LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Blackyblond
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2020 10:08

TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door Blackyblond »

TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf om vervolgens een foto te maken van je ID kaart ,en wel van de voor en achterkant, waar dus ook je BSN nr. opstaat, terwijl bij de aanvraag gevraagd wordt naar de laatste 3 cijfers van je ID kaart nr.

De bezorger die er door mij op gewezen is dat dit zo niet mag, gaf mij een dreigend antwoord van, zal ik de telefoon dan maar weer meenemen ik doe dit al 5 jaar zo zei hij, ik zei tegen hem dat dat verboden was en dat bij de aanvraag alleen naar de laatste 3 cijfers van je ID kaart nr gevraagd worden, maar ja dan had ik dus mijn telefoon niet op dat moment.

Zijn er hier mensen die zich daarvan bewust zijn dat ze dit zo niet mogen doen of mensen die dit ook meegemaakt hebben?

Bij de overheid staat duidelijk dat je nooit je BSN nr. mag afgeven aan een persoon die niet van de overheid is en je werkgever moet het wel hebben natuurlijk i.v.m. de belastingdienst en persoons registratie.

MAG TELE2 DIT ZOMAAR DOEN MENSEN VAN RADAR?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door mahadma »

Als het een abo + tel betreft mag dit en is de meest veilige manier om iets duurs bezorgd te krijgen. Meerdere keren zo ervaren, ook bij tele2, en nooit problemen mee gehad. De bode meldde zich via de sms en was behoorlijk op tijd, dus gewoon okay zo.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
27 aug 2020 13:20
Als het een abo + tel betreft mag dit en is de meest veilige manier om iets duurs bezorgd te krijgen. Meerdere keren zo ervaren, ook bij tele2, en nooit problemen mee gehad. De bode meldde zich via de sms en was behoorlijk op tijd, dus gewoon okay zo.
Veilige manier om iets te bezorgen, maar de vraag is:
Wordt er ook op veilige manier manier met je persoonsgegevens omgegaan?
En dat antwoord lijkt me duidelijk

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik dacht dat er in dergelijke gevallen gevraagd werd om één cent te pinnen. Dan voorkom je dit gezeur en heb je geen privacy-issues.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door berndv »

Blackyblond schreef:
27 aug 2020 08:28
TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf om vervolgens een foto te maken van je ID kaart ,en wel van de voor en achterkant, waar dus ook je BSN nr. opstaat
en u weet zeker dat er een foto is gemaakt? Tele2 schrijft dit op haar site:
Laat je legitimatiebewijs zien. Dat moet dezelfde zijn die je gebruikt hebt bij je bestelling. Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto.
Ik weet dat ze bij t-mobile een mal gebruiken die standaard in het scanapparaat zit, en die maken gebruik van hetzelfde koeriersbedrijf als Tele2, namelijk AMP koeriers.

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit staat op Tele2.nl

Check, je telefoon wordt bezorgd
Let op! Als de bezorger voor de deur staat, zijn deze handelingen nodig voordat je de telefoon in ontvangst mag nemen.

Laat je legitimatiebewijs zien. Dat moet dezelfde zijn die je gebruikt hebt bij je bestelling. Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto. En als iemand anders je telefoon in ontvangst neemt: het ingevulde machtigingsformulier.
Toon aan dat je legitimatiebewijs, bankpas en contract op dezelfde naam staan.
Pin € 0,01 voor de administratie. Het rekeningnummer van je betaalpas moet dezelfde zijn als die bij de bestelling is opgegeven.
Onderteken de overeenkomst.


Dat is een procedure die ook andere providers hanteren. Als je dat niet prettig vindt, kun je het beste een smartphone kopen in de winkel.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door JozJan »

Precies. En dan doen ze in die winkel hetzelfde met je ID bewijs...

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
27 aug 2020 15:32
Laat je legitimatiebewijs zien. Dat moet dezelfde zijn die je gebruikt hebt bij je bestelling. Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto.
Ik weet dat ze bij t-mobile een mal gebruiken die standaard in het scanapparaat zit, en die maken gebruik van hetzelfde koeriersbedrijf als Tele2, namelijk AMP koeriers.
Wellicht heeft TS niet goed genoeg in de gaten gehad wat er nu echt zou gebeuren, of heeft de bezorger het niet duidelijk genoeg gemaakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door berndv »

Blackyblond schreef:
27 aug 2020 08:28
De bezorger die er door mij op gewezen is dat dit zo niet mag, gaf mij een dreigend antwoord van, zal ik de telefoon dan maar weer meenemen ik doe dit al 5 jaar zo zei hij, ik zei tegen hem dat dat verboden was en dat bij de aanvraag alleen naar de laatste 3 cijfers van je ID kaart nr gevraagd worden, maar ja dan had ik dus mijn telefoon niet op dat moment.
Niemand van ons is bij het gesprek geweest, maar ik heb in de afgelopen jaren toch een keer of 5 zelf de koerier van AMP op bezoek gehad, en ik vind het stuk voor stuk keurige bezorgers, niet het type dat je regelmatig tegenkomt bij de reguliere pakketbezorging. Ik denk dat alles valt of staat bij de wijze van communicatie.

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

JozJan schreef:
27 aug 2020 15:53
Precies. En dan doen ze in die winkel hetzelfde met je ID bewijs...

Je ID bewijs tonen als je iets koopt, in dit geval een smartphone, in de winkel?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door sjohie »

berndv schreef:
27 aug 2020 15:57
Blackyblond schreef:
27 aug 2020 08:28
De bezorger die er door mij op gewezen is dat dit zo niet mag, gaf mij een dreigend antwoord van, zal ik de telefoon dan maar weer meenemen ik doe dit al 5 jaar zo zei hij, ik zei tegen hem dat dat verboden was en dat bij de aanvraag alleen naar de laatste 3 cijfers van je ID kaart nr gevraagd worden, maar ja dan had ik dus mijn telefoon niet op dat moment.
Niemand van ons is bij het gesprek geweest, maar ik heb in de afgelopen jaren toch een keer of 5 zelf de koerier van AMP op bezoek gehad, en ik vind het stuk voor stuk keurige bezorgers, niet het type dat je regelmatig tegenkomt bij de reguliere pakketbezorging. Ik denk dat alles valt of staat bij de wijze van communicatie.
En dat bepaald de ontvanger evenzogoed als de zender natuurlijk.... :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2020 16:07
JozJan schreef:
27 aug 2020 15:53
Precies. En dan doen ze in die winkel hetzelfde met je ID bewijs...

Je ID bewijs tonen als je iets koopt, in dit geval een smartphone, in de winkel?
Je koopt niet alleen een telefoon, voor het kopen van een telefoon heb je in de winkel geen id-bewijs nodig. Voor het aangaan van een abonnement en het daarbij behorende krediet waarmee je je telefoon afbetaalt wordt er ook een afdruk van je telefoon gemaakt. De koerier die bij ts kwam, kwam een telefoon brengen via Tele2, en Tele2 verkoopt geen losse telefoons, dus die koerier kwam niet alleen de telefoon afgeven, maar kwam ook voor de ondertekening van het contract.

sake1987

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door sake1987 »

Denk dat TS, als hij wat aanschaft eerst eens de voorwaarden moet gaan lezen voor hij / zij zo hoog van de toren blaast.

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@berndv: ik heb het vanzelfsprekend over het kopen van een smartphone (zo schreef ik het ook), niet over het afsluiten van een abo met phone op krediet.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door Arizonakid »

De bezorger heeft dus een foto gemaakt van het ID, terwijl duidelijk op de site van Tele-2 staat dat dat niet nodig is en niet gebeurd. Kan iedereen hier roepn, maar de bezorger zit dus wel degelijk fout als hij echt een foto heeft gemaakt, en ik zou aangifte doen bij Tele-2 daarvan, en misschien zelfs bij de politie melden.
Identiteitsfraude, nooit van gehoord?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door JozJan »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2020 17:00
@berndv: ik heb het vanzelfsprekend over het kopen van een smartphone (zo schreef ik het ook), niet over het afsluiten van een abo met phone op krediet.
Daar had ik het inderdaad wel over.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Arizonakid schreef:
27 aug 2020 18:36
De bezorger heeft dus een foto gemaakt van het ID, terwijl duidelijk op de site van Tele-2 staat dat dat niet nodig is en niet gebeurd. Kan iedereen hier roepn, maar de bezorger zit dus wel degelijk fout als hij echt een foto heeft gemaakt, en ik zou aangifte doen bij Tele-2 daarvan, en misschien zelfs bij de politie melden.
Identiteitsfraude, nooit van gehoord?
Aangifte bij Tele2 terwijl het zeer waarschijnlijk is dat er gewoon een digitale controle is gedaan? Je kunt Tele-2 bellen hoe het zit en dan zullen ze zeer waarschijnlijk melden dat de digitale controle met een telefoon gebeurd.

Wat wil je bij de politie melden hierover? Er is "nog" geen strafbaar feit gepleegd.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
27 aug 2020 23:33
Wat wil je bij de politie melden hierover? Er is "nog" geen strafbaar feit gepleegd.
Dan is er nog de autoriteit persoonsgegevens om dit te melden

sake1987

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door sake1987 »

Arizonakid schreef:
27 aug 2020 18:36
De bezorger heeft dus een foto gemaakt van het ID, terwijl duidelijk op de site van Tele-2 staat dat dat niet nodig is en niet gebeurd. Kan iedereen hier roepn, maar de bezorger zit dus wel degelijk fout als hij echt een foto heeft gemaakt, en ik zou aangifte doen bij Tele-2 daarvan, en misschien zelfs bij de politie melden.
Identiteitsfraude, nooit van gehoord?
Plus de Nederlandse veiligheidsdienst inschakelen en een brief naar de koning 🤴
Als we nu eerst eens leren lezen voor we iets aangaan.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf

Ongelezen bericht door witte angora »

Blackyblond schreef:
27 aug 2020 08:28
TELE2 laat telefoons bezorgen door ander bedrijf
Hier ben ik al gestopt met lezen, sorry hoor. Dacht je nu echt dat Tele2 een eigen bezorgdienst heeft?

Gesloten