LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 nota uit 2003

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
beranmuden
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:45

Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door beranmuden »

Beste allen,

In week 4 van dit jaar werden wij telefonisch benaderd door Intrum Justitia, betreffende een openstaande rekening bij Tele2 uit 2003. Deze vordering van Tele2 bedraagt 75,73 euro. De hoofdsom hiervan is 11,63 euro, de rest is rente, incassokosten en registratiekosten.

Intrum Justitia zou brieven gestuurd hebben naar ons huidige adres en ons vorige adres, toch hebben wij hier nooit post van ontvangen. Aangezien wij in 2001 zijn verhuisd naar ons huidige adres, is het vreemd dat voor een rekening uit 2003, post wordt verstuurd naar ons oude adres. Ondanks het feit dat ons telefoonnummer al 13 jaar ongewijzigd is, zijn wij nooit benaderd door Tele2 noch door Intrum Justitia voor het betalen van deze openstaande rekening. Als wij toendertijd een dienst zouden hebben afgenomen van Tele2, dan zouden wij dit hebben gedaan via automatische incasso. Wij twijfelen nu dus erg aan de inhoud van deze nota.

Tijdens ons telefonisch contact met Tele2, gaven zij aan dat Intrum Justitia geen invorderingen van 5 jaar oud mogen doen. Tele2 was ook niet meer in staat om nota's of andere papieren/bewijzen omtrent deze rekening aan ons te overleggen.

Intrum Justitia geeft aan het bedrag niet te kunnen kwijtschelden, maar het bedrag wel te kunnen verminderen naar 50 euro. Dit bedrag moet dan in 1 keer betaald worden. Voor de 75,73 euro kan een maandelijkse betalingsregeling getroffen worden. Overigens vond de telefonisch medewerker van Intrum Justitia het zelf ook merkwaardig dat deze rekening pas na 10 jaar boven water is gekomen.

Graag zouden wij van Intrum Justitia alle stukken betreffende de Tele2 rekening in willen zien, inclusief onze overeenkomst met Tele2. Buiten het feit dat dit zeker geen positieve reclame is voor een bedrijf als Tele2, wordt er ook nog eens gedreigd met een rechterlijke procedure in de vandaag ontvangen brief van Intrum Justitia, mochten wij niet overgaan tot betalen. Wrang genoeg is dit tevens de 1e brief die wij van deze kwestie hebben mogen ontvangen.

Zijn er nog mensen die ons tips omtrent bovenstaande kunnen geven?
Is ons standpunt hierin correct, of zijn wij beter af om de rekening klakkeloos te betalen?

Alvast bedankt voor uw reactie!

B.M.

Khitha
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2010 23:57
Locatie: Zoetermeer

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door Khitha »

Beste B.M.,

Intrum Justitia heeft geen enkel recht van spreken, deze vordering is krachtens het Burgerlijk Wetboek verjaard.
Wanneer de schuldeiser lange tijd geen actie onderneemt om de vordering te innen, zal na een bepaalde termijn de vordering verjaren. Verjaring heeft tot gevolg dat de schuldeiser de vordering niet meer kan afdwingen. Voor het consumentenrecht is een verjaringstermijn van 2 jaar van toepassing en soms een termijn van 5 jaar.
U dient Intrum Justitia wel, bij voorkeur schriftelijk te informeren, dat u zich beroept op verjaring van de genoemde vordering.
Meer informatie kunt u vinden op http://www.schuldinfo.nl, als u de hierna toegevoegde url gebruikt komt u meteen op de betreffende pagina uit:
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61

Ik hoop u met deze informatie een beetje te hebben geholpen en wens u veel sterkte en succes in deze kwestie.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn ervaring is dat Intrum Justitia GEEN frisse club is. Met de telefonistes valt ook niet te praten: die zeggen soms letterlijk: "u moet gewoon betalen", een zinnig gesprek is niet mogelijk.

De enige manier waarop ik met ze om kan gaan is gewoon door keihard te zeggen: ik ben niet van plan ook maar 1 cent te betalen en u kunt me beter direct voor de rechter dagen in plaats van maar brieven te blijven sturen.
Als je echt gelijk hebt durven ze toch niet naar de rechter te gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door berndv »

Precies wat khitha zegt, Tele2 danwel intrum Justitia dienen aan te tonen dat de factuur niet verjaard is, dus, zoals dat heet, gestuit is op de juiste termijnen om verjaring te voorkomen. Kunnen ze niet aantonen dat zij u onomstotelijk hiervan op de hoogte hebben gebracht, dan hebben ze geen poot om op te staan en kunt u een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet zien. En een door intrum uitgeprinte brief geeft nog geen bewijs dat u deze ontvangen heeft.

Intrum staat er om bekend om dergelijke vorderingen op te kopen van bedrijven, om zelf dus het geld binnen te halen, Tele2 heeft dan vaak al betaald gekregen van intrum. Helaas is met intrum geen communicatie mogelijk. De meeste eencelligen die zij in dienst hebben komen niet veel verder dan een paar zinnen opdreunen, zelf nadenken is uitgeschakeld.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Je kunt deze malafide situatie ook omdraaien.
Deze overeenkomst is ruim verjaard en Intrim Justitia kan geen hard bewijs overleggen.
Dan valt deze actie (mede door de toon) onder afpersing. En dat is in Nederland een strafbaar feit.
Gewoon melden bij justitie. En daarna pas aan die keftekkeltjes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door berndv »

paul-voerman schreef:Je kunt deze malafide situatie ook omdraaien.
Deze overeenkomst is ruim verjaard en Intrim Justitia kan geen hard bewijs overleggen.
Dan valt deze actie (mede door de toon) onder afpersing. En dat is in Nederland een strafbaar feit.
Gewoon melden bij justitie. En daarna pas aan die keftekkeltjes.
Klopt, totdat intrum wel met bewijzen komt, en hoe noemen we dat dan? Valse aangifte? Laster? Zou ze gewoon naar de rechter laten gaan, aangifte kan altijd nog.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tele 2 bestond toen toch nog niet? Was het niet zonnet?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 nota uit 2003

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste beranmuden,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je deze factuur hebt ontvangen. Omdat ik zie dat je ook een topic hebt geopend op ons forum met deze vraag, zal ik je hierin verder helpen.

https://forum.tele2.nl/facturen-186/nota-2003-a-15609/

Mocht je vragen hebben, kun je deze dus in dit topic aan ons stellen. Ik zal je hierin zo goed mogelijk proberen te helpen!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten