LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Klacht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
irisjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2013 22:33

Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door irisjo »

Hallo,

ik zag zoveel klachten over tele2, ik dacht: laat ik ook maar mijn verhaal doen!

Tele2 is mijn eerste abbonement en in het begin was alles goed geregeld; telefoon werd thuisbezorgd enzo allemaal heel netjes. Maar de eerste maand heb ik amper internetbereik gehad en stopte 3g er elke keer mee. Hierover heb ik gebeld, en ze stuurde me een nieuwe simkaart maar dit hielp niet. Toen ook nog 3 dagen helemaal geen bereik gehad en hiervoor ben ik niet gecompenseerd.

Het leek steeds beter te gaan met het internet bereik en daar was ik blij om. Elke maand betaalde ik gewoon 25 euro en heb er niet over heen gezeten, tot ik opeens 50 euro moest betalen omdat ik zoveel mb's erover heen zat? In het contract stond dat ik dan een waarschuwings-sms zou moeten krijgen, maar die heb ik niet gehad. Ik weer aan de telefoon met de klantenservice, maarja 'die konden niks voor me doen, we hebben zoveel klanten dat soms die smsjes niet werken'. Toen ging mijn toestel kapot (buiten mijn schuld). Tele2 heeft me toen amper geholpen en tot nu toe nog steeds niet. Ik heb uren met die mensen aan de telefoon gehangen, maar ik moest PERSE mijn abbonement doorbetalen als ik hem opstuurde (ookal ben ik hem dan ong een maand kwijt). Maar ik heb geen andere mobiel om mijn simkaart in te doen, dus dan betaal ik 25 euro voor niets? Maar het allerergste was nog: ik heb geen 1 keer mijn kosten teruggehad van het bellen naar de klantenservice van de tele2. Wat zullen die mensen rijk zijn geworden aan mij. Nu heb ik het opgegeven en een nieuwe mobiel gekocht.

Ik zou mensen echt afraden om naar tele2 te gaan. Het is wel goedkoop, maar het werkt allemaal zeer rot en het is een hele slechte service. Nou scheelt het je wel geld per maand of je bij hi of tele2 zit, maar als je een probleem hebt helpt de tele2 je voor geen meter, en dan voel je je pas rot!

met vriendelijke groet,

Iris

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door henk51 »

ik zag zoveel klachten over tele2, ik dacht: laat ik ook maar mijn verhaal doen!
Je vind hier ook veel klachten over alle andere telecom aanbieders.
Er lopen zoveel topics over aanbieders soms ook ligt de fout bij de topic starter

ik heb geen 1 keer mijn kosten teruggehad van het bellen naar de klantenservice van de tele2. Wat zullen die mensen rijk zijn geworden aan mij
van Tele2 site 0900-2411602 (€7,5 ct p/gesprek)*
Dus de kosten zullen wel mee vallen, beetje overdreven opmerking.

gr Henk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door olaf79 »

henk51 schreef:
ik zag zoveel klachten over tele2, ik dacht: laat ik ook maar mijn verhaal doen!
Je vind hier ook veel klachten over alle andere telecom aanbieders.
Er lopen zoveel topics over aanbieders soms ook ligt de fout bij de topic starter

ik heb geen 1 keer mijn kosten teruggehad van het bellen naar de klantenservice van de tele2. Wat zullen die mensen rijk zijn geworden aan mij
van Tele2 site 0900-2411602 (€7,5 ct p/gesprek)*
Dus de kosten zullen wel mee vallen, beetje overdreven opmerking.

gr Henk
ONZIN. Het is toch van de zotte dat je moet gaan betalen zodat je probleem wordt opgelost omdat er niet geleverd wordt wat beloofd is. Moet jij ook betalen om de albert heijn binnen te mogen?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door devious »

olaf79 schreef: ONZIN. Het is toch van de zotte dat je moet gaan betalen zodat je probleem wordt opgelost omdat er niet geleverd wordt wat beloofd is. Moet jij ook betalen om de albert heijn binnen te mogen?
Dat is een hele slechte metafoor. Dus die negeren we maar. Aan de andere kant:
irisjo schreef:H...Toen ook nog 3 dagen helemaal geen bereik gehad en hiervoor ben ik niet gecompenseerd.
.. Toen ging mijn toestel kapot (buiten mijn schuld). .. maar ik moest PERSE mijn abbonement doorbetalen als ik hem opstuurde ... Maar het allerergste was nog: ik heb geen 1 keer mijn kosten teruggehad van het bellen naar de klantenservice van de tele2. Wat zullen die mensen rijk zijn geworden aan mij. Nu heb ik het opgegeven en een nieuwe mobiel gekocht. ..
Iris
En wanneer heb je gevraagd om teruggaaf van abonnementskosten? Als alles weer werkt en het is bekend dat je niet kon bellen door een defecte telefoon kun je gewoon om restitutie vragen. Coulance is er niet voor niets. En ja, doorbetalen van je abonnement is inderdaad normaal. Als je auto bij de garage staat blijf je ook wegenbelasting doorbetalen. Ook al staat-ie daar een maand.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

olaf79 schreef: Moet jij ook betalen om de albert heijn binnen te mogen?
Telt betalen voor de parkeerautomaat ook mee?

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

En nog meer problemen met Tele2.

Webcare kom maar in!

kleintje60
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2013 07:12

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door kleintje60 »

Hier ook klachten over Tele 2. Al diverse keren gebeld,op hun forum gepost,maar niks helpt. Altijd dezelfde standaard antwoorden,dat ze het zo vervelend vinden en dat ze het begrijpen,maar er gebeurt verder niks. Vanaf de dag dat ik een contract bij hun nam kunnen veel mensen mij niet meer bereiken,ze krijgen te horen dat t nummer niet meer in gebruik is,Tele 2 geeft aan t probleem te kennen,maar doen er vervolgens niks aan.Ook kan ik geen SMS ontvangen,welke ik nodig heb als ik Mijn Tele2 wil kunnen downloaden of als ik Whats App wil kunnen activeren en zo zijn er meer zaken waarvoor SMS ontvangen noodzakelijk is.Maar ook dat probleem wat nu al ruim 3 weken speelt kunnen zij niet oplossen.Het is om moedeloos van te worden. Ik zie dit als wanprestatie van dit bedrijf. Ik sluit een duur contract af en dan wens ik ook waar voor mijn geld.Zo onredelijk is dat toch niet?

PeterV26
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2013 00:20

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door PeterV26 »

Ook hier klachten over Tele2. Wat een schandalig bedrijf. En wat een trieste klanten'service'. Sinds september overgestapt naar Tele2 en jongens, wat heb ik daar spijt van. Mijn probleem: ik krijg maar geen 3G verbinding. Al van alles geprobeerd: de legendarische toestelhulp.. netwerkinstellingen gereset.. APN ingesteld.. gebeld met de klantenservice etc. etc.

Er is zelfs een dekkingsonderzoek voor me ingesteld om te controleren of ik wel echt geen dekking had zoals ik beweerde. Uit het onderzoek kwam naar voren dat ik inderdaad in een gebied woon waar slecht 3G bereik is. Nu krijg ik maandelijkse compensatie omdat de 3G dekking slecht is in het gebied waar ik woon. Uiteraard heb ik dit aan de hand van het dekkingskaartje gecontroleerd voordat ik de overstap naar Tele2 maakte. Volgens het kaartje zou de dekking in orde moeten zijn..

Ondanks dat ik thuis geen 3G verbinding kon krijgen (dit accepteer ik omdat ik (1) thuis gebruik maak van WIFI en (2) maandelijks dus gecompenseerd word), had ik dit wel onderweg naar werk en school. Maar de laatste 3 dagen lukt het me maar niet om mobiel te kunnen internetten.

Met de klantenservice bellen doe ik niet meer. Ze vinden het allemaal erg vervelend, maar je komt er geen steek mee verder. Het valt me op dat er erg veel klachten over Tele2 te vinden zijn als je er op googlet. Ik overweeg om maar weer terug te gaan naar Hollandsnieuwe. Daar krijg je tenminste waar voor je geld. Zit ik alleen wel nog bijna 2 jaar vast aan dubbele abonnementskosten. Maar dat heb ik er voor over. Dan ben ik tenminste van mijn Tele2 ergernis/frustratie af.

Ik heb al jaren een telefoonabonnement. Nooit problemen gehad. Maar dit slaat echt alles.

Bedankt Tele2. NOOIT WEER!

geerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2014 13:38

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door geerd »

Dit is wat tele2 mij schrijft nadat ik twee keer telefonisch contact met tele2 heb gehad. Over het feit dat ik voor 20 mb download snelheid betaal en er net 6 mb binnen komt. Er word geschreven over slechte bekabeling, afstand wijkcentrale, malware dit is in mijn geval niet het probleem kabels zijn van tele2 zelf en de afstand tot aan de wijkcentrale is nog geen 500 meter hier. Als dit de manier is van zaken doen voor tele2 dan ben ik blij dat ik maar een jaarcontractje heb bij tele2 en zal ik naar een jaartje blij zijn, dat ik nooit meer met tele2 zaken hoef te doen.

Van: Tele2 Klantenservice ([email protected])
Verzonden: vrijdag 7 februari 2014 12:45:03
Aan: [email protected]

Geachte heer ,
Naar aanleiding van ons gesprek wil ik u bevestigen dat wij uw contract kosteloos kunnen opzeggen als uw modem intraint op een data snelheid die lager is dan 6 mb/s. Daarnaast is ons contract geleverd met een snelheid tot 20 mb/s. Deze kan helaas door factoren nooit gegarandeerd worden. Enkele factoren die hierin meespelen zijn: uw afstand tot de wijkcentrale en lokale factoren zoals "malware" op uw pc en slechte bekabeling ondergronds en/ of in uw huis.
Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Koen de Lange Tele2 Klantenservice

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door bokkel »

slechte kabels aansluiten, screenshots maken van de modempagina als-ie onder de 6 mbps ligt en hop, opzeggen maar. Wat is het probleem?

kaaskop 43
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Laat jullie niet van de wijs brengen, er zitten hier allemaal Tele2 medewerkers je te ontmoedigen, ze posten onder schuil aliassen.
Er zijn al zoveel klachten over deze telecomdieven.
Ik vond een tijdje geleden een prachtig stukje van iemand op het net, lees en geniet :lol:
Misleid door de mooie reclamebeloftes die achteraf niet worden nagekomen, heb ik de grootste fout van mijn leven gemaakt door klant te worden op het mobiele netwerk van Tele2. Ik heb in het verleden grof geld verloren met de aankoop van vervuilde grond in Venezuela, ben ooit in Brussel met geweld beroofd van mijn auto, en onlangs schaamteloos opgelicht door een Poolse botenbouwer. Maar dat alles valt in het niet bij de Mafia praktijken van die bende zelfverrijkende leugenaars welke zich angstvallig verstopt houdt in hun zwaarbewaakte hoofdkantoor in Diemen.

Laat ik om te beginnen iets "positiefs" melden: klant worden bij Tele2 is absoluut perfect geregeld, zeker als je het via internet doet. Het maakt niet uit waar je klikt, scrollt of aanvinkt: aan een wurgcontract met voorwaarden die door deze zichzelf betrouwbaar noemende provider achteraf blijkbaar zomaar en eenzijdig mogen worden veranderd, zit je in no-time vast. Ze proberen het zelfs om NA de plek waar je voor "akkoord" klikt nog aanvullende afspraken te vermelden, waar je zonder ze gezien te kunnen hebben wel mooi aan gehouden wordt: in de papieren praktijk zou men het achteraf wijzigen van een reeds getekende overeenkomst als valsheid in geschrifte betitelen, maar zoals gezegd kan bij Tele2 alles!

En al je dan eenmaal klant bent geworden en tot drie keer toe vergeefs een middag vrijaf hebt moeten nemen voor de bezorgdienst die niet komt opdagen op het afgesproken tijdstip, staat ie dan eindelijk voor je deur: de man met het pakje met daarin de felbegeerde smartphone plus de exclusieve SIM-kaart van Club Tele2. Maar je krijgt je zending niet zomaar! O nee, eerst moet je paspoort getoond en gefotografeerd worden (da's zeker voor het "grenzeloos belplezier"?), wat op een dusdanig opzichtige manier gebeurt dat je buren welhaast moeten denken dat je op iets ontzettend vreselijks betrapt bent zoals de ontvangst van een zending drugs of kinderporno. Ook de pinpas moet door de gleuf (en wel voor EEN hele cent) en uiteraard mag ook die op de foto. Gelukkig bleef het nemen van vingerafdrukken en een DNA-monster me deze keer nog bespaard.

Maar dan heb je ook wat, zult u denken? Welnee, dan begint de ellende pas echt. Het toestel, dat met een SIM-kaart van elke andere aanbieder direct en zonder problemen aan de slag gaat, moet bij Tele2 eerst heel ingewikkeld worden omgeprogrammeerd om te kunnen functioneren op hun netwerk. Of beter: het netwerk van T-Mobile, want Tele2 zelf heeft helemaal geen eigen infrastructuur (al hun geld gaat op aan bonussen en aan advocaten), en daarom moeten alle abonnees de toestellen instellen alsof deze in het buitenland aan het "roamen" zijn. Wat vreselijk onhandig is wanneer je zoals ik in de grensstreek woont, want zonder dat je het in de gaten hebt schakelt het toestel voortdurend over naar het netwerk van het buurland, en dan wordt bellen naar vrienden die honderd meter verderop staan ineens schreeuwend duur, tot groot genoegen ende omzet van Tele2.
Laatst gewijzigd door kaaskop 43 op 16 feb 2014 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

kaaskop 43
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Gelukkig hoeft u zich om dat laatste de eerste twee maanden niet druk te maken, want gedurende die periode beschouwt Tele2 haar klanten standaard als niet-kredietwaardige criminelen en KUNT u helemaal niet bellen (of internetten) in het buitenland. Hoewel met die mogelijkheid in de reclame wel uitbundig geschermd wordt en u ook voor deze aanvullende diensten de volle mep betaalt. En dat terwijl hierover met geen letter (zelfs geen onleesbare kleine) wordt gerept in de Algemene Voorwaarden. De helpdeskmedewerker die ik gevraagd heb naar het waarom van dit verzwijgen, antwoordde mij: "wij vertellen onze klanten liever niet alles, want het is al zoveel informatie". Zeker tot dusver uitsluitend klanten in de categorie zwakbegaafd gehad?

Mensen, enig idee hoe lullig (en duur!) het is als je helemaal naar Luxemburg rijdt voor een afspraak met vrienden die van elders komen, maar je als enige een leuke middag aan je voorbij moet laten gaan omdat je GSM met Tele2-abonnement het opeens en vooraf onaangekondigd weigert te doen? Ik heb er een boze klacht over gestuurd naar de stijve pakken van het hoofdkantoor, maar die werken daar zelf blijkbaar pas twee maanden en dan mogen ze waarschijnlijk de computers nog niet gebruiken om een mail met excuses te sturen naar een gedupeerde klant. Of de klachten komen daar standaard niet aan "als ze niet aangetekend verstuurd zijn". Laat Tante Pos zich werkelijk zo schaamteloos schofferen en van leugens en diefstal betichten door deze groep beroepscriminelen? Valt me toch een beetje van ze tegen...

En dan open je voor het eerst je spiksplinternieuwe browser en gaat er een wereld voor je open op het internet! Nou ja, die kruipt tergend langzaam je schermpje binnen, want van de beloofde 1 (soms zelf een heuse 2) Mbits/seconde aan downloadsnelheid komt in de praktijk nog geen procent terecht: zelfs mijn oude 32 kbits inbelmodem van KPN op mijn vaste lijn was nog sneller, en wel in 1988. Weest echter niet bevreesd, want de uiterst trage en instabiele verbindingen van Tele2 kunnen u behoeden voor de ellende die mij daarna ten deel viel: een totale blokkade van mijn internetmogelijkheden, voor de duur van de rest van de hele kalendermaand (en die rest duurt bij Tele2 altijd minimaal 30 dagen, zelfs als het u op de 25e overkomt). "Fair Use Policy", noemt de mobiele Gestapo uit Diemen deze oplichterij.

"De vrijheid van overal, altijd en met de nieuwste technieken mobiel bereikbaar zijn en internetdiensten kunnen gebruiken", houdt bij Tele2 in: vooral geen webpagina's laden met afbeeldingen of geluid erin, niet te lange zinnen of teveel hoofdletters typen in uw e-mails, en de foto's die u zo mooi kunt maken met de fraaie ingebouwde camera vooraf zoveel mogelijk bijsnijden en comprimeren, want Tele2 vindt uw internetgedrag al behoorlijk snel "unfair". De grens ligt om precies te zijn bij een heuse en hele 20 Mbytes (!) - een hoeveelheid waarvoor ik mijn ADSL-modem anno 2011 nog niet eens ga opstarten!

Maar wees gerust: de gebruiksvoorwaarden verplichten Tele2 om u vooraf een waarschuwing per SMS te sturen wanneer u de genereuze datalimieten van hun FUP dreigt te gaan overschrijden, zodat u uw surfgedrag tijdig kunt bijstellen naar de vooroorlogse normen en waarden van deze graaiersbende. Althans dat beloven ze wel, maar in de praktijk sturen de zakkenvullers en -wassers uit Diemen dat SMS'je pas twee dagen NA dat u zich aan uw misdrijf heeft schuldig gemaakt en dan is de afsluiting al lang een feit. Ook hier komt u er pas achter als u op de snelweg staat, op weg naar een belangrijke afspraak, en uw navigator er opeens mee stopt omdat de internetstekker er voor de rest van de maand (altijd 30 dagen dus) is uitgetrokken!
Laatst gewijzigd door kaaskop 43 op 16 feb 2014 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door bokkel »

kaaskop 43 schreef:... er zitten hier allemaal Tele2 medewerkers je te ontmoedigen, ze posten onder schuil aliassen...
en ook erg goed onderbouwd, niet te ontkennen bewijsvoering... :lol:

Anoten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:58

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door Anoten »

13-2-14 kreeg mijn dochter een sms van tele2 waarin stond dat ze 50% van haar internetbundel (1GB) had gebruikt. 2 dagen lager (15-2) zag ze in haar tele2 app dat ze haar limiet extreem (met ruim 6.000 MB) had overschreden. Ra ra hoe kan dat!
Natuurlijk direct alle instellingen gecontroleerd, alle tips & tricks die tele2 zelf geeft om dit te voorkomen bekeken en voor zover dat nog niet was gebeurd alsnog uitgevoerd
Ook gekeken naar haar verbruik vanaf start abonnement; telkens netjes binnen de limiet gebleven.
Had ook niet anders verwacht want wij zitten daar als ouders ook bovenop als een bok op de haverkist!
Op internet eens gekeken of er andere tele2 gebruikers zijn met een soortgelijke ervaring.
Dan kom je al snel terecht of forums als deze.
Na het lezen van ervaringen van anderen houd ik mijn hart vast en kijk ik met enige bezorgdheid uit naar de factuur voor de periode 16-1-14 t/m 15-2-14.
Heeft iemand nog tips wat ik richting tele2 kan/moet ondernemen?

kaaskop 43
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

De tip die ik Anoten kan geven is koop voor je dochter een prepaid kaart van Lebara ofzo ik las dat een andere ouder dit ook had gedaan, op het T2 forum.
Deze ouder was ook zoo bang geworden en had deze simkaart in de kast gelegd, zelfde verhaal enorme rekeningen voor data.
Het ergste is dat ze beweren dat het altijd aan de klant ligt.
Waarom niet net als T Mobile, snelheid beperken na bereiken datalimiet??
Omdat ze hier goud aan verdienen, en iedereen trapt erin...

Ditkannniet
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2014 13:22

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door Ditkannniet »

Het beste is om niet meer te betalen, ik kan me niet voorstellen dat de rechter je gaat dwingen te betalen.
hoe kan ik nou buiten mijn internet bundel van 2,5 gig gaan als ik bijna nooit internet heb. 3g werkt voor geen meter. schandalig dat dit mag!!! gister mochten ze niet in mijn internetdata kijken en vandaag toevallig weer wel. door technische storing moet ik alsnog morgen terug bellen, alsof ik niks te doen heb.
schaam jullie allemaal sellouts. de volgende die ik wil spreken is een rechter, tele2 heb ik niks meer te vertellen
mocht de rechter mij ongelijk geven, ga ik wel emigreren naar Duitsland. liever dat dan mijn geld vrijwillig overhandigen aan dieven.

God zal mij beschermen,

Amen

kaaskop 43
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55

Re: Tele2 Klacht

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Op het Tele2 forum hoef je ook niet op veel steun te rekenen, er zitten daar allemaal medewerkers met nep aliassen zogenaamd te helpen, in werkelijkheid is het allemaal pappen en nat houden.
Tele2, brrrrrrrrr, enge club oplichters

Gesloten