LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JPKZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 14:06

Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door JPKZ »

Ik maak gebruik van internet en bellen via Tele2 compleet.
De tarieven voor bellen naar vaste nummers zijn op
15 februari 2010 verhoogd van € 0,025 naar 0,034 per minuut. Op
01 juli 2010 verhoogd van € 0,034 naar 0,039. Worden op
01 februari 2011 verhoogd van € 0,039 naar 0,08.
Binnen het jaar een verhoging met 220% of anders gezegd 3,2 maal zo duur.
In die periode is het starttarief ook verhoogd van € 0,05 naar 0,10.
Tele2 is lekker bezig!!
Weliswaar zijn de tarieven voor bellen naar mobiele nummers verlaagd, maar daar het ik niets aan.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door tiptoo »

neem een andere provider , ze zijn allemaal duurder geworden!

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door petty1950 »

Duurder wordt alles maar zoveel duurder is natuurlijk absurd en de telefonie van tele2 en KPN werd ook niet voor niets door Kassa als ''prijspakker van de week'' gekozen.
Voor mij reden om mijn abonnement niet te verlengen. Ik hou niet van dit soort verrassingen ,n paar maanden na mijn overstap naar deze grappenmaker :roll: .
Onbetrouwbaar noem ik dat!

ACRijkhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 21:07

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door ACRijkhof »

De tarief verhogingen zijn ook koud op mijn dak gevallen. Maar er is meer: Gewone privee telefoonnummers in Frankrijk die toevallig met een 9 beginnen worden, ten onrechte, door Tele2 als servicenummers beschouwd. Daarom wordt er een toeslag van 1 euro per minuut berekend. Tele2 is niet bereid dit te corrigeren en of te restitueren. Kassa voor Tele2.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste ACRijkhof,

Vervelend dat er onduidelijkheden zijn ontstaan over een eventuele toeslag voor bellen naar het buitenland.
Ik zie dat je hierover ook een bericht hebt geplaatst op het Tele2gebruikers-forum. Ik heb daar al op je bericht gereageerd en ik zal je probleem dan ook verder behandelen via die site.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

juwo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2011 12:58

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door juwo »

Ben ook al een maand bezig om mijn geld terug te krijgen. Tele2 rekent een gewoon privé nummer in Frankrijk als 'servicenummer' en zet er een toeslag van 1 euro op zonder dit overigens te melden. Ik heb al meerdere malen gebeld maar : "we zijn ermee bezig, normaal wordt een klacht binnen 5 werkdagen behandeld maar het is erg druk...." is het enige antwoord dat ik krijg, een indicatie over wanneer het wordt opgelost krijg ik niet. Het telefoonnummer waar het om gaat werd eerst gewoon doorbelast voor het normale tarief voor Frankrijk maar van de ene op de andere dag kwam er dus die toeslag op. Het gaat om een nummer van de provider 'orange'. Echt schandalig gewoon!!!

HenkieV
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:58

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door HenkieV »

Ook ik ben met Tele2 in gesprek over 1 Euro toeslag op een nummer in Frankrijk beginnend met +3395. Dit nummer is van onze vrienden in Frankrijk die we regelmatig bellen. Sinds februari wordt er 1 Euro toeslag gerekend. De rekening: 270 Euro! Gelijk gestorneerd en Tele2 ingelicht. Antwoord: "Dit moet wel een fout zijn. Betaal eerst volledig ter voorkoming van afsluiting. U krijgt u geld terug.". Inmiddels 3 maanden verder en na 3x te horen dat het de fout van Tele2 is, komen ze terug met dat het mijn fout is. Ik kan alleen nog een bezwaar brief schrijven. Heb ik gedaan. Deze is op 12 mei aangekomen en op 17 mei ben ik afgesloten. Op 18 en 19 mei kon men de verbinding niet herstellen omdat ik simpel weg moet betalen. Op zaterdag 21 mei kreeg ik telefonisch antwoord van Tele2 op mijn bezwaarbrief. Volgens hen moeten zij de 1 Euro ook betalen. Gelukkig vond de persoon het wel onterecht dat ik nu al was afgesloten en heeft dat gelijk gecorrigeerd. Ik heb de case voorgelegd aan de Opta/Consuwijzer. Deze hebben geen regel ingevoerd die de 1 Euro toeslag afdwingt. Onder protest heb ik de rekening betaald.
Verder onderzoek heeft het volgende opgeleverd: Het nummer van onze vrienden is van "Free.fr" wat inmiddels circa 25% van de markt in Frankrijk in handen heeft. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Free_%28ISP%29. Free.fr zal gek zijn om 1 Euro toeslag te rekenen. Dit gaat in tegen hun principes. Uiteindelijk kom je met internet over de hele wereld. Telefonie via VOIP pakt slechts een klein beetje van deze bandbreedte en voegt alleen QoS eraan toe. Dus bellen over de hele wereld zal straks evenveel kosten als bellen naar je buurman: Niets.
Ik heb de zaak bij "http://www.DeGeschillenCommissie.nl" ingediend. Ik vermoed, maar heb geen bewijs dat hier een "Woekerpolis" achtige constructie is gevonden. Wij als consument kunnen niet checken wat een gesprek gaat kosten maar krijgen wel achteraf de rekening.
Ik heb nog 3 vervolg acties: Bellen vanuit een ander Europees land naar het betreffende nummer in Frankrijk. Bellen vanuit een andere nederlandse Provider naar het betreffende nummer en informeren bij Free.fr naar toeslagen op inkomende gesprekken vanuit NL.
Wat kunnen jullie/wij doen? Een groep vormen met een gemeenschappelijke klant tegen Tele2?

Groeten
Henk

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Had je al eens geprobeerd naar dit nummer te bellen via een 0900-nummer, zoals 0900-0545
http://www.televergelijk.nl/index.php?a ... vast&Vind=+ ? Kosten: starttarief + 2 cent per minuut naar Frankrijk. Eerst het 0900-nummer bellen. Daarna het gewenste telefoonnummer plus hekje #. Te gebruiken met ouderwets analoog (ook Belbudget) én VOIP.

Ik neem aan dat het hier van vast naar vast gaat?

Tele2 is verplicht de tarieven te hanteren die aan jou bekend zijn gemaakt. Zolang je geen schriftelijk bericht hebt ontvangen van Tele2 over een tariefswijziging, is deze nietig. Je hoeft 'm dan ook niet te betalen. De SGC is een prima weg om je gelijk te krijgen (weet ik uit ervaring). Goede zet dus.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... abonnement\

Ik zou ook een klacht indienen bij Consuwijzer, zie onderaan de link hierboven. De OPTA kan dan eventueel een boete opleggen voor deze faux pas van Tele2.

HenkieV
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:58

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door HenkieV »

Hallo Bob,

Ik heb gisteravond via: 0900-5600862 gebeld. 19m22s voor 49 cent! :D
Dat noem ik nog eens goedkoop. Ook 2cpm.

Ik heb een collega gevraagd, die ook regelmatig naar onze gemeenschappelijk vrienden in Frankrijk belt. Op 7 maart werd er 53 minuten en 8 seconden gebeld naar +3395... tegen het standaard tarief met bestemming Frankrijk voor een gemiddelde prijs van 7.6cpm. Totale kosten: 4.11 Euro.

Met andere woorden: Tele2 rekent als enige 1 Euro toeslag vanaf 1 februari 2011.
Dus het argument wat tegen mij is gebruikt, dat zij deze kosten ook voorgeschoteld krijgen en dus doorrekenen naar mij, klopt niet. De enige die deze toeslag berekent is Tele2.

Ik heb met de Opta reeds gesproken en ook een case nummer. Tzt zal ik ze weer op de hoogte stellen.
Ondertussen blijf ik gegevens loggen en SGC op de hoogte houden.

Op het Tele2 forum heb ik ook klaagden mensen gevonden. In totaal tel ik nu 6. Wie volgt? Zie
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewth ... post_22197 .
Meld je hier of via Tele2. Hoe meer mensen zich melden hoe sterker onze zaak wordt.

Groeten
Henk

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door comeyer »

word ook flink gefraudeerd met de seconden

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste forumleden,

Het onderzoek naar de 09-nummers in Frankrijk is nog niet volledig afgerond, maar ik wil jullie ook via dit forum graag op de hoogte houden van de voortgang.

Het spijt me dat er onduidelijkheid ontstaan is over de tarieven. Sinds een aanpassing in ons facturatiesysteem in februari 2011 werden de 09-nummers gezien als servicenummers, omdat deze verschillen van de reguliere vaste nummers in Frankrijk.

De 09-nummers uit Frankrijk zijn echter geen servicenummers maar kunnen beschouwd worden als een ‘vast’ telefoonnummer. Daarom gaan we de tarieven voor de 09-nummers aanpassen, zodat deze telefoonnummers hetzelfde tarief krijgen als de reguliere vaste nummers in Frankrijk. Het juiste tarief voor deze nummers is 9 cent per minuut.

Het onderzoek is nog niet helemaal afgerond en we zijn nog aan het uitzoeken op welke manier de teveel gefactureerde kosten zo snel mogelijk verrekend kunnen worden. De kosten die teveel in rekening zijn gebracht worden dus in ieder geval vergoedt. Ik laat het jullie weten wanneer ik hier meer informatie heb.

Mijn excuses voor het ongemak wat hierdoor ontstaan is! Ik houd jullie op de hoogte en jullie kunnen ook terecht op het Tele2 forum voor alle actuele informatie: http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=1665.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, de slogan "born to be cheap" van dat zwarte schaap uit de Tele2 reclame is dus gejokt. Maak er maar "born to cheat" van.

Tele2 is dus even duur als KPN met die 9 cent per minuut (uitgezonderd KPN belbudget). Zie: http://www.bellen.com/vaste-telefonie/T ... jking.aspx

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste forumleden,

Enige tijd geleden heb ik een update gegeven over de tarieven die voor de 09-nummers uit Frankrijk in rekening werden gebracht. Het spijt me dat het onderzoek wat langer geduurd heeft, mijn excuses hiervoor! Hierbij wil ik jullie graag informeren over de beltarieven en de teveel gefactureerde kosten bij 09-nummers in Frankrijk voor onze Internet & Bellen en onze TV, Internet & Bellen abonnees.

De tarieven voor de 09-nummers uit Frankrijk zijn inmiddels aangepast, vanaf 27-06-2011 wordt het juiste tarief voor deze telefoonnummers in rekening gebracht.

Wanneer je tussen februari 2011 en 27 juni 2011 naar 09-nummers in Frankrijk gebeld hebt, wordt automatisch een vergoeding ingevoerd voor de teveel gefactureerde kosten. Je wordt per brief ook geïnformeerd over de vergoeding die je ontvangt. Voor de vergoeding wordt een aparte factuur aangemaakt die je naast je reguliere factuur ontvangt. De vergoeding wordt vervolgens automatisch verrekend met je reguliere maandelijkse kosten van de eerstvolgende factuur, er zal dus een lager bedrag worden geïncasseerd.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak dat ontstaan is! Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

maaike stumpel
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 00:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door maaike stumpel »

Beste Danielle van Tele2.
Je zegt dat het probleem met de nummers in Frankrijk die met 09 beginnen is opgelost. Ik heb op 31 juli jl. gebeld met vrienden in Fr. met een gewoon particulier nummer (netnummer 096, begin van het nummer 003396....) en moest tot mijn grote schrik bijna 9 euro betalen voor een gesprekje van ruim 8 minuten. Dus het probleem bestaat nog steeds!
Graag een reactie.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maaike stumpel,

Vervelend dat er onduidelijkheid is over de belkosten. Dit wil ik graag voor je nakijken. Zou je je postcode, huisnummer en klantnummer naar me willen mailen? Dit kan naar [email protected] o.v.v.
maaike stumpel/Trosradar. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maaike stumpel,

Bedankt voor je gegevens! Ik zie in ons systeem dat je een vaste telefonie abonnement hebt. De melding over de tarieven van 09-nummers uit Frankrijk is voor onze Internet & Bellen en onze TV, Internet & Bellen abonnees. Ik ga uitzoeken wat er precies aan de hand is met je facturen en kom er z.s.m. bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maaike stumpel,

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat zij een vergoeding voor je hebben ingevoerd. De vergoeding vind je terug op de komende factuur. Verder is er voor je abonnement een aanpassing gedaan in ons facturatiesysteem. Je kunt weer normaal bellen naar 09-nummers uit Frankrijk. Ik hoop dat je zo voldoende weet.

Mijn excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door ciske »

Tele2 Webcare schreef:Beste maaike stumpel,

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat zij een vergoeding voor je hebben ingevoerd. De vergoeding vind je terug op de komende factuur. Verder is er voor je abonnement een aanpassing gedaan in ons facturatiesysteem. Je kunt weer normaal bellen naar 09-nummers uit Frankrijk. Ik hoop dat je zo voldoende weet.

Mijn excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

doe je werk eens goed danielle in plaats van forums afstruinen, fllutbedrijf

HenkieV
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:58

Re: Tarieven Tele2 met 220% verhoogd binnen 1 jaar.

Ongelezen bericht door HenkieV »

Hallo

In mei 2011 schreef ik dat ik problemen had met Tele2 en het bellen naar Frankrijk.
De rekening was opgelopen naar enkele honderden Euro's. Na afsluiting, na onder protest betalen, ben ik naar de Geschillencommissie gegaan. Daar kreeg ik gelijk.

Tele2 heeft mij voordat er een uitspraak kwam een voorstel aangeboden.
Namelijk: Mij volledig gelijkgeven, alle gemaakte kosten vergoeden, etc.
Dat was in juni/juli van 2011. Dit is slim van Tele2 omdat dit geschil alleen met mij afgesproken is en niet generiek!

Ik blij. Ik besloot om nog even te wachten op mijn geld, voordat ik definitief weer 'happy' ben met deze firma. Mocht het langer dan 2 maanden duren, dan zou ik definitief bij deze club weg gaan.

Nu heb ik 2 maanden gewacht op mijn geld. Toen ik in september nog niets ontvangen had ben ik weer gaan bellen. En ja. Men zag dat er nog een deadline stond maar kon me zoals gebruikelijk niets melden. De deadline zou ergens midden oktober zijn. Toeval?

En inderdaad: Midden oktober kreeg ik mijn geld. Wel op mijn rekening die ik al een jaar niet meer gebruik en binnenkort wil be-eindigen.

Inmiddels weet ik genoeg. Tele2 is snel met rekeningen schrijven en afsluiten. En fouten kunnen alleen met de grootst mogelijke moeite van de klant zijn kant hersteld worden, en de rekening blijft maanden liggen.

Binnenkort gaat mijn abonnement in bij Vodafoon. Ik verwacht niet een betere service, maar qua bel tarief zijn ze een stuk goedkoper, en de upload snelheid is verdubbeld. Voorlopig geef ik vodafoon het ruime voordeel van de twijfel en is mijn oordeel over Tele2 definitief negatief.

Mocht iemand nog soort gelijke problemen ervaren met Tele2, je denkt gelijk te hebben, maar je krijgt geen voet tussen de deur, dan is mijn advies om zo snel mogelijk in zee te gaan met de Geschillen Commissie.

Conclusie:
* 100 punten voor geschillencommissie
* 0 punten voor Tele2

Met vriendelijke groet
Henk

Gesloten