LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

L.S.,

Wij zijn ten einde raad omdat Tele2 al 7 maanden onze overstap naar Ziggo traineert.

Vanaf 2007 hebben wij voor onze vaste lijn thuis, een 'ALICE comfort' telefonie en internet abonnement.
ALICE is in 2010 overgenomen door Tele2.

Wegens verhuizing zijn wij per 16 augustus 2013 overgestapt van Tele2 naar Ziggo 'alles in 1' telefonie en internet, met behoud van ons oude telefoonnummer. Ziggo heeft ons 19 juli 2013 mondeling en op 21 juli 2013 schriftelijk gemeld dat zij ons oude Tele2 abonnement op het oude adres laten stopzetten met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn bij Tele2.

En inderdaad werd onze oude telefoonlijn van Tele2 per 16 augustus afgesloten en werkte de nieuwe Ziggo op ons nieuwe adres per 16 augustus perfect.

Prima geregeld zou je denken, echter tot op de dag van vandaag blijft Tele2 onze overstap naar Ziggo extreem traineren. Het lukt ons maar niet om van Tele2 af te komen omdat wij en Ziggo volgens Tele2 niet conform de algemene voorwaarden hebben opgezegd. Nou ja !

Ondanks tig telefoontjes naar Tele2, schrijft Tele2 tot op heden maand in maand uit via automatische incasso de nieuwe maandelijkse abonnementskosten van onze rekening af, wat wij iedere keer laten storneren.

Ook op ons laatste online klachtenformulier van 5 februari 2014 hebben wij vandaag - na 3 weken - geen enkele reactie ontvangen, hoewel op de Tele2 website was vermeld dat je binnen 14 dagen antwoord krijgt.

Alhoewel wij in dit klachtenformulier oa ook opnieuw de incassomachtiging intrekken, is eergister toch weer doodleuk de abonnementskosten van maart 2014 automatisch afgeschreven. Gek worden wij ervan.

Vandaag heb ik opnieuw weer 2x gebeld met Tele2 en geklaagd over het uitblijven van een reactie op onze klachten en het niet stop zetten van de automatische incasso en abonnement.
En ook nu waren dit weer bizarre telefoontjes. Volgens de Tele2 medewerkers ligt de schuld niet bij Tele2 maar bij ZIGGO en/of bij ons. Vandaag kreeg ik te horen dat Tele2 de incassomachtiging alleen wil stopzetten als ik nu meteen instem met een coulance aanbod om de TELE2 aansluiting per 31 december 2013 als beeidigd te beschouwen. De medewerker zegt dat hij dan wel mijn stem moet opnemen dat ik met dit coulance bod akkoord ga. Dit zou betekenen dat wij dan alsnog de abonnementskosten over 16 augustus t/m 31 december 2013 moeten betalen, bijna 5 maanden, een bedrag van ruim € 160. (€ 32,94 per maand). Ronduit belachelijk, want we konden niet eens bellen of iets, want de aansluiting was per 16 augustus afgesloten.

Waar hem dan de coulance in zit, is ons niet duidelijk en konden de Tele2 medewerkers mij vandaag ook niet duidelijk maken. Evenwel blijven de Tele2 medewerkers grote druk uitoefenen om akkoord te gaan met de band opnames en het zogenaamde coulance voorstel, dat alleen vandaag geldt, ook dreigen de Tele2 medewerkers met incassobureaus, een rechtzaak en hoge bijkomende kosten.

Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan.

Tele2 ontkent niet dat wij in september 2013 al voor de eerst keer telefonisch geklaagd hebben over de niet uitgevoerde opzegging, maar zegt dat dit telefoontje niet gezien kan worden als een opzegging conform de algemene voorwaarden, en dit geldt ook voor onze andere telefoontjes en klachtformulieren.

Alhoewel we dus nu al 7 maanden bezig zijn loopt ons contract en abonnement kosten tot op de dag van vandaag gewoon door.

Wij vinden het misselijk en pure minachting van de klant, dat Tele2 onze overstap op zo verschrikkelijk kinderachtige wijze traineert en geen medewerking verleend in het vinden van een acceptabele oplossing, waardoor de zaak nu steeds verder escaleert.

Overigens meldt Ziggo ons dat ze de opzegging en overstap wel aan Tele2 gemeld hebben.

Wij vragen ons af of RADAR ons kan helpen of adviseren welke stappen wij nog kunnen nemen om deze Tele2 nachtmerrie te laten stoppen.

Met vriendelijke groet uit Den Haag.

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

O ja, wat ik mij ook nog afvraag, mag Tele2 maar doorgaan met het automatisch afschrijven van de abonnementskosten van onze giro, ondanks dat wij hen steeds melden dat wij helemaal niet akkoord zijn met die automatische incasso's ??

Is er een manier waarmee wij Tele2 kunnen dwingen daarmee op te houden ??

Met vriendelijke groet uit Den Haag.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door dhc »

Staat in de AV dat kosten voor het abonnement via auto incasso geschieden. Klaar!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door ruud_a »

probeert u het eens met opzeggen volgens de algemene voorwaarden.
tele 2 mag niet van haar machtiging gebruik blijven maken als deze op de juiste manier is ingetrokken.
maar is dat dan wel gebeurd?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even uw openingstopic kopieren en plakken in het geschillenformulier op www.sgc.nl

Vorder meteen schadevergoeding van 250 euro. Wacht op de brief van de SGC. Betaal het klachtengeld van 25 euro. En wacht op het schikkingsvoorstel van Tele2.

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Hartelijk dank voor de adviezen ! Afbeelding

Weet je, het gedrag van Tele2 is zo ver onder de maat, je merkt gewoon dat de medewerker er genoegen in hebben om je maximaal dwars te zitten.

Sinds het eerste telefoontje in september 2013 weet Tele2 dat er iet mis is gegaan in de communicatie van de overstap, maar talloze telefoontjes, klachtformulieren en (7) maanden later is er geen enkele medewerker die eens denkt 'we gaan dit oplossen of rechtzetten'.

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Ik kreeg zojuist hier op 't forum een PB van 'Tele2 Webcare', maar als ik het bericht wil beantwoorden krijg ik de foutmelding: "Enkele gebruikers konden niet worden toegevoegd, omdat ze hun PB-functie hebben uitgeschakeld". Pffffff.

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Ik weet niet of de scan een beetje te lezen is, maar hier een passage uit de brief die ik 21 juli 2013 van Ziggo ontving m.b.t. het door Ziggo stopzetten van het Tele2 abonnement.

Afbeelding

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door prisma64 »

heeft u ook wel een bevestiging van tele2 ontvangen dat ziggo uw abonnement bij hun heeft opgezegd ?

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Nee geen bevestiging van Tele2.
Wel heeft Ziggo mij eergister telefonisch gemeld dat ze het toch echt aan Tele2 gemeld hebben.
Ik heb dat specifiek nagevraagd bij Ziggo, omdat Tele2 de schuld bij mij en Ziggo legt.

Maar stel dat ze bij Tele2 deze melding van Ziggo over het hoofd hebben gezien, dan nog heb ik de overstap zelf in september ook weer gemeld bij Tele2 toen ik merkte dat de overstap niet verwerkt was was bij Tele2. Vandaar dat het zogenaamde coulance aanbod van Tele2 om per 31 december 2013 te beeindigen, door mij niet serieus te nemen is.

Ik heb gister hier op het forum een PB van Tele2 Webcare ontvangen of ik mijn klantnummer en adres wilde doorgegeven, maar het lukt niet om dat bericht te beantwoorden omdat Webcare hun PB-functie hebben uitgeschakeld. En ik heb voel er niks voor om hier op het openbare forum mijn klantgegevens en adres enzo te posten.

Ik heb heus wel eens vaker meegemaakt dat een instantie een administratief foutje maakt, dat mag ook best, waar gewerkt worden fouten gemaakt, maar zo stroef en eng als dat het bij Tele2 gaat... Bah !

Ik hoop dat ze van dat Webcare hier op het forum nog een keer iets laten horen, of van RADAR zelf.

Groeten uit Den Haag

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door laurens043 »

als u inlogt bij tele2 op u account ,wat staat daar dan bij status overzicht ?

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Hallo Laurens,

Voor zover ik weet heb ik geen account bij Tele2 waarop ik kan inloggen om de status te bekijken, het betrof een oud Alice comfort abonnement dat in 2010 is overgenomen door Tele2. Daar hoorde geen account bij waarop je dingen kan muteren of iets, ik heb er in ieder geval geen gebruikersnaam en wachtwoord van.

Wel hebben twee medewerkers mij afgelopen donderdag (27 febr) gemeld dat ze mijn abonnement laten doorlopen omdat ik weiger akkoord te gaan met bandopnames waarop ik dan zou moeten instemmen met de coulance regeling.

Dat is ook precies wat ik bedoel met dat de medewerkers er gewoon lol in hebben om de boel zo te traineren. Uit pesterij dat ik de coulance regeling afwijs, laten zij mijn abonnement doorlopen, terwijl ze precies weten hoe de zaak zit. Je zou het ook chantage kunnen noemen.

Groeten uit Den Haag.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door laurens043 »

dat is een waardeloze boel zo bij tele2 .hier heb je een link waarmee je de gebruikersnaam kunt opvragen https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/re ... ution=e1s1

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

@Laurens, bedankt voor de link !
Ik heb mijn postcode en huisnummer ingevoerd, maar krijg dan de melding 'geen gebruikersnaam beschikbaar op de locatie .... '. Ik denk dat dit te maken heeft dat ik oorspronkelijk een Alice klant ben.

En ja, het is een waardeloze boel bij Tele2, ik snap niet dat ze steeds de kans laten liggen om het met mij op te lossen.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door laurens043 »

ja idd

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, daar heb ik echt wel begrip voor.
Er zal heus ook wel eens wat mis gaan bij andere providers, maar Tele2 spant wel de kroon het laatste jaar.

Als je ook op andere fora leest zoals het (zwaar gecensureerde) forum van Tele2 zelf, of op het Kassa discussie board of hier bij Radar dan zie je een rode lijn in alle Tele2 klachten.
Namelijk de onbehulpzame klantenservice, die (de schuld van) de problemen veelal terugschuiven naar de klant.
Ik denk dat er een hele verziekte en verzuurde sfeer is op de Tele2 klantenservice.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jeremy Howard schreef:@Laurens, bedankt voor de link !
Ik heb mijn postcode en huisnummer ingevoerd, maar krijg dan de melding 'geen gebruikersnaam beschikbaar op de locatie .... '. Ik denk dat dit te maken heeft dat ik oorspronkelijk een Alice klant ben.

En ja, het is een waardeloze boel bij Tele2, ik snap niet dat ze steeds de kans laten liggen om het met mij op te lossen.

ik zou overstappen als ik u was.

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Behalve dat PB berichtje wat ik niet kan beantwoorden van afgelopen donderdag, heb ik niks meer van de
webcare gehoord. Ik denk niet dat ik nog op hulp van Tele2 hoef te rekenen.
Ik heb daarom het weekend ook nog een topic op een ander consumenten forum gestart, misschien dat ze daar ook nog bruikbare tips hebben om van het gedoe met Tele2 af te komen.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Jeremy,

je kan ons nu een privébericht sturen. We zien je gegevens graag tegemoet, zodat we zo snel mogelijk duidelijkheid kunnen krijgen in deze situatie.

Groetjes, Danielle

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Tele2 traineert overstap al 7 maanden.

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Hallo Danielle van Tele2 Webcare,

Ik heb u zojuist in een PB mijn klantnummer en adres gezonden.

En inmiddels heb ik ook de nieuwe Tele2 commercials gezien met de leus MET MINDER GEEN GENOEGEN
Enkele oneliners uit die commercials zijn:

'Wij zijn waar onze klanten ons nodig hebben'.

'Wij zullen nooit vergeten waar het werkelijk om gaat'.

'Wij maken onze beloftes nu al elke dag waar, en zonder verrassingen'

'Hulp zonder omwegen, wij maken er een sport van om klanten zo snel mogelijk te helpen'.

'Wij rusten niet voordat onze klanten 100% tevreden zijn'


Mag ik even een teiltje? Afbeelding
Ik kreeg zowat een attack toen ik de commercials zag.
Dit is zout in de wonden van alle Tele2 klagers en ontevredenen en staat haaks op de werkelijke gang van zaken bij Tele2.

Gesloten