Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Ik sloot in 2020 een onbeperkt bellen,onbeperkt sms en onbepeerkt fair use data tegoed af bij Simpel.Een jaar geleden kon ik in de derde week van november plots niet meer bellen , sms en etc.Navraag bij Simpel leerde mij dat ik volgens hen meer dan 10 Gb verbruikt had , terwijkmijn telefoon 6 Gb aangaf,Dus 4 gigasbyte minder dan zij beweerde,Daar ik altijd bereikbaar moet zijn in verband met ernstig zieke moeder , zei ik te stoppen met deze telecomprovider.Simpel gebruikt een meetmethode datategoed die erg afwijkt van mijn betrouwbare Samsung telefoon.Simpel bracht toen daarop mij 70 euro in rekening wat door incasso bedrijf Webcasso inmiddelsopgelopen is tot 700 euro.Nu blijkt dat ook incassobedrijven veel te veel kosten in rekening brengen en dat de overheid deze vorm van oplichting oogluikend toe staat.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is nu uw vraag?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door kuklos »

RICHARODI schreef:
13 nov 2021 09:38
Nu blijkt dat ook incassobedrijven veel te veel kosten in rekening brengen en dat de overheid deze vorm van oplichting oogluikend toe staat.
Je wordt wel veel opgelicht zeg. En strooit bovendien nogal makkelijk met de term oplichting.

Ik zie trouwens dat dit al je 6e topic is dat je opent. Ga je in dit topic wel reageren, in tegenstelling tot in al je andere topics?

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Kuklos dat ik meer onrecht zie dan jou , ligt mss aan het feit dat ik een leven heb in tegenstelling tot jou.Dit is minder geschikt om je frustraties te botvieren.een mening is wat anders dan een feit.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ik ben al jaren klant van Simpel en wanneer je 80% van je bundel verbruikt krijg je een sms. Ook wanneer je 100% van je bundel verbruikt. Dat je ineens niets meer kon lijkt mij dan ook erg onwaarschijnlijk. Ik heb ook nooit een afrekening gekregen die niet klopte. Mijn ouders en vriend zijn ook klant bij Simpel en hebben deze ervaring ook niet. Misschien heb je de sms-jes over het hoofd gezien? Daarnaast is de data die je gsm aangeeft niet 100% betrouwbaar. En als je over je bundel heen gaat wordt je niet ineens volledig afgesloten. Dat gebeurt alleen als je je rekening niet betaald hebt. En voordat ze je dan afsluiten krijg je ook hier bericht over en de kans om alsnog je rekening te betalen. Zo te lezen heb je gewoon je rekening niet voldaan. Dit blijkt ook als je een incassobureau op je dak krijgt en daar heb je de rekening ook flink op laten lopen.
Ik vind het nogal makkelijk om Simpel nu zo neer te zetten terwijl je hier niet het hele verhaal verteld en blijkbaar zelf niet netjes op tijd je rekeningen betaalt.

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Weer een persoon die in dienst is van Simpel en zo doet voorkomen dat Simpel wel eerlijk te werk gaat.Veel mensen reageerden op mijn advertentie op internet dat zij ook deze nare ervaringen hebben en zie Facebook waar ook zeer veel mensen hun beklag doen.Maar jij als medewerker Simpel zou dan de positieve noot zijn.

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Op Facebook bewijs dat erg veel mensen gedupeerd worden door Simpel.Helaas zijn er medewerkers van Simpel die hier wil doen voorkomen dat de foute telling data etc hun fout is en niet die van Simpel/

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En wat op FB staat, klopt altijd natuurlijk. :roll: :roll: Maar verder gaat het wel goed met je?

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Wat een clichee antwoord en VERDER GAAT HET WEL GOED MET JE , origineel zijn is niet jouw sterkste kant: alleen de vraag van het pilletje ontbreekt .Zou je niet beter in therapie gaan dan op afstand de stoere toetsenbord ridder uit te hangen.En minder nerdy bril op te zetten.....

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Cliché bedoel je?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door scontra »

RICHARODI schreef:
13 nov 2021 09:38
.Simpel bracht toen daarop mij 70 euro in rekening wat door incasso bedrijf Webcasso inmiddelsopgelopen is tot 700 euro.Nu blijkt dat ook incassobedrijven veel te veel kosten in rekening brengen en dat de overheid deze vorm van oplichting oogluikend toe staat.
Ga vooral zo door, maar als u niet oppast, dan komt u vanzelf van de drup via de regen in een plensbui terecht, want de openstaande rekening zal blijven oplopen en oplopen en dat kan voor u wel eens verregaande financiële consequenties met zich brengen.
Of laat u het zover komen dat er eerdaags een deurwaarder voor de deur staat en/of laat u het misschien komen tot een juridisch getouwtrek ?
Her zal mogelijk voor u wel een principe kwestie zijn, maar soms is het verstandig om je principes even in de parkeerstand te zetten en dat te doen wat het meest Simpel is.

En nee, ik werk niet voor Simpel en heb hierin ook geen financieel belang.

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

rebellen veranderen de wereld, meelopers gedogen de bestaande situatie

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

ik kan voorlopig niet reageren want door toename corona opnames in ziekenhuis werk ik de komende 48 uur

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door scontra »

RICHARODI schreef:
13 nov 2021 10:50
rebellen veranderen de wereld, meelopers gedogen de bestaande situatie

Gelet de incorrecte toonzetting die u tegen sommige forumdeelnemers meent te moeten gebruiken zie ik het sombertjes voor u in.
En geloof me (of niet), maar u zult in geen geval de wereld veranderen. Hoogstens zal uw wereld, financieel gezien, wel veranderen.
Slecht één ding is zeker in deze en dat is wie uiteindelijk de onnoodzakelijk hoge rekening van deze rebellie gaat betalen en dat zal vast de rebel in deze zijn.

Succes met het verdere verloop van de zaak.

RICHARODI
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:44

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door RICHARODI »

Incorrecte toonzetting ? geboren in de jaren 30? Heb jij wel duidelijk gelezen hoe de totale toon en lyric setting is
? Heb je mss last van narrow mindness richting mij
?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat gaat er precies mis bij het meten en factureren van het dataverkeer door Simpel? Gebruiken ze soms een minimale blokgrootte per keer? Als u dan herhaaldelijk maar een klein beetje data gebruikt, wordt er aanzienlijk meer afgeschreven van de bundel. Zou het daarin kunnen zitten?
Die methode werd/wordt ook gebruikt bij bellen, afrekenen per minuut. Of een gesprek 61 of 120 seconden duurde, er werd/wordt 2 minuten berekend. Tegenwoordig is voor gesprekken afrekenen per seconde gebruikelijker.
Staat er iets over de grootte van datablokken in uw contract?
Laatst gewijzigd door Erthanax op 13 nov 2021 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door scontra »

RICHARODI schreef:
13 nov 2021 11:05
Incorrecte toonzetting ? geboren in de jaren 30? Heb jij wel duidelijk gelezen hoe de totale toon en lyric setting is
? Heb je mss last van narrow mindness richting mij
?
Deze reactie weerspiegeld nu precies waar ik op doel.
Ik ken u niet, dus waarom zou ik iets tegen u als persoon kunnen hebben.
Het ga u goed !!

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door Techneut71 »

RICHARODI schreef:
13 nov 2021 10:32
Weer een persoon die in dienst is van Simpel en zo doet voorkomen dat Simpel wel eerlijk te werk gaat.Veel mensen reageerden op mijn advertentie op internet dat zij ook deze nare ervaringen hebben en zie Facebook waar ook zeer veel mensen hun beklag doen.Maar jij als medewerker Simpel zou dan de positieve noot zijn.
Wat een zwaktebod...

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom een incassobureau als oplichter wordt bestempeld is wel duidelijk zo. En waarom de rekening zo enorm oploopt ook. En waar het vermoedelijk misging bij de provider ook.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telecomprovider Simpel brengt meer data in rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

RICHARODI schreef:
13 nov 2021 10:53
ik kan voorlopig niet reageren want door toename corona opnames in ziekenhuis werk ik de komende 48 uur
Succes daar. Ik denk dat je bijdrage daar nuttiger is dan verdere deelname in deze discussie.

Gesloten