LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wil de klant niet benaderd worden door Tele2 met deze vraag dan kan deze zich alvast afmelden door binnen 7 dagen na ontvangst van de brief te reageren.
het is juist vanwege deze verwerpelijke methode dat ik hier nooit toestemming voor zal geven.

Dit is een voorbeeld van negatieve optie. Een zeer onaangename manier om mensen diensten of spullen op te dringen die ze eigenlijk niet willen.

Wanneer ik jullie brief krijg, verdwijnt ie meteen in de papierversnipperaar. Hebben jullie het lef om me daarna toch over te zetten, dan heeft Tele2 een probleem. Ik wil jullie diensten niet, JULLIE hebben niet te bepalen of een aanbod gunstig is, daar ben ik uitstekend zelf toe in staat.

En als ik dan duurder uit ben bij KPN, dan is dat toch zeker MIJN probleem?

WebServiceTele2

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Ik zou nogmaals willen benadrukken dat alleen KLANTEN VAN TELE2, dus klanten die al bellen met Tele2 Preselect, deze brief ontvangen.

Groet
WebServiceTele2 Saskia

MAXIEM

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag saskia

Waar gaat het om:
Mijn moeder heeft onlangs spontaan een brief gehad van Tele2 waarin haar te kennen werd gegeven dat ze was aangemeld voor Tele2 "gratis bellen" voor 18 euro per maand. Ook zou Tele2 zorgdragen voor de opzegging van haar oude KPN abonnement. Wanneer ze dit niet wou dan diende zij dit binnen 7 werkdagen na dagtekening van deze brief kenbaar te maken naar Tele2 middels een telefoontje naar een 0900 nummer. Daar mijn moeder een tijd niet thuis was is deze termijn verstreken en kan ze er, volgens tele2, niet zomaar vanaf.

Mijn moeder heeft zich hiervoor echter nooit aangemeld en wil dit ook helemaal niet. Ook is inmiddels haar KPN abonnement opgezegd.

Ik heb tele2 hierover benaderd en men zegt bewijs te hebben van een telefoongesprek hierover. Dit zou een opgenomen gesprek zijn (mag dit overgens zomaar??)
Op mijn verzoek dit "bewijs" maar eens te tonen is men niet ingegaan.
Als je de bestaande klanten al zo onfatsoenlijk en agressief benadert met een negatieve optie, wat moeten niet bestaande klanten dan wel niet verwachten van Tele 2. Nee, Saskia, je praat recht wat krom is en dat zegt wel wat over het niveau waarop jouw werkgever zaken doet.

Vriendelijke groet, Maxiem.

t.darma
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2007 18:24

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door t.darma »

Ik heb ook zo een brief van tele 2 : Dat Tele 2 mijn vaste abonement van KPN. gaat overnemen en als ik niet mee eens moet ik binnen 7 dagen 0900-1602 001 bellen. Anders gaat Tele 2 op 26/6/07 mij bellen om op tape vast te leggen. Ik vind een absurde manier om een klanten te binden en ik begrijp niet dat deze manier van handelen wordt toegestaan in Nederland ( het is een ROVER's manieren ).
Als je niet wil moet je juist betalen om te gaan bellen, terwijl je heb nooit gevraagd.
Ik hoop dat Radar moet zo snel mogelijk naar OPTA toe om Tele 2 te beboeten omdat Tele 2 heeft een aantal Klanten ongewenst geintimideerd .
I ben helemaal boos hierover op Tele 2.!!!
hopelijk krijg ik nog respons van radar.
gr. T. Darma.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Saskia,

dit MAG niet. Stel nou, dat het jou zou overkomen. Jij bent lekker op vakantie, en tijdens je vakantie komt een dergelijke brief. Of je ligt in het ziekenhuis, en in je afwezigheid heeft tele2 je aansluiting overgenomen.

Je komt thuis, en ineens blijk je zonder enige vorm van toestemming over te zijn geschakeld naar een andere telefoonprovider.

Zou jij dat pikken? Dacht het toch niet.

Waarom smeren jullie het dan wel jullie klanten aan? Het is om deze agressieve manier van benaderen dat ik bij Tele2 ben weggegaan. Zodra mijn internet-abonnement afloopt, stap ik ook over naar een andere aanbieder. Daar heb ik best een wijziging van mijn email-adres voor over, want dat is ongeveer het enige dat er dan voor mij gaat veranderen.

Kijk, met mij valt best te praten over een wijziging van mijn abonnement, maar dan uitsluitend in rechtstreeks overleg met mij, met mijn toestemming. IK geef die toestemming of ik geef hem niet. In het laatste geval hebben jullie gewoon met je vingers van mijn aansluiting af te blijven.

t.darma
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2007 18:24

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door t.darma »

TELE 2 ZEI DAT ZE GOEDKOPER DAN KPN. maar het is niet waar.
als je bij TELE 2 bent kan je niet meer bellen via andere provider die heel goedkoop zijn, b.v.:* op werkdagen/ doordeweek( Man. t/m Vrijd.) is via 1601 het goedkoopst ( 0,7ct/min ) en voor bellen naar buitenland is 1649 het goedkoopst ( USA.=1ct/min, West Eropa= 1ct/min, Australia=1,5ct/min, Singapore=1ct/min. ongeacht welk tijden je belt.).
Als je bij KPN. kan je nog blijven bellen via andere goedkope provider, en trowens bij KPN. nu ook in het weekend gratis bellen, dat zit al inclusief bij abonementsprijs.).
TERWIJL ALS JE BIJ TELE 2 , BEN JE GEDWONGEN OM ALLE VERBINDING ALLEEN VIA TELE 2 , DUS NAAR BUITENLAND BELLEN MOET JE DE "LAGE-TELE 2 TARIEVEN "BETALEN, maw. GA JE MAAR BALUW BETALEN ALS JE NAAR BUITENLAND BELLEN!!!!!.
Groetjes.[/b]

busser
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2007 19:20

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door busser »

Dag,
Ook mij is overkomen dat tele2 het kpn abonnement heeft opgezegd. Tevens weigert Tele2 het abonnement en zegt dit niet te hebben overgenomen van Kpn wat dus resulteerd dat wij geen abonnement meer hebben. Ja Tele2 heeft opgebeld en ik heb toegestemd om het 2e nummer (niet het hoofdnummer) om te zetten. Dit staat op tape.Ook staat op tape dat ik tweemaal nadrukkelijk zeg dat het hoofdnummer niet mee mag. Dit de is rede waarom Tele2 dit weigert, maar Kpn heeft het abonnement wel afgegeven.
Nu ben ik reeds 2 weken bezig dit terug te draaien echter Kpn weigert mee te werken en Tele2 weet nergens van.

Ik ben ten einde raad, wat te doen nu!!!
(gegevens 3953ml10)

WebServiceTele2

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Busser,

Ik kan op basis van dit verhaal niet goed beoordelen hoe en wat er in u ogen mis is gegaan bij uw TELE2 aanmelding. Ik zou u willen vragen om het TELE2 klantnummer te vermelden, dan wel uw naam en adresgegevens, zodat ik dit verder voor u kan bekijken en wellicht ook kan herstellen / oplossen.

Met vriendelijke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

PS: Eventueel kunt u zich ook richten tot Tele2 op haar eigen forum, middels http://forum.tele2.nl/ . Hier bestaat ook de mogelijkheid tot het versturen van een persoonlijk bericht aan WebServiceTele2.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

In de eerste plaats komt u, vertegenwoordiger van dat tele2 steeds maar weer op een onbehoorlijke manier in dit forum uw reklame te maken terwijl u verdomd goed weet dat dit tegen forumregels zijn en dit doet u onder het mom van "uitleggen".

Wat u uitlegt daar krijg ik pukkels van op mijn voeten want u verdedigd de negatieve optie en het telefonisch mogen lastig vallen van mensen op de uren dat het Tele2 maar ons vaak zeker niet schikt.
Was het nog een gewone vraag maar het is op een schandalige manier proberen iets per telefoon te "verkopen".

Inderdaad, deze maatschappij is aan het verloederen en U, mijnheer de vertegenwoordiger van TELE 2 doet daar heftig aan mee.
Uw bedrijf heeft kennelijk de marketingtechniek van de short-term filosofie gekozen met het doel om op korte termijn zoveel mogelijk winst te behalen en neemt het gewoon dat u heel veel mensen in de problemen brengt en daardoor al snel weer afhanken!

Schandelijk dat u dit probeert te verdedigen!

Is er geen eerlijker manier om uw geld te verdienen?
Hoe verteld u het uw kinderen dat u bij een belazermaatschappij werkt?
(Je zal als kind maar zo'n vader hebben!!)

Het is dringend nodig dat telefonische verkoop en die negatieve optie bij wet verboden gaat worden want er zijn te veel slachtoffers die helaas niet die assertiviteit hebben zoals.....

Grootvader.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Sommige mensen zijn echt dom!!!
er staat nu al ongveer 10x in dit topic dat tele 2 niet zonder toestemming overzet, die vakantie reden is dus belachelijk.

verder doet kpn precies t zelfd,
niet zeuren dus!

als je niet benaderd wilt worden, gewoon niks consumeren...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

als je nergens over benaderd wilt worden moet je in een hutje op de hei gaan zitten..
als je niet benaderd wilt worden, gewoon niks consumeren...
Wat een slap gel..

Ik maak zelf wel uit of ik benaderd wil worden. En dat wil ik dus niet, als ik iets wil veranderen in wat ik dan ook consumeer dan onderneem ik zelf actie.
Iedereen die mij aan de deur of telefoon benadert is opdringerig en bij voorbaat kansloos.

Gelukkig werkt infofilter redelijk goed, ik heb al een poosje geen voordeur meer dichtgeknald of de telefoon er op geknald. Het is alleen jammer dat de jehovah's zich hier niet bij aangesloten hebben, maar na een paar eer afbekken zie ik die ook niet meer. :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Sommige mensen zijn echt dom!!!
er staat nu al ongveer 10x in dit topic dat tele 2 niet zonder toestemming overzet, die vakantie reden is dus belachelijk.
Toch blijkt dit meer dan eens te zijn gebeurd.

KPN heeft er haar handen vol aan om dit soort ongewenste switches weer ongedaan te maken.

Dat iemand uit naam van Tele2 zegt te spreken, wil niet zeggen dat dit ook echt zo is.

Ik kan ook een website van tele2 hier neerzetten. Wil nog niet zeggen dat ik bij de firma werkzaam ben.

Harry Belafonte
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2007 18:59

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Harry Belafonte »

Sommige mensen zijn echt dom!!!
er staat nu al ongveer 10x in dit topic dat tele 2 niet zonder toestemming overzet, die vakantie reden is dus belachelijk.
Tele 2 zet wel degelijk zonder toestemming het abonnement om. Bij mijn moeder is dit namelijk gebeurd.

Wie is/zijn er dan dom?

Harry

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Dan heeft jou moede een bandje opgenomen, waarinn 3x om bevestiging gevraagd is,
zo ging dat bij mij ook, je moest overal ja op antwoorden.

dusss

Harry Belafonte
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2007 18:59

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Harry Belafonte »

Dan heeft jou moede een bandje opgenomen, waarinn 3x om bevestiging gevraagd is,
zo ging dat bij mij ook, je moest overal ja op antwoorden.

dusss

Wat dussss. Mijn moeder heeft zich nooit aangemeld. Het "bandje" waarover je het hebt is er niet. Toen ik dit "bandje" opvroeg als bewijs heb ik het dan ook nooit gehad.

Dusss ???

Harry

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Suusjuh 1985 schreef:
Dan heeft jou moede een bandje opgenomen, waarinn 3x om bevestiging gevraagd is,
zo ging dat bij mij ook, je moest overal ja op antwoorden.

dusss
Dus als bij jou iets op die manier gegaan is, dan is het volgens jou bij iedereen zo gegaan?
Lekkere logica heb jij zeg!
Erg domme uitspraak dusss!

melati68
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2007 15:36

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door melati68 »

sorry, jullie zijn wel sneaky om eerst klanten te maken op dreigwijze en daarna deze excuseste geven enalsnog op een slimme manier weer reclame te maken! Dat betekent: SNEAKY PRAKTIJKEN

Elger1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2007 13:44

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Elger1 »

Hier moet ik toch even Harry bijvallen;

Het is mij ook gebeurd; brief gekregen toen ik op vakantie was, en automatisch overgezet. Nu is de situatie bij mij helemaal fraai:

Ik heb een ISDN lijn met vier nummers, aangezien we met 4 man in het huis wonen. Ik maakte op mijn nummer gebruik van tele2. Nu staat het contract niet op mijn naam, is het wel overgezet, zonder toestemming, en voor iedereen!

De helpdesk van tele2 kan niets voor me doen en vind het inderdaad een vreemde zaak. Ze beamen dat het een vreemde manier van zaken doen is. Ze kunnen niets voor me doen helaas. KPN ook niet. Die zeggen de lijn, als die overgenomen is, niet meer terug te kunnen halen. Ze balen er zelf ook van.

Resumé:

1. Ik kan geen toestemming geven voor een contract dat niet van mij is.
2. Ik heb uberhaupt geen enkele toestemming gegeven.
3. Mijn huisgenoten hebben nu opeens ook tele2.
4. Ik kan er niet vanaf!?

HEEEEELP!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Er waren helaas ook ooit enkele nieuwe medewerkers bij Tele2 op provisie basis, en die doen dit om de provisie, dus als ze een oudere horen, proberen ze het gewoon, mag niet, maar na enkele weken of maanden zijn ze weer weg, en het salaris en provisie is binnen.

Meerdere bedrijven krijgen helaas dit soort verkopers, provisie jagers, en die nemen hun regels extra ruim.
Bij niet betalen en een rechtszaak win je dus, en laat ze maar komen, zij zijn verantwoordelijk voor fouten van hun personeel, ook ingehuurde of tijdelijke.

Elger1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2007 13:44

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Elger1 »

Ja leuk idee. Ondertussen betaal en bel ik aan/via Tele2.

Wat nu te doen? Ik wil niet (meer) via tele2 bellen, maar ik doe het toch en krijg daar ook een rekening voor. Als ik netjes mijn rekeking betaal ga ik akkoord met deze wanstaltige manier van zaken doen. Als ik niet betaal merken ze me aan als wanbetaler. Waarschijnlijk met geduvel van incasso bureau en dergelijke erbij.
Gaat me weer ik weet niet hoeveel ergernis kosten.

Ik heb hier weer helemaal geen zin in en tijd voor :(

Gesloten