LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bobbelein
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2012 00:51

T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door bobbelein »

Mijn zusje is doof en maakt gebruik van een speciale voorziening van Annies, daarmee kunnen doven contact maken met oa 112 & andere doven, middels een mobiele teksttelefoon (te gebruiken via een Blackberry).
Sinds 3 jaar wordt deze dienst van Annies aangeboden icm met een abonnement van T-mobile en een BB. Annies & TM hebben hier afspraken over gemaakt, zodat er goedkoop abonnementen afgesloten kunnen worden. Doven werden dus verplicht door Annies om een BB aan te schaffen en daarbij een abonnement bij TM. De kosten voor de nieuw aan te schaffen BB zijn hoog (omdat er natuurlijk geen belbundel wordt afgesloten. De dove gebruiker krijgt éénmalig een vergoeding van de verzekering), maar behalve aan het vastzitten aan BB, zit de Dove klant ook vast aan TM!

Nu, na 3 jaar, blijkt dat er ook gebruik gemaakt kan worden van andere providers, maar dat de kosten dan hoger zijn, omdat daar geen prijsafspraken mee zijn. Mijn zusje was helemaal blij, EIN-DE-LIJK terug naar Hi en bereid wat meer te betalen.

27 Januari heeft zij een contract afgesloten met een nieuwe BB Torch erbij en daar in de winkel gevraagd wanneer het contract, mét nummerbehoud, in zou gaan. Aangezien volgens de de Hi-verkoper het contract bij TM direct opgezegd kon worden, omdat de contractdatum al in maart 2011 was verlopen, zou dat 10 werkdgn duren. Na 3 jaar, niet vrijwillig, klant geweest te zijn bij TM, kon zij nog wel 10 werkdgn wachten. 9 Januari zou volgens Hi de porteerdtm zijn en kon zij gebruik maken van haar nieuwe BB. Dit bleek niet zo te zijn. Ik heb uit naam van mijn zus, telefonisch contact opgenomen met Hi en de situatie uitgelegd. Er werd mij door een vrouwelijke medewerkster medegedeeld dat er een fout was gemaakt bij Hi, de porteerdatum zou 16 februari zijn. Als tegemoetkoming, zouden zij de aansluitkosten aan mijn zus crediteren. Schappelijk.

Nu 16 februari, is er nog geen nummer overgezet van TM naar Hi. Ik heb dus maar weer contact opgenommen met Hi. Wat blijkt? De fout ligt niet bij Hi, maar bij TM(miscommunicatie bij de Hi- medewerkers zal ik het maar niet over hebben)! TM geeft het nummer namelijk pas per 1 maart a.s. vrij! Direct contact opgenomen met TM. Zij geven in het keuze-menu duidelijk aan dat er geen informatie gegeven kan worden als het geen aansluiting van de beller betreft. Maar ben ik dan gek? Of begrijp ik het verkeerd? Kunnen zij wel mijn dove zus, telefonisch te woord staan? Dan mogen zij mij dat ook leren! Nou goed, ik werd doorverbonden met een jongen aan wie ik mijn verhaal heb gedaan. Hij luisterde rustig en vertelde mij dat hij geen informatie kon geven, omdat ik niet belde over een aansluiting van mijzelf. MAAR,...hij zou toch even gaan informeren, of dat het mogelijk was direct het nummer vrij te geven voor nummerbehoud bij Hi. Na kort in de wacht gestaan te hebben, kwam hij terug aan de telefoon en vertelde dat er niets gedaan kon worden en dat 1 maart, 1 maart bleef. Ik vroeg een leidinggevende te mogen spreken, maar dat was helemaal uittenboze. Hij verzekerde mij dat hij mij begreep, maar dat ik moest begrijpen dat hij al tegen de regels was in gegaan om mij gegevens te verstrekken over een aansluiting die niet van mij was?! En dat een leidinggevende de telefoon al helemaal niet kon. 1 Maart bleef 1 maart en uitzonderingen konden niet gemaakt worden!

Handicappers worden (té) vaak benadeeld! WAT KAN IK DOEN?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Jefdus »

Ik zie eigenlijk niet wat de handicap er mee te maken heeft. Waarschijnlijk stond in het contract met TM dat het contract na afloop telkens stilzwijgend met een jaar wordt verlengd. Dit is dus in maart 2011 gebeurd, wat betekent dat het contract tot maart 2012 loopt.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Dit is gewoon een geval van verkeerd voorgelicht door de medewerker van Hi.
Ongeacht of het abonnement al lang is verlopen is de opzegtermijn nog steeds 1 maand. Wat dus wil zeggen dat het nummerbehoud 1 maand duurd.

En inderdaad is de medewerker van T-Mobile al verder gegaan dan mag.
Er mag normaal geen informatie verstrekt worden aan iemand anders dan aan de contractant.
Dat je zusje doof is staat hier los van, even heel bot en lullig gezegd, en zo bedoel ik het niet, iedereen kan wel met de smoes komen dat ze doof is.
En nu zul je vast zeggen dat mensen hier echt niet over gaan liegen, maar je moest eens weten wat voor onzin de mensen van de klantenservice te horen krijgen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Har06 »

Roytheslayer schreef:Dit is gewoon een geval van verkeerd voorgelicht door de medewerker van Hi.
Ongeacht of het abonnement al lang is verlopen is de opzegtermijn nog steeds 1 maand. Wat dus wil zeggen dat het nummerbehoud 1 maand duurd.

En inderdaad is de medewerker van T-Mobile al verder gegaan dan mag.
Er mag normaal geen informatie verstrekt worden aan iemand anders dan aan de contractant.
Dat je zusje doof is staat hier los van, even heel bot en lullig gezegd, en zo bedoel ik het niet, iedereen kan wel met de smoes komen dat ze doof is.
En nu zul je vast zeggen dat mensen hier echt niet over gaan liegen, maar je moest eens weten wat voor onzin de mensen van de klantenservice te horen krijgen.
Kijk eens aaneen klantenservice deskundige met kennis van de telefoongesprekken en wat vreemde woordkeuzes :mrgreen:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Winterman »

bobbelein schreef:WAT KAN IK DOEN?
Wachten tot 1 maart. Je kan je nu wel druk maken en van alles gaan proberen, maar de kans is groter dat het eerder 1 maart wordt, dan dat jij nog wat voor elkaar krijgt voor 1 maart.

MAXIEM

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bobbelein

Het is nu 17 februari en dat houdt in, dat je maar 12 dagen hoeft te wachten.

Maxiem.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Har06 schreef:
Roytheslayer schreef:Dit is gewoon een geval van verkeerd voorgelicht door de medewerker van Hi.
Ongeacht of het abonnement al lang is verlopen is de opzegtermijn nog steeds 1 maand. Wat dus wil zeggen dat het nummerbehoud 1 maand duurd.

En inderdaad is de medewerker van T-Mobile al verder gegaan dan mag.
Er mag normaal geen informatie verstrekt worden aan iemand anders dan aan de contractant.
Dat je zusje doof is staat hier los van, even heel bot en lullig gezegd, en zo bedoel ik het niet, iedereen kan wel met de smoes komen dat ze doof is.
En nu zul je vast zeggen dat mensen hier echt niet over gaan liegen, maar je moest eens weten wat voor onzin de mensen van de klantenservice te horen krijgen.
Kijk eens aaneen klantenservice deskundige met kennis van de telefoongesprekken en wat vreemde woordkeuzes :mrgreen:
Nee gewoon iemand die al een jaar of 7 werkzaam is in de telecom branche en ook veelvuldig met de klantenservices van de verschillende providers te maken heeft en daardoor redelijk op de hoogte is van de regels waar zij zich aan moeten houden.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik sluit me aan bij Roy.

Een klantenservice mag alleen persoonlijke gegevens verstrekken aan de contractant van het abonnement. Dit is wettelijk vastgelegd (privacy wetgeving) en daar kunnen ze dus niet omheen. Het feit dat de medewerker het toch doet is dus een kwalijke zaak.

Voorbeeld :Stel het gaat uit met je vriend of vriendin (die al je gegevens weet) en die gaat uit boosheid je abonnement met de allerduurste dingen verlengen/wijzigen of andere rotzooi uithalen. Zo kan ik overigens nog talloze scenario's opnoemen waarin er misbruik kan worden gemaakt. Vandaar dat klantenservices alleen de daadwerkelijke contractant of een gemachtigde mogen helpen.

Je had ook jezelf kunnen laten machtigen zodat je zaken in de naam van je zus zou mogen behartigen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!

Ongelezen bericht door Winterman »

Hatertje schreef: Je had ook jezelf kunnen laten machtigen zodat je zaken in de naam van je zus zou mogen behartigen.
Dat lost het vast nog wel op voor 1 maart.

Gesloten