LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2: ze maken er een puinzooi van

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dirkjeen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:15

TELE2: ze maken er een puinzooi van

Ongelezen bericht door dirkjeen »

Ik ben pas net hier op deze site van radar, dus weet niet precies wat ik het beste kan doen. Wij hebben namelijk een heel logboek vol met klachten en bizarre gebeurtenissen rond TELE2. Ik zie dat er ook nog eens vele klachten hier op het forum worden gepost. Als ze weer eens aan de beurt zijn om in het "zonnetje" gezet te worden zijn wij bereid ons dossier beschikbaar te stellen.

Ik meen me te herinneren dat tele2 is uitgeroepen tot beste service verlener of iets dergelijks, maar volgens mij is dat alleen gebasseerd op de vriendelijke stemmetjes aan de telefoon bij de klantenservice, ze kunnen en mogen je niets vertellen.

ff een paar dingen die we hebben beleefd:

1) fouten gemaakt bij tele2 omdat ze de administatie hadden veranderd
2) na veel gebel, is dit uiteindelijk afgehandeld
3) na een tijd krijgen we bericht dat er nog iets van 6 euro open staat. Ze kunnen ons niet vertellen of dit nou is voor dienstverlening of bijvoorbeeld rente is over de bedragen die fout waren gegaan(1). Zolang dat niet duidelijk is niet betaald.
4) Uiteindelijk hebben ze toegezegd dat dit bedrag kwijtgescholden werd, want het was maar een klein bedrag en ze konden niet vertellen wat het was.
5) na een tijd(half jaar ofzo) krijgen we een incasso over een bedrag van 6 euro(lijkt verdacht veel op punt 3).
6) tele2 gebeld, sturen je door naar incasso bureau(IB). Die reageren niet. Zelfs niet op een fax met ontvangst bevestiging.
7) als we ze dan telefoninsch weten te bereiken zeggen ze dat we bij tele2 moeten zijn. Klantenservice zegt dat ze niets kunnen doen, en dat we gewoon moeten betalen!!!!!!!!!!
8) per toeval komen we erachter dat de automatische incasso niet meer werkt, omdat we bij IB zitten. (Wordt niet gemeld)
9) rechtswinkel ingeschakeld: eerste reactie tele2: we zouden van een factuur 6 euro minder hebben betaald(wel knap als je met automatische incasso werkt), wat een leugen is, welke we konden aantonen.
10) vervolgens hadden ze toegegeven en hebben ze het teruggetrokken.

11) tot overmaat van ramp gingen we nog eens verhuizen.
12) tele2 compleet moet je via mijn tele2 opzeggen. Als we dat doen, kunnen we bij de pakketten die je wil verhuizen alleen maar het internet aanvinken, dit doen we maar besluiten na afloop klantenservice even te bellen om te controleren.
13) Meneer kijkt, en wonderbaarlijkgenoeg ziet hij inderdaad dat de verhuizing is aangemeld. Na 10 x uitleggen voordat hij het snapt, dat ik even zeker wil weten of de telefoon aansluiting ook mee gaat, zegt hij. Ik kan de verhuizing terugdraaien en dan kunt u over een week de verhuizing opnieuw doorgeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit zou tot hetzelfde probleem lijden......................... lang verhaal uiteindelijk bevestiging dat het toch gelukt is.
14) di 22 juli zou verhuizing plaatsvinden. 'S avonds werkt t nog niet. Woensdag bel ik klantenservice: We gaan een meting doen, dat geven we de technische dienst(TD) door en die bellen binnen 7 dagen terug.( zit je dus een week zonder telefoon en internet!!!!!!!!!!!
Woensdag 30 juli nog geen reactie: Op nieuw gebeld: krijgen we te horen dat ze binnen 7 werkdagen (exclusief woensdag) bellen. Nu vrijdag middag 15.23 uur een nog niets gehoord, zometeen maar weer eens bellen!!!!!!!!

ps: heb dossier niet bij de hand want kan thuis niet op internet en moet dit dus uit mijn hoofd doen. Het zijn dus niet de precieze gegevens

JBOa
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jul 2008 12:37

Re: TELE2: ze maken er een puinzooi van

Ongelezen bericht door JBOa »

had U telefonie van KPN? Als dit het geval was, dan had u eerst een nieuwe lijn aanvragen op de nieuwe locatie. Providers kunnen hier geen verantwoordelijkheid voor dragen en mogen ook geen verhuizing aan kpn doorgeven namens de klant. Het is immers uw contract met kpn.

Internet + bellen (voip) zit in 1 pakket, dus tijdens een verhuizing zal dat geen problemen vormen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELE2: ze maken er een puinzooi van

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ JBOa
U geeft foutieve info @ kpn lijn aanvragen. Het volgende lees ik op site Tele2 t.a.v. verhuizen:
Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?
De verhuizing van uw Tele2 pakket kunt u via Mijn Tele2 doorgeven. Het verhuizen van uw ADSL-verbinding neemt circa 22 dagen in beslag. Om te voorkomen dat u op uw nieuwe adres langere tijd zonder verbinding komt te zitten, adviseren wij u uw verhuizing ruim op tijd aan Tele2 door te geven. Aan de verhuizing zitten 35,- administratiekosten verbonden. Als u verhuist binnen de regio neemt Tele2 automatisch uw telefoonnummer mee naar het nieuwe adres. Indien u buiten
de regio verhuist zult u een nieuw telefoonnummer ontvangen. Deze kunt u 1 week voor oplevering opvragen. U dient geen nieuwe KPN lijn aan te vragen op uw nieuwe adres.

JBOa
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jul 2008 12:37

Re: TELE2: ze maken er een puinzooi van

Ongelezen bericht door JBOa »

Dat gaat over voip :wink:. Als mensen nog gebruik maken van KPN, dan zullen zij dat eerst moeten verhuizen voordat een provider het internet signaal kan verhuizen. De uitleg in dat stukje is een beetje krom, maar het voorkomt dat mensen een nieuwe lijn aanvragen op de nieuwe locatie wat in geval van voip (lijnhuur van kpn) niet nodig is.

Gesloten