LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maud2001
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:52

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Ongelezen bericht door maud2001 »

Hoezo is het niet de fout van Simpel? Zij hadden mij moeten informeren over dit feit. Zoek maar op internet hoeveel gebruikers van de nieuwe iPhone klachten ervaren.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Ongelezen bericht door Nijogeth »

maud2001 schreef:Hoezo is het niet de fout van Simpel? Zij hadden mij moeten informeren over dit feit. Zoek maar op internet hoeveel gebruikers van de nieuwe iPhone klachten ervaren.
Hoe moeten zij weten dat u een telefoon heeft die niet met de simkaart werkt? U heeft deze niet bij hen gehaald.

Om het te verduidelijken. Bij enkele iPhones kan de hardware niet goed omgaan met het wisselen tussen bepaalden banden in het 3g en 4g netwerk. Aangezien KPN en Vodafone gebruik maken van alle banden van 4g die in Nederland beschikbaar zijn (3, 7 en 20), terwijl T-Mobile de 800mhz frequentie (band 20) niet gebruikt, zit daar het probleem. Bij een korte wisseling (bijvoorbeeld als de ene band niet genoeg bereik heeft) kan het zijn dat de telefoon een fout maakt.

Er zit dus geen fout in het netwerk, deze is gewoon goed. Alleen kan de hardware in de telefoon af en toe niet de juiste switch maken. Alleen zal Apple hier echt niets voor gaan vergoeden.

Robbie1948
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 14:11

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Ongelezen bericht door Robbie1948 »

Ik heb het zelfde probleem. Eind vorig jaar een model X gekocht. Functioneerde een paar maanden prima maar in maart 2018 toen begon de ellende: De verbinding valt zomaar ineens weg of lijn valt stil, vervolgens lukt het niet om weer terug te bellen of gebeld te worden.

Na dagen bellen/mailen met Apple en de leverancier van mijn iPhone ook nog naar t-mobile gegaan. T-mobile heeft onmiddellijk aangeboden om iPhone om te ruilen. De ellende was voorbij.

Het werkte weer prima tot een week geleden... dus nu weer: De verbinding valt zomaar ineens weg of lijn valt stil, vervolgens lukt het niet om weer terug te bellen of gebeld te worden.

Pineut2
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2018 09:53

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Ongelezen bericht door Pineut2 »

Helaas heb ik ook vanaf de aanschaf van mijn Iphone8 via Belsimpel problemen met bellen via TMobile. Belsimpel verwijst me naar TMobile en TMobile naar Belsimpel. Ondertussen zie ik steeds meer berichten op internet verschijnen over de problemen met de Iphone8 en provider TMobile. Er wordt alleen maar aangegeven dat je je telefoon moet wegbrengen voor reparatie. Oftewel telefoon paar weken kwijt, geen compensatie, geen vervangtelefoon en veel gedoe. Je mag toch verwachten dat je met een telefoon gewoon kan bellen!!

Gesloten