LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag günther,
Ook ik ben de dupe van TELE2.
Zij hebben mij nu voor de vierde keerovergenomen van KPN, terwijl ik tijdens de bandopname duidelijk aangaf geen klant te willen worden.
Zij noemen het een systeemfoutje en leggen het probleem bij mij.
KPN neemt me steeds terug als ik opnieuw aanvraagformulieren stuur.
Ik ben het zo zat. Vanaf half juli zit ik in de ellende en kom er gewoon niet uit. Ik heb nu ook gemaild naar bovenstaand e-mail adres van TELE2 en hoop op een spoedige reactie. Overigens stuur ik ook brieven, sta in de wacht en heb maarliefst €10,00 schadevergoeding toegezegd gekregen. Wil daarbij aanmerken dat ik daar nog niets van gezien heb. En dan bieden ze me een abonnement aan met de eerste twee maanden gratis. Alsof ik ooit nog iets met TELE2 te maken wil hebben!
Laten we hopen dat al die mensen die problemen hebben momenteel zich melden, zodat er iets gebeurt. Dit mag toch zomaar niet!
Allemaal heel veel sterkte gewenst, want volgens mij zijn we er nog niet.
Weer een bewijs dat TELE2 doelbewust de zaak belazert en consumenten stalkt. En dan maar beweren dat het "foutje" soepel zal worden opgelost. Meer en meer manifesteert TELE2 zich naar mijn mening als een malafide bedrijf waarvan U directeur Consumentenmarkt bent.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Waarom ziet niemand hier KPN als hoofd/mede schuldige?
Mr. Floppy schreef eerder:
Volgens mij is hier KPN schuldig. Dit bedrijf werkt namelijk mee aan deze praktijken. Zij verbreken het contract, zonder dat de klant daar opdracht voor geeft. (er wordt door KPN dus niet geverifieerd)
Stel gewoon KPN aansprakelijk voor alle geleden schade, dan leren ze het wel af, en dan is het ook gelijk afgelopen met dit soort walgelijke praktijken van bedrijven zoals Tele2.

Als ik probeer om een contract van iemand anders op te zeggen, dan lukt mij dat niet. Hoe kan het dan dat Tele2 dat wel lukt?
Als je dus geen toestemming hebt gegeven, dan heb je dus geen contract met Tele2, en ben je aan hen dus ook geen kosten verschuldigd. Gewoon niet betalen dus.

AViss
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2007 13:08

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door AViss »

Mijn klaagzang is nog niet ten einde........

Ben gebeld door een heer van KPN die getracht heeft mij duidelijk te maken dat KPN niets te verwijten valt en dat zij niets meer voor mij kan betekenen.

Werd ook gebeld door een dame van Tele2 met de mededeling dat voor mij een herstelorder werd ingediend bij KPN op 10.10.2007 en dat een credit ten bedrage van mijn 'breedbanddiensten KPN' zal worden gestort (plots ruim 4 x zo hoog door wegvallen KPN contract).

Per post ontving ik gisteren tot mijn verrassing van KPN formulieren voor de aanvraag van een vaste telefoonaansluiting.....(de heer van KPN heeft hierover geen woord gerept!)
Invullen van deze formulieren zou inhouden een NIEUW contract van min. 1 jaar, opzegtermijn 1 maand, en niet het in ere herstellen van mijn oude KPN contract........ Wat gebeurt er overigens t.a.v. aan- en afsluitkosten? Iemand enig advies?

Heb voorlopig Tele2 maar weer een mail gestuurd, aangegeven dat dit niet mijn eis is onder verwijzing naar mijn eerdere e-mails en Tele2 forumberichten.

Ik wacht weer af op wat komen gaat.

hartogacl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2007 23:47

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door hartogacl »

Ik blijf erbij dat TELE2 hoofdschuldig is, maar inderdaad vind ik ook dat KPN hoort te controleren. KPN zegt dan dat iedere aanbieder wettelijk het recht heeft om klanten over te nemen en dan moeten zij ze gewoon laten gaan. Daarbij staat KPN mij (met de juiste medewerker) wel goed te woord, terwijl TELE2 alleen maar alles afschuift op een systeemfoutje dat KPN vervolgens op moet lossen.[/quote]

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

KPN zegt dan dat iedere aanbieder wettelijk het recht heeft om klanten over te nemen en dan moeten zij ze gewoon laten gaan.
Dat is niet juist!
Het moet zijn:
Iedere klant heeft het recht om over te stappen!
Klanten mogen dus nooit zomaar overgenomen worden!
Alleen klanten zijn dus bevoegd om op te zeggen. (dit staat hoogstwaarschijnlijk zelfs in de algemene voorwaarden, dus KPN handelt waarschijnlijk zelfs in strijd met hun eigen voorwaarden)

Gewoon KPN aansprakelijk stellen dus.

Als je zelf wilt opzeggen dan vragen ze je het hempt van je lijf om te controleren of jij wel echt de contractant bent.
Een vreemde derde partij als Tele2 kan blijkbaar iemand anders zijn contract dus wel zomaar opzeggen. (KPN verifieerd dan niet eens)

Erg vreemd en tegenstrijdig dus.

hartogacl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2007 23:47

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door hartogacl »

KPN zegt dan dat iedere aanbieder wettelijk het recht heeft om klanten over te nemen en dan moeten zij ze gewoon laten gaan.
Dat is niet juist!
Het moet zijn:
Iedere klant heeft het recht om over te stappen!
Klanten mogen dus nooit zomaar overgenomen worden!
Alleen klanten zijn dus bevoegd om op te zeggen. (dit staat hoogstwaarschijnlijk zelfs in de algemene voorwaarden, dus KPN handelt waarschijnlijk zelfs in strijd met hun eigen voorwaarden)
Ik bedoelde dat TELE2 wettelijk het recht heeft klanten over te nemen van KPN en dat KPN daarom niet bij haar klanten natrekt of dat klopt. Dat is dan iets tussen de klant en TELE2. Maar probleem, ik heb geen toestemming gegeven. Een controlefunctie zou inderdaad een hele goede tip zijn aan KPN.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Ik bedoelde dat TELE2 wettelijk het recht heeft klanten over te nemen van KPN
Nee, wettelijk hebben ze dat recht dus niet! Zij zijn namelijk juridisch helemaal geen partij in het contract tussen jou en KPN.

AViss
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2007 13:08

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door AViss »

Mijn telefonie avontuur heeft inmiddels meerdere malen verrassende wendingen genomen (chronologisch):

- ongewenst van KPN naar Tele2 omgegooid (ondanks 2 x bellen - na afscheidsbrief - met KPN klantenservice dat dit zeker NIET de bedoeling is), aan beide partijen telefonisch en per e-mail mijn 'ongenoegen' gemeld;

- KPN stelt zich op het standpunt niets te kunnen doen aangezien ik geen klant meer ben;

- Tele2 meldt mij dat een herstelorder is aangemaakt, wat dat ook moge zijn;

- paar dagen later telefonisch benaderd door een heer van KPN dat hen niets te verwijten valt etc (nogal commercieel verhaal om naam hoog te houden), conclusie bleef ongewijzigd, KPN kan niets doen;

- diezelfde dag per post van KPN aanvraag formulieren voor een NIEUW contract ontvangen....niet ingezonden;

- enkele dagen later als verrassing per post van KPN een welkomstbrief dat per 12.11 mijn aansluiting via KPN zal lopen.... geen idee voor welke termijn, geen idee van evt. bijkomende kosten;

- paar dagen later telefonisch benaderd door Tele2, dame meldt mij dat KPN mijn lijn per 12.11 overneemt, dat onjuist in rekening gebrachte abonnementskosten van Tele2 niet zullen worden geincasseerd.

......stil word ik van deze gang van zaken!!!

Blijkbaar is het mogelijk telefonie abonnementen tussen aanbieders "over te geven" zonder dat de feitelijke contractant daar iets in te zeggen heeft.

Vooralsnog wacht ik maar weer even af hoe het loopt.

hartogacl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2007 23:47

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door hartogacl »

......stil word ik van deze gang van zaken!!!
Mijn verhaal is in grote lijnen hetzelfde. Tele2 heeft sinds kort een afspraak met KPN dat zij namens de klant de terugportering mag regelen. Als het goed is ben ik over twee weken aan de beurt volgens tele2, maar ik heb nog niets gehoord. U wel (en die datum is later dan die van mij zou moeten zijn) en dat baart mij al weer zorgen. Tele2 heeft me sinds juli vier keer ongevraagd overgenomen. De facturen zouden gecrediteerd worden, maar gisteren kreeg ik toch een factuur en van KPN heb ik nog niets over een terugportering gehoord.
Ben benieuwd of Tele2 zich aan haar woord gaat houden.

hommie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2007 12:41

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door hommie »

Ook wij hebben dezelfde problemen met KPN/Tele2. Al diverse malen gebeld en gemaild met beide partijen. Ook al 2 maal formulieren ingevuld van KPN om herportering aan te vragen.
Vorige week maandag konden ze niets vinden, terwijl de laatste keer de formulieren op 24.09.2007 verzonden zijn. Gisteren weer gebeld met KPN. Ze hebben van de rechter een verbod gekregen op het porteren. Hetgeen inhoudt dat wij TEGEN ONZE ZIN bij Tele2 moeten blijven. Hoeland dit verbod gaat duren kunnen ze niet zeggen.
Hebben al meer mensen deze reactie gekregen van KPN?

hartogacl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2007 23:47

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door hartogacl »

quote]Ze hebben van de rechter een verbod gekregen op het porteren. Hetgeen inhoudt dat wij TEGEN ONZE ZIN bij Tele2 moeten blijven. Hoeland dit verbod gaat duren kunnen ze niet zeggen.
Hebben al meer mensen deze reactie gekregen van KPN?[/quote]
Ik weet niet vanaf wanneer dat dat verbod geldt?
Ik heb vandaag bericht gekregen van KPN dat de herportering 19 november plaats gaat vinden. En deze keer heeft TELE2 dat voor mij rechtstreeks aangevraagd bij KPN, zoals ze mij beloofd hadden.
En waarom een verbod? KPN kwam bij mij steeds met de smoes dat ze niet hoeven te controleren bij de klant, want TELE2 mag wettelijk mensen overnemen van KPN, mits klant het wil, maar KPN vindt het teveel moeite om dit te verifiëren bij de klant. KPN heeft gewoon geen zin in extra werk. Dat is mijn conclusie na al die maanden. En dan ga ik toch naar KPN, omdat ik het TELE2 HELEMAAL NIET gun. En omdat er af en toe bij KPN een verdwaald iemand zit, die mij wel wil helpen.

quinnybuzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2007 19:56

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door quinnybuzz »

Ook wij worden per 19 november 2007 weer overgenomen door KPN. Vandaag maar eens gebeld met KPN en wat blijkt? We zitten vast aan een jaarcontract terwijl we helemaal niets getekend hebben! En dat terwijl Tele2 toch de zaak zou herstellen!

Er is in de telecomwereld een andere definitie voor herstellen: De boel over de schutting gooien en de klant met de sores laten zitten.

Tele2 maakt er wat ons betreft een potje van.

Ik zou zeggen: Tijd voor een update op TV!

berna_830
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mar 2004 20:51

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door berna_830 »

TELE2

Maakt mensen blij met een dode mus, mensen trap er niet in, in die aanbiedingen van Tele2. Paar maanden geleden ben ik ook gebeld door tele2 of ik klant wilde worden bij Tele2 met aanbiedingen en bla bla. Heb ingestemt eerste 2 maanden oke Maaarrrrr daarna krijg ik factuur van 180 euro per maand dan een factuur van 120 p.m. terwijl wij niet zo vaak bellen, Ik krijg rekening op het factuur, waar ik eigenlijk helemaal niet naar belde naar die nrs. onbekende nrs voor mij. Ik heb tele2 gebeld over de factuur, wisten zij geen goed antwoord op mijn vraag, Ik vroeg ik wil weg als klant bij tele2, toen wisten zij gelijk een antwoord hierop, maar mevr. U heeft een contract lopen bij tele2 tot ...dus U kunt niet zomaar opzeggen. Een ding weet ik zeker TELE2 gaat bij mij de deur uit na afloop van de contract.

hartogacl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2007 23:47

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door hartogacl »

Van Planet kreeg ik het bericht dat ik nog geen klant bij KPN zou zijn, terwijl ik daar wel een bevestiging van heb gekregen.
TELE2 heeft me 20 november gebeld en gezegd dat ik daar uit het bestand verwijderd wordt. Het is nu 30 november en ik kan bellen, maar hoe? Geen idee. Ik bel er niet meer achteraan. Zal me niet verbazen als ik toch nog weer bij TELE2 zit. Gelukkig heb ik het zo geregeld dat ik bij hen niets betaal. Dat staat op schrift.
Het is inderdaad tijd voor een update op tv.
Ik houd jullie op de hoogte.
Het is dat je niet meer zonder telefoon en internet kunt want anders...
En aardig blijven he tegen die sukkels aan de andere kant van de telefoon, want anders sluiten ze je gewoon af (is letterlijk zo tegen me gezegd!)

ilojem
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:30

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door ilojem »

En ik vraag me ondertussen af of Tele2 soms met stukloon werkt. Of te wel, de mensen die je bellen krijgen betaald per gelukte aansluiting.

Ik ben mobiel klant van Tele2 en heb mijn gesprekskosten van de vaste lijn voor een deel bij hen lopen. De aansluiting van de vaste lijn zit nog steeds bij KPN.

Ook ik werd gebeld. Er werd me medegedeeld dat ze het spijtig vonden dat ik geen klant meer was. Dat klopte al niet maar dat bleek een 'systeemfoutje' te zijn. Nee ik was nog steeds een 'bestande klant'. De persoon aan de lijn kon maar slecht Nederlands. Toen ging het verder. Of ik de brief had gehad. Welke brief? De vastrechtkosten (vaste lijnaansluiting) zou per januari automatisch van KPN overgaan naar Tele2. Er zou niets veranderen, alleen dat ik ipv 2 rekeningen nu gewoon 1 rekening zou krijgen. Daarnaast zou ik maar liefst 38 % korting krijgen op de gesprekskosten.

Het werd allemaal voorgedaan alsof het een voldongen feit was. Ik heb nog expliciet nagevraagd of de lijn dan wel bij KPN bleef lopen. Ja de lijn zou bij KPN blijven lopen alleen Tele2 zou het bedrag daarvoor incasseren en verrekenen met KPN. Weet ik veel.

Toen kwam het. Ik moest via een bandopname toestemming geven. Toen begon me iets te dagen. Als dit een voldongen feit was, waarom dan bandopnames? De opname werd gestart en opeens werd er hier en daar wat anders voorgelezen waardoor het bovenstaande verhaal nog wel kon kloppen maar als je goed geluisterd had, zou je het ook anders kunnen interpreteren.

-Er werd opeens gesproken over een jaarcontract wat opnieuw zou ingaan.

-De 38% korting was opeens uit het verhaal verdwenen.

-Opeens werden er andere bedragen genoemd voor de vastrechtkosten. Bedragen die in ons geval nauwelijks concurreerden met de bedragen van de KPN (zakelijke aansluiting). De bedragen van KPN en Tele2 werden met elkaar vergeleken. Ten 1e klopten de bedragen van KPN voor ons al niet. Ze genoemde bedragen behoorden aan ander duurder abonnement van KPN. Ten 2e werden de bedragen van KPN met BTW genoemd en die van Tele2 zonder BTW zonder dat men het dus over BTW had. Het was toevallig dat ik deze bedragen in mijn hoofd paraat had omdat ik net een paar weken hiervoor het eens tot op de bodem had uitgezocht, dat ik deze conclusie kon trekken.

En zo nog een paar zaken die van geen kant klopten met het eerdere verhaal. Wanneer ik daar een vraag over stelde, kreeg ik toen natuurlijk geen antwoord. Ik heb alles laten stoppen maar blijkbaar hadden ze al genoeg. Heb daarna naar de KPN gebeld. Die wist van niets natuurlijk maar konden niets doen. Wettelijk mogen ze een dergelijke overname niet tegenhouden. Heb toen weer naar Tele2 teruggebeld en benadrukt dat ik alles bij het oude wilde houden.

Desondanks toch een brief gekregen dat ze zo blij waren dat ik me aangemeld had. Wilde ik het toch niet dan kon ik binnen 4 dagen bellen. Helaas kreeg ik de op 6 december gedateerde brief pas op zaterdag de 8e en dan werken ze niet bij de zakelijk afdeling. Maandag de 10e zou dus net wel of net niet binnen de 4 dagen vallen. Het is maar net hoe je het interpreteert. Zaterdag gebeld met de afdeling aansluitingen want die was wel open. Er werd opgenomen met: "Goedemiddag, wat kan ik voor u aansluiten?" Nou niets dus! Maandag nogmaals gebeld naar de zakelijke afdeling. Het was al gestopt zeiden ze en dit was een 'systeemfoutje'.

Laten we hopen dat een volgend systeemfoutje er niet voor zorgt dat KPN toch opgezegd wordt in mijn geval. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Was best tevree over mobiel en gesprekskosten via Tele2 maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer.

Eerst krijg je gewoonweg grove leugens voorgespiegeld, maar wanneer puntje bij paaltje komt, is het opeens helemaal anders en je hebt geen poot om op te staan.

Dus, agressief te werk gaan om per medewerker maar zo veel mogelijk positieve orders binnen te krijgen (nogmaals via stukloon??) heeft wat mij betreft alleen maar averechts gewerkt en ik ben weg zodra ik kan.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

Ook wij zijn helaas de dupe van Tele2 geworden.
Ik ben gebelt door een tele2 medewerkster in juli vorig jaar.
Het bekende verhaal..ik had al gelezen dat er eea ging veranderen dus was op de hoogte van hun belletje.
ik had voorheen KPN en tele2..dus dit was wel makkelijker dacht ik...
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik niet duurder wilde bellen...we belden onbeperkt voor 9.95...en dat zou hetzelfde blijven met deze overstap...goedkoper zou het zijn...
Niet dus...na onze 1e rekening bleek dat we de belkosten gewoon apart moesten betalen per minuut...we waren direct dus heel veel meer kwijt...ipv onze vertrouwde rekening van Tele2 en KPN...
ik kan me het gesprek nog heel goed voor de geest halen met de medewerkster en ondergetekende...ik vroeg het tijdens het banje heel duidelijk....dus het belabonnement blijft hetzelfde...geen extra kosten...dit werd duidelijk bevestigd door een tele2 medewerkster...
Na 2 rekeningen aangekeken te hebben gebelt met Tele2....ja ik kon een apart abonnement nemen...maar dan was ik wel veel meer kwijt per maand aan abonnementskosten...ik zeg...waar is dan mijn actie van 9.95 per maand....daarom ben ik hier in meegegaan...helaas kon dat niet.
We hebben toen onze upc leverancier die hier al internet en tv verzorgd gevraagd onze telefoon op te zeggen bij tele2...dit is gebeurt.
Helaas blijkt dat we aan een contract vastzitten van een jaar...vreemd...want ik was al jaren lid van Tele2...en nu ben ik ineens lid vanaf juli 2007.
Na heel veel telefoontjes en aanmaningen omdat we gewoon tele2 moeten doorbetalen..terwijl we op hun lijn niet meer zitten..maar op de kabel met ons telefoonnummer bij upc...moeten we het bedrag toch tot juli 2008 doorbetalen aan tele2.
Hoe kunnen we hier nu mee verder gaan....? Na vele jaren lidmaatschap van tele2 te zijn geweest zijn we nu ineens maar een klant van een half jaarcontract en kunnen hier niet onderuit....
Ik was altijd zeer positief over tele2..maar nu... :roll:
:?
Na 3 medewerksters gesproken te hebben van Tele2...met iedere keer een ander antwoord...zijn we nu na weer een aanmaning erg teleurgesteld in Tele2...
wat kunnen we het beste doen nu?

janradar13
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2008 00:40

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door janradar13 »

In februar 2007i heeft Tele2 mij een aanbod gedaan, dat ze vervolgens zelf geen gestand wilden doen. Dat wilde ik dus niet, en ze hebben me na 2 keer her-aanvragen bij KPN gelaten.
Toch willen ze nog geld van me. Na ellenlange ellende dreigen ze me nu af te sluiten. Wat een knurften.
Onderstaand een log:
--------------------------------------------

Even de historie:
Tot begin 2007 belde ik tot mijn zeer grote tevredenheid met Tele2.
Ik had een vaste telefonie pakket, en keuzenummers.

U stuurt mij een aanbieding op naam, met mijn ISDN telefoonnummer.
Voor E 18 per maand wilt u deze overnemen. Op de kaart stond ruimte voor alle 4 de nummers, en expliciet dat deze ook voor ISDN gold.
Ik ben hierop op 8 februeri 2007 ingegaan, met de aantekening op het formulier dat ik dit samen met mijn Tele2 onbeperkt bellen pakket wilde doen.
Op 26 maart 2007 bevestigt u dit, inclusief het bedrag van E 18 per maand voor de ISDN lijn brief.
Op 4 april 2007 bel ik met Walter Bakker, en blijkt het bedrag niet voor ISDN te gelden, en blijkt mijn onbeperkt bellen pakket niet mee te kunnen.
Tele2 stelt dat ik de verbinding bij KPN moet afbestellen, daar krijg ik nul op het rekest: ze kunnen dat niet afbestellen, weer Tele2 gebeld, dan stelt Tele2 dat ik opnieuw een aansluiting bij KPN moet aanvragen.
Tele2 stelt dat zij de kosten van her-aansluiten op zich zullen nemen.
Op 10 april 2007 bij KPN de heraansluiting aangevraagd.
Op 12 juli 2007 wordt ik door KPN geinformeerd dat ze vinden dat ik mijn lijn heb opgezegd.
Weer veel gebeld met KPN en Tele2, en op 19 juli maar weer een keer mijn KPN lijn her-aangevraagd (het is een behoorlijks soap).

Tot mijn ontzetting krijg ik factuur #1 van 29 september 2007.
Ik zet mijn automatische incasso stop, bel Tele2, die mij op 11 oktober 2007 beloven dat ik alleen gesprekskosten als Tele2 onbeperkt bellen pakket hoef te betalen, en dat ik gewoon de KPN lijn houd.

Dan krijg ik de rekening #2 waarover Tele2 mij nu af wil sluiten.
Deze bevat weer een BelGratis Weekend abonnement (waar ik NOOIT om gevraagd heb, en geen Tele2 onbeperkt bellen pakket.
Op 22 november 2007 bel ik hierover: ik hoef deze niet te betalen.
Later die maand wordt ik door een vriendelijke mevrouw gebeld. Hele verhaal nogmaals uitgelegd. Zij zal er voor zorgen dat alles goed komt, en ik weer gewoon kan bellen via het Tele2 onbeperkt bellen pakket.

Op 4 januari 2008 ontvang ik herinnering dd 24 december 2007 over factuur #2.
Ik bel meteen weer. Hanneke Wouda van Tele2 meldt expliciet dat ik NIET afgesloten wordt als ik deze niet betaal.
Zij koppelt terug dat alles nu goed geregeld wordt, en het bij de financiele afdeling ligt.
Ik moet de herinnering als niet geschreven beschouwen.

Afgelopen week ontvang ik rekening #3 over november/december 2007. Weer geen spoor van een Tele2 onbeperkt bellen pakket.
Omdat er veel mobiele kosten op staan, en ik Tele2 wil matsen, bel ik Tele2 dat ik, zonder aan te geven dat ik het nu eens ben met deze of vorige rekeningen, het redelijk vind dat ze wat geld krijgen.
De medewerker verklaart dat rekening #3 als defintief gezien moet worden, en dat de andere zaken bij financien in behandeling zijn.

Op 16 januari 2007 ontvang ik een (gezien de historie) schofterige brief dat mijn telefoon op 28 januari afgesloten wordt wegens factuur #2.

Ooit was ik erg tevreden over Tele2, nu is het een echt drama.
Ten eerste doen jullie de aanbieding van fabruari 2007 niet gestand, en dan ben ik ook nog uren aan telefoons en brieven bezig om het administratief goed te krijgen.

Gesloten