Problemen met Vodafone en Ziggo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Suzan74
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2019 15:40

Problemen met Vodafone en Ziggo

Ongelezen bericht door Suzan74 » 24 feb 2019 16:35

Anderhalf jaar geleden kon ik mijn abonnement voor de mobiele telefoon vervangen en ben ik bij Vodafone binnen gelopen voor een nieuw abonnement met telefoon. Leuke abonnementen hebben ze en ook mijn alles-in-een- abonnement voor TV-internet- bellen kon goedkoper in combinatie met dit Vodafone abonnement.
Echter helaas is dit het slechtste ontvangst wat ik ooit gehad heb.
Bij Ziggo ging het een en ander mis met installatie en ook daarna de nodige problemen, maar moet ze nageven ze doen wel moeite om het op te lossen, maar we hebben helaas ook de nodige alternatieven moeten bedenken door dingen die hier niet goed werken.
Ondertussen heb ik al modem nummer 4 en heel wat monteurs gehad.
Mijn grootste probleem ligt echter bij Vodafone. Mijn mobiele telefoon heeft hier binnenshuis nauwelijks bereik, bij contact met Vodafone krijg ik steevast antwoord wifibellen en als dit niet werkt moet ik bij Ziggo zijn.
Zoals ik al zei heb ik al modem nummer 4 en staat et zelfs een wifi-vetsterker op de eetkamertafel.
Maar helaas de mobiele telefoon werkt wanneer hij er zin in heeft en anders niet.
Vanwege wifibellen verwijst Vodafone dat weer naar Ziggo en Ziggo verwijst naar Vodafone. Het is toch één bedrijf?
Ondertussen al die tijd al een hotline met Ziggo en Klaske van de klachtenafdeling heeft me al als alternatief onbeperkt vast bellen aangeboden voor een jaar om
dit probleem te ondervangen. Ontzettend lief, maar blijf het wel vreemd vinden dat ze aangeven een bedrijf te zijn, niet samen werken en Ziggo dus uiteindelijk het probleem van Vodafone oplost. Daarin wel een pluim voor Klaske!
Dit weekend helaas storing op de vaste telefoon, zelf wegens operatie nekhernia vooral aan de bank gekluisterd en vooral druk met het proberen contact te krijgen met mijn vriend via de mobiele telefoon en nee, vandaag heeft die er nauwelijks zin in en dus gaat deze dag vrij stil voorbij en loopt de frustratie op.
Bij melden probleem kom ik bij Vodaofon eniet verder dan een chat en pas bij chat nummer 3 wordt er echt geluisterd en een melding gemaakt, maar komt daar een oplossing uit?
Mijn ervaring is dat er dan op afstamd naar verbinding gekeken wordt en als dat er goed uit ziet is voor hen het probleem opgelost, maar blijft voor mij bestaan.

Hoe komt er eens een oplossing dat Vodafone en Ziggo samen naar het probleem gaan kijken, Vodafone niet steevast wifibellen benoemt en naar Ziggo verwijst en Ziggo voor mobiel niet steeds naar Vodafone verwijst.
Wanneer gaat een bedrijf dat zegt samen te werken eens samen naar het probleem krijgen en kan ik echt genieten van mijn onbeperkt bellen abonnement bij Vodafone, want weet je, dan kan er verder eens een storing zijn, maar heb ik gewoon een backup en was mijn emmer nu niet zover over gelopen.
Mijn geduld is aardig op en door dit heen en weer gedoe heb ik er zo’n moeite mee gelregen met name naar Vodafone toe aan te geven dat het niet werkt, want nee ook het wifi- bellen is niet de oplossing in deze .

Voor nu door storing in de vaste lijn en veel mislukte belletjes met mijn vriend waarbij de telefoon wel overgaat, maar we elkaar niet kunnen verstaan vooral een stil weekend op de bank, hopende dat ik komende week mijn belafspraken wel gewoon door kan zetten en ja, daar ik nu niet erg mobiel ben, ben ik vooral zeer onthand daar ik alleen woon

berndv
Berichten: 6970
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Vodafone en Ziggo

Ongelezen bericht door berndv » 25 feb 2019 08:19

Suzan74 schreef:
24 feb 2019 16:35
maar blijf het wel vreemd vinden dat ze aangeven een bedrijf te zijn, niet samen werken en Ziggo dus uiteindelijk het probleem van Vodafone oplost. Daarin wel een pluim voor Klaske!
Lijkt me toch een prima samenwerking, Vodafone kan iets niet goed doen en Ziggo compenseert u daarmee.
Suzan74 schreef:
24 feb 2019 16:35
Hoe komt er eens een oplossing dat Vodafone en Ziggo samen naar het probleem gaan kijken, Vodafone niet steevast wifibellen benoemt en naar Ziggo verwijst en Ziggo voor mobiel niet steeds naar Vodafone verwijst.
Ook al is het 1 bedrijf, de medewerkers die u spreekt hebben zo hun specialisatie, dat heb je ook bij bedrijven als KPN.

BreejKC
Berichten: 1330
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Problemen met Vodafone en Ziggo

Ongelezen bericht door BreejKC » 25 feb 2019 08:37

Even los van de interne samenwerking tussen Ziggo en Vodafone. Als ik uw verhaal lees en probeer te begrijpen, krijg ik eerder de indruk dat het aan uw mobiele toestel ligt en wellicht niet aan de al dan niet draadloze verbinding.

Probeer eens met een ander toestel door de SIM-kaart erin over te zetten, desnoods het toestel van iemand anders, en kijk wat er dan gebeurt.

Theotrucker
Berichten: 3323
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met Vodafone en Ziggo

Ongelezen bericht door Theotrucker » 25 feb 2019 08:40

Kunt U wel WiFi bellen met U toestel? Met meer dan de helft van de toestellen gaat het niet, alleen vrij recente.

Komkommertijd
Berichten: 2212
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: Problemen met Vodafone en Ziggo

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 feb 2019 15:00

Ander huis kopen?

Als een Mobile telefoon niet werkte of erg slecht is het meestal de isolatie in muren en HR++ glas in gevel van vooral nieuwere huizen en dan adviseren ze Wifi te gebruiken.

Verder ontbreek hier het merk en type telefoon en sommige hebben een te kleine ingebouwde antenne.
Bij enkele is een headset een oplossing omdat die soms tevens als extra antenne gaan werken.

bprosman
Berichten: 9941
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Vodafone en Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman » 25 feb 2019 16:03

Als een Mobile telefoon niet werkte of erg slecht is het meestal de isolatie in muren en HR++ glas in gevel van vooral nieuwere huizen en dan adviseren ze Wifi te gebruiken.
Kan ook iets simpels zijn dat een bepaalde provider in een bepaald gebied gewoon slechte dekking heeft.
Bij mijn ouders op de camping bijvoorbeeld is het KPN netwerk het enig wat fatsoenlijk werkt.

Plaats reactie