LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 SMS Storing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Joeribl
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2013 12:31

Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Joeribl »

Sinds 16-3-2013 is er bij Tele2 een SMS storing gaande. De getroffen mensen kunnen geen SMS ontvangen.

Navraag bij de helpdesk van Tele2 levert niets op. Er wordt simpelweg mede gedeeld dat het probleem bekend is en dat er nog niet duidelijk is wat de oorzaak is. Als klant krijg je het verzoek geduld te betrachten.

Op het Tele2 forum zijn er inmiddels een groot aantal mensen die aangeven hier last van te ondervinden.

Vrijdag 22-3-2013 heeft een tele2 moderator het volgende bericht op het forum gezet:

Beste forumleden,

Van een aantal heb ik inmiddels gegevens ontvangen. Bedankt daarvoor; daarmee kunnen we verder aan de slag.

Het onderzoek is nog in volle gang en we zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen. Ik kom hier volgende week op terug en houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groetjes,
Sora


Het lijkt er op dit moment dus niet op dat Tele2 spoedig met een oplossing gaat komen.

Bij mij rijst inmiddels de vraag, wat is een redelijke termijn om met een oplossing te komen? Of anders gezegd wanneer kunnen/moeten we Tele2 in gebreke gaan stellen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door bprosman »

Of anders gezegd wanneer kunnen/moeten we Tele2 in gebreke gaan stellen?
Volgens mij staat er in je contract niets over een "garantie" op SMS , die is ook moeilijk te geven.

Joeribl
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2013 12:31

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Joeribl »

Als we die redenatie zouden volgen, kan Tele2 ongestoord dan ook telefonie of internet laten uitvallen voor langere tijd....

Ik vraag niet om een garantie op sms en ik kan er ook inkomen dat er incidenteel sms niet aan komen. Maar we hebben het hier over een structurele onderbreking in de dienstverlening. Een dienst waar wij als klanten voor betalen.

De algemene voorwaarden zeggen het volgende:

Sectie 8.4
Tele2 is voor de afwikkeling van haar Dienst afhankelijk van de medewerking van andere
netwerkaanbieders. Tele2 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen
maar verstrekt ter zake geen garantie. Er kunnen zich omstandigheden voordoen, waaronder
operationele fouten, waardoor de Dienst tijdelijk niet beschikbaar is.


In dit geval is het woord tijdelijk een rekbaar begrip. Dus gaat de redenatie, redelijkheid en billijkheid op. Een storing van een week lijk me niet meer onder het fenomeen tijdelijk vallen.

Maerese
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 19:18

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Maerese »

De sms storing duurt nu al meer dan een week en gaat nog langer gaat duren dan dat. Dat is geen "tijdelijke" storing meer.

Tele2 weet na een week nog steeds niet waar de storing zit en hoe ze deze storing op moeten gaan lossen. Ook andere oplossingen komen niet ter sprake. Nadere informatie werd geheel niet gegeven.

Als klant krijg je zo geen vertrouwen in een oplossing en Tele2 laat aan klant niet zien dat zij bezig zijn met een oplossing. Wel wordt er om informatie gevraagd door medewerkers. Wat er met die informatie gebeurt is ons onbekend.

Hoe kun je hiermee omgaan als consument? Lijdzaam blijven afwachten voor onbepaalde tijd?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Rim69 »

Maerese schreef: Hoe kun je hiermee omgaan als consument? Lijdzaam blijven afwachten voor onbepaalde tijd?
Heb jij een andere suggestie dan?

Maerese
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 19:18

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Maerese »

Nee, die heb ik niet, anders zou ik de vraag niet stellen, nietwaar.

Geen verstand van mijn rechten en middelen als klein consumentje zijnde, maar "tijdelijk" lijkt mij toch echt een andere betekenis hebben dan een niet nader te bepalen duur reeds langer dan een week.

Overstappen naar een andere provider met nummerbehoud én aanschaf/abonnement nieuwe telefoon terwijl ik tegelijkertijd mijn huidige abonnement door blijf betalen is ook zo wat...

Op dit moment laat Tele2 mij in ieder geval informatieloos en oplossingsloos wachten. Dat is vrij machteloos. Ik houd niet zo van machteloos dus ik mag hopen dat Tele2 maandag een voorstel gaat doen aan mij als klant?

Smsjes niet kunnen ontvangen; zoiets moet toch op te lossen zijn met de juiste mensen en de juiste middelen binnen een week door Tele2?

evy12
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2013 10:44

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door evy12 »

Sinds 16 maart kan ik geen "lange" sms meer versturen via Tele2. Kwam er daarna snel achter, dat ik geen enkele sms meer kan ontvangen. Sinds 20 maart kan ik helemaal geen sms meer versturen, ook geen korte en als klap op de vuurpijl, kan ik ook niet inloggen, want na telefonisch contact kwam ik erachter, dat hier ook een storing mee gaande is. Mijn geluk, dat ik per maand kan opzeggen, heb dit natuurlijk nu gedaan en over 2 dagen hoop ik dat alles weer in orde is via een andere provider. Ben toch bang dat ze weer geld van mijn rekening gaan afschrijven, ivm de kleine lettertjes. Tele 2 wat doe je ermee?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door bprosman »

Smsjes niet kunnen ontvangen; zoiets moet toch op te lossen zijn met de juiste mensen en de juiste middelen binnen een week door Tele2?
Zelf heb ik jarenlang in de techniek gezeten (niet bij Tele2) en ik kan je verzekeren dat als Tele 2 weet waar de problemen zitten ze dat echt wel oplossen. Technisch geschoolde mensen hebben best wel een afwijking maar "Sadisme" , om even lekker de klant te pesten, zit daar over het algemeen niet bij.

Dit kost Tele 2 klanten en daarom doen ze echt wel hun best dit op te lossen maar het geeft mij de indicatie dat ze gewoon nog niet weten waar. En ik geef toe... een klant wil heel veel en vaak geinformeerd worden , dat is zijn goed recht (en ik ben er van overtuigd dat het ook goodwill kweekt bij de klant) maar het is altijd een afweging tussen communiceren : "we weten dat we een probleem hebben maar we weten niet waar" of helemaal niets communiceren.

Als ze weten waar het probleem zit weten ze ook vaak bijna al de oplossing. Vandaar dat ik ook altijd zo moest lachen om managers die 'het wel even kwamen regelen' en dan kwamen met "En ik eis dat het VANAVOND nog opgelost is" , "tuurlijk... zeg dan even waar het probleem zit dan lossen we het nu op, hoef je niet tot vanavond te wachten"

Maerese
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 19:18

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Maerese »

Ik ga er ook vanuit dat als ze ons nog steeds niet informeren, ze niet weten waar het probleem zit. Blijven zeggen dat het binnen 48 uur zal worden opgelost of helemaal niets communiceren, leek mij hierbij dan ook niet de juiste tactiek.

Als een bedrijf echter na een week nog steeds niet weet waar het probleem zit of hoe ze een oplossing kunnen bieden is er mijns inziens wel iets heel erg mis. Desnoods regel je iets met een andere provider. Biedt een ander nummer aan?

Als een compleet datacenter afbrandt dan is een oplossing wel nabij. Maar dat een, niet nader door mij te bepalen, aantal klanten geen sms kan ontvangen alsmede gedeeltelijk niet kan versturen is mijns inziens dan niet urgent genoeg voor "duurdere" oplossingen krijg ik het idee. En hiermee kom ik als klant in een lastige situatie.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 SMS Storing

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste forumleden,

Ik vind het heel vervelend dat jullie problemen ondervinden met het ontvangen van smsjes. Zoals mijn collega Sora op het Tele2 forum vermeld heeft, loopt er op dit moment een onderzoek. Er wordt alles aan gedaan om zo snel mogelijk een passende oplossing te bieden.

Via het Tele2 forum houden we jullie op de hoogte: https://forum.tele2.nl/actuele-informat ... jes-16930/

Mijn excuses voor het ongemak! Voor verdere vragen hierover kunnen jullie ook terecht op het Tele2 forum. Ik hoor het graag wanneer ik nog ergens bij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten