LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 onmogelijk op te zeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2010 22:11

tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door zaz »

Waarom mensen geen glasvezel-aansluiting nemen

Ik ben al 2,5 jaar bezig tele2 op te zeggen, het combinatieabonnement internet bel en de mobiele telefoon want ik wil het woord Tele2 niet meer horen.. In die tijd heb ik ettelijke telefoontjes gehad. 3 brieven gestuurd, waarvan 2 fax (en dus aangetekend). en mails gestuurd waarop gemaild werd dat ik alleen telefonisch kon opzeggen.
Feitelijk heb ik al sinds een jaar geen Tele2 internet want mijn telefoonnummer bij KPN heb ik ook opgezegd ivm een glasvezelkabel. Bij KPN lukte dat uiteindelijk. Door gewoon niet te betalen. Ik was er blij om want als er geen diensten geleverd worden, dan kan men toch ook niet volhouden dat er ergens voor betaald zou moeten worden.
Komt er 14 januari 2010 een brief binnen met de veranderde algemene voorwaarden. Als mijn KPN-lijn was afgesloten, dan mocht Tele2 het weer aanzeggen, op hun voorwaarden.
Direct daarop heb ik dus mijn 2e fax meegestuurd dat ik hier absoluut niet mee akkoord ging. Dat zoiets ook helemaal niet kan. Dat ik alles voor zover niet al lang opgezegd nu in elk geval heb opgezegd.
Dat heeft het wel een beetje effect gehad want direct na de 2e fax kon ik mijn gegevens niet meer online inzien.

En toch werd er nog steeds automatisch afgeschreven. Ik heb het stopgezet en krijg nu aanmaningen. Ik vind het zo ongehoord, maar ik heb geen idee meer of het nu beter is om er wel of niet op te reageren? Moet ik nog zeggen "Hallo ik heb al twee keer opgezegd!" en moet ik dat dan ook weer faxen? En als ze me dan weer aanmanen weer een faX?
Het is echt landsbelang dat dit ophoudt. Zo komen we nooit van de prehistorische dsl-verbinding af.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Gewoon stug volhouden om niet te betalen, bij elke rekening een brief sturen en ook dezelfde naar het incassobureau dat u geen diensten meer van ze afneemt. Het zal niet lang duren voordat je tal van verschillende incasso's bureau van ze langs ziet komen. Hierna komen de deurwaarders, zal je ook wel verschillende van krijgen want de goede branden hun handen niet aan deze zaken van Tele2.
Er zal er wellicht ene zijn die je daadwerkelijk gaat dagen, zoals toen in mijn geval.
Gewoon alle correspondentie dan opsturen naar de rechtbank en naar deurwaarder, je moet er wel wat voor over hebben en een hele lange adem. De advocaat die Tele2 voor mij toen genomen had, heeft toen zelf gevraagd om de zaak te seponeren, was ik wel 5 jaar verder.
Uiteindelijk kom je er van af, geloof me. :lol:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik ben er ook 1 van niet betalen :roll: . En vertel in de brief dat ze je niet meer lastig moeten vallen anders zien jullie elkaar wel voor de rechter! En dat willen ze niet.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door Marssjo »

En weer enkele reacties van eigenwijze mensen.
Je bent een overeenkomst met een bedrijf aangegaan en daardoor ook met hun ALV akkoord gegaan.
Dus neem die ALV erbij en zoek op hoe je jouw overeenkomst moet beëindigen.
Lekker stoer niet meer betalen ontslaat je niet van jouw verplichtingen aan dat bedrijf (en terecht) dus klaag niet als er een deurwaarder op je stoep staat.
Wellicht is een andere toon aanslaan tegen de medewerker van de klantenservice?
PS, wat moet je met een moderne glasvezel als je er zelf nog een pre-historische zienswijze en methodes op na houdt?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Marssjo,

ik ben niet eigenwijs, ik heb het gewonnen omdat ik niet kon opzeggen bij Tele2. Ik nam al jaren geen diensten meer van ze af en hun vonden dat ik voor de niet geleverde diensten toch moest betalen. De rechter en de advocaat van Tele2 waren het met me eens, dus hoe zo eigenwijs? Lees de laatste zin nog eens goed door, de ADVOCAAT VAN TELE2 WAS HET MET ME EENS EN OOK DE RECHTER!
Einde schreeuwen :shock:

Ik ben altijd heel correct geweest tegen de klantenservice, hun echter niet tegen mij, want in hun ogen was ik een wanbetaler. Jij gaat toch ook niet naar een winkel en betaald de boodschappen om ze vervolgens te laten staan? Dan even afwachten op een incasso bureau of een deurwaarder voor iets wat je niet in huis hebt?

Als je goed kan lezen, Ts heeft op vele manieren getracht om op te zeggen, tele2 heeft haar administratie niet op orde, klaar en noem mij dan maar eigenwijs.

Dat het niet de schoonheidsprijs verdient hoe de KPN is opgezegd is ben ik met je eens.
Maar ik heb het hier enkel over Tele2 en volgens mij werd daar advies over gevraagd?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste zaz,

Het spijt me om te lezen dat je er niet uit komt met het opzeggen van je Tele2 abonnement. Zou je je postcode, huisnummer en/of klantnummer naar [email protected] willen sturen o.v.v. zaz/Tros Radar? Ik ga dit dan voor je uitzoeken. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

maurice23121966
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:35

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door maurice23121966 »

Hallo mijn naam is Maurice Eichhorst. Ik had tot voor een jaar geleden zowel een mobiel als een vast abonnement bij Tele2. Ik ben indertijd overgestapt naar Ziggo en dat bevalt me veel beter. Alleen lukt het mij maar niet om het abonnement bij Tele2 op te zeggen. Ze reageren gewoon nergens op! Ik heb al meerdere aangetekende brieven naar ze gestuurd en ik heb reeds meerdere malen met ze gebeld. Erg vriendelijk klonken die telefoontjes overigens niet. Ik vind het gewoon niet gepast hoe Tele 2 met zijn klanten omgaat!

Vriendelijk roep ik de medewerkers van Tros Radar op om hier maar weer eens een tv-uitzending aan te wijden, waaraan ik overigens graag wil meewerken.

Met vriendelijke groeten,

Maurice Eichhorst

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maurice23121966,

Het spijt me om te lezen dat je nog facturen ontvangt voor een abonnement wat opgezegd is. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je je mobiele telefoonnummer en contactgegevens willen sturen naar [email protected] o.v.v. maurice23121966/Tros Radar? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maurice23121966,

Bedankt voor je gegevens. Ik ga dit verder voor je in behandeling nemen
en houd je op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door seconds-out »

maurice23121966 schreef:Hallo mijn naam is Maurice Eichhorst. Ik had tot voor een jaar geleden zowel een mobiel als een vast abonnement bij Tele2. Ik ben indertijd overgestapt naar Ziggo en dat bevalt me veel beter. Alleen lukt het mij maar niet om het abonnement bij Tele2 op te zeggen. Ze reageren gewoon nergens op! Ik heb al meerdere aangetekende brieven naar ze gestuurd en ik heb reeds meerdere malen met ze gebeld. Erg vriendelijk klonken die telefoontjes overigens niet. Ik vind het gewoon niet gepast hoe Tele 2 met zijn klanten omgaat!

Vriendelijk roep ik de medewerkers van Tros Radar op om hier maar weer eens een tv-uitzending aan te wijden, waaraan ik overigens graag wil meewerken.

Met vriendelijke groeten,

Maurice Eichhorst
Zonde van alle moeite, je had ook geijk naar TROS-Radar moeten schrijven.
Hier zit 24 uur per dag de helpdesk (damagecontrol) van Tele2 die veel meer "bevoegdheden" hebben als de reguliere helpdesk.
Zij kunnen je WEL snel en vakkundig helpen in tegenstelling tot hun collega s...
Wedden om 60 miljoen euro dat je nu WEL bent uitgeschreven. :lol:

maurice23121966
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:35

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door maurice23121966 »

Ik vrees dat ik je gelijk moet geven.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: tele2 onmogelijk op te zeggen

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maurice23121966,

Van de opzegging was helaas nog geen eerdere melding binnen gekomen. Zoals besproken met mijn collega wordt je abonnement alsnog opgezegd en worden alle teveel betaalde abonnementskosten teruggestort. Mocht je nog vragen hierover hebben dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten