LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teveel betalen aan KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rumija10
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:58

teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door rumija10 »

Ik blijk gedurende 9 jaar zeker 1500 euro teveel te hebben betaald aan KPN omdat ik een veel te duur abonnement had.
Had KPN mij daar niet op kunnen attenderen?
Dat zou je toch verwachten van zo'n organisatie..
Ik zat al zoveel jaar als klant bij hen.

JOyce

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

rumija10 schreef:Ik blijk gedurende 9 jaar zeker 1500 euro teveel te hebben betaald aan KPN omdat ik een veel te duur abonnement had.
Had KPN mij daar niet op kunnen attenderen?
Dat zou je toch verwachten van zo'n organisatie..
Ik zat al zoveel jaar als klant bij hen.

JOyce
Hoe zou een provider moeten weten wat een klant te duur vindt? Blijkbaar heeft u 9 jaar een duur abonnement gehad en betaald, zonder dat u wist wat u maandelijks daarvoor betaalde? Apart.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 30 mei 2018 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt blijkbaar een abonnement lopen bij KPN. Een bedrijf kan en mag zich toch niet bemoeien met wat een klant aangaat? Ze zijn toch geen bewindvoerders? :shock:

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Mark1992 »

In welk opzicht had u een te duur abonnement? Een beschikbare internetsnelheid die niet (maximaal/vaak) gebruikt werd? Of een telefoonaansluiting terwijl u niet of nauwelijks belt? Of had een een extra uitgebreid TV-pakket met meerdere zenders waar u eigenlijk nooit naar keek?

Hoe moet de provider weten wanneer een abonnement ''te duur'' voor u zou zijn? Dit zou betekenen dat zij alles moeten bijhouden, internetgebruik, tv-zenders die u kijkt en uw telefoonlogs om te kunnen bepalen of het abonnement wel of niet bij u past. Ik ga ervan uit dat u zelf voor dit abonnement heeft gekozen 9 jaar geleden en dat u zelf eventueel tussentijds het pakket hebt ge-upgrade?

Bij het afsluiten van een abonnement staat namelijk altijd wat u ervoor krijgt, de snelheid van de internetverbinding en het aantal TV-zenders (en welke) u krijgt bij welk abonnement. Dus ik denk dat u zult moeten ''downgraden'' en het verlies moet nemen.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door rvjapio »

De provider houdt zich daar helemaal niet mee bezig. Het is geen bewindvoerder, maar een ondernemer. U zult de verantwoordelijkheid echt bij uzelf moeten zoeken.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door yan »

Gisteren Coca-cola gekocht bij de AH, terwijl het huismerk goedkoper was.
Hadden ze me aan de kassa ook even kunnen vertellen.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door ErnieG »

KPN is sowieso te duur, maar u kunt toch moeilijk verwachten dat ze u naar hun concurrent sturen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoe bedoel je precies, "veel te duur"?

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Faye1971 »

rumija10 schreef:Ik blijk gedurende 9 jaar zeker 1500 euro teveel te hebben betaald aan KPN omdat ik een veel te duur abonnement had.
Had KPN mij daar niet op kunnen attenderen?
Dat zou je toch verwachten van zo'n organisatie..
Ik zat al zoveel jaar als klant bij hen.

JOyce
En waaruit blijkt dat dit al 9 jaar speelt? Hoezo teveel? Je neemt toch zelf het abonnement af én maakt er gebruik van. Blijkbaar vond je het dus allemaal best, ook na die 9 jaar. KPN hoeft én is niet verplicht om jou ergens op te attenderen. Je moet je eigen verantwoording nemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik neem aan dat je zelf een abonnement hebt afgesloten. En hebt betaald wat je volgens het abonnement verschuldigd was. Dus dan vraag ik me af wat er te veel betaald is.

Overigens kan veel moeten betalen natuurlijk twee kanten op. Het kan zijn dat je een abonnement had dat bijna nooit op ging, maar het kan ook zijn dat je juist altijd over je standaard limiet heb ging en daarom steeds duur extra verbruik had. In beide gevallen is het je eigen verantwoordelijkheid om het verbruik in de gaten te houden en eventueel het abonnement aan te passen.

rumija10
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:58

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door rumija10 »

Het gaat erom dat zoals de medewerker van KPN me ook zei meteen op het eerste gezicht al duidelijk was dat ik weinig belkosten had.
En ook dat ik een veel te duur abonnement had.
Mijn vraag is dus: hadden ze dat niet al 9 of 8 of 7 of 6 jaar terug kunnen zien en me daarop attenderen?
kennelijk vinden degenen die nu reageren het onzin, ik moet mijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Maar zou het zo kunnen zijn dat de reageerders vooral jong en dynamisch zijn en gewend te switchen naar weer een andere provider als dat goedkoper kan. Ik ben van de oudere generatie en vraag me gewoon af of er niet meer mensen zoals ik zijn die door de jaren heen "per ongeluk"te veel betalen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

rumija10 schreef:Het gaat erom dat zoals de medewerker van KPN me ook zei meteen op het eerste gezicht al duidelijk was dat ik weinig belkosten had.
En ook dat ik een veel te duur abonnement had.
Mijn vraag is dus: hadden ze dat niet al 9 of 8 of 7 of 6 jaar terug kunnen zien en me daarop attenderen?
kennelijk vinden degenen die nu reageren het onzin, ik moet mijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Maar zou het zo kunnen zijn dat de reageerders vooral jong en dynamisch zijn en gewend te switchen naar weer een andere provider als dat goedkoper kan. Ik ben van de oudere generatie en vraag me gewoon af of er niet meer mensen zoals ik zijn die door de jaren heen "per ongeluk"te veel betalen.
Nee, ik ben niet van de jongere generatie, maar ik let zelf wel altijd op welk abonnement ik afsluit. Als ik bericht krijg dat er veranderingen in abonnementen komen, kijk ik even wat voor mij het gunstigste is.
Dus aan leeftijd ligt dit echt niet.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Faye1971 »

rumija10, nee, het heeft helemaal niets te maken met leeftijd. Wat een flauwekul. KPN had jou erop kunnen attenderen. Maar dat zijn ze niet verplicht. Het is geen onzin, maar wel je eigen verantwoordelijkheid. Het gaat tenslotte om jouw portemonnee. Al die jaren heb je gebruik gemaakt van dat abonnement. En heb je facturen ontvangen. Dus hoe je het ook wendt of keert, je was tevreden. Anders had je allang een ander abonnement afgesloten.

En niet omdat een medewerker van KPN nu toevallig zegt dat je verbruik weinig is, dat je dan 'per ongeluk' teveel betaald zou hebben. Abonnementen, diensten, produkten en tarieven veranderen nou eenmaal. Die kun je niet vergelijken met 9 jaar geleden.

Ik snap wel dat je hier van baalt, maar gebeurd is gebeurd. Het beste is nu vooruitkijken. En misschien is dit het moment om ook je overige abonnementen door te spitten. Wie weet haal je daar een voordeel uit.
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 30 mei 2018 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Costnix »

It’s no use crying about spilt money

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door kweenie »

rumija10 schreef:Het gaat erom dat zoals de medewerker van KPN me ook zei meteen op het eerste gezicht al duidelijk was dat ik weinig belkosten had.
En ook dat ik een veel te duur abonnement had.
Mijn vraag is dus: hadden ze dat niet al 9 of 8 of 7 of 6 jaar terug kunnen zien en me daarop attenderen?
.
Volgens mij wijzen ze je iedere maand op je verbruik en op je abonnementskosten. Zodat je zelf kunt beslissen of je dit nog in verhouding vindt.

Plantronics
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2003 20:16

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door Plantronics »

Ik weet dat ik ook goedkoper uit zou kunnen zijn met mijn telefoonabonnement maar het is mijn eigen keuze om het toch te houden.
Als de noodzaak er een keer mocht zijn dan wil ik kunnen bellen zoveel als ik dat nodig acht, al zou dat dagen achter elkaar zijn. Dat is een vorm van luxe of noodzaak, maar net hoe je het noemt en die is me dat iets duurdere abonnement wel waard. Dus ieder kan kiezen uit wat er aangeboden is en daarbij zijn of haar eigen overweging maken.

stofzuigertje

Re: teveel betalen aan KPN

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele wilden juist een gratis Apple en dan krijg je vaak een iets zwaardere abonnement erbij!

Als je nu nog niet weet dat ondanks de vele reclame dat Dochter Telfort meestal voordeliger is?
Dit is ook de reden dat ik geen interesse heb in snelste en duurste versie van Ziggo, ik tik berichten en surf een beetje... en de goedkoopste is snel genoeg of ben ik juist oud en traag? :mrgreen:

Gesloten