument eerst de jaarrapporten lezen van het CBS, CPB en DNB alvorens een abonnement aan te schaffen..? En vind je dat redelijk dat dat vereist is?
Reken het lekker zelf maar uit. Inflatiecorrectie is geen issue want iedere provider past het toe en aangezien het om inflatie gaat is je budget ook geen issue. Past het nu in je budget, dan straks ook.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Eduard Mangal schreef:Da's geen antwoord op mijn vraag:
Vertel jij me dan maar wat ik volgend jaar ga betalen voor mijn abonnement als ik dit zou aanschaffen:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/Sa ... stigr.html
en uiteindelijk in totaal kwijt ben aan abonnementsgeld als ik een contractduur aanga van 24 maanden
zodat ik een goed geïnformeerde keuze kan maken en of het totaalplaatje bij een andere aanbieder dan niet goedkoper uitvalt?
Let op: het gaat om het principe en de afweging of het abonnement in iemands budget zou passen en blijven passen voor de komende 24 maanden, niet waar het momenteel goedkoper is!

Bovendien: moet een gemiddelde consument eerst de jaarrapporten lezen van het CBS, CPB en DNB alvorens een abonnement aan te schaffen..? En vind je dat redelijk dat dat vereist is?
Als ik een kristallen bol had, zou ik je zo kunnen vertellen van de inflatie correctie voor volgend jaar is. Maar niemand heeft dit kristallen bol.
Wat ik begrijp is dat je hier een vraag gesteld hebt (mag T-Mobile de prijs verhogen als gevolg van de inflatie) en dat je hier het antwoord gehad hebt (ja dat mag, want dat staat in de voorwaarden van het contract wat je bent aangegaan) en dat je niet tevreden bent het antwoord wat je gehad hebt en nu het geheel tot in het belachelijke door aan het trekken ben (want niemand gaat de jaarrapporten van het CBS, CBP en DNB voor het afsluiten van een telecom contract).
Misschien is er wel sprake van een ander probleem. Als je zo strak budgetteerd dat er geen ruimte overblijft om dit soort zaken op te vangen, dan had je misschien toch voor een iets goedkoper abonnement moeten gaan, zodat het ook bij de toegestane inflatie correctie gewoon betaalbaar blijft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Eduard Mangal schreef:Ik zal het expliciteren:
Reclame Code

8.2 Misleidend is elke reclame die gepaard gaat met onjuiste informatie of voor de gemiddelde consument onduidelijk of dubbelzinnig is ten aanzien van bijvoorbeeld een of meer van de onder a t/m g genoemde elementen, en de gemiddelde consument ertoe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen:
...
d de prijs of de wijze waarop de prijs wordt berekend, of het bestaan van een specifiek prijsvoordeel;
...

8.4 In het geval van een uitnodiging tot aankoop in reclame moet de volgende essentiële informatie verstrekt worden:
...
c de prijs, inclusief belastingen, of, als het om een soort product gaat waarvan de prijs redelijkerwijs niet vooraf kan worden berekend, de manier waarop de prijs wordt berekend, en, in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of portokosten of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, het feit dat er eventueel deze extra kosten moeten worden betaald;

Bij de aanprijzingen werden/worden de abonnementsgelden als vaste tarieven gepresenteerd voor de periode van de looptijd (12 of 24 maanden). Niet dat deze tussentijds nog konden/kunnen stijgen. Niemand heeft mij hierop vooraf gewezen. Je hypotheekbedrag c.q. -rente wordt toch ook niet geïndexeerd tijdens de looptijd van je contract?
Om te weten of je je abonnement volgend jaar nog kan opbrengen moet je dus economie hebben gestudeerd, want je moet kunnen inschatten wat de inflatie wordt van volgend jaar? Da's van de gekken!
Je denkt een dergelijke verplichting te kunnen aangaan omdat je weet wat de vaste (het woord zegt het al!) kosten zijn. De overige kosten (variabele(!)) heb je zelf in de hand.
Dit gaat over reclame, een algemene boodschap, maar jij sluit een persoonlijk contract af, met daaraan gekoppelde voorwaarden, die je accepteert bij afsluiten. Maar goed, we draaien het even om, sta jij ook bij je werkgever te steigeren over contractbreuk als ze je salaris verhogen met de inflatie of een nieuwe CAO uitonderhandelen?

En een hypotheek, welke is afgedekt door een registergoed (huis) en bij de notaris is vastgelegd, vergelijken met een mobiele telefoon en abonnement is natuurlijk van de zotte, dat heeft helemaal niks met elkaar te maken.

Je had dus of beter op moeten letten bij het accepteren van de voorwaarden, of deze niet moeten accepteren, en een tegenvoorstel moeten doen in de winkel. En dan een tegenvoorstel met een set voorwaarden waarin verhogingen van de BTW en/of inflatiecorrectie expliciet voor rekening van T-mobile zijn gedurende de looptijd, en niet voor jou.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Eduard Mangal schreef:Da's geen antwoord op mijn vraag:
Vertel jij me dan maar wat ik volgend jaar ga betalen voor mijn abonnement als ik dit zou aanschaffen:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/Sa ... stigr.html
en uiteindelijk in totaal kwijt ben aan abonnementsgeld als ik een contractduur aanga van 24 maanden
zodat ik een goed geïnformeerde keuze kan maken en of het totaalplaatje bij een andere aanbieder dan niet goedkoper uitvalt?
Let op: het gaat om het principe en de afweging of het abonnement in iemands budget zou passen en blijven passen voor de komende 24 maanden, niet waar het momenteel goedkoper is!

Bovendien: moet een gemiddelde consument eerst de jaarrapporten lezen van het CBS, CPB en DNB alvorens een abonnement aan te schaffen..? En vind je dat redelijk dat dat vereist is?
Sorry dat ik het zeg hoor, maar je zeurt nu volgens mij om het zeuren.
Deze discussie lijdt nergens toe.

Nee, niemand weet hoe hoog de inflatie komend jaar zal zijn, dus nee je kan vooraf niet zeggen met welk bedrag er wordt verhoogd. Maar je weet wel waar de verhoging op gebaseerd is (CBS indexcijfer). Ik durf wel een grove schatting te maken van 2 - 4 %.

Overigens weet je ook niet hoe duur een brood volgend jaar is of hoe duur de brandstof volgend jaar zal zijn. Of dat je auto volgend jaar kapot gaat. Ook zal je wellicht een salaris verhoging krijgen of gaat je uitkering omhoog. Dus voor volgend jaar kan je ook geen zuiver budget maken als je zo gaat rekenen.

Als je niet zeker weet of het abonnement gaat passen zou je er wellicht verstandig aan doen om een goedkoper abonnement te nemen.

Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

Het gaat erom dat je een verplichting aangaat voor een bepaalde periode waarvan je dus niet weet voor welk bedrag je de overeenkomst aangaat. Inzake salarissen:
Ik vraag me af of inflatiecorrectie ook wordt toegepast op tarieven van ZZP'ers die per project worden betaald en of tijdelijke contracten ook worden gecorrigeerd. Het gaat hier niet om een contract voor onbepaalde tijd! Ik heb het nog niet meegemaakt dat tarieven van ZZP'ers tijdens een klus worden gecorrigeerd voor de inflatie of tijdens de looptijd van hun overeenkomst.

Voor 2012 heeft T-Mobile een inflatiecorrectie van 2,3% toegepast, KPN (& HI) deed dat met 2,4%, voorzover ik kan nagaan BEN 0%, Telfort niet na te gaan welk % zij hebben doorgevoerd, idem voor Vodafone...
En allemaal, behalve BEN zeggen ze CBS te volgen. In ieder geval 1 provider niet goed gekeken dus...

Komt er op neer dat je niet meer kan vergelijken; want abonnementsprijs staat dus niet vast. En toepassing van % voor de inflatiecorrectie ook niet.

De discussie zou moeten leiden tot vaste abonnementsprijzen voor de duur van de looptijd van het contract.

En ik ga geen 2-jarige verplichting aan met mijn bakker of de autogarage. Ik kan gerust naar een ander gaan zonder de 1e bakker of garage (door) te moeten betalen...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Eduard Mangal schreef:Ik heb het nog niet meegemaakt dat tarieven van ZZP'ers tijdens een klus worden gecorrigeerd voor de inflatie of tijdens de looptijd van hun overeenkomst.
Dat hangt, net als je mobiele telefonie contract, van de in dat ZZP-contract genoemde voorwaarden af. :wink:

Dat je het nog niet hebt meegemaakt zegt waarschijnlijk zo veel, dat dit in een ZZP-contract niet gemeengoed is, en dat de ZZP-er die dat wél doet, hier mogelijk een opdracht door zal mislopen. Oa omdat zijn concurrenten dit niet doen, of het uit de voorwaarden geschrapt wordt door een scherpe inkoper aan de kant van de opdrachtgever in kwestie.

Jij bent 1 van ettelijke miljoenen particuliere klanten voor T-mobile, niet een groot bedrijf die voor een paar duizend medewerkers mobiele telefonie afnemen, waarbij er doorgaans wel wat ruimte in de onderhandelingen voor dit soort dingen is.

En dan nog, in het geval van de BTW verhoging recent, is er geen ontkomen aan, aangezien dat een wettelijk opgelegde heffing is, die ze móeten doorbelasten.


tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door tufima »

Eduard Mangal schreef:Het gaat erom dat je een verplichting aangaat voor een bepaalde periode waarvan je dus niet weet voor welk bedrag je de overeenkomst aangaat. Inzake salarissen:
Ik vraag me af of inflatiecorrectie ook wordt toegepast op tarieven van ZZP'ers die per project worden betaald en of tijdelijke contracten ook worden gecorrigeerd. Het gaat hier niet om een contract voor onbepaalde tijd! Ik heb het nog niet meegemaakt dat tarieven van ZZP'ers tijdens een klus worden gecorrigeerd voor de inflatie of tijdens de looptijd van hun overeenkomst
De ZZP'er berekent deze inflatie gewoon door in zijn prijzen/uurtarief als hij het goed doet.
Eduard Mangal schreef: Voor 2012 heeft T-Mobile een inflatiecorrectie van 2,3% toegepast, KPN (& HI) deed dat met 2,4%, voorzover ik kan nagaan BEN 0%, Telfort niet na te gaan welk % zij hebben doorgevoerd, idem voor Vodafone...
En allemaal, behalve BEN zeggen ze CBS te volgen. In ieder geval 1 provider niet goed gekeken dus.
Of jij niet...
Eduard Mangal schreef:Komt er op neer dat je niet meer kan vergelijken; want abonnementsprijs staat dus niet vast. En toepassing van % voor de inflatiecorrectie ook niet.
Kan nog steeds hoor. Abonnementsprijs staat wel degelijk vast alleen WIL jij het niet zien.
Eduard Mangal schreef:De discussie zou moeten leiden tot vaste abonnementsprijzen voor de duur van de looptijd van het contract.
Omdat jij de algemene voorwaarden niet begrijpt?
Eduard Mangal schreef:En ik ga geen 2-jarige verplichting aan met mijn bakker of de autogarage. Ik kan gerust naar een ander gaan zonder de 1e bakker of garage (door) te moeten betalen...
Ga jij naar een andere bakker omdat het brood 5 cent duurder is geworden?


Maar even terug naar de basis, over welk bedrag praten we hier?

Als jij een abonnement heb van bijvoobeeld 100 euro per maand, en de inflatiecorrectie is over beide jaren 2,3% dan kost dat je dus over maximaal 21 maanden (als je abonnement binnen 3 maanden voor afloop van het jaar afgesloten is wordt er geen inflatiecorrectie toegepast) nog geen 50 euro extra !!!

Gesloten