LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 opzegging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dragtjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:05

Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door dragtjes »

Bij opzegging van mijn abonnement (contract van 24 maanden) bij Tele2 beweren zij dat ik eerst de 24 maanden moet uitdienen en dan nog twee maanden opzegtermijn erbij opgeteld krijg.
Dus omgerekend heb ik dan een contract van 26 maanden.
Weet iemend of dit zomaar kan??

Op hun site staat het volgende vermeld:
Wat is de contractduur bij Tele2?
U gaat bij Tele2 Mobiel een contract van 12, 18 of 24 maanden aan, afhankelijk van de door u gekozen aanbieding. Na deze periode geldt een opzegtermijn van 2 maanden.
Wanneer u uw abonnement niet opzegt bij Tele2, blijft uw contract doorlopen, met een opzegtermijn van 2 maanden.


Groetjes,
Ed

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door lucrecia »

Volgens mij bedoelen ze dat als je het niet voor de einddatum van je contract opzeg(dus dat je aangeeft dat je na de 24ste maand niks meer van hun wil), dan word word het met stilzwijging verlengd en dat je dan een opzegtermijn van 2 maanden heb.

Je kan het dus gewoon opzeggen per de einddatum.
Als je je abonnement opzegt, aangetekend opsturen!

dragtjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:05

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door dragtjes »

Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn contract van 24 maanden loopt begin november 2007 af, ik heb in januari 2007 schriftelijk opgezegd.
Zij hebben deze week een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging naar mij toegestuurd.
Daarin wordt nu de datum van 1 januari 2008 als einddatum genoemd.

Dit werd mij vanmiddag ook door de telefoon meegedeeld door een medewerker van Tele2 (of callcenter).
op mijn vraag een chef of ander persoon aan de lijn te krijgen, kreeg ik als antwoord dat dat niet mogelijk is.

Nou mensen neem dus nooit een mobiel abonnement bij Tele2.
Want een contract van 24 maanden wordt door hun automatisch verlengd naar 26 maanden.

Ed

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door Fiore »

ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij kunnen ze dat wettelijk gezien echt niet maken.. je kunt echt gewoon per die 24ste maand opzeggen, zij kunnen je niet verplichten om na die verplichte termijn van 24 maanden je nog eens twee maanden te laten blijven.
maar ja, hoeveel energie wil jij erin steken om ze van hun eigen regels te overtuigen?

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door RADonker »

Dat is bij alle mobiele providers en niet bij Tele2 alleen. Toen ik bij Telfort wegging moest ik drie maanden doorbetalen ondanks mijn contract was afgelopen. Dit geintje flikken ze allemaal.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ RADonker...wat je zegt is ge(censuur)... Zodra je contract afgelopen is wordt er een opzegtermijn van 3 maanden gehanteerd. Binnen je contractstermijn zorgen dat je opzegging 3 maanden voor het einde contract binnen is dan is er niks aan het handje. Je bent waarschijnlijk te laat geweest. Zoals jezelf al zei mijn contractstermijn was allang verlopen dan geld inderdaad nog 3 maanden extra zodra de opzegging binnen is...............

Inderdaad een vaag verhaal van tele2 ga er van de week eens heen bellen of dat daadwerkelijk zo is. Als het zo is vind ik het een redelijk belachelijke manier....en vraag me ernstig af of het mag . De opzegtermijn is toch immers 2 maanden en je contractstermijn 24? Als je je opzegging toch voor de 22ste maand binnen hebt bij tele2 moet het mijns inziens in de 24ste maand gewoon beeindigd worden

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door Fiore »

precies, dat bedoelde ik te zeggen

heb het zelf ook gedaan, na 9 maanden opgezegd zodat het na 12 maanden werd ontbonden (bij contractperiode van 1 jaar met opzegperiode 3 maanden), niks aan het handje

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door Kika29 »

@fiore...bij alle providers is dat gebruikelijk..Hndelt tele2 zo zoals ze nu handelen met topicstarter denk ik dat ze onnozele mensen nog even vast willen houden maar het slaat kant nog wal wat ze doe...

dragtjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:05

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door dragtjes »

Vorige week een tweede brief naar Tele2 gestuurd.
Met daarin duidelijk vermeld dat mijn rechtsbijstandverzekeraar het niet eens is met hun extra termijn van 2 maanden opzegging, en dat zij dus een vergissing maken met mijn opzegging.
En of zij mijn opzegging conform hun leveringsvoorwaarden willen herstellen naar 1-11-07.

Vandaag antwoord terug ontvangen.
Dezelfde standaard brief als de eerste, echter met nu de aangepaste datum van 1-11-07.
Verder geen excuses of iets van dien aard.
Maar gelukkig hebben wij toch ons gelijk gekregen.
Eind goed al goed.

Mensen, allemaal bedankt voor de support via dit forum.

Groetjes,
Ed

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door Kika29 »

@dragtjes..Het is van den zotte dat ze dit uberhaupt proberen... Begrijp me neit verkeerd ik ben al tijdje tele2 klant en erg tevreden maar wat ze in eerste instantie proberen bij een opzegging vind ik schandalig..Hoeveel mensen die geen verstand hebben van de telecomwereld tuinen er wel niet in???
Laatst gewijzigd door Kika29 op 18 feb 2007 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door ?? »

Vrij veel, want ze doen het echt op deze manier.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door Kika29 »

@?? Ik vind het wel beetje raar hoor...

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door fuiduif »

Tele2 heeft sinds kort de opzegregeling veranderd.
Eerst was het je contract plus 2 maanden, nu kun je ook 2 maanden voor het einde van je contract opzeggen zodat je op de einddatum van je contract kunt stoppen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tele2 opzegging

Ongelezen bericht door ?? »

@Kika: ik vind dat ook raar. Ik vraag mij ook sterk af of het wel mag; netjes is het iig niet.

Gesloten