LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
shaneeca

voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door shaneeca »

op 17 juli kreeg ik een brief van Dutchtone waarin mij werd meegedeeld dat er een VOORDEELAKTIE inging per 1 sept 2002 voor mij als Allin Intro abonnee. Het abonnement bedraagt nu nog voor 20 gratis belminuten Euro 8,73. Ik heb sinds begin 1998, 2 abonnementen: voor mezelf en mijn zoon en dat is voor ons ruim voldoende. We gaan zelden over de 20 min. per maand heen. Dutchtone noemt het een voordeel dat het abonnement verhoogd wordt naar 15 Euro, (dat is een verhoging van maar liefst 87,5%). Er is geen mogelijkheid om te kiezen voor een handhaving van het huidige abonnement en het GRATIS 1300 nummer (via GSM) voor nadere informatie omtrent deze aktie, is totaal onbereikbaar.
Wie hebben er nog meer een All-intro abonnement en vinden deze door Dutchtone genoemde VOORDEELaktie ook een NADEELaktie?
Bovendien heb ik als abonnee nog amper 14 dagen de tijd om te zoeken naar een andere provider wat erg kort dag is, want als ik per 1 sept. niet wil overgaan op dit veel duurdere abonnement moet ik voor 1 augustus het abonnement afzeggen.
Voordeelaktie van Dutchtone? Nee, een regelrechte dwangaktie en bovendien je reinste boerenbedrog.

shaneeca

Re: voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door shaneeca »

oopsie, typo, er had moeten staan:
boerenbedrOg, maar dat was wel duidelijk neem ik aan....

Jorg

Re: voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door Jorg »

Ik voel me ook behoolijk opgelicht door Dutchtone:

Ik heb sinds 2 jaar een abonnement bij Dutchtone voor mobiele telefonie. Ik heb het zgn Alin 360 abonnement waarbij ik voor 32 Euro 6 uur kan bellen per maand (ongeacht naar welk binnenlands nummer en op welk tijdstip). Nu is mij per brief door Dutchtone medegedeeld dat mijn abonnement wordt omgezet in een nieuw abonnement (Alin E 30). Hierbij betaal ik per maand 30 Euro voor plusminus 200 minuten (afhankelijk of in naar vast, mobiel of ander Dutchtone nummer bel). Dat betekend dus dat ik ongeveer 2x zo duur uit ben! Weet iemand of hier iets aan te doen is? Ik neem aan dat meerdere personen dit probleem hebben.

Ivana

Re: voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door Ivana »

Net dutchtone gesproken. Ik kreeg namelijk vandaag een brief binnen dat mijn abonnement per 28 oktober wordt omgezet. Van een allin 120 naar een allin E 15, scheelt niet veel zou je zeggen. Voordeel is dat ik E 0,87 minder per maand ga betalen. Nadeel, minstens 30 belminuten per maand minder omdat de belkosten een stuk duurder zijn geworden per minuut. Deze worden per november weer duurder. Ik die mevrouw van dutchtone uitgelegt dat ik daar niets mee te maken heb omdat ik een allin 120 heb afgesloten voor 2 jaar en dat contract graag zo wil houden. Dat kan niet en ik moest maar begrijpen dat iedereen zijn abonnement overgezet wordt en dat dutchtone niet meer naar de goedkoopste provider maar naar de beste provider van Nederland dingt. Ik deze mevrouw uitgelegt dat ik een overeenkomst heb met dutchtone en dat deze die niet zomaar eenzijdig mag veranderen. Nadat ik dat vereenvoudigd had voor deze mevrouw zodat zij het ook begreep, bleef het eerst erg stil aan de andere kant van de lijn. Vervolgens probeerde zij mij een duurder abonnement in mijn maag te splitsen. Ik heb er toen maar een punt achter gezet en gemeld dat ik nog wel contact op zou nemen. Ik heb net ingesproken op de radarlijn en hoop dat deze het in hun progamma gaan behandelen. Verder wens ik iedereen sterkte die een dutchtone abonnement heeft want een dezer dagen komt ook jullie brief! Mijn advies lees hem goed en laat je niets wijsmaken. Groeten, Ivana

Sandra

Re: voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door Sandra »

Bel klantenservice 777 (altijd bereikbaar) en er wordt je uitgelegd waarom Dutchtone dit heeft besloten. De tarieve zijn erg voordelig vergeleken met andere providers en worden niet verhoogd! Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe belbundel (geen minuten) omdat alle belkosten uit deze bundel wordt berekend. Als de bundel op is krijg je een SMS, dan weet je dat de rekening hoger wordt. Ik had ook een oud abonnement, werd gebeld door Dutchtone en heb een gloednieuwe Nokia 3510 GRATIS gekregen omdat ik bijtekende voor een jaar met een nieuwe 40 euro bundel. Het tarief is zeer voordelig. Nee dan O2: een bundel van 500 minuten voor 7,50. Hieruit kun je alleen naar O2 nummers bellen of aar vaste lijnen. De rest (sms, andere mobielen dan O2) betaal je gewoon bovenop de 7,50!!! En de minuten die je dus geheid over hebt? Die ben je kwijt! Geef mij maar Dutchtone, dan neem je je overgebleven bundel gewoon mee (onbeperkt)!

Melissa

Re: voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door Melissa »

Hey,

Ik heb nu ook al ongeveer anderhalf jaar een abonnement bij Dutchtone. Ik ben begonnen met een Allin180 abonnement en heb hem toen na een jaar verlengd en er een 40euro abonnement van gemaakt. Ik was toen ook hartstikke tevreden met Dutchtone, de service was goed en alle kosten gingen uit één bundel.

Maar na een paar maanden had Dutchtone zijn tarieven gewijzigd en betaal je nu gewoon het dubbele (!) naar overige mobiele nummers (geen Dutchtone nummers dus). Mijn rekening iz toen echt abnormaal hoog geworden. 100euro elke leek wel standaard te worden!

Ik heb toen mijn belbundel verhoogd naar 60euro, omdat dan zo de belkosten per minuut iets lager worden. Maar nu merk ik dat dit ook geen zin heeft, mijn vorige rekening was vorige maand alsnog 120euro!! Dit wordt toch echt te gek!

Ik heb nu maar besloten om een ander goedkoop abonnement te gaan nemen en mijn belbundel bij Dutchtone zo veel mogelijk te verlagen, zodat die kosten toch laag blijven. Ik bel dan gewoon mijn minuten bij Dutchtone op en bel de overige minuten met een ander abo.

Maar... Ik kan mijn belbundel NIET VERLAGEN!!! 'Dit staat in de algemene voorwaarden' krijg ik bij de klantenservice te horen (777). Nou, nergens te zien hoor! De algemene voorwaarden heb ik helemaal doorgelezen en het staat NERGENS! Kijk maar op hun site: http://www.dutchtone.nl/overdutchtone/f ... ontent.php

Wat kan ik hier nou tegen doen, ik wil namelijk gewoon mijn belbundel verlagen, het liefst tot 15euro per maand, totdat mijn contract afloopt (in maart). Ik heb het immers vorige maand nog opgehoogd tot 60euro, toen waren ze maar al te blij, en natuurlijk is er toen nix bijgezegd over dat verlaging niet mogelijk is!
Wie kan mij helpen?

Groetjes Melissa.

dave

Re: voordeelaktie Dutchtone = boerenbedrag

Ongelezen bericht door dave »

Ze hadden mij allin180 abonnement ook veranderd in een allin 20 euro. Mijn rekeningen zijn in de tussentijd ook bijna verdubbeld. Ik heb echter na 2uur telefoneren met ben het voorelkaar dat me abonnement per december word stopgezet (terwijl het nog een 8 maanden moest). Ik kon ook geld krijgen dan moest ik echter mijn contract uitdienen.

IEDEREEN MOET DUS GEWOON GAAN BELLEN NAAR DUTCHTONE ZODAT ZE DIE ARROGANTE PRIJSVERHOGING OOK IN HUN PORTOMONNEE GAAN VOELEN!!!!!!!!!!

Gesloten