Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Deen Rogier
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2021 11:54

Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Deen Rogier »

Hallo,

Enkele weken geleden zag ik een Unlimited aanbieding bij Tele2. Bij de aanbieding staat dat er tijdelijk geen aansluitkosten in rekening worden gebracht van €20,-
Wie op de actie ingaat, moet uiteindelijk wel €20,- betalen. Ik nam contact op met Tele2, en gaf aan dat aansluitkosten wel in rekening werden gebracht.

Na enkele minuten wachten werd mij verteld dat de pagina (die dus nog steeds online is) niet klopt. Na 4 keer vragen zei de telefoniste dat de pagina zou worden aangepast. Vorige week bekeek ik de pagina weer, de 'aanbieding' staat er nog steeds. Ik belde weer, men was zeer kortaf, het zou worden aangepast.

Nu, ruim 3 a 4 weken later, staat die pagina er nog. Ik vermoed dat duizenden mensen de pagina dagelijks zien. Honderden gaan in op de 'aanbieding' en niet iedereen zal merken dat de €20,- gewoon in rekening wordt gebracht. Mijn vraag, is dit oplichting of gewoon modern zaken doen?

Vriendelijke groet,

Deen
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2021 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Dat is inderdaad heel raar van Tele2. Voor informatie over wat je kunt doen, zie: https://www.consuwijzer.nl/misleidende- ... an-ik-doen

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je er een screenshot van gemaakt?
Die 20 euro hoef je dan uiteraard niet te betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de site van Kassa bent u behoorlijk vaag over hoe u bij de site gekomen bent. En laat dat nu juist wel van belang zijn. Via Tele2 zelf is nergens een site te vinden met deze aktie. Als u via een geschiedenispagina hier terecht bent gekomen, dan geldt die aktie natuurlijk niet.
Niemand anders ziet de aktie staan, alleen u. Mensen die het niet kunnen vinden verklaard u tot webcaremedewerker. Aan wie zou het dan kunnen liggen?
Bij Kassa geeft u er de brui aan aangezien u geen medestanders kan vinden, denkt u dat het hier anders is?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 17:31
Op de site van Kassa bent u behoorlijk vaag over hoe u bij de site gekomen bent. En laat dat nu juist wel van belang zijn. Via Tele2 zelf is nergens een site te vinden met deze aktie. Als u via een geschiedenispagina hier terecht bent gekomen, dan geldt die aktie natuurlijk niet.
Onzin. Tele-2 doet het aanbod:

"VOOR €25 /MND
Bij een contract van 12 maanden, tijdelijk geen aansluitkosten

Geen aansluitkosten t.w.v. € 20,-
Unlimited Data & Bel/SMS
Genadeloos lage prijs"

En dat heeft TS aanvaard. Aanbod + aanvaarding = overeenkomst

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja en als je dan iets bestelt, staat er dit


Aansluitkosten worden in rekening gebracht om nieuwe abonnementen aan te sluiten op ons netwerk. Dit betaal je wanneer je overstapt vanuit een andere provider of als je een nieuw nummer bestelt. Deze kosten betaal je in een keer op je eerste factuur.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan is er sprake van een misleidende handelspraktijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 apr 2021 17:38
NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 17:31
Op de site van Kassa bent u behoorlijk vaag over hoe u bij de site gekomen bent. En laat dat nu juist wel van belang zijn. Via Tele2 zelf is nergens een site te vinden met deze aktie. Als u via een geschiedenispagina hier terecht bent gekomen, dan geldt die aktie natuurlijk niet.
Onzin. Tele-2 doet het aanbod:

"VOOR €25 /MND
Bij een contract van 12 maanden, tijdelijk geen aansluitkosten

Geen aansluitkosten t.w.v. € 20,-
Unlimited Data & Bel/SMS
Genadeloos lage prijs"

En dat heeft TS aanvaard. Aanbod + aanvaarding = overeenkomst
En als u naar de site van tele2 gaat, komt u die actie dan tegen? Waar TS die site vandaan haalt is en blijft een raadsel, maar in ieder geval niet via Tele2 zelf. Met even googelen kom je zelfs acties tegen uit 2010, zijn die nu ook nog geldig?
Aangezien TS bij Kassa al vaag was en hier ook geen antwoord wil geven lijkt het duidelijk dat dit een oude actie is die via google gevonden is. Het is zeker niet een huidige actie van Tele2 zelf.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tele2 heeft dit aanbod op haar website staan. Als ze dat aanbod niet wil doen, dan moet ze dit aanbod gewoon verwijderen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 18:06
En als u naar de site van tele2 gaat, komt u die actie dan tegen? Waar TS die site vandaan haalt is en blijft een raadsel, maar in ieder geval niet via Tele2 zelf.
Vanuit de topic start kan ik er gewoon op doorklikken. Althans, met mijn browser:
https://www.tele2.nl/unlimited-info

daargaanwedan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2019 14:27

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door daargaanwedan »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 17:31
Op de site van Kassa bent u behoorlijk vaag over hoe u bij de site gekomen bent. En laat dat nu juist wel van belang zijn. Via Tele2 zelf is nergens een site te vinden met deze aktie. Als u via een geschiedenispagina hier terecht bent gekomen, dan geldt die aktie natuurlijk niet.
Niemand anders ziet de aktie staan, alleen u. Mensen die het niet kunnen vinden verklaard u tot webcaremedewerker. Aan wie zou het dan kunnen liggen?
Bij Kassa geeft u er de brui aan aangezien u geen medestanders kan vinden, denkt u dat het hier anders is?
Hoezo vaag.

Via google, unlimited tele2, 2de bovenaan, staat hij gewoon, niks vaag aan en iedereen ziet het.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bij 12 maanden is het zelfs geen € 25,00 per maand, maar € 26,00.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
27 apr 2021 17:38
Onzin. Tele-2 doet het aanbod:
Prima, geef de link maar. Dan kunnen we het allemaal zien.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door D34M0N »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 18:06
En als u naar de site van tele2 gaat, komt u die actie dan tegen? Waar TS die site vandaan haalt is en blijft een raadsel, maar in ieder geval niet via Tele2 zelf. Met even googelen kom je zelfs acties tegen uit 2010, zijn die nu ook nog geldig?
Aangezien TS bij Kassa al vaag was en hier ook geen antwoord wil geven lijkt het duidelijk dat dit een oude actie is die via google gevonden is. Het is zeker niet een huidige actie van Tele2 zelf.
Meestal ben ik het eens met jou, maar in dit geval laat de aanbieder steken vallen. De bewuste pagina is heel eenvoudig te vinden via de website van Tele2. Ga op de website van Tele2 naar 'zoeken', typ in "unlimited" en klik op de 5e link. Als je zoekt naar "unlimited info" kom je al op de bewuste pagina via de 2e link. Er wordt ook geen einddatum genoemd voor die aktie. Ondanks dat de aansluitkosten duidelijk genoemd worden wanneer je verder gaat met het bestelproces kan het wel voor verwarring zorgen. Het lijkt mij niet vergezocht dat er mensen zijn die denken dat het noemen van de aansluitkosten verderop in het bestelproces een foutje is.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
27 apr 2021 18:59
alfatrion schreef:
27 apr 2021 17:38
Onzin. Tele-2 doet het aanbod:
Prima, geef de link maar. Dan kunnen we het allemaal zien.

https://www.tele2.nl/unlimited-info

Bovenaan, in het blauwe vak.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 apr 2021 18:10
Tele2 heeft dit aanbod op haar website staan. Als ze dat aanbod niet wil doen, dan moet ze dit aanbod gewoon verwijderen.
Toch vreemd als ik via Tele2.nl naar mobiel en sim only ga, staat er niets. Er staan een hoop acties op de homepage, maar geen gratis aansluitkosten. U bent normaal gesproken van de "het moet helder, duidelijk en direct zichtbaar zijn op de site". Ik zie het nergens staan.
16again schreef:
27 apr 2021 18:14
Vanuit de topic start kan ik er gewoon op doorklikken. Althans, met mijn browser:
https://www.tele2.nl/unlimited-info
En hoe komt TS aan die link? Via de site van Tele2 kom je niet op die site uit.
daargaanwedan schreef:
27 apr 2021 18:29
Via google, unlimited tele2, 2de bovenaan, staat hij gewoon, niks vaag aan en iedereen ziet het.
Ik kan ook de folders van Edah nog tevoorschijn halen via Google. Maar dat wil niet zeggen dat die acties nog geldig zijn. Via de site van Tele2 wordt deze actie niet gegeven.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 19:49
16again schreef:
27 apr 2021 18:14
Vanuit de topic start kan ik er gewoon op doorklikken. Althans, met mijn browser:
https://www.tele2.nl/unlimited-info
En hoe komt TS aan die link? Via de site van Tele2 kom je niet op die site uit.
Je bedoelt wellicht via de homepage, de link verwijst naar tele2
Maakt het wat uit hoe TS aan die link komt? Tele2 biedt die informatie zelf aan.

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 19:49
Ik kan ook de folders van Edah nog tevoorschijn halen via Google. Maar dat wil niet zeggen dat die acties nog geldig zijn.
Ik ga ervan uit , dat in die Edah folders wel een termijn genoemd wordt, waarin het aanbod geldt.
En op de site van tele2 is de actie wel te vinden, dat is wat mij betreft doorslaggevend

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2021 19:49
(...) Ik kan ook de folders van Edah nog tevoorschijn halen via Google. Maar dat wil niet zeggen dat die acties nog geldig zijn. Via de site van Tele2 wordt deze actie niet gegeven.
Die folders van de Edah liggen niet meer in de winkel, want die bestaat niet meer.
De winkel van Tele2 bestaat nog wel. Als ik zoek op "Tele2 unlimited" kom ik via het eerste zoekresultaat terecht op de website van Tele2 en nergens anders. Als ik die pagina niet mag zien, dan had Tele2 die pagina offline moeten halen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wie op de actie ingaat, moet uiteindelijk wel €20,- betalen.
Dat is een aanname. Het kan zijn dat die 20 euro toch niet wordt gefactureerd. Je hebt pas "een zaak" wanneer ze die kosten daadwerkelijk in rekening brengen.

Je kan de screenshot van de aanbiedingspagina dan voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Beter is het om geen energie te steken in dit soort kwesties en gewoon een andere provider te kiezen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tele2 rekent aansluitkosten ondanks belofte om dat niet te doen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus eigenlijk krijgt iemand een site die normaal gesproken niet te vinden is via de website zelf. Daar moet je dus echt specifiek op zoeken om m te vinden. Toch vreemd, dat gebeurt bijna niemand als ze prijzen willen vergelijken of iets dergelijks.

Gesloten